Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Silniki [Element]


Recommended Posts

  • 4 months later...

Ostatnio miałem okazję testować silnik elementa ultra torque , totalna lipa w porównaniu do stokowego silnika PJ z SR25 , tam gdzie stok spokojnie strzelał na dość rozładowanej baterii tam element nie robił nawet połowy cyklu . Przy 10.8 firrefox ewidentna przewaga w szybkości reakcji na spust i ROFie na korzyść stoka .

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
  • 3 months later...

Mi guarderowskie 130 popodpierane łożyskami, ciągnął z taką batą na rofie 23/s, zębaty na stokowym przełożeniu. Raczej styknie. Piszemy oczywiście o Ultra Torque silniku?

 

EDYTA: Oczywiście przy silniejszym od 130 springu pokusiłbym się również o zmianę zębat, wtedy to już w ogóle nie będzie problemu.

Edited by Tuksiak
Link to post
Share on other sites

Taka uwaga do silnikow Elementa ultra torque - mam i bardzo polecam ale jest pare ale ...

Silnik jest bardzo szybki i bardzo mocny. Mozna zapytac - jakim kosztem - i tu pojawia sie problem koniecznosci posiadania mocnego i wydajnego zasilania.

Ogolnie raczej bym nie polecal slabych pakietow NimH do niego - w porownaniu do zwyklych silnikow neodymowych pobiera 2 razy wiecej pradu (liczylem ile wychodzi mAh na kulke).

Przy zebatkach stockowych na lipolu 11.1 i springu m130 daje 23-25 rps.

Na zebatkach 13:1 i lipolu 11.1 i springu m130 - daje 30-35 rps.

Na zebatkach STU (26:1) ciagnie wlasciwie wszystko co da sie wcisnac do gearboxa. Mysle ze na stockowych bedzie tak samo, ale nie sprawdzalem - przy 26:1 i m150 rekacja na spust jest baaardzo dobra. Mimo duzego przelozenia nadal to jakies 15-17 rps wiec jak w stockowych replikach.

Minusem tego silnika jest pobor pradu - akumulator 1100 mAh nimh wlasciwie moze miec problem z oddaniem odpowiedniej ilosci pradu zeby wyciagnac max z silnika.

Dodatkowo - silnik bedzie smazyc pakiet.

Bez lipola lepiej go nie kupowac.

Mimo ze to silnik mocowy - daje lepszego rofa niz silniki szybkie stockowe nieneodymowe na lipolu 11.1 i springu m100-m120.

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Wlasnie przetestowalem silnik turbo elementa.

Na poczatek dla testow - na zebatkach super torque up 300:100

Neodymowy cymy dawal 16,7 rps (slizgi 6 mm lozyska, mosfet, bore up i m100 - daje 300 fps)

Elementa silnik daje 27 rps. To praktyczne 43000 rpm predkosci obrotowej silnika pod obciazeniem.

 

Moze dzisiaj uda mi sie sprawdzic na zebatkach 13:1 - ale teoretycznie powinien dac 52 rpsy.

Boje sie tylko ze sprezyna moze byc za slaba zeby zdazyc strzelic. Chyba mocniejszy spring i shortsrokowanie ze 3 zebow mnie czeka.

Link to post
Share on other sites

Na silniku elementa max speed, sprezynie m120, zebatkach SHS 13:1 (bez 3 zebow na tloku) wychodzi 42 rps

Na semi (podwojne bo nie mam AB) 360 fps. Na auto spada do nawet 220 (ciagle nie moge tego przeskoczyc, spada tak mimo ze cylinder jest bore up bez dziury a lufa 300 mm).

Tak to brzmi : http://4x4.szczecin.pl/asg/42rps.mp3

Niestety ale m100 jest za slaba zeby zdazyc wystrzelic tlok i wrocic. Stad shortstorking 3 zebow i mocniejszy spring (przy m100 byly zacinki i zgrzyty).

 

Dodatkowo smieszna sprawa - bez antireversala spring m100 nie ma sily cofnac silnik elementa. Nawet naciagniety do 2/3.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...