Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"GAZ" Tuning Gaziaczków...??


Recommended Posts

Przede wszystkim mocniejsza sprezyna kurka ;)

Szukaj w zagranicznych sklepach pod haslem "hammer spring","strengthen hammer spring", tudziez "enhanced hammer spring".

 

Poza tym precyzyjna lufa i zawory o zwiekszonej przepustowosci(hi-flow valve, rocket valve, free floating valve).

Link to post
Share on other sites

Zasadniczo nawet GG nie jest wzkazany dla zamkow z ABS. Nie jest to oczywiscie regula, bo wiele modeli radzi sobie na nim doskonale.

Red gas z tego co wyczytalem to zwykle CO2, wiec napewno nie wskazane do stockowej, plastikowej repliki.

Link to post
Share on other sites

Witam. Ewentualnie dłuższa i lub ciaśniejsza lufa wewnętrzna... z innych to jak wyżej mówiono zawór o większej przepustowości... a mocniejsza sprężyna kurka jest tylko potrzebna do mocniejszych gazów lub gdy uda ci się władować więcej gazu do pojemnika :wink: czyli co2... ale z tym uważaj bo może coś nie wytrzymać w mechaniźmie... pozdro

Link to post
Share on other sites
a mocniejsza sprężyna kurka jest tylko potrzebna do mocniejszych gazów lub gdy uda ci się władować więcej gazu do pojemnika  

 

Nie jest prawda to co mowisz kermit. Mocniejsza sprezyna kurka powoduje jedynie zwiekszenie ilosci wypuszczanego przy uderzeniu przez kurek w zawor gazu(tak jak hi-flow valve) i tym samym wieksza predkosc wylotowa, oraz mocniejszy BB. Przy zakladaniu metalowych zamkow taka mocniejsza sprezyna to wrecz koniecznosc.

Poza tym kosztuje o wiele mniej niz zawor o zwiekszonej przepustowosci, ktore dodatkowo musimy instalowac w kazdym magu.

Link to post
Share on other sites

Witam. Moje rozumowanie co do budowy zaworu i wbijania przez młoteczek go taki: młoteczek wbija metalowy grzybek? niewiem tak chyba go można nazwać... a on otwiera dziurkę którą wylatuje gaz... jak zastosuje się mocniejszą sprężynę młoteczka to młoteczek uderzy z większą siłą w ten grzybek... ale w przypadku mk1 z racji że go mam 8) widzę, że jak mocniej uderzy ten młoteczek to grzybek po prostu odbije się od ścianki (o którą się opiera za pomocą sprężynki umożliwiającej powrót czyli cofnięcie się zaworka) i głębiej nie wejdzie... czyli nie otworzy się większy otwór... wiem łatwo mi o tym mówić bo widziałem tą konstrukcję... i nie wiem czy jest podobna w pozostałych konstrukcjach... a zawory hi-flow mają sądzę większy otwór lub na dłużej się otwierają... ale żeby te zaworki dłużej się otwierały potrzebna jest sprężynka mocniejsza... dlatego sądzę że samej sprężynki nie ma sensu instalować (chyba że się zastosuje gaz zgromadzony pod większym ciśnieniem w zbiorniczku bo wtedy młoteczek z sprężynką fabryczną może po prostu nie mieć wystarczającej siły by wbić grzybek)...takie jest moje zdanie :roll:

Link to post
Share on other sites

Gaziaki sa z natury dosc kaprysne, latwo cos w nich uszkodzic, a z czesciami zamiennymi krucho i ja bym sobie odpuscil wieksze grzebaniny aby uzyskac te pare fps wiecej... Tym bardziej, ze fps na green gazie i tak maja w wiekszosci calkiem niezle, powiedzialbym ze wyzsze niz stockowe AEGi. A celnosc przy krotkiej lufie i strzelaniu "pistoletowym" (brak kolby, slabe przyrzady celownicze itp) tez trudno jest istotnie zwiekszyc.

Link to post
Share on other sites
Witam. Moje rozumowanie co do budowy zaworu i wbijania przez młoteczek go taki: młoteczek wbija metalowy grzybek? niewiem tak chyba go można nazwać... a on otwiera dziurkę którą wylatuje gaz... jak zastosuje się mocniejszą sprężynę młoteczka to młoteczek uderzy z większą siłą w ten grzybek...

 

Jest dokladnie tak jak mowisz w przypadku wiekszosci replik.

 

ale w przypadku mk1 z racji że go mam  8) widzę, że jak mocniej uderzy ten młoteczek to grzybek po prostu odbije się od ścianki (o którą się opiera za pomocą sprężynki umożliwiającej powrót czyli cofnięcie się zaworka) i głębiej nie wejdzie... czyli nie otworzy się większy otwór... wiem łatwo mi o tym mówić bo widziałem tą konstrukcję... i nie wiem czy jest podobna w pozostałych konstrukcjach... a zawory hi-flow mają sądzę większy otwór lub na dłużej się otwierają... ale żeby te zaworki dłużej się otwierały potrzebna jest sprężynka mocniejsza... dlatego sądzę że samej sprężynki nie ma sensu instalować (chyba że się zastosuje gaz zgromadzony pod większym ciśnieniem w zbiorniczku bo wtedy młoteczek z sprężynką fabryczną może po prostu nie mieć wystarczającej siły by wbić grzybek)...takie jest moje zdanie :roll:

 

Nie wiem jak jest w przypadku mk1, gdyz nie ogladalem go tak szczdegolowo, ale mniemam, ze konstrukcje ma zblizona do wiekszosci gaziakow. Tobie sie moze wydawac, a tak naprawde chodzi o czas otwarcia zaworu(bo rozmiar otworu zapewne z racji wspomnianego odbijania sie pozostanie podobny).Im dluzej, tym wiecej gazu wyleci.

Zawory hi-flow itp maja w stosunku do stockowych wieksza przepustowosc, uzyskiwana min poprzez zwiekszenie otworu, ktorym podawany jest gaz.

Sama sprezyna kurka ma jak najbardziej sens i w praktyce daje czesto wiekszy zysk fpsow, niz zawory hi-flow. No i kosztuje z reguly polowe tego co jeden zawor.

W kazdym razie z lektury zagranicznicznych for odnosnie upgradowania gaziakow jednoznacznie wynika, ze taka sprezyna to pierwsza rzecz jaka nalezy nabyc w celu zwiekszenia osiagow, lub po zalozeniu metalowego zamka. Zestaw preclufa, sprezyna i zawor w zaleznosci od modelu i dlugosci lufy moge podniesc predkosc wylotowa do 370-400 fps.

Link to post
Share on other sites

Przy stosowaniu mocniejszych gazów ,w niektorych replikach wymiana zamka na metalowy moze nie wystarczac.Nie wiadomo czy bebechy wytrzymają wieksze ciśnienie.Także trzeba uważać.

Generalnie jest tak jak napisali powyżej :arrow: wymiana na zawory wysokoprzepływowe (zwieksza fps'y w wiekszym stopniu) i lufa precyzyjna (w mniejszym stopniu ).

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Jeszcze zależy w stosunku do jakiego modelu chcesz zastosować tuning.... w przypadku modeli bez blow-backu jedyne co może nie wytrzymać to zawory.... w przypadku modeli z blow-backiem to w przypadku zastosowania mocniejszego gazu może nie wytrzymać cała obudowa... (pęknięcie górnej pokrywy zamka, lub wręcz jej wystrzelnie do tyłu... bo odłamie się przód... - z tym ostatnim polemizuję....) dlatego przy blow-backu trzeba pomyśleć o "metal body" :wink: pozdro

Link to post
Share on other sites

Watpie aby matalowe body bylo antidotum na cokolwiek. Wieksza masa (zamka) = wieksze obciazenia. A wiekszosc dostepnych u nas czesci "metalowych" body to odlewy cynkowo-aluminowe, ktorych niska wytrzymalosc jest powszechnie znana. O kosztach to nawet nie warto wspominac - komplet szkielet+zamek to kwota wyzsza niz wartosc samego pistoletu... :wink:

Link to post
Share on other sites

OK, Kat, mozna sobie kupic metalowy zamek z szajs-metalu... Ale mozna sobie za zblizona kwote kupic nowy pistolet, model ktory ma np wyzsza tolerancje na dzialanie GG... Albo w ogole kupic sobie zabawke na CO2, ktora fabrycznie ma wiecej fps niz normalne gaziaki wraz z kupa kasy wlozona na upgrejd.

Link to post
Share on other sites

Taak, juz widze ta cala game modeli na CO2 :D

Dobre zamki to nie szajs metal, tylko frezowane na CNC dziela sztuki kosztujace od stu do kilkuset dolarow.

Jesli ktos chce sie bawic z tuning broni krotkiej to naprawde moze wydac rownie duzo pieniedzy co tuningujac np AEGa, zwlaszcza, ze tutaj imho wzgledy estetyczne i osobiste preferencje graja jeszcze wieksza role 8)

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

Witam ja jestem w trakcie tuningu mojego ingrama m11a1 kwa a konkretnie wkladam do niego stock lufe od mojej mp5 CA odpowiednio przystowanej (trzeba ja calkiem zmienic czyli miejsce na gumke hop up i srednice zewnetrza lufy) przez ten tuning uzyskam ponad dwukkrotnie dluzsza lufe a co za tym idzie celnosc i moc. Stock lufa od mp5 ma tez znaczaca roznice w srednicy wewnetrzej bo lufa w ingramie ma 6,30mm a w mp5 6,08 wiec mniej gazu bedzie uciekac przez co bedzie mial duza wieksza moc. O rezultach was poinformuje.Ale moc uzyskana przez to moze byc zbyt duza i niechce zrobic nikomu krzywdy i co myslicie o tym zeby zrobic male dziurki pod koniec lufy zeby czesc gazow mogla posc bokiem i zmniejszyc moc? Z gory dzieki za odpowiedzi.

Link to post
Share on other sites

lufa nie zwiekszy znaczaca mocy tylko celnosc. Chociaz u mnie w opolu dobrze jest kiedy ktos ma bron 350fps. Im lepsza bron tym lepiej ale kolo 470fps w budynku to juz przesada. Co do dziurek pod koniec lufy zmniejszysz moc bardzo nieznacznie chyba ze nawiercisz w 1/4 wtedy troche gazu ujdzie. Najlepiej bedzie jezeli nie bedziesz sie martwil o moc bo tych przyslowiowych 500 fps'ow przez lufe nie osiagniesz :wink: . Jest jedna czesc ktora znaczaca zmniejsza predkosc wylotowa kulki. Mianowicie dysza, gdy ja skrocimy(nawet nie o mm bo to za duzo) mniej gazu idzie na kulke bo czesc jest odprowadzana na boki. Kolega przycial tej dyszy za duzo i zaluje.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...