Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem z selektorem ognia


Recommended Posts

Mam problem z selektorem ognia od gb v2. Strzela tylko na auto. Po rozebraniu gb i zmianie płytki selektora na inną problem nie znikł. Nadal strzela auto. Okablowanie jest nowe ultimate niskooporowe. Na samym początku gdy miałem pierwszą płytkę selektora zamontowaną strzelało tylko na semi. Jaki może być problem? Jest możliwe że ta dźwignia od przełączania trybu ognia ma za małe to koło i selektor za słabo się przesuwa ? Co prawda próbowałem ręcznie to przełączyć składając jedynie silnik i chwyt na gearbox bez body ale i tak strzelało tylko auto ;/

Link to post
Share on other sites

Pytanie czy wymieniałeś okablowanie razem z kostką stykową ultimate? Drugie pytanie czy przed wymianą okablowania strzelał na semi? Jeśli tak to problem polega na braku kompatybiności kostki stykowej z spustem i przerywaczem. Jeżeli problem był przed wymianą okablowania to przyczyną jest wyrobiony przerywacz bądź jest za słabo dokręcony i jest luźny w poziomie.

 

Aby wstępnie sprawdzić co jest przyczyną braku semi, wyjmij sprężynę, prowadnicę, zespół tłoka i cylindra. Zostaw tylko zębatki zespół kostki stykowej, spust. Zamknij gearbox, skręć dwoma śrubami. Najpierw ustaw płytkę w pozycji auto i kręć zębatkami przez szczeline gdzie był cylinder. Zwróć przy tym uwagę czy przerywacz się porusza czy nie. Jeśli tak to płytka faktycznie słabo go dociska i jest tryb tylko semi. Następnie ustaw płytkę selektora w pozycji semi, naciśnij spust i kręć zębatkami(zawsze zgodnie z prawidłowym kierunkiem ruchu zębatek). W pewnym momencie poczujesz opór i zebatka tłokowa swoim wypustem powinna poruszyć przerywacz a ten przy wcisnietym spuście powinien wyhaczyć "wózek" kostki stykowej.

Link to post
Share on other sites

Mam nowe okablowanie z kostką stykową w komplecie. Zrobiłem tak jak kazałeś czyli złożyłem gb z zębatkami kostką stykową oraz spustem i wszystko porządnie podokręcałem. Ustawiłem płytkę selektora na pozycję auto pokręciłem zębatkami i przerywacz się nie poruszał. Następnie ustawiłem płytkę na semi i nacisnąłem spust i kręciłem zębatkami aż poczułem pewien opór i przesunąłem dalej zębatki i usłyszałem takie "cyk" i przesunęła się lekko płytka selektora gdy jej nie przytrzymałem i przy okazji ten wózek od kostki stykowej tak jakby się poruszył, wyhaczył właśnie... Teraz pytanie czy to dobrze ? Złoże i sprawdzę czy działa.

Link to post
Share on other sites

A istnieje taka opcja że ten "wózek" od styków nie pasuje do spustu i przerywacza ? Bo jestem wstanie wymienić na inny tylko pytani czy to coś da ?

 

Istnieje taka opcja. Przeważnie spust ma za długi ząb (ten co popycha wózek) i pomimo, że przerywacz się porusza nie wyhacza wózka. Bo nie pozwala na to za długi ząb spustu. Drugą sprawą może być wytarty element popychacz, który współpracuje z zębatką tłokową. W tym momnecie pozostaje wymienić w pierwszej kolejności przerywacz. A następnie w przypadku braku efektów spust, albo kostkę stykową ( najlepiej całą). Tylko to wiąże się z kupnem w/w elementów. Serwisant przeważnie ma na stanie te częsci i może sobie eksperymentować. Ty masz bilet w jedną stronę. Albo się uda albo nie.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...