Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Ares G36 - sprężyna GB wypadła z obudowy - konsekwencje i problemy


Recommended Posts

Witam Wszystkich,

 

Na wstępie opiszę od początku co się działo z repliką na wczorajszej strzelance.

 

Pierwsze 2 rozgrywki wszystko śmigało nie było żadnych oznak czegokolwiek. Na początku 3 rundy karabin był skierowany lufą do dołu wisząc na 1 punktowym pasku selektor ustawiony na serię (użytkownik myślał że jest na save). Przypadkiem wcisną spust, wystrzeliła 1 kulka i tyle(strzał był normalny bez żadnych nietypowych dzwięków). Wrzucił spowrotem na save. Całą 3 rundą nic nie zdążył wystrzelić bo szybko dostał. W 4 rundzie już miał oddać strzał i tutaj się zaczeło. Zero reakcji, kompletnie nic, silnik nawet nie próbował ruszyć.

 

Zabrałem replikę do siebie. Jednak zaznaczam, że nie jestem serwisantem. Niestety nasz teamowy serwisant jest w USA do maja przyszłego roku.

 

I teraz w trakcie rozkładania (wyjmowania 3 pinów) zdjąłem front później gniazdo od magów. Pierwsze co zobaczyłem to, że było tam napchane dużo kulek, z komory hop up też wystawała kulka. Później przyszła kolej na pin od gearboxa i tej zaślepki z prowadnicą, która znajduje się za GB i wyciąga się ją po złożeniu kolby. Kiedy wyjąłem pin i tą zaślepkę z gearboxa wyleciała sprężyna główna z prowadnicą i tą śrubą z dużym płaskim łebkiem. Ta śruba o dziwo była wkręcona do prowadnicy więc nie wiem jak to możliwe, że całość wyskoczyła sama z obudowy. Do tego największy problem jest z tłokiem. A dokładnie z tym, że jest zablokowany. Nie da się go wcisnąć do cylindra a tym samym włożyć spowrotem sprężyny. Jest tak jakby na napiętej pozycji ale też nie wiem czy wyciągniety jest do końca.

 

http://www.iv.pl/images/32788650594844806843.jpg

 

http://www.iv.pl/images/22479779232334584406.jpg

 

http://www.iv.pl/images/46671703834172697386.jpg

 

http://www.iv.pl/images/14464314647132448752.jpg

 

Kulkę z komory HU wypchałem samym wyciorem bardzo łatwo i lekko a sama lufa w środku nie jest jakaś super brudna więc nie jestem pewiem czy to była zacinka kulek. Dysza działa normalnie wciskam ją do środka i odbija spowrotem. Jedyne co to ma z milimetr może dwa luzu góra dół. Nie lata ale mogę ją przestawiać delikatnie palcem(nie wiem czy to istotne).

 

Pytanie co się stało? Dlaczego tłok jest zacięty? Kiedy podłąnczam baterię i wciskam spust kable się grzeją ale nic się nie dzieje silnik nawet nie prubuje ruszyć tak jak by się wszystko zblokowało. Ogólnie mam zamiar rozebrać GB z pomocą filmu instruktażowego.

 

 

Ale zanim się do tego zabiore chciałem prosić o poradę i pomoc co się mogło stać i na co się przygotować.

 

Chciałem też zapytać czy rozkładanie GB jest konieczne? Może da się odblokować jakoś inaczej tłok i wszystko będzie chodzić? Ostatecznie jeżeli usterka będzie ponad moje możliwości, będziemy szukali serwisu.

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam,

 

Sus.

Link to post
Share on other sites

Tłoka zazębionego z zębatką tłokową nie ruszysz w stronę głowicy cylindra bo blokuje go antireversal (zatrzask przeciwpowrotny). Żeby go zwolnić trzeba wyjąć GB i przynajmniej odkręcić koszyk silnika. Tak czy inaczej przy takiej awarii warto by było rozebrać GB i sprawdzić, czy nic się nie posypało. Zwłaszcza, iż twierdzisz, że silnik nie kręci przy podłączonej baterii - tutaj przyczyn może być multum - od uszkodzonego silnika, przez okablowanie, bezpiecznik aż po uwaloną baterię.

Link to post
Share on other sites

Rozkręciłem GB, wszystko wygląda normalnie żaden ząb nie jest uszkodzony ani na tłoku ani na zębatkach. Jedyne co zauważyłem to to, że dysza wystająca z głowicy cylindra jest milimetr albo dwa ze spadkiem do dołu. Widać to gołym okiem. Czy to normalne? Nie próbowałem tego poprawić w żaden sposób.

 

Dodatkowo podłączyłem baterię i silnik działa normalnie. Tak więc jedyne co to ta głowica z dyszą do wymiany może ale nie jestem pewien. Ogólnie to czy możliwe jest, że cała usterka czyli blokada tłoka spowodowana była wyskoczeniem spręzyny a nie jak myślałem do tej pory, że było to odwrotnie?

 

Pozdrawiam,

 

Sus.

Link to post
Share on other sites

Rozkręciłem GB, wszystko wygląda normalnie żaden ząb nie jest uszkodzony ani na tłoku ani na zębatkach. Jedyne co zauważyłem to to, że dysza wystająca z głowicy cylindra jest milimetr albo dwa ze spadkiem do dołu. Widać to gołym okiem. Czy to normalne? Nie próbowałem tego poprawić w żaden sposób.

Złóż GB do kupy i sprawdź, czy popychacz chodzi płynnie z dyszą i czy dysza wchodzi bezproblemowo w komorę hop-up. Jeśli nie wchodzi/ociera/blokuje się/cokolwiek to wtedy myśl o wymianie głowicy cylindra/dyszy.

 

Dodatkowo podłączyłem baterię i silnik działa normalnie. Tak więc jedyne co to ta głowica z dyszą do wymiany może ale nie jestem pewien. Ogólnie to czy możliwe jest, że cała usterka czyli blokada tłoka spowodowana była wyskoczeniem spręzyny a nie jak myślałem do tej pory, że było to odwrotnie?

 

Pozdrawiam,

 

Sus.

 

Jak najbardziej tak mogło być. Złóż całość do kupy. Sprawdź, czy chodzi płynnie i bez zbędnych zgrzytów.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...