DisasterXxX Posted July 6, 2013 Report Share Posted July 6, 2013 Próbowałem wyciągnąć silnik z M4 GFC odkręciłem wszystkie śroubki z chwytu, lecz silnik nie chce wyjść. Co robić? Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted July 6, 2013 Report Share Posted July 6, 2013 Zdjąć wsuwki z silnika? Quote Link to post Share on other sites
DisasterXxX Posted July 6, 2013 Author Report Share Posted July 6, 2013 Zdjąłem i nic, dalej nie chce wyjść. Quote Link to post Share on other sites
virusotron Posted July 6, 2013 Report Share Posted July 6, 2013 Użyj kombinerek? Quote Link to post Share on other sites
DisasterXxX Posted July 6, 2013 Author Report Share Posted July 6, 2013 Użyłem, pociągnąłem chyba trochę za mocno, wyszedł z tego cały ten (mechanizm?) nie wiem jak to nazwać, silnik siedzi dalej, z tym, że wystaje z niego pręcik :D Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted July 6, 2013 Report Share Posted July 6, 2013 Prawdopodobnie kabel blokuje zębatkę silnikową przez co nie możesz go wyjąć. Trzymając karabin kolbą do siebie przechylasz silnik w lewo i ciągniesz (lekko) ruszasz nim na boki jeśli ci się uda może kabel nie pęknie (w co wątpię :( ) i i tak będzie trzeba otwierać GB by założyć na kabel rurkę termo kurczliwą Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 Kabel blokuje silnik? Pierwsze słyszę. Masz albo bardzo ciasny chwyt pistoletowy (silnik sie nie rusza prawie na boki) jeszcze miedzy nim a chwytem jest kabel który dodatkowo go blokuje wyjdzie, ale ciężko. Quote Link to post Share on other sites
DisasterXxX Posted July 8, 2013 Author Report Share Posted July 8, 2013 Próbowałem go wyciągnąć chwytając kombinerkami za ten plastik, i oto efekty mojej pracy: http://oi39.tinypic.com/kashu1.jpg http://oi41.tinypic.com/2n1dw83.jpg Da się coś z tym zrobić? Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted July 8, 2013 Report Share Posted July 8, 2013 Złap za metalową obudowę silnika i ruszaj na boki ciągnąc do góry. W końcu wyjdzie, to wina zębatki, która zachacza o otwór w chwycie i szkielecie. Więc muszisz tak silnik ustawić by się nie blokowało nic. Tylko nie łap kombinerkami za ośkę. Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted July 8, 2013 Report Share Posted July 8, 2013 Kabel blokuje silnik? Pierwsze słyszę.[/color]] Kabelek przechodzący do kostki stykowej może się czasem podnieść i blokować zębatkę silnikową(tą od silnika) przed wyciągnięciem. Próbowałem go wyciągnąć chwytając kombinerkami za ten plastik, i oto efekty mojej pracy: http://oi39.tinypic.com/kashu1.jpg http://oi41.tinypic.com/2n1dw83.jpg Da się coś z tym zrobić? Tak da się będzie potrzebny młotek i płaski śrubokręt. Pierw musisz wyciągnąć szczotki, następnie odginasz zaczepy(w obudowie silnika) wkładasz dupke silnika i zaginasz zaczepy, montujesz szczotki i gotowe. Hm nie wiem czy nie lepiej by złapał za ośkę, jak pociągnie za mocno za obudowę to też nie będzie zbyt fajnie... Tak przynajmniej będzie ciągnął w osi. I nic nie zerwie Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted July 8, 2013 Report Share Posted July 8, 2013 To złap z dwóch stron takimi "szczypcami i ciąg" za tą obudowe Quote Link to post Share on other sites
DisasterXxX Posted July 16, 2013 Author Report Share Posted July 16, 2013 Ciągnąłem i za ośkę i za obudowe i nic. Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted July 16, 2013 Report Share Posted July 16, 2013 Musi wyjść, zjedz obiad i wyjmiesz tylko trochę siły trzeba :D Quote Link to post Share on other sites
DisasterXxX Posted July 16, 2013 Author Report Share Posted July 16, 2013 (edited) Dobra, jakoś wyszło, tylko jak mam to naprawić? http://oi43.tinypic.com/2lbj3u1.jpg Dodam, ze jedna z tych "płytek" odczepiła się, ale ją na nowo tam włożyłem, tylko te druciki nie wiem czy mam skleić, czy co? Edit: Można dokupić tylko tę część na zdjęciu, czy muszę zakupić cały nowy silnik, jak tak to jaki byłby najlepszy? Edited July 16, 2013 by DisasterXxX Quote Link to post Share on other sites
P&P Posted July 16, 2013 Report Share Posted July 16, 2013 To są szczotki, w każdym silniku tak to wygląda po wyjęciu "tyłka" Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted July 16, 2013 Report Share Posted July 16, 2013 (edited) Na początek bardzo drobnym papierem ściernym wyczyść nagar na komutatorze, szczotki też można tylko uważaj bo się lubią krawędzie kruszyć. Szczotki wyciągasz poprzez zwolnienie sprężynek dociskowych. Druciki przy szczotkach skręcasz w jedną większą żyłę. Po czyszczeniu wkładasz czop na miejsce a szczotki do otworów. Z boku masz wycięcie i tamtędy przeprowadzasz druciki na wierzch gdzie zakładasz je za takie dziubki i blokujesz ramieniem sprężynki. Później znów sprężynki dociskowe na tył szczotek i tyle. Pozostanie jedynie dogiąć blaszki obudowy by czop znowu nie wyszedł pierwszy jak będziesz chciał wyciągnąć silnik. Jak nie jesteś czegoś pewien to posiłkuj się zdjęciem jakiegokolwiek innego. Edited July 16, 2013 by Fedajkin Quote Link to post Share on other sites
DisasterXxX Posted July 17, 2013 Author Report Share Posted July 17, 2013 (edited) Tylko jak mam skręcić druciki, skoro na tej szczotce nie zostało już ani troche druta? http://oi42.tinypic.com/2jdrtwh.jpg Edit: Przykleić ten drut do szczotki? Edited July 17, 2013 by DisasterXxX Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted July 17, 2013 Report Share Posted July 17, 2013 No jeśli wyrwałeś przypadkiem druty ze szczotki to już nic nie zrobisz. Nawet lutowanie nic by tu raczej nie pomogło a tym bardziej próba klejenia. Kleje nie przewodzą prądu a nawet jeśli to mało który. Musisz skombinować nową parę od możliwie podobnego silnika. Jeśli to high torque był to szczotki od innego HT jeśli high speed to szczotki od HS. Quote Link to post Share on other sites
DisasterXxX Posted July 17, 2013 Author Report Share Posted July 17, 2013 a może lepiej nowy silnik, będzie łatwiej dostępny http://redberet.pl/p/147/1152193698/boyi-silnik-dlugi-silniki-czesci-replik-elektrycznych.html mam podobny naklejkę też taką samą mam. Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted July 17, 2013 Report Share Posted July 17, 2013 No właściwie to Twój silnik jest sprawny. Brakuje mu tylko jednej szczotki, niestety ich zakup to koszt większy niż tego silnika powyżej. Jak uważasz, możesz spróbować poszukać na lokalnym forum pomorskim czy ktoś nie ma szczotek. Możesz też kupić taki sam silnik jak standardowy, możesz też kupić już od razu coś porządniejszego ale to powyżej 100zł. Najtańszy będzie silnik GFC F1 Tornado, na neodymach, porządny sprzęt. Quote Link to post Share on other sites
DisasterXxX Posted July 17, 2013 Author Report Share Posted July 17, 2013 (edited) A ten, który wstawiłem nie będzie dobry? Edit: jeszcze jedno pytanie, czy coś takiego powinno tam wystawać, wygląda jak odłamana część, próbowałem tam włożyc bez chwytu silnik, ale zębatka nie chce przez to przejść do środka. http://oi41.tinypic.com/2yy182a.jpg Edited July 17, 2013 by DisasterXxX Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted July 17, 2013 Report Share Posted July 17, 2013 Kabel blokuje silnik? Pierwsze słyszę. mówiłem ze kable blokują silnik i co P&P Masz problem musisz otworzyć GB i wymienić kabel. Quote Link to post Share on other sites
DisasterXxX Posted July 17, 2013 Author Report Share Posted July 17, 2013 Jak to zrobić, móglby ktoś napisać? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted July 17, 2013 Report Share Posted July 17, 2013 Najprościej dla Ciebie będzie oddać replikę dobremu serwisantowi w twojej okolicy. Znajdziesz go na forum. Quote Link to post Share on other sites
Fedajkin Posted July 18, 2013 Report Share Posted July 18, 2013 Ja tam kabla nie widzę. Warto by zrobić zdjęcie z lampą żeby oświetliło wnętrze szkieletu. Widzę za to coś co przypomina opiłki metalu. Może efekt wyciągania silnika na siłę ale to by oznaczało, że albo spartolili chwyt albo sam szkielet skoro zębatka tak się wbiła i zjechała metal. Właściwie co było przyczyną tego, że zabrałeś się za rozkręcanie repliki? Również bym radził oddać replikę na serwis (osobiście) i obserwować pracę bo przy okazji się czegoś nauczysz. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.