Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

TRANSMISJA - MILSIM - 17022013 Rumia i okolice


Recommended Posts

„TRANSMISJA” MILSIM-owa gra lokalna z wykorzystaniem replik AS.

 

Termin: 17.02.2013 (Niedziela)

 

Teren - Sektor Rumia-Łężyce-Bieszkowice-Reszki

Mapa - http://dl.dropbox.com/u/7620558/mapy/rumiabieszkowice84.jpg

Oryginalna siatka 1965 (nieopisana) +na czerwono naniesiona i opisana WGS 84

 

Czas gry: od 9:00 do 15:00

 

Cel gry: doskonalenie nawigacji terenowej, poruszanie się w trudnym terenie, maskowanie, śledzenie i zacieranie śladów, sprawdzian kondycyjny, sprawdzian umiejętności bojowych z maksymalnie dostępnym urealnieniem (szczegóły niżej).

 

Dla kogo gra: TYLKO dla uczestników z zacięciem MILSIM-wym. Nie gwarantujemy kontaktów ogniowych, nie gwarantujemy NICZEGO. Najważniejsze jest WYKONANIE ZADANIA!

 

ZAŁOŻENIA I ZADANIA:

 

Grupa RIS została zrzucona w terenie i ma ustawić transmiter, który będzie nadawał ciągły sygnał przez określony czas.

 

Jeden rodzaj grup (S&D) mają za zadanie nie dopuścić do uruchomienia transmitera przez SATCOM lub przerwać sygnał transmitera.

 

Drugi rodzaj grup (CSAR) mają za zadanie umożliwić grupie RIS wykonanie zadania i ewakuację.

 

Grupy S&D mogą oznaczyć się kolorem żółtym. Grupy S&D mogą używać częstotliwości 143.225/443.225

 

Grupy CSAR mogą oznaczyć się kolorem pomarańczowym. Grupy S&D mogą używać częstotliwości 143.775/443.775

 

Mogą nie oznacza że MUSZĄ.

 

Realizacja zadania przez S&D i CSAR jest KOMPLETNIE DOWOLNA. Możecie współpracować/sabotować/mylić/likwidować/molestować/nękać/podszywać się pod inne grupy - PEŁNA DOWOLNOŚĆ DZIAŁAŃ.

Uważam że np kontakt, rozpoznanie, ustalenie RV i spotkanie z sojuszniczą grupą już będzie jakimś tam sukcesem w czasie gry.

 

Przed grą będą znane WSZYSTKIM GRUPOM:

 

-3 przypuszczalne strefy zrzutu grupy RIS – strefa zrzutu jest również strefą ewakuacji grupy RIS

-Godzina zrzutu grupy RIS

-Azymut poruszania się grupy RIS

-3 przypuszczalne strefy ustawienia transmitera

-przybliżona godzina uruchomienia transmitera

-godzina zakończenia transmisji transmitera

 

Przed grą będą znane POSZCZEGÓLNYM GRUPOM:

 

-miejsce startu danej grupy

-godzina startu danej grupy

-10-literowiec dla danego rodzaju (S&D lub CSAR) grup

-hasło-odzew dla danego rodzaju grup

 

SYSTEM TRAFIEŃ I OGRANICZENIA:

 

TYLKO real-capy, ewentualnie magazynek załadowany odpowiednią ilością amunicji odpowiednik oryginału

maksymalna ilość amunicji na gracza (luzem i w magazynkach) 300, broń wsparcia – 600.

 

TRAFIENIA – do pierwszego trafienia!!! Żadnych medyków, żadnych ran lekkich, itp.

Trafiony obojętnie w co i jaką ilością kulek – KONIEC GRY.

 

TRANSMITER:

To urządzenie rzeczywiście transmitujące sygnał WiFi (widoczny chociażby na każdym telefonie komórkowym z WiFi). Transmiter może być uruchomiony TYLKO raz i MUSI działać nieprzerwanie do konkretnej godziny. Grupy S&D mogą przerwać transmisję przez wyłączenie urządzenia. Dla pewności grających, że urządzenie zostało wyłączone, należy zawiesić na urządzeniu kartkę z napisem „ transmisja przerwana” (kartka będzie leżała pod urządzeniem). Urządzenia prosimy nie zabierać ze sobą, gdyż po grze chcemy je odzyskać.

 

ZWYCIĘZCY:

Po grze każda grupa sporządzi AAR, na podstawie którego sami określimy kto najlepiej wywiązał się z realizacji zadania lub przyczynił się do jego wykonania. Nie ma konkretnych punktów, jest konkretne zadanie!

 

ZGŁOSZENIA:

Każdy, kto jest zainteresowany, proszę o zgłoszenie na mail ms1978@o2.pl W mailu proszę TYLKO o:

nazwę grupy (może być fikcyjna)

wybór rodzaju działań – S&D lub CSAR

 

JEDYNY WARUNEK – grupa MUSI liczyć PRZYNAJMNIEJ 2 osoby – względy bezpieczeństwa off-game.

 

Proszę nie pisać mi ilości osób danej grupy!!! Ja też gram i chcę wiedzieć jak najmniej!

 

Gra odbędzie się NIEZALEŻNIE OD POGODY I ILOŚCI ZGŁOSZEŃ!

 

UWAGA - LICZBA GRUP OGRANICZONA!!!

 

Pytania ogólne można zadawać tu, ale bardzo proszę nie pisać nic, co mogłoby sugerować przybycie na grę.

 

Na grze obowiązuje przede wszystkim zdrowy rozsądek i gra fair-play. Nie robimy niczego co mogłoby popsuć zabawę innym i nam samym.

 

ORGANIZATOR:

Brak jako takiego organizatora. Każdy gra na własną odpowiedzialność. My tylko aranżujemy grę.

 

Kim jesteśmy?

North Troopers to grupa założona ponad dwa lata temu przez graczy paintballowych z kilkuletnim stażem z bardzo mocnym ukierunkowaniem na gry z urealnieniem i MILSIM-y. Mamy za sobą organizację i współorganizację kilkunastu gier z urealnieniem i MILSM oraz udział w kilkudziesięciu tego typu gier (również z wykorzystaniem replik AS).

Aranżujemy tą grę celem rozpoznania potencjalnej grupy Graczy ASG ukierunkowanej na gry MILSIM. Między innymi dlatego tak restrykcyjne ograniczenia amunicji i tak radykalny system trafień.

Link to post
Share on other sites

Jak najbardziej relacja będzie dostępna i tu jak i również na innych forach, gdzie została podana informacja o grze.

Sie masz Dobry - miałem do Was wbić na forum i zaprosić ale skoro już wiesz o co biega to..... Ale nic więcej nie mówimy, główna idea gry to jak najmniej wiadomości o przeciwnikach/sojusznikach.

Informację dajemy z odpowiednio dużym wyprzedzeniem, aby każdy chętny mógł "zabukować" sobie termin.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

W związku z tym że liczba zgłoszeń już przeszła nasze oczekiwania, postanawiamy że zamykamy zapisy 27 stycznia 2013.

Jest to podyktowane tym, że dopiero po zamknięciu listy będziemy mogli ustalić niezbędne szczegóły dla Grających - miejsce startu, godzinę startu, itd.

Oczywiście można się jeszcze zgłaszać, jednak 27 stycznia definitywnie zamykamy listę.

Link to post
Share on other sites

Niezbędne informacje do ogólnej wiadomości - zarówno dla grup S&D oraz CSAR

 

Mapa z potencjalnymi strefami (północna, zachodnia i południowa) zrzutu grupy RIS i miejsca rozstawienia transmitera:

 

risytransmitery.jpg

 

Grupa RIS ma za zadanie rozstawić transmiter w jednej z 3 stref.

Transmiter ma działać przez min. 3 godziny.

Nie znacie godziny uruchomienia transmitera.

Transmiter może być tylko raz uruchomiony i tylko raz wyłączony.

 

 

Tak wygląda transmiter:

predator1r.jpg

 

Transmiter działa gdy widać świecące się diody.

Transmiter wysyła sygnał WiFi na pewno na kilkadziesiąt metrów.

Sygnał transmitera można odebrać każdym urządzeniem posiadającym opcję WiFi - telefony, tablety itp.

Transmiter będzie zamontowany w którejś ze stref na drzewie, na wysokości ok 2m na północnej stronie pnia drzewa.

Transmiter można wyłączyć czerwonym przyciskiem, widocznym na zdjęciu poniżej:

predator2s.jpg

 

Po wyłączeniu transmitera gasną diody i przestaje być emitowany sygnał WiFi.

TRANSMITERA NIE WOLNO ZABIERAĆ Z MIEJSCA ZAMONTOWANIA!

 

I teraz najważniejsze!

 

W czasie Transmisji będzie można co 30 minut odczytać pozycje grupy RIS!!! Żeby tego dokonać wystarczy zainstalować na urządzeniu (telefon, smartfon, tablet z opcją GSM itp) z androidem, IOs-em lub blackberry wyposażonym w GPS aplikację Life360° choćby z tej strony --> https://www.life360.com

Każda z grup, która zgłosiła się do Transmisji ma już założone tam konto i hasło. Każdej z grup wyślę na mail właściwy login i hasło. Loginy oraz ID są tak skonstruowane, żeby nie zdradzały ani nazwy grupy ani rodzaju działania danej grupy. Ale UWAGA! Jeśli chcecie namierzać pozycję RIS będziecie również widoczni dla wszystkich grup, które zdecydują się na namierzanie!

Pozycja grupy RIS będzie transmitowana o każdej pełnej godzinie i 30 minut po każdej pełnej godzinie. Pozycja będzie transmitowana przez ok. 2 minuty.

Ponieważ aplikacja działa w oparciu o transmisje danych GSM a teren gry jest bardzo zróżnicowany, NIE GWARANTUJEMY że pozycja grupy RIS zostanie zawsze wyemitowana o pełnej godzinie i o wpół do godziny. Pierwsza transmisja pozycji grupy RIS - 9:30

 

Postaram się jeszcze dziś na maile, z których przyszły zgłoszenia, wysłać informacje przeznaczone tylko do wiadomości danej grupy.

 

Przypominam - proszę NIE PISAĆ jeśli ktoś zrezygnuje z gry.

 

Jeśli są jeszcze jakieś pytania natury ogólnej, można zadawać je tu.

 

Przypominamy że zamykamy zapisy 27 stycznia. Można jeszcze się zgłaszać aczkolwiek już na daną chwilę mogę zdradzić, że w terenie czasami może być "ciasno" :-)

Link to post
Share on other sites

Jeszcze, mam nadzieję, ostatnie wyjaśnienia:

 

ROE - Ogień wolno otwierać tylko do graczy w okularach lub goglach ochronnych. Całkowity zakaz pirotechniki. Ograniczenia FPS zgodne z zasadami gier WMASG w województwie pomorskim.

 

Exfil - Jedynie narzucone jest miejsce i godzina startu. Brak jakichkolwiek stref ewakuacji. Nie ma żadnych ograniczeń odnośnie przemieszczania się po AO.

Każdy KIA musi mieć ze sobą kamizelkę samochodową/odblaskową/itp (zieloną, żółtą - obojętnie) i po zakończonej potyczce, w której został KIA, ma ją założyć i opuścić AO.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Panowie a może i Panie

W następną niedzielę gra. Wszystkie grupy otrzymały już niezbędne informacje. Pokrótce chciałbym przypomnieć najważniejsze informacje:

 

1. Przede wszystkim zdrowy rozsądek! Nie róbmy niczego, czego sami nie chcielibyśmy doświadczyć.

2. To jest gra o charakterze MILSIM-owym. Wymaga specyficznego podejścia, wczucia się w rolę. Jak ktoś oczekuje przede wszystkim strzelania i akcji rodem z CoD niech sobie daruje. Przede wszystkim liczy się WYKONANIE ZADANIA.

3.Przypominam o:

- systemie trafień- KAŻDE, nawet pojedyncze trafienie eliminuje gracza z rozgrywki=KIA. Trafienie w replikę eliminuje replikę, nie gracza.

- każdy gracz jest zobowiązany posiadać kamizelkę samochodową (pomarańczową, zieloną). Po trafieniu gracz oznacza się taką kamizelką, ale nie opuszcza miejsca w którym został trafiony aż do końca potyczki. Nie wymagamy kładzenia się na ziemi, ale prosimy aby KIA nie utrudniali kontynuowania potyczki

-ponieważ jest dość ograniczona liczba ammo (300 lub 600 broń wsparcia) można zabierać amunicję od swoich lub wrogich KIA. Warunek - zabrana amunicja MUSI pochodzić z tego samego rodzaju repliki. Nie zabieramy magazynków tylko same kulki, oczywiście "dozbrajamy" się do ww limitu.

-pamiętajcie o ładowaniu magazynków odpowiednią ilością kulek, taką jak w realnych odpowiednikach.

-można zdobyć broń na KIA, jeśli nasza uległa zniszczeniu. Broń "zdobywamy" przez dotknięcie repliki KIA, o ile ona była sprawna. Takie umowne "naprawienie uszkodzonej" repliki.

 

4. Każdy gracz niech naładuje sobie przed grą tel komórkowy-bądźcie w łączności telefonicznej off-game dla Waszego bezpieczeństwa.

5. Śledźcie prognozę pogody i odpowiednio ubierzcie się na grę. Teren jest bardzo wymagający więc na pewno się trochę "zgrzejecie".

6. NIE MA FORMALNEGO ORGANIZATORA, każdy gra na własną odpowiedzialność. Jak ktoś będzie miał stykę np z gajowym to niech nie mówi: "Skura mi kazał tu z karabinem biegać" :-P My tylko inicjujemy zabawę.

 

Jeśli jeszcze coś jest nie jasne, proszę pytać.

 

Mam nadzieję że wszyscy się będą dobrze bawić.

 

Dziękuję, dobranoc.

 

Michał "Skura" Skurzyński

[North Troopers]

Edited by skura1978
Link to post
Share on other sites

Gramy grę z urealnieniem, a zatem:

-jaki karabinek/pistolet mieści w STANDARDOWYM magazynku 50 pocisków? Oprócz P90 nie przychodzi mi nic na myśl. Cały czas mówimy o standardowych magazynkach a nie takich cudach. Jeśli posiadasz replikę P90 lub inną, której realny odpowiednik mieści w standardowym magazynku 50 naboi to nie widzę problemu-ładuj po 50 (plus 3-4 na popychacze).

 

-jeśli przyjmiemy za standard m4a1 to:

> waga 1 pocisku - ok. 12 gram

> waga pustego magazynka - ok. 120 gram

> waga pełnego magazynka (30 naboi) - ok. 0,5 kg (!)

Rozumiem że na samą amunicję chciałbyś "przeznaczyć" ponad 5 kg? Oczywiście mówimy o urealnieniu bo w naszej zabawie rzeczywiście to wszystko tak dużo nie waży.

 

W rzeczywistości różną ilość amunicji zabiera ze sobą żołnierz na patrol/akcję/misję, bo właśnie od charakteru zadania i przyjętej strategii działania to zależy.

Więc jeśli na Transmisji będziesz poruszał się pojazdem możesz mieć w nim skitrane i 100 magazynków czy tam 10 000 BB, bo jest to jakieś odzwierciedlenie rzeczywistości.

 

Proszę wszystkich jeszcze raz o kredyt zaufania. Po jutrzejszej zabawie wszyscy będziemy mądrzejsi, wyciągniemy wnioski i zorganizujemy w przyszłości, mam nadzieję, jeszcze ciekawsze i dające jeszcze więcej radości gry typu MILSIM.

Edited by skura1978
Link to post
Share on other sites

hehe, miałem nadzieję że podasz taki argument :icon_biggrin:

waga jednego pocisku do P90 to 2g więc moje 550 pocisków to 1,1 kg + 11 magazynków które występują tylko w wersji polimerowej (czyli pewnie jakoś podobnie do maga TM) niestety wagi nie znalazłem, low z atrapą pocisków waży 160g

Czyli w sumie mając prawie 2 razy więcej amunicji niż strzelec z m4a1 mam prawie o połowę mniejsze obciążenie + krótszą broń + lżejszą broń + więcej pocisków w magazynku. Nazywam to świadomym wyborem repliki na milslimy.

 

A przechodząc do podsumowania. Zastanawiam się od jakiegoś czasu nad dociążeniem magazynków do 3/4 wagi pełnego (w końcu cały czas bym biegał na tej samej wadze niezależnie od strzelania) czy w takiej sytuacji zdjeli byście z gracza ograniczenie co do ilości ammo? Oczywiście pytanie teoretyczne bo na jutro się z tym nie wyrobię.

Edited by Landsil
Link to post
Share on other sites

Ot i przyjemnie podyskutować merytorycznie.

Tak, to rzeczywiście jest świadome wybranie repliki na tego typu grę. Jednak idąc dalej, w warunkach bojowych, które w jakimś tam stopniu, będą odzwierciedlone na Transmisji, P90 byłby o wiele mniej skuteczny od karabinków szturmowych. Oczywiście w przypadku replik AS porównywanie skuteczności nie ma sensu, gdyż można zmodować zwykłą mp5-tkę na 600 fps-ów i mamy praktycznie "snajperski pistolet maszynowy".

 

Jak napisałem w pierwszym poście, nasza propozycja gry różni się trochę od tego, co do tej pory środowisko AS grało pod szyldem gier z urealnieniem. Stąd właśnie propozycja tak radykalnego aczkolwiek maksymalnie uproszczonego systemu trafień czy też właśnie limity BB na gracza. Naszym celem było maksymalnie uprościć wszystko to, co wiąże się z kontaktem ogniowym a położyć większy nacisk na wykonanie konkretnego zadania i inne elementy mające ułatwić jego (zadania) realizację. W Transmisji wykonanie zadania absolutnie nie musi się równać ze strzelaniem czy likwidowaniem przeciwnika.

 

Myślę, że w przyszłości, jeśli zadanie w grze będzie wymagało likwidacji przeciwnika/obiektu/itp to jak najbardziej będzie można bardziej pochylić się nad limitami czy systemem trafień.

Link to post
Share on other sites

Super, miałem nadzieję na takie info. Jest jak najbardziej za limitami amunicji.

Mając i krótką lufę i mało fpsów pod maską (względem częstych emek) sepię o ammo i rof-a poprostu.

Zresztą lekki i mobilny karabinek to mój wybór. Jak się złoży to latem będę sępił nad limitami fps dla snajperów, targając przy tym półtorametrowego kloca. :D

Link to post
Share on other sites

Każdy ma prawo walczyć o swoje, tym bardziej że Twoje argumenty są jak najbardziej uzasadnione. Na Transmisję pozostajemy jednak przy maksymalnym uproszczeniu limitów, bez wgłębiania się w rodzaj replik i ograniczenie ich realnych odpowiedników.

 

Z dociążeniem magazynków to niezły pomysł. O ile repliki dobrej klasy warzą praktycznie tyle samo co realne odpowiedniki, jak i same (puste) magazynki również, o tyle już w replikach nie jest uwzględniona waga amunicji. Ja sam zdecydowałem się na Mp5 z racji "poręczności". Waga samej repliki z pustym magazynkiem się zgadza, jednak BB już nie ważą tyle co naboje 9mmx19. To 360 gram różnicy na magazynku, przy 8 magach daje prawie 3 kg! To robi różnicę!

Tak, dociążenie magazynków to bardzo ciekawy pomysł w świetle gier z urealnieniem...

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...