hardboiled Posted December 22, 2012 Report Share Posted December 22, 2012 Mam nadzieję, że ktoś tu będzie potrafił mi pomóc z układem mosfet. Problem wygląda następująco: Postępując zgodnie z instrukcją instalacji mosfetu dostępnego na wmasg udało mi się poprawnie zainstalować mosfet oraz lipolkę w mojej lr 300. Chcąc powtórzyć ten sukces postanowiłem umieścić taki sam mosfet w klonie mp7. Niestety, ten sam proces, który przeprowadziłem na lr 300 zawiódł w mp7. Objawy: -przy zetknięciu się styku batki ze stykiem od mosfetu powstaje zwarcie, to następnie powoduje "grzanie" się batki, mosfet-a i motoru, -przy podłączeniu całego układu do batki zauważyłem cienki dymek wylatujący z motoru, Kontekst: -luty zostały sprawdzone, -rezystory są poprawne, -używam kabelków 16 awg i oczywiście modelarskich, -kabelki są poprawnie połączone do styków (++ i --), -mosfet to IRLB3034 N-MOSFET 343A/40V TO220 375W IR 0,0017R polowy RoHS, - styki użyte w układzie: micro T connector (mniejsze od Deansów T), -układ jest szczelnie pokryty koszulkami termokurczliwymi. Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki, diagnozy, teorie, wróżby.. itd. Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted December 22, 2012 Report Share Posted December 22, 2012 Tak tylko gdybam- mp7 ma 4 zębatki, więc silnik należało by podłączyć odwrotnie.. Sprawdzić nie zaszkodzi :) Quote Link to post Share on other sites
hardboiled Posted December 23, 2012 Author Report Share Posted December 23, 2012 Nie mam pojęcia czemu, ale zadziałało =D, niestety napotkałem następny problem... podłączenie układu do batki powoduje pracę silnika na "full auto", podejrzewam, że coś się stało z mosfetem? Quote Link to post Share on other sites
szymucha2353 Posted December 23, 2012 Report Share Posted December 23, 2012 Coś takiego miałem przy robocie z SWD od cymy, więc mi się skojarzyło :icon_biggrin: Ja na Twoim miejscu jeszcze raz przejrzał bym dokładnie całą instalację, pewnie masz gdzieś zwarcie albo kabel + dotyka szkieletu i w ten sposób mosfet się zamyka (tak miałem w eMce ;) ). Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted December 23, 2012 Report Share Posted December 23, 2012 (edited) Prawdopodobnie się spalił,przez odwrotne podłączenie.Aczkolwiek również polecam sprawdzenie okablowania. Edited December 23, 2012 by nicknitro Quote Link to post Share on other sites
ghost666 Posted December 23, 2012 Report Share Posted December 23, 2012 Jak zwarłeś FETa na przyblokowanym (anti-reversal) silniku to najpewniej go upaliłeś. Spraw sobie nowy tranzystor polowy i do boju :). Quote Link to post Share on other sites
hardboiled Posted December 23, 2012 Author Report Share Posted December 23, 2012 Sprawdziłem kabelki jeszcze raz i wsio w porządku. Wygląda na to, że nowy mosfecik będę musiał zakupić =[ Dzięki wielkie za pomoc Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.