Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

SVD JG parę pytań na temat budowy


Recommended Posts

Witam

Jestem posiadaczem SVD firmy JG kupiłem replikę używaną z racji niskiej ceny. Była ona dopiero na jednej akcji no i potfur jak to potfur lubi zaglądać w każdy otwór. Rozebrałem ją ponieważ chciałem zobaczyć czy gearbox się do czegoś nadaje i dlaczego tak dziwnie kręci hop-up.

https://picasaweb.google.com/113396899833636577132/DropBox?authkey=Gv1sRgCIX_mIyjk9PfxgE#5784295875764131330

rozłożyłem badziewie i przyczaiłem się na komorę hopka

https://picasaweb.google.com/113396899833636577132/DropBox?authkey=Gv1sRgCIX_mIyjk9PfxgE#5784296555463399730

łapu capu gumka na wyciągnięta i wygląda tak...

https://picasaweb.google.com/113396899833636577132/DropBox?authkey=Gv1sRgCIX_mIyjk9PfxgE#5784296252612906802

https://picasaweb.google.com/113396899833636577132/DropBox?authkey=Gv1sRgCIX_mIyjk9PfxgE#5784296360451898562

https://picasaweb.google.com/113396899833636577132/DropBox?authkey=Gv1sRgCIX_mIyjk9PfxgE#5784296464571922130

czy mi się wydaje czy nie wygląda zbyt ciekawie?

aha gdzieś z hopki wypadło mi coś takiego

https://picasaweb.google.com/113396899833636577132/DropBox?authkey=Gv1sRgCIX_mIyjk9PfxgE#5784296951348054050

https://picasaweb.google.com/113396899833636577132/DropBox?authkey=Gv1sRgCIX_mIyjk9PfxgE#5784297058242069058

cóż takiego to jest? bardzo małe i zbytnio nie wiem na co może takie coś się zdać... złożyłem bez tego

 

Następnie oglądam gerarboxa i patrze plastikowe łożyska ślizgowe 6mm :)

https://picasaweb.google.com/113396899833636577132/DropBox?authkey=Gv1sRgCIX_mIyjk9PfxgE#5784296714396033794

 

ale na razie gearboxem się nie zajmuję. Jeśli ktoś może odpowiedzieć na moje pytania dotyczące gumki hop-up to proszę o odpowiedź

Link to post
Share on other sites
Guest Graszczur

Łoo, zaraz zostaniesz zmieszany z błotem przez wumasgowych specjalistów za nieprawidłowe nazewnictwo (SVD zamiast SWD) oraz za nazywanie w ten sposó repliki, która z Dragunowem zbyt wiele wspólnego nie ma.

 

To, co wypadło z hopki to dystanser.

 

Edit: najlepsze gumki to zielone G&G, czarne systemy też są dobre

Edited by Graszczur
Link to post
Share on other sites

Ok dzięki za info

Teraz chciałbym jeszcze zapytać o gearboxa i lufę.

Zastanawiam się nad podniesieniem mocy i zasięgu broni z tego co wyczytałem jako pierwsza winna iść prec lufa i hopka dopiero potem gearbox.

lufa z tego co zmierzyłem wejdzie około 600 mm, jaka średnica wewnętrzna najlepiej? 6,01? 6,02? 6,03? jaka firma? (z tego co czytałem do końca nie opłaci się 6,01 bo dokładność wykonania na poszczególnych odcinkach może być niezbyt ciekawa?)

do takiej lufy trzeba będzie raczej inny tłok i cylinder?

 

W gerboxie aby weszła sprężyna 170 lub mocniejsza zapewne będzie trzeba wymienić wszystko :)

łożyska, zębatki, dospawanie blach na obudowie gearboxa zapewne nie wystarczy? trzeba będzie też silnik który jest dość sporym wydatkiem?

coś jeszcze trzeba byłoby wymienić żeby replika strzelała jakoś?

 

ps. wiem że wydmuszka jest nic nie warta ale gearboxa v3 można wsadzić zawsze w inną, jest bardzo popularny z tego co widzę.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Co do długosci lufy to ja mam u siebie lufę 590mm długosci i jeszcze jest luzu na parę centrymetrów.

Wg. mnie bez zespołu cylindra bore-up nie opłaca się wkładac nic dłuższego niż 550mm.

Co do podnoszenia prędkości wylotowej to dużo dłubania ciebie czeka choc zaletą tej luźniej wariacji swd są standardowe części przez duże prędkości wylotowe to nie problem - problem to portfel :P

Co do pakietu ja u siebie umieściłem pakiet lipo w dziurze w kolbie w specjalnym pokrowcu - pola do popisu jest tam dużo.

Link to post
Share on other sites

U mnie osobiście już od jakiegoś czasu (paru lat) całość chodzi na szkielecie DF 6mm (może wtedy jeszcze firma się starała bo kupiłem jak tylko się pojawiły te szkielety w polsce) i sprężynie m165 elementa - złożyłem to na częsciach firmowych i borku systemy.

Replika oczywiście jest sezonowa więc dbam o nią.

Link to post
Share on other sites

Szkoda mi trochę kasy na szkielet i właśnie szukam sposobu na wzmocnienie go, na sprężynkę 170 trzeba będzie sporo wydać na części gb bo będzie musiało być wszystko nowe :C z tego co obliczyłem koszt samego gb będzie oscylował w granicy 500zł a gdzie jeszcze prec lufa...

Dlatego chwilowo wstrzymuje się z kupnem części.

Mam jeszcze pytania związane z tuningiem:

Z jakiego materiału jest wykonany szkielet GB? pospawać pewnie go nie da rady?

Widziałem do kupienia blachy wzmacniające ale do gb v2 czy jest coś takiego do gb v3?

Jakiej firmy prec lufa? prometheus? nie ma nic tańszego i w miarę dobrego. Koszt lufy promyka to około 300 zł a więc sporo...

Link to post
Share on other sites

Z ciekawości zmierzyłem długość lufy wewnętrznej i wychodzi że ma około 520-530mm a więc chyba nie jest stock?

https://picasaweb.google.com/113396899833636577132/DropBox?authkey=Gv1sRgCIX_mIyjk9PfxgE#5789505110426968098

https://picasaweb.google.com/113396899833636577132/DropBox?authkey=Gv1sRgCIX_mIyjk9PfxgE#5789505278142049522

Do takiej lufy chyba można zamontować cylinder typ 0?

Jeszcze pytanie dotyczące cylindra, czym się różni od innych? tylko tym że jest pełny? jeśli kupię nie będę musiał zmieniać głowicy cylindra i głowicy tłoka?

Link to post
Share on other sites

Po kolei.

Szkielety v3 ogólnodostępne są wykonane ze Znal`u.

Są dostępne szkielety z aluminium ale ich cena jest odpowiednia przykład podaję:

http://www.onsale-usa.com/usa-on-sale-428539-Retail-wholesale-1-piece-Airsoft-Aluminium-CNC-Gearbox-AA-level-V3-Bloody-Red.html

 

Generalnie SHS chyba robił te szkielety.

Nie oszukujmy się dobra precka to dobry tor lotu kulki - promyk, km-head - to sa dobre lufy do snajperek, reszta jest gorsza (prócz EDGY, PDI).

Znalu nie da się pospawać można go tylko wzmocnić blachami stalowymi - ja tego nie robiłem bo mój szkielet na tej sprężynie spokojnie daje radę - więcej nie miałbym gdzie się strzelać....

 

U mnie aktualnie siedzy lufa promyka 590mm długości i mam po odkręceniu tłumika ognia jeszcze 35mm luzu.

Tak lufy powyżej 450mm to już cylinder typ 0.

Rózne firmy produkujące swoje cylindry stosują rózne rozwiązania. Są cylindry po prostu polerowane, są chromowane i są z powłoką teflonową. Zależy od ciebie w którą stronę pójdziesz - podobno teflonowane dają nieco więcej prędkości wylotowej ale ja u siebie na borku mam po prostu cylinder polerowany i nie narzekam.

 

Moim zdaniem pozbieraj na cylinder o powiększonej średnicy i wrzucaj lufę 590 - 620mm nie ma sensu skracać lufy zewnętrznej ani kombinować jak koń pod górę.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Dzięki za informacje, powoli będę próbował trochę ulepszyć replikę, teraz wiem od czego zacząć. Jeśli fundusze pozwolą to na początek wiosny może się udać złożyć wszystko.

Przepraszam za moją niewiedzę ale to moja pierwsza replika :P Zapewne jeszcze nie raz będę wracał do tego tematu po porady ludzi którzy znają się lepiej na tych sprawach.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...