Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem z repliką


Recommended Posts

Witam!

 

Zakupiłem ostatnio F2000 jednak chyba coś sam zepsułem lub coś po prostu samo się popsuło ;) Mianowice założyłem lipo na prowizorycznej przejściówce <inne wtyki>, wszystko się zagrzało...parę strzałów ale coś jest nie tak więc odłączyłem.Potem zakładałem zwykła baterie to silnik tylko "tyka i tyle...rozebrałem replikę i tylko ruszyłem silnik i wtedy wszystko zaczęło działać...myślę ok. Składam replikę i znowu tykanie...Założyłem drugi raz li-po <w nadziei że coś zmieni> i coś tylko zadymiło stopiło się w przejściówce i tyle...;/ Zakładam zwykłą baterie by sprawdzić czy nie spaliłem czegoś w replice ale silnik nadal tyka...właściwie to aż przynajmniej wiem że nic nie spaliłem...Jakieś porady gdzie szukać winny? Trochę boje się rozbierać gearboxa...bo potem jeszcze nie złoże z powrotem ;p

 

Pozdrawiam.

 

Btw. Nie wiem czy ma to znaczenie ale wtyczka <na baterie> w replice jest w bardzo słabym stanie cała "okopcona"? Coś w takim stylu jakby pokryta sadzą. Taka już była gdy dostałem replikę.

Btw2. Tam gdzie jest taka "szparka" widać zębatki, chce nimi ruszyć za pomocą małego śrubokręta jednak nie mogę, to normalne czy zębatki się zablokowały z przyczyn niewiadomych?

Edited by piorun65
Link to post
Share on other sites

Będzie problem z taką osobą...;) Po za tym chętnie bym sam to naprawił jeśli to nic trudnego...tylko może ktoś potwierdzić że to zębatki i podać co np mogło się stać? Lub po prostu podpowiedzieć jak rozebrać taki gearbox a najważniejsze jak złożyć ;p Bo jak bym rozkładał to bym tez przy okazji sprężynę chciał wymienić.

Link to post
Share on other sites

To może być:

- za ciasne podkładkowanie

- zjechanie jednej z zębatek lub szczęki tłoka i dostanie się odłamków metalu pomiędzy zębatki

- wypadnięcie tłoka z szyn (mało prawdopodobne).

Bynajmniej bez otwierania GB się nie obejdzie. Niestety w tym nie pomogę - nigdy nie macałem F2000. Ostatecznie jak to podkładkowanie to jest sposób ale go nie za bardzo polecam na dłuższą metę: możesz odkręcić o 2-3 obroty każdą ze śrubek na gearboxie i wtedy strzelić.

 

p.s. Jeśli replika "tyka" to nie trzymaj długo spustu bo możesz spowodować na prawdę poważne uszkodzenia mechaniczne.

Link to post
Share on other sites

Jutro wymienię wtyczki i rozkręcę gb, bo wymiana wszystkich kabli to będzie masakra ;/ Replika ma przerobioną elektrykę baaardzo...zmienione miejsce selektora ognia, mosfet etc. Więc sam za to sie nie zabiorę...ale gb rozbiorę. Mam tylko jedno pytanie czy jak będe go rozbierał to nie wystrzeli mi sprężyna/tłok etc? ;p.

Link to post
Share on other sites

To typowy objaw stokowych kabli, trzeba wymienić kable na np.1,5mm2 głośnikowe albo modelarskie i przeczyścić styki. To zawsze pomaga. Nic nie wystrzeli, ale lepiej łap prowadnicę sprężyny albo załóż gogle :icon_biggrin:.

Edited by arend
Link to post
Share on other sites

@PlanB

Tak mam gwarancje jednak sam chce grzebać w gb, wiesz mam takie zboczenie do tracenia gwarancji, już w sklepie zaraz po kupieniu sprzętu wchodzę do środka by stracić gwarancje. Zadziwia mnie czasami jak oczywista rzecz może być niejasna...

@karolus20

Kiedyś i tak się muszę nauczyć to robić...im wcześniej tym lepiej. Znów gdy sie nauczę to mi się to przyda w przyszłości więc coś spróbuje zrobić.

Link to post
Share on other sites

Pisałeś, żę kable się grzeją co może być spowodowane wadliwymi kablami(rozcięta izolacji itd.), więc powinieneś je wymienić. Koszt takiej operacji to 3-4PLN za kable i 5-8PLN za wtyczki, jak oczywiście sam robisz.

Link to post
Share on other sites

@PlanB

Widzę, że kreujesz się na nowego Wszystko Wiedzącego oraz Adama Słodowego tego forum, daruj sobie, proszę Cie bardzo. W każdym temacie radzisz, ale tak na prawdę nic nie wiesz. Mam nadzieję, że to z chęci pomocy, a nie dziecinnego pokazania się.

 

Generalnie, JLS jest tak rzadką repliką i do tego niestandardową, że nie ma co. Odsyłaj na gwarancję, ciężko będzie Ci się uczyć na tym budowy GB. Prawdopodobnie gdzieś masz zwarcie i spaliłeś silnik.

Link to post
Share on other sites

Tykać sobie może. Ale pisałeś, że go wysunąłeś, delikatnie ruszyłeś i zaczął działać. To objaw spalenia. Gdy potrafi stanąć albo tykać, a jak go palcem ruszysz to zaczyna kręcić się normalnie.

Link to post
Share on other sites

Stawiam, że upalony silnik. Jeśli nie masz podstawowej wiedzy na temat serwisu AEG nie zabieraj się za to. Jeśli chcesz ją nabyć najpierw przeczytaj wszystko co znajdziesz na temat w ogóle działania GB, potem na temat konkretnej repliki.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...