Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

g36 Classic Army - dysza zostaje w komorze hop-up.


Recommended Posts

Witajcie!

Na wstępie chciałbym się przywitać, bo choć czytam forum i artykuły to nie miałem jeszcze okazji nigdy nic napisać. Niestety w moim forumowym debiucie nie zabłysnę i zamiast napisać coś sensownego (nie chce bezmyślnie nabijać postów) jestem zmuszony prosić Was o poradę.

 

Problem wygląda następująco:

 

Replika jak w temacie CA, model g36, GB podkładkowany, nasmarowany, bateria 1500 mAh Firefox w innej replice działa super, lufa precyzyjna systema. W mojej g36: strzelam w trybie semi lub auto - działa świetnie. Niestety nie mam możliwości wystrzelenia nawet jednego hi-capa. Dlaczego? Popychacz (ta czarna rurka wystająca z gearboxa) po kilkudziesięciu strzałach blokuje się w skrajnym położeniu w komorze hop up (najczęściej tryb auto, ale nie zamierzam wystrzeliwać całego maga jednym pociągnięciem spustu, przytrzymanie max 5 do 7 sekund) . Nie tyle popychacz/dysza popychacza klinuje się w niej, co po prostu tam zostaje. Jestem w stanie wyciągnąć go z tej komory i podciągnąć do normalnego położenia, jednak sprężynuje i powraca na uprzednie miejsce czyli do komory hop-siup. Przy naduszaniu spustu słychać, cichy szmer = silnik chce obrócić ale nie może. Problem zaistniał już 3 raz. Za każdym razem rozbieram GB i składam = wszytsko działa. Zębatki SHS nie wyglądają na zjechane. Jedynym mankamentem jest tłok - drugi ząbek (ten od strony sprężyny) jest totalnie zjechany. Czy to może być powód tych zacinek? Zębatka radzi sobie z naciąganiem, bo zaraz trafia na kolejny ząbek tłoka i jedzie jak po maśle. Silnik jest według mnie sprawny, high torque, jaki dokładnie nie pamiętam. Prowadnica sprężyny jest stalowa, łożyskowana. To łożysko składa się z takich 3 pierścieni. 2 podkładki a pomiędzy nimi pierścień z kulkami - tak jak na większości filmików na YT odnośnie gearboxów. I gdy ostatni raz rozłożyłem GB to sprężyna była wewnątrz tłoka ściśnięta i zablokowana jedną podkładką wewnątrz tłoka. Spring nie pamiętam jaki numer, ale ma szlifowane czoła oraz nieregularne zwoje. Coś w okolicach m130 może 120. Batka jak dla mnie sprawna. Mogę zrobić zdjęcie po usunięciu portu magazynka (odsłonięta komora hop siup + wsunięta dysza popychacza) jeśli będzie to potrzebne. W środę mam strzelankę i chciałbym być trochę pewniejszy swojej broni. Z racji miejsca pobytu w razie potrzeby mogę podskoczyć do specshopa aby nabyć części zamienne. Tłok wymienię raczej z tego żółtego classic army z jednym zębem metalowym na jakiś shs też wzmocniony. Nie wiem tylko czy ten z abs'u różni się czymś od poliwęglanowego (specjalnie wytrzymałością/lekkością).

 

 

Być może problem został już wielokrotnie umówiony - przeszukałem szukajką oraz wujkiem forum stosując różne nazwy i sformułowania, dodatkowo ręcznie przejrzałem 20 stron tego wątku temat po temacie. Niestety, albo nie umiem odpowiednio nazwać problemu albo źle szukam. Dlatego jeśli takowy temat znajduje się na forum to proszę tylko o pomoc jak go znaleźć. Sam mam forum i wiem jak wk... młodzi stażem userzy, którzy nie szukają i chcą aby podać im temat na tacy lub przerobić go od początku.

 

 

Pozdrawiam

 

Linuks (pisownia nicka celowa :icon_smile: )

 

Edit: Przypomniało mi się jeszcze: gumka hop-siup zielona g&g zacinki zdarzają się nawet na full odkręconym hop-upie. Dodaję to, bo może będzie miało znaczenie.

Edited by wiciok
Link to post
Share on other sites

Hej!

Dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc. Tak jak wyżej napisałem, może troszkę niezgrabnie, ten ząbek jest spiłowany. Myślałem, że to zużycie ale skoro nie... Mogę go dopiłować do końca chociaż zębatka go nie dotyka :icon_smile:

 

Tutaj fotka pokazująca problem:

 

w59d.jpg

 

Przepraszam za jakość ale Państwo wybaczą, na szybko i bez umiejętności.

Edited by linuks
Link to post
Share on other sites

Jestem w stanie wyciągnąć go z tej komory i podciągnąć do normalnego położenia, jednak sprężynuje i powraca na uprzednie miejsce czyli do komory hop-siup. Przy naduszaniu spustu słychać, cichy szmer = silnik chce obrócić ale nie może.

 

O ile dobrze zrozumiałem jest to normalne zacinanie się gb

Link to post
Share on other sites

Cały gb staje. Moze dlatego nie znalazlem odpowiedzi. Cóż... Czasami najtrudniej wpaść na najprostrze rozwiázanie. O zacinkach wiele czutalem, ale nie wiązałem tego problemu z moim. Dziękuję za odpowiedzi. Myslę, że wątek mozna skadowac, bo na temat zacinek powiedzianp tu chyba wszystko. Przepraszam za klopot.

Pozdr

L

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...