OssaPro98 Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 Witam, Mam RK-02 od roku, ale był na zaledwie paru strzelankach, więc przebieg ma malutki. Od pewnego czasu zdarzało się, że podczas strzelania po prostu przestał reagować. Strzelałem, strzelałem i w pewnym momencie odcięcie. Zero pracy silnika, tak jakbym odłączył baterie. Myślałem, że to najzwyczajniej w świecie rozładowuje się batka. Dzisiaj, miałem iść na strzelanke, odłączam baterię od ładowarki i pierwszy problem: bateria wcale nie była rozgrzana. Zawsze podczas ładowania akumulator się rozgrzewał, a teraz nic. Włożyłem ją do repliki i... brak reakcji. Czy to wina baterii? Ładowarki? Czy może okablowania w replice (jakiś kabelek mógł się przetrzeć?) ? Jeśli wiecie na czym polega mój problem to pomóżcie. Będę bardzo wdzięczny ;) Jeśli mam jeszcze coś podać, sprawdzić albo na coś zwrócić uwagę to napiszcie i się tym zajmę. Mam nadzieję, że mi pomożecie. Liczę na Was ;) Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted April 23, 2013 Report Share Posted April 23, 2013 Jesli masz voltomierz albo jakis inny miernik sprawdz baterie. Moze to tez byc wina kabli lub stykow. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted April 24, 2013 Report Share Posted April 24, 2013 Sprawdź na innej baterii, jeśli masz pecha (jak ja), to mogłeś trafić na lipną batkę w zestawie. Jeśli na innej, porządnej baterii problem się powtarza to ślij na gwarancję (jeśli jeszcze masz). Jeśli karabinek jest po gwarancji to zajrzyj czy wsuwki na silniku nie zsunęły, czy styki się nie przypaliły, czy kable są całe, czy bezpiecznik dobrze siedzi i nie jest przepalony, etc. Quote Link to post Share on other sites
OssaPro98 Posted April 24, 2013 Author Report Share Posted April 24, 2013 Baterię na mierniku sprawdzałem już wcześniej i napięcie jest. Sprawdzę jutro jak na innej baterii. Niestety gwarancja minęła... Zaledwie kilkanaście dni temu ;O Moglibyście wytłumaczyć (a najlepiej pokazać na zdjęciu) co dokłądnie mam sprawdzić? Nie mam zielonego pojęcia gdzie są "wsuwki" na silniku ;) Jeszcze jedno. Wspominałem, że bateria się nie nagrzewa gdy podłączę ją do ładowarki, więc to chyba nie wina karabinu? Jak okreslić czy batka padła czy ładowarka? Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted April 24, 2013 Report Share Posted April 24, 2013 Odkręć śrubke pod chwytem pistoletowym i zdejmij chwyt. Masz pod nim koszyk silnika i widać czy wsuwki doprowadzające prąd do silnika są na swoim miejscu. Bezpiecznik masz pod pokrywą, tam gdzie baterię wkładasz. Po lewej stronie patrząc w stronę lufy (tak jak normalnie trzymasz karabinek). A jak sprawdzić baterię? Daj komuś żeby podładował swoją ładowarką (najlepiej mikroprocesorówką) albo jeśli jest naładowana to niech ktoś podłączy do swojej giwery i sprawdzi. Quote Link to post Share on other sites
OssaPro98 Posted April 24, 2013 Author Report Share Posted April 24, 2013 Byłem u kolegi i po podłączeniu jego batki nadal brak reakcji. Z kolei na mojej baterii jego karabin chodził normalnie. Czyli to wina repliki ;/ Wsuwki są na swoim miejscu. Obok takich "gwintów". Całkiem na dole chwytu. Bezpiecznik sprawdzałem. Jest OK. Jakieś pomysły? Quote Link to post Share on other sites
OssaPro98 Posted April 24, 2013 Author Report Share Posted April 24, 2013 JEST! Ożył ;) Mierzyłem napięcie na wsuwkach i w pewnym momencie wystrzelił. I wyleciała kulka... No właśnie. Teraz sobie przypomniałem, że jakieś dwa tygodnie temu tak samo miałem. Przestał strzelać, naładowałem strzeliłem bez magazynka i kulka wystrzeliła. Tak myślę więc, że to kulka się gdzieś blokuje. Tylko gdzie? Dodam, że mam gumkę hopa na guardera zmienioną. Przy zakupie karabinu mi to montowali więc nawet nie mam pojęcia gdzie taki hop-up się znajduje. A więc to na pewno wina kulki gdzieś się blokującej. Jak rozwiązać ten problem? Quote Link to post Share on other sites
chomik_pl Posted April 24, 2013 Report Share Posted April 24, 2013 Ale blokujaca sie kulka nie ma nic wspolnego z praca mechanizmu gearboxa. Nawet jesli kulka sie blokuje w komorze hopup gearbox powinien nadal dzialac. Quote Link to post Share on other sites
OssaPro98 Posted April 25, 2013 Author Report Share Posted April 25, 2013 ;/ To co to może być? Zauważyłem, że bateria znowu zaczęła się grzać podczas ładowania, więc chyba działa. Ew. co jeszcze mogę z elektryki sprawdzić? Wsuwki na miejscu, bezpiecznik dobry, bateria działa, a kable wyglądają na całe. Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted April 25, 2013 Report Share Posted April 25, 2013 Może kabelki w samym gearboxie gdzieś nie stykają? Problem wygląda na "elektryczny" więc szukałbym problemu we wszystkich elektrycznych kwestiach (styki w gb, kable w gb, kable przy bezpieczniku, etc.). Quote Link to post Share on other sites
OssaPro98 Posted April 25, 2013 Author Report Share Posted April 25, 2013 Spróbuję jeszcze raz go przejrzeć potem. I mam pytanie. Nie uszkodzę go bardziej, jeśli wezmę go w ten weekend an strzelanke? Wiem, że może znowu przestać reagować, ale do tego czasu powinien chodzić ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.