Krabii Posted September 17, 2009 Report Share Posted September 17, 2009 Testował ktoś jak wypadają nowe silniczki Element-a???? Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted February 2, 2010 Report Share Posted February 2, 2010 Ostatnio miałem okazję testować silnik elementa ultra torque , totalna lipa w porównaniu do stokowego silnika PJ z SR25 , tam gdzie stok spokojnie strzelał na dość rozładowanej baterii tam element nie robił nawet połowy cyklu . Przy 10.8 firrefox ewidentna przewaga w szybkości reakcji na spust i ROFie na korzyść stoka . Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted June 29, 2010 Report Share Posted June 29, 2010 np ten silnik ? Ten silnik przy stokowym przełożeniu (jeszcze mieszane zębaty chińskie XYT i KA) i ułożyskowanej sprężynie M130 Guardera, dawał na lipolu 11,1 ponad 22 k/s rof. Bardzo fajny silniczek. Teraz tkwi w replice ze springiem 100 i rof ponad 18/s przy baterii 8,4V. Quote Link to post Share on other sites
vanyel1985 Posted October 24, 2010 Report Share Posted October 24, 2010 Pomijając kwestię całej reszty konfiguracji GB, pod guarderowskie M170 taki silnik Elementa będzie wystarczający? Tylko Semi. Zasilanie LiPo 11,1v 20C 1500mAh + mosfet AB, GB v3 jeśli ma to znaczenie. Czy lepiej szukać czegoś innego? Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted October 25, 2010 Report Share Posted October 25, 2010 (edited) Mi guarderowskie 130 popodpierane łożyskami, ciągnął z taką batą na rofie 23/s, zębaty na stokowym przełożeniu. Raczej styknie. Piszemy oczywiście o Ultra Torque silniku? EDYTA: Oczywiście przy silniejszym od 130 springu pokusiłbym się również o zmianę zębat, wtedy to już w ogóle nie będzie problemu. Edited October 25, 2010 by Tuksiak Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted October 25, 2010 Report Share Posted October 25, 2010 Ten element naciąga M170 na baterii firrefoxa 9.6 2000 mAh , na 11.1 jest już bardzo przyzwoita reakcja na spust . Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted October 25, 2010 Report Share Posted October 25, 2010 Taka uwaga do silnikow Elementa ultra torque - mam i bardzo polecam ale jest pare ale ... Silnik jest bardzo szybki i bardzo mocny. Mozna zapytac - jakim kosztem - i tu pojawia sie problem koniecznosci posiadania mocnego i wydajnego zasilania. Ogolnie raczej bym nie polecal slabych pakietow NimH do niego - w porownaniu do zwyklych silnikow neodymowych pobiera 2 razy wiecej pradu (liczylem ile wychodzi mAh na kulke). Przy zebatkach stockowych na lipolu 11.1 i springu m130 daje 23-25 rps. Na zebatkach 13:1 i lipolu 11.1 i springu m130 - daje 30-35 rps. Na zebatkach STU (26:1) ciagnie wlasciwie wszystko co da sie wcisnac do gearboxa. Mysle ze na stockowych bedzie tak samo, ale nie sprawdzalem - przy 26:1 i m150 rekacja na spust jest baaardzo dobra. Mimo duzego przelozenia nadal to jakies 15-17 rps wiec jak w stockowych replikach. Minusem tego silnika jest pobor pradu - akumulator 1100 mAh nimh wlasciwie moze miec problem z oddaniem odpowiedniej ilosci pradu zeby wyciagnac max z silnika. Dodatkowo - silnik bedzie smazyc pakiet. Bez lipola lepiej go nie kupowac. Mimo ze to silnik mocowy - daje lepszego rofa niz silniki szybkie stockowe nieneodymowe na lipolu 11.1 i springu m100-m120. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 25, 2010 Report Share Posted November 25, 2010 Wlasnie przetestowalem silnik turbo elementa. Na poczatek dla testow - na zebatkach super torque up 300:100 Neodymowy cymy dawal 16,7 rps (slizgi 6 mm lozyska, mosfet, bore up i m100 - daje 300 fps) Elementa silnik daje 27 rps. To praktyczne 43000 rpm predkosci obrotowej silnika pod obciazeniem. Moze dzisiaj uda mi sie sprawdzic na zebatkach 13:1 - ale teoretycznie powinien dac 52 rpsy. Boje sie tylko ze sprezyna moze byc za slaba zeby zdazyc strzelic. Chyba mocniejszy spring i shortsrokowanie ze 3 zebow mnie czeka. Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted November 26, 2010 Report Share Posted November 26, 2010 Na silniku elementa max speed, sprezynie m120, zebatkach SHS 13:1 (bez 3 zebow na tloku) wychodzi 42 rps Na semi (podwojne bo nie mam AB) 360 fps. Na auto spada do nawet 220 (ciagle nie moge tego przeskoczyc, spada tak mimo ze cylinder jest bore up bez dziury a lufa 300 mm). Tak to brzmi : http://4x4.szczecin.pl/asg/42rps.mp3 Niestety ale m100 jest za slaba zeby zdazyc wystrzelic tlok i wrocic. Stad shortstorking 3 zebow i mocniejszy spring (przy m100 byly zacinki i zgrzyty). Dodatkowo smieszna sprawa - bez antireversala spring m100 nie ma sily cofnac silnik elementa. Nawet naciagniety do 2/3. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.