NooBSaiboT Posted April 19, 2013 Report Share Posted April 19, 2013 Mam problem z wypodkładkowaniem gearboxa. Znaczy się problem z wypodkładkowaniem zębatki silnikowej. Zębatka środkowa osadzona jest jak najniżej i chodzi płynnie. Zębatka tłokowa również współpracuje dobrze nie trze o środkową zazębia się z zębami tłoka i wszystko chodzi płynnie i gładko. Problem jest z wypodkładkowaniem zębatki silnikowej gdyż nie wiem jak ją osadzić. Osadziłem ją tak by nie tarła o środkową lecz nie wiem ile dać podkładek do góry żeby dobrze się zazębiała. Zamontowałem wszystko i niestety problem jest taki że zęby się nie zazębiają z zębatką silnika i albo trze mocno i ryczy albo w ogóle nie idzie strzelić a po regulacji silnika wszystko strasznie jęczy bo zębatka silnika prawdopodobnie trze o zęby antyreversala przy zębatce silnikowej. Ktoś może podpowiedzieć jak to zniwelować by wszystko chodziło cichutko i gładko. Zestaw zębatek to ACM super torque up - http://www.taiwangun.com/gearboxy-oraz-ich-czesci/kola-zebate/zestaw-stalowych-zebatek-100-300-super-torque-up-acm.html sprężyna m130 guarder. Quote Link to post Share on other sites
mafo Posted April 19, 2013 Report Share Posted April 19, 2013 Zacznij od zębatki silnikowej. Ustaw ją tak aby dobrze zazębiała się silnikiem, a następnie wypodkładkuj resztę zębatek. Quote Link to post Share on other sites
levis Posted April 19, 2013 Report Share Posted April 19, 2013 Zacznijmy od tego abyś napisał jaki to tym gearboxa. -Tak jak kolega wyżej napisał zaczynasz od spasowania zębatki silnika z zębatką silnikową. -Sprawdź czy łożyska są prawidłowo osadzone. -Czytając opisane przez Ciebie objawy to tak jakby zębatka miała inne wymiary. Weź dla świętego spokoju suwmiarkę i pomierz. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted April 19, 2013 Author Report Share Posted April 19, 2013 Gearbox v2 guardera 6mm łożyska. Niepokoi mnie to że są one dosyć luźno osadzone czyli tak jakby te gniazda od łożysk były wyjechane. Levis zębatka musi się zazębiać. Tylko że na przykład dam zębatkę bez podkładek na spód i włożę silnik to się zazębiają ale wtedy nie wiem ile podkładek dać do góry bo po pierwsze te gniazda są wyrobione i latają łozyska do góry co powoduje większe luzy a po drugie jak nie dam np podkładek pod spód to czy będzie dobrze? Bo tak czy inaczej zębatka silnika wtedy podnosi zębatkę silnikową do góry trochę ale czy wtedy na przykład ta silnikowa nie będzie tarła o środkową ? Quote Link to post Share on other sites
Rosomak15 Posted April 19, 2013 Report Share Posted April 19, 2013 (edited) Miałem (chyba) podobne problemy - wziąłem zębatkę silnikową włożyłem na górną połówkę szkieletu i na oko dopasowałem silnik (nie zakładając dolnej połówki), który zbyt mocno dociskał zębatkę silnikową - problemem było łożysko które zbyt mocno wystawało ze szkieletu. Edited April 19, 2013 by Rosomak15 Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted April 19, 2013 Report Share Posted April 19, 2013 Przykręć chwyt do połówki gb wlóż silnik i będziesz widzał czy przy wsuwaniu silnika zębatka silnikowa się nie przekrzywia. Na spód jak nie dasz podkładek nic się nie stanie, robi się to tylko żeby sobie ułatwić robotę przy ustawianiu zębatki środkowej. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted April 19, 2013 Author Report Share Posted April 19, 2013 To czyli wziąć górną połówkę szkieletu i ustawić silnik tak żeby się zazębiał prawidłowo ? A ile podkładek dać na górę wtedy gdy już ustawię silnik prawidłowo ? To czyli na dół nie musze dawać wcalę tak? Nie będzie wtedy tarła o środkową podczas normalnej pracy ? Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted April 19, 2013 Report Share Posted April 19, 2013 Dajesz powiedzmy podkładkę 0,1mm i patrzysz czy jest dużo luzu, dokładasz następną 0,1mm itd. Musisz wizualnie ocenić czy jest ok. Nie może być tak że jak wsuniesz silnik to przekrzywi on zębatkę silnikową. Przy normalnej pracy nie będzie tarła.bo będzie ją "trzymać" zębatka na silniku. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted April 19, 2013 Author Report Share Posted April 19, 2013 To główną rolę grają podkładki na górę tak? (Szeroka strona zębatki silnikowej). Czyli dać ich tylę aby zębatka silnika się zazębiała jak najbardziej z zębatką silnikową? A na dół w takim razie nie dam nic i zobaczymy co z tego wyniknie. Quote Link to post Share on other sites
kosteQ86 Posted April 19, 2013 Report Share Posted April 19, 2013 Tak jak mówisz. odrobina luzu musi oczywiście zostać, dlatego rób to po cienkich podkładkach i sprawdzaj za każdym razem czy jest ok, jak się w końcu okaże za dużo to odejmujesz podkładkę i powinno być ok, taki własnie luz 0,1-0,2 mm jest wskazany miedzy zębatką silnikowa a zębatką silnika. Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted April 19, 2013 Author Report Share Posted April 19, 2013 Niestety ale nadal nie działa :/. Dałem po kolei na szeroką stronę zębatki po 0.1mm podkładki. Po dodaniu 3 takich podkładek wyszło że jest minimalny luz i się zazębia. Na spód nie dawałem nic. Złożyłem silnik wyregulowany tak jak był i nie strzelało tylko charczało. Po dokręceniu silnika zaczęło strzelać ale jęczy strasznie i charczy... : / Jakieś porady ? Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted April 22, 2013 Author Report Share Posted April 22, 2013 Jest ktoś wstanie pomóc ? Wiem że jest pełno toturiali wszędzie ale za nic nie mogę tego wypodkładkować. Pod spód zębatki nie dałem żadnych podkładek a na górę 0.3mm podkładki. W rezultacie nadal trze i buczy strasznie. Za ciasno ? Zbyt dużo podkładek na górę dałem? Quote Link to post Share on other sites
Chcu1995 Posted April 22, 2013 Report Share Posted April 22, 2013 Może serwis. Proponuje do serwisu, jak nikt nie pisze to chyba nikt nie wie. Serwis wyjdzie Cię 40zł na zbrojowni czy jakoś tak . Wyczyszczą cały GB na nowo go złożą , pewnie dadzą radę Po co się męczyć jak można dać to komuś "profesjonalnemu" Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted April 22, 2013 Author Report Share Posted April 22, 2013 Po to się męczyć żeby na przyszłość wiedzieć samemu i samemu sobie radzić i naprawiać sprzęt chociażby. Ale chyba nikt nie wie no to pozostanie to dać komuś do serwisu albo komuś ogarniętemu. Quote Link to post Share on other sites
Chcu1995 Posted April 22, 2013 Report Share Posted April 22, 2013 Racja , dobrze samemu wiedzieć jak to zrobić , ale możesz to zrobić dobrze ale nie umiejętnie i może się zepsuć . A serwisant wie co robi "z reguły" i zrobi to umiejetnie ;) i będzie działało ;) Quote Link to post Share on other sites
NooBSaiboT Posted April 23, 2013 Author Report Share Posted April 23, 2013 Już wiem w czym tkwił problem. Zębatka silnikowa jest grubsza i wyższa od stockowych dlatego nie szło jej spodkładkować (jest to zestaw ACMowskich zebatek z taiwangun). Dałem stockowe zębatki i chodzi wszystko ładnie. Teraz pytanie. Czy da radę tak zeszlifować tę zębatkę ACM by pasowała i nie tarła ? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.