Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

RED FIGHT


Recommended Posts

Cześć.

Dnia 25.03.2013 w godz. 0900 - 1400 organizuję we współpracy z 17 Wielkopolską Brygadą Zmechanizowaną szkolenie z "taktyki czerwonej" pk. RED FIGHT. Przedsięwzięcie ma na celu usystematyzowanie i ujednolicenie wiedzy członków grup proobronnych, paramilitarnych i rekonstrukcyjnych w tematyce udzielania pomocy przedmedycznej w sytuacji bojowej. Okazją jest przejście szkolenia pod okiem ratowników wspomnianej jednostki niejednokrotnie biorących udział w realnych sytuacjach zagrożenia życia.

Tematyka szkolenia:

1. Pokaz i omówienie podstawowego wyposażenia oraz zadań ratownika medycznego.

2. Pokaz i omówienie sprzętu ewakuacji medycznej będącego na wyposażeniu jednostki.

3. Działanie ratownika w trakcie kontaktu ogniowego, ewakuacja z rejonu zagrożenia.

4. Weryfikacja rannych, podstawowe zaopatrzenie i przygotowanie do ewakuacji.

5. Komunikacja radiowa i wykorzystanie meldunku MEDEVAC.

6. Procedura zabezpieczenia i naprowadzania śmigłowca na lądowisko improwizowane.

 

Miejsce szkolenia: Międzyrzecz - poligon "Wojciechowo"

Zapraszam do udziału przede wszystkim zwarte grupy których działanie nakierowane jest przede wszystkim na zdobywanie i poszerzanie własnej wiedzy i umiejętności, rekonstruktorów chcących zdobyć wiedzę w jak najbliższym realizmowi działaniu ratowników medycznych, grupy i organizacje proobronne dla których, to szkolenie będzie możliwością treningu i zdobycia wiedzy.

Wszelich innych informacji dotyczących szkolenia udzielał będę poprzez PW lub maila jacek_klimanek@o2.pl listę uczestników zamykam 20-go marca.

 

Recon

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Cześć, czołem.

Do szkolenia pozostało 10 dni, większość spraw organizacyjnych zostało dogranych jednak jak to w wojsku bywa bez zmian się nie obeszło. Zasadnicza jest zmiana obiektu zamiast na OC Wojciechowo szkolić się będziemy na strzelnicy piechoty Nietoperek. Pozytywem jest prostszy dojazd i większy parking na samochody, negatywem mniejszy obiekt. Dzisiaj wieczorem zamieszczę mapkę dojazdu oraz kilka zdjęć, natomiast najpóźniej w niedzielę opublikuję listę uczestników i ostateczny plan szkolenia z podziałem na grupy szkoleniowe i zagadnienia. Czasu pozostało wystarczająco zatem każdy zdoła się przygotować jak należy.

Link to post
Share on other sites

Kolejne informacje.

 

 

Charakter szkolenia.

Szanowni uczestnicy. Jak pisałem już wcześniej szkolenie Red Fight będzie miało charakter medyczno-taktyczny, a jego głównym celem jest przekazanie szkolonym podstaw zasad udzielania pomocy w sytuacjach bojowych. Mówiąc podstawy mam na myśli rzeczywiste podstawy dotyczące zarówno teoretycznej części szkolenia jak też jego elementów praktycznych. Pomiędzy Wami być może znajdą się osoby już posiadające pewien zasób wiedzy w tym kierunku dla których taka forma szkolenia nie przyniesie niczego nowego, w takim wypadku proszę o zwiększoną aktywność w trakcie szkolenia przede wszystkim aktywność praktyczną. Natomiast jeżeli ktoś do tego czasu uzna, że nie warto np. jechać kilkadziesiąt kilometrów po to aby dowiedzieć się co w wyposażeniu medycznym powinien mieć pojedynczy żołnierz lub jak zlokalizować i zabezpieczyć ranę postrzałową, niech jeszcze raz przemyśli swoją decyzję. Piszę to po to aby uniknąć sytuacji niedosytu bądź niezadowolenia już w trakcie zajęć.

Jak informowałem wcześniej zajęcia będą prowadzić ratownicy medyczni wydzieleni z 17WBZ (dwie osoby), żołnierz zawodowy – dowódca plutonu (jedna osoba) oraz instruktorzy cywilni (dwie osoby), wsparcie samej 17WBZ określone zostało na wydzieleniu wspomnianych wyżej osób, udostępnieniu obiektu szkoleniowego oraz koordynacji przygotowań do szkolenia przez sekcję CIMIC, nie udało się niestety uzyskać obecności pojazdu typu Rosomak WEM (woz ewakuacji medycznej) z uwagi na jego wykorzystanie w ćwiczeniu poligonowym realizowanym przez jednostkę.

Szkolenie realizowane będzie przez pięć godzin od 09.00 do 14.00 i z uwagi na ograniczenie czasowe prowadzone non stop. Oznacza to brak przerw pomiędzy tematami oraz próbę „taktycznego przejścia” do kolejnych zagadnień. Oto opisowy harmonogram szkolenia:

 

do godz. 08.00 – przybycie uczestników.

Do tej godziny wszyscy uczestnicy muszą dotrzeć na miejsce, a czas na dotarcie powinien zostać tak dobrany aby wyznaczona godzina była realna do osiągnięcia. Pozostanie jeszcze 30 minut na oswojenie się z obiektem, dopasowanie oporządzenia, zjedzenie posiłku itp.

 

08.00 – 08.55 – zbiórka uczestników, podanie planu szkolenia, uformowanie grup szkoleniowych, przedstawienie instruktorów.

 

09.00 – 10.00 – (pokaz i teoria) szkolenie pierwszego zagadnienia prowadzone w podziale na dwie grupy szkoleniowe. Zagadnienie prowadzone jest jednocześnie w tej samej tematyce przez dwóch instruktorów.

 

10.00 – 14.00 – (praktyka) szkolenie kolejnych zagadnień prowadzone w czterech grupach szkoleniowych metodą szeregową.

Z uwagi na ilość osób być może konieczny będzie podział na ćwiczących i obserwujących oraz w połowie czasu zamiana, decyzja zostanie podjęta przed rozpoczęciem szkolenia.

Każda grupa szkoleniowa posiadała będzie swojego dowódcę i jego zastępcę do ich obowiązków będzie należało dowodzenie grupą w trakcie szkolenia oraz przede wszystkim odpowiednie kierowanie sytuacją taktyczną natomiast rolą instruktora będzie typowanie szkolonych do funkcji rannego i udzielającego pomocy oraz nauka, nadzorowanie i pomoc w wykonywanych czynnościach. Zasada jest prosta dowódca i zastępca kreują sytuację i działanie, instruktor uczy i doradza co robić w danej sytuacji.

 

14.10 – 14.30 – zakończenie zajęć, zbiórka, omówienie szkolenia (komentarz zbyteczny)

 

Uwagi organizacyjne.

 

· Szkolenie odbywa się na obiekcie wojskowym w związku z czym możliwe jest przebywanie jedynie w strefach do tego wyznaczonych oraz użytkowanie wyposażenia przeznaczonego do szkolenia.

· Obowiązuje kategoryczny zakaz użytkowania urządzeń technicznych nie przeznaczonych do szkolenia oraz zakaz wejścia w strefy zabronione które zostaną określone na zbiórce. Obiekt chroniony jest przez pracowników ochrony oraz posiada własną obsługę techniczną w związku z czym uczestnicy winni stosować się do zaleceń i uwag tych osób.

· Na terenie obiektu są rozlokowane pojemniki na śmieci zatem wszystkie odpady winny trafiać do nich bez niepotrzebnego zaśmiecania terenu.

· Wszyscy uczestnicy winni posiadać własne wyżywienie oraz napoje, w okolicy nie ma żadnego sklepu zatem nie ma też możliwości dodatkowego zaopatrzenia.

· Głos decydujący w trakcie szkolenia posiada jego kierownik natomiast na punktach nauczania instruktorzy.

· Wszyscy uczestnicy winni posiadać własne wyposażenie oraz repliki broni długiej, osoby nie posiadające takowego nie będą dopuszczone do udziału w szkoleniu.

· Istnieje możliwość przybycia uczestników w dniu poprzedzającym szkolenie, w takim wypadku uczestnicy zabezpieczają we własnym zakresie wyposażenie biwakowe.

· Współrzędne GPS: 52°24'26.784"N, 15°33'15.155"E

65] 52.4074400°N, 15.5542100°E

 

Lista uczestników.

SGO REC. 12 osób (1 grupa szkoleniowa)

SGO WOT. 3 osoby (1 grupa szkoleniowa)

SGO Gdańsk 4 osoby (2 grupa szkoleniowa)

GGRS 8 osób (2 grupa szkoleniowa)

USMC Gorzów 2 osoby (2 grupa szkoleniowa)

JS 4044 Witnica 11 osób (3 grupa szkoleniowa)

JS 3026 Wrocław 4 osoby (3 grupa szkoleniowa)

Chłopcy Uśmiechniętego Jeża 9 osób (4 grupa szkoleniowa)

1 LDOT 2 osoby (4 grupa szkoleniowa)

Uczestnicy indywidualni 3 osoby (4 grupa szkoleniowa)

Razem 58 osób

Edited by recon01
Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...