czarek112 Posted June 2, 2012 Report Share Posted June 2, 2012 (edited) Witam mam problem z Famasem, a mianowicie chyba z gearboxem, ale to tylko przypuszczenia. Opisze problem,gdy przyciskam za spust kUlka nie leci tylko jest specyficzny odgłos z miejsca gdzie znajdujE się gearbox . PrzeczyŚciłem lufę, bo myslalem że kolka się tam zaklinowala ale to i tak nie dało zadnego rezultatu. Proszę o pomoc. Edited June 2, 2012 by arend Quote Link to post Share on other sites
Reegz Posted June 2, 2012 Report Share Posted June 2, 2012 Może ta zębatka w silniku (ta która napędza cały mechanizm) pękła lub się ześlizgnęła . Jak nie masz gwarancji to rozkręć i ogarnij czy wszystko jest na swoim miejscu , a jak masz to po prostu wyślij. Quote Link to post Share on other sites
Attero Posted June 2, 2012 Report Share Posted June 2, 2012 Witam mam problem z famasem, a mianowicie chyba z gearboxem, ale to tylko przypuszczenia. Opisze problem,gdy przyciskam za spust kolka nie leci tylko jest specyficzny odgłos z miejsca gdzie znajduję się gearbox . Przeczysciłem lufę, bo myslalem że kolka się tam zaklinowala ale to i tak nie dało zadnego rezultatu. Proszę o pomoc A jaki to odgłos? Stukot czy wiertarka? Quote Link to post Share on other sites
czarek112 Posted June 2, 2012 Author Report Share Posted June 2, 2012 (edited) Stukot. Edited June 2, 2012 by arend Quote Link to post Share on other sites
Attero Posted June 2, 2012 Report Share Posted June 2, 2012 stukot A baterię naładowałeś? :) Quote Link to post Share on other sites
czarek112 Posted June 2, 2012 Author Report Share Posted June 2, 2012 (edited) Dodam żE jak teraz otworzyłem wstępnie gearbox trochę częsci jest pokrytE czerwoną substancją. Niewiem czy podczas użytkowania to się stało czy fabrycznie. Bateria jest do pełna naładowana ;) Edited June 2, 2012 by arend Quote Link to post Share on other sites
czarek112 Posted June 2, 2012 Author Report Share Posted June 2, 2012 (edited) Jeśli ktoś wie to pomÓżcie. Edited June 2, 2012 by arend Quote Link to post Share on other sites
Lagodkin Posted June 2, 2012 Report Share Posted June 2, 2012 (edited) Ta czerwona substancja to smar jak się domyślam, a stukot może mieć klika przyczyn więc, najpierw sprawdź czy coś nie jest połamane, pęknięte, czy tłok ma wszystkie zęby, czy silnik działa. Potem sprawdź czy zębatki się luźno kręcą lub czy nie ruszają się na boki ,a robisz to tak ,że wyjmujesz cały zespół tłok-cylinder, sprężynę, prowadnice, silnik, anti reversal. Zostawiasz same zębatki, skręcasz cały gb bez ww. części i sprawdzasz czy pracują luźno czy ciasno lub w ogóle. Edited June 2, 2012 by Lagodkin Quote Link to post Share on other sites
czarek112 Posted June 2, 2012 Author Report Share Posted June 2, 2012 (edited) Nieznam się za bardzo na tym , ale spróbujĘ według twego opisu. Czarku , czy myślisz że te czerwone podkreślenia są tylko żeby weselej Twoje posty wyglądały. Proszę o zachowywanie zasad pisowni języka polskiego. Arend Edited June 2, 2012 by arend Quote Link to post Share on other sites
czarek112 Posted June 2, 2012 Author Report Share Posted June 2, 2012 Przepraszam ,ale pisałem szybko na komórce :P Quote Link to post Share on other sites
-K2- Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Gearbox w Famasie całkiem sympatycznie się rozkłada, ALE!!! Ale jeśli to Twoja pierwsza tego typu akcja, wcześniej nie bawiłeś się w mechanika i nie rozbierałeś żadnego gearboxa, to przynajmniej na czas jego demontażu poproś o pomoc kogoś bardziej doświadczonego. Przyda Ci się druga para rąk i oczu, szczególnie że częstą akcją w tego tupu pracach jest charakterystyczny "brzędk", po czym jakaś część - np mała sprężynka odlatuje w najdalszy narożnik pokoju i za cholerę nie można jej znaleźć. Na pewno w ekipie w której się strzelasz znajdziesz kogoś ogarniętego, kto zechce Ci pomóc. A jak już zabierasz się do rozbiórki, to zastanów się, czy nie wymienić kilku podzespołów, np zamienić łożyska na stalowe, wymienić prowadnicę sprężyny oraz głowicę tłoka na łożyskowaną. Koszty takiej wymiany są do przełknięcia a różnica w działaniu będzie wyraźnie odczuwalna. Jeśli możesz dodatkowo dołożyć kilka złotych i nie stanowi to dla Ciebie problemu, zastanów się też nad wymianą stockowego silnika oraz sprężyny. Pamiętaj, że musisz sobie przy tym wszystkim zostawić rezerwę kilku złotych na wymianę tych części które w tej chwili odmówiły Ci posłuszeństwa. masz filmik - jak krok po kroku rozbebeszyć to ustrojstwo. Quote Link to post Share on other sites
czarek112 Posted June 3, 2012 Author Report Share Posted June 3, 2012 (edited) Dzięki kolego,spróbuję złożyc dobrze teraz ten gearbox. Edited June 3, 2012 by czarek112 Quote Link to post Share on other sites
czarek112 Posted June 3, 2012 Author Report Share Posted June 3, 2012 (edited) Jeszcze jedno. Da siĘ na Famasa jakiś kolimator dobry założyć? Edited June 3, 2012 by arend Quote Link to post Share on other sites
facek20 Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 (edited) Szyna ris na uchwyt transportowy z M16/M4 powinna podejść. A porównaj kąty chwytów transportowych Famasa i eMki. A potem proszę przestań bzdury pisac. Arend Edited June 3, 2012 by arend Quote Link to post Share on other sites
-K2- Posted June 3, 2012 Report Share Posted June 3, 2012 Ja swoją szynę zamawiałem przez TEN sklep. Co prawda realizacja zamówienia trochę trwała ale warto było poczekać. Wcześniej miałem zainstalowaną szynę od M16/M4, niestety było to bardzo kiepskie rozwiązanie. Z tego co pamiętam, na "alledrogo" też można było dostać taką szynę. Swego czasu kupowałem akcesoria u sprzedawcy "Vip1977" i wydaje mi się, że on również posiadał ją w sprzedaży. Trzeba by go zapytać. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.