Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem z tłokiem ACM


Recommended Posts

Witam!

Rozpoczynam zabawę z tuningiem replik i zakupiłem coś takiego:

http://www.taiwangun.com/gearboxy-oraz-ich-czesci/tloki/przezroczysty-tlok-z-siedmioma-stalowymi-zebami-acm.html

Jest to przeźroczysty tłok z siedmioma stalowymi zębami firmy ACM.

Mam następujący problem:

Po umieszczeniu tłoka miedzy okładkami szkieletu gearboxa i zamknięciu tych okładek powstaje szparka ok. 0,5 mm przez co nie możliwe staje się dokładne zamknięcie i dokręcenie gearboxa (od razu uprzedzam pytania tłok SIEDZI w szynach do tego przeznaczonych)

Próbowałem na dwóch różnych szkieletach (Cyma 02B i BOYI) i jest dokładnie ten sam problem...

Postanowiłem zmierzyć ten tłok w najszerszym miejscu i porównać go ze "stockiem"

wyniki:

stock ok 21,7 mm

Kupiony ACM 22,2 mm

Byłem pewien, że elementy geraboxa są w pewien sposób "znormalizowane" i to musi pasować...

I tu pojawia się moje pytanie...

Co powinienem zrobić?

Nasuwają mi się dwa pomysły:

1) Poinformować o tym Taiwanguna, bo chyba dostałem "lewy" tłok

2) Zeszlifować z dwóch stron po te 0,25 mm i powinno "grać i buczeć"

 

Co myślicie?

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi i wskazówki!

Pozdro!

Link to post
Share on other sites

1. Nie, żeby części brandowane marką SHS też były produkowane w ChRL, może nawet w tej samej fabryce, co powyższy tłok..

2. Tłoki SHS też są za szerokie.

3. To zaleta, a nie wada, gdyż pozwala precyzyjnie dopasować tłok do szkieletu. Lepiej mieć więcej materiału i zeszlifować, niż mniej i mieć luzy...

 

 

 

A kolega od tłoka niech nie szlifuje go do wymiarów stockowego, tylko dotąd, aż będzie bez oporów poruszał się w (skręconym chociaż częścią śrub) szkielecie. Oczywiście przy wyjętych zębatkach :-P

Link to post
Share on other sites

1. Nie, żeby części brandowane marką SHS też były produkowane w ChRL, może nawet w tej samej fabryce, co powyższy tłok..

2. Tłoki SHS też są za szerokie.

3. To zaleta, a nie wada, gdyż pozwala precyzyjnie dopasować tłok do szkieletu. Lepiej mieć więcej materiału i zeszlifować, niż mniej i mieć luzy...

 

Nie twierdze przeciez iz SHS to 'markowa' firma. Jednak z moich doswiadczen wynika iz jakosc ich produktow jest zdecydowanie lepsza od produktow sygnowanych marka ACM, a roznica w cenie jest raczej znikoma. Osobiscie wsadzalem tloki SHS-a do szkieletow Cymy, Clasic Army, JG, A&K i nic nie szlifowalem, wszystko pasowalo.

 

Co do punktu 3 zgadzam sie w 100%

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...