Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

P90 (PDW 99) [G&G]


Recommended Posts

Cześć pierwsza:

 

Wstęp

Replika P90 cieszyła się pewną estymą wśród graczy. Jeszcze niedawno do wyboru były tylko repliki P90 TM oraz ich chińskie klony (o P90 od CA szybko zapomniano zwłaszcza o wersji sportline). Tym bardziej cieszy pojawienie się P90 od King Armsa oraz G&G. W tej recenzji zajmuję się tą ostatnią.

 

Opakowanie

 

Replikę nabyłem w jednym z internetowych sklepów w Irlandii (300 Euro z wysyłką), w Polsce była wtedy jeszcze niedostępna. Paczka przyszłą nie uszkodzona a replika znajdowała się w opakowaniu tekturowym w formie walizki. Z napisów na pudełku wynikało, że mamy do czynienia z serią TOP-TECH Advanced czyli najlepiej oraz najbardziej zaawansowaną technicznie serią G&G.

https://drive.google...dit?usp=sharing

W środku znajdowały się:

- replika w wersji TAN (DST)

- magazynek low-cap 60 kulek

- szybkoładowarka w formie rurki

- instrukcja

- katalog produktów G&G.

- wklejona kartka z chromowania repliki (308 fps na kulkach 0,2g-replika dostosowana na potrzeby rynku w Irlandii).

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

 

Pierwsze wrażenia.

 

Po wyciągnięciu z pudełka od razu czuć wagę repliki w porównaniu do P90 TM. Główna przyczyna to metalowy upperreceiver. Mimo tego replika dobrze leży w ręku. Tworzywo korpusu jest lekko chropowate i wydaje się być dobrej jakości. Z góry widać linię łączenia pod linią magazynka, szczególnie denerwujący jest fakt, że pomimo dokręcenia śrub nie udało się tego zlikwidować.

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

Na replice brak jakichkolwiek oznaczeń oprócz loga producenta.

 

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

Upper receiver to zestaw kolimatora green-dot, dwóch klasycznych celowników przeziernikowych bez możliwości ich regulacji (lewy i prawy) oraz dwóch krótkich szyn RIS, wykonany z metalu w czarnym matowym kolorze.

 

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

Celownik Green-Dot z dwoma trybami jasności zasilany 2 bateriami AAA. Zielona kropka z 2 ustawieniami jasności, ciężki dostęp do regulacji, gdy włożony jest magazynek.

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

Celownik laserowy z regulacją zasilany 2 bateriami AAA. Przy otwarciu klapki wypadła blaszka styku baterii – przyklejono ponownie.

 

https://drive.google...dit?usp=sharing

Tłumik ognia lewoskrętny - stabilizowany dokręcanym imbusem. Wymagało za to interwencji jego mocowanie – czyli kawałek lufy zewnętrznej, słychać lekkie stukanie wyczuwalny brak stabilizacji lufy z komorą hop-up. Kilka warstw taśmy izolacyjnej pomogło.

 

Zespół lufy z komora hop-up:

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

Lufa mosiężna (producent deklaruje średnicę 6,035 mm – nie mam narzędzi do weryfikacji tych danych) o długości około 255 mm.

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

Komora Hop-up.

Kopia rozwiązania z TM, ma jednak luźniejszą regulację, wykonana mniej starannie od swojego pierwowzoru. Gumka zielona.

 

https://drive.google...dit?usp=sharing

Przełącznik trybów rodzaju ognia – oznaczenia wklęsłe wypełnione kolorem.

Nie ma problemów z przełączaniem.

 

 

Magazynek low-cap 60 kulek z atrapami nabojów.

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

Magazynek G&G (góra) na tle konkurecji z low-cap TM (środek) oraz mid-cap King Arms (dół):

 

 

Po zdjęciu pokrywy baterii uzyskujemy dostęp do gearboksa. Pierwsze 2 niespodzianki dla użytkownika:

- bardzo mało miejsca na baterię – plastikowe ożebrowanie oraz śruba przechodząca przez komorę z baterią blokuje miejsce: Redox 7,4V 2200 mhA nie wchodzi (w P90TM wchodzi na luzie), baterie z którymi nie miałem problemu z włożeniem to: 7,4 V 1500mAh oraz 11,1V 1400 mAh. Producent zaleca użycie w replice swojej baterii 11,1V o pojemności 1000 mAh. Okablowanie zwykle z bezpiecznikiem zakończone wtykiem Tamiya-mini, pójdzie do wymiany przy instalacji MOSFETa.

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

 

- gearboks jest połączony śrubami z body, można zapomnieć o szybkim dostępie do gearboksa tak jak ma to miejsce w przypadku repliki TM. Jedynym pocieszeniem jest fakt, że gearboks posiada system skręcenia oraz szybkiej wymiany sprężyny.

Wyjęcie gearboksa to kolejna strata czasu, różne śruby, imbusy i tak na końcu okazuje, że korpus nadal trzyma się sztywno dopiero przy użyciu noża udało się rozszerzyć korpus tak aby wyciągnąć gearboks z koszykiem silnika. Okazało się że korpus jest połączony tuż przy klapce do baterii dwoma cienkimi rozporowymi pinami.

 

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

https://drive.google...dit?usp=sharing

 

Sam gearboks v.6 jest masywny (z wyglądu wygląda na ten który użyto w replice G&G 2010), ścianki korpusu są grube myślę że spokojnie wytrzyma dalsze tuningowanie pod typowy szturm.

System szybkiej wymiany sprężyny pozwala wyciągnąć sprężynę bez szukania części gearboksa na podłodze.

Koszyk silnika daje się łatwo zdemontować, sam silnik jest bez oznaczeń. Brak oznaczenia + i – przy konektorach silnika. Dość słabe magnesy sądząc po sile przyciągania w porównaniu do silnika TM HC30000, nie mówiąc o Golden Eagle M42.

Zespół styków, już po kilku strzałach widać nadpalenie, konieczny MOSFET w tym wypadku same styki są wykonane z cienkiej blachy.

Po otwarciu korpusu.

Prowadnica metalowa z łożyskowaniem specyficznie zamontowana w tuleji. Sprężyna o niejednakowym skoku w czarnym kolorze ( w wersji na polski rynek moc repliki wg Gunfire to 360-420 fps, czyli tam będzie coś innego-mocniejszego).

Zębatki z napisem G&G wyglądają solidnie, antireversal z metalu, zębatka silnikowa z 5 zapadkami. Gearboks był dobrze spodkładowany i nasmarowany w części zębatkowej. 8mm milimetrowe łożyska, też wyglądają solidnie.

Układ pneumatyczny. Początkowo słaba szczelność. Boki tłoka bez smarowania. Tłok z głowicą tłoka wymagały solidnego nasmarowania zanim udało się uzyskać strzykawkę w układzie. Ale po kolei:

Tłok – polimerowy z 1 zębem metalowym, z charakterystyczną przerwą przy ostatnim zębie.

Głowica tłoka polimerowa z łożyskowaniem oraz otworami wentylacyjnymi.

Cylinder mosiężny typ 2 z jednym otworem.

Głowica cylindra polimerowa z jedną uszczelką z metalową prowadnicą dyszy. Spore luzy przy połączeniu z cylindrem - nie wzbudza zaufania.

Dysza plastik bez żadnych uszczelek (pewnie też pójdzie do wymiany). Niezbyt dokładnie wykonana - widoczne nadlewki.

Samo składanie gearboksa nie sprawia trudności – uwaga na śruby – łatwo pomylić tą śrubę do montażu silnika z ta montażu zespołu styków - Istnieje możliwość zablokowania listwy odpowiedzialnej za ogień pojedynczy oraz jej złamania.

 

Strzelanie: udało się mi znaleźć torebkę ok. 70 kulek 0,2 g ICS co starczyło na kilkukrotne przestrzelenie repliki. Wynik 10 strzałów pomiędzy 308-312 fps, średnio 310 fps. Próbę przeprowadzono na stokowej, nierozbieranej replice.

Druga próba – replika przesmarowana i złożona ponownie. Wynik 10 strzałów pomiędzy 341-347 fps, średnio 345 fps.

 

Podsumowanie części pierwszej:

Za około 1200 zł otrzymujemy replikę stworzoną wprost do CQB (brakuje tylko latarki) która jest dość bogato wyposażona (kolimator oraz celownik laserowy), ale wciąż wymagająca ingerencji zaawansowanego technicznie użytkownika. Zapewne po jakimś okresie użytkowania pojawia się wady znane z innych wersji P90 – zespół styków oraz brak ognia pojedynczego (przerywacz). Z drugiej strony za cenę 950 zł można kupić 2 chińskie P90 z podobnym zestawem wad (kable, styki, przerywacz) i próbować je tuningować (1 do CQB, 2 do lasu).

Podsumowując:

Zalety:

- kolejna replika P90 na rynku,

- solidny szkielet gearboksa,

- system szybkiej wymiany sprężyny,

- dużo wzmocnionych części,

- kompatybilność repliki z magazynkami TM i KA

- metalowy upper-receiver;

- możliwość zasilania przez lipo 11,1 V

Wady:

- brak jakichkolwiek oznaczeń P90

- drobne acz denerwujące niedoróbki (odklejone styki w zasilaniu lasera, chyboczący się tłumik ognia, przełącznik zmiany intensywności natężenia światła w kolimatorze położony w trudnodostępnym miejscu, szczelina w korpusie)

- mało miejsca na baterię,

- brak osłony kolimatora przed ostrzałem

- potrzeba instalacji pilnej MOSFETa.

 

PS. Przepraszam za jakość zdjęć.

PS 2.W następnej części:

- co przyniesie wymiana sprężyny na silniejszą.

- co przyniosą dobre lufy precyzyjne w stosunku do stokowej.

- co daje wstawienie MOSFETa.

Link to post
Share on other sites

Gratulacje. Sam nie wiem, czy bym jej nie kupił, gdyby była już dostępna, kiedy kupowałem moje P90. Też jestem ciekaw kolimatora, bo na anglojęzycznym forum czytałem już wpisy ludzi kombinujących jak zastąpić wbudowany kolimator trzecią szyną...

 

Co do FPSów, to czy przypadkiem ten model nie ma regulacji za pomocą śruby w kolbie? Robiłeś test na maksymalnie dokręconej?

Link to post
Share on other sites

Bardzo ciekawa i dość obszerna recka.

Tylko jeśli chodzi o zdjęcia mógłbyś dać link do całej galerii.

(trochę nie chce się klikać każdego zdjęcia po kolei).

Po konstrukcji i wyglądzie zewnętrznym ja bym został przy swoim KA.

Zwłaszcza patrząc na to jak ciężko wyciągnąć gearbox i to łączenie na upper reciverze...

Pytanie natomiast co jest w środku, i jak to strzela.

Po tym opisie mam wrażenie, że cena trochę nieadekwatna, bo na gunfire to 1300zł.

Natomiast Body skręcane śrubami to ogromny plus dla mnie (bo lubię realizm) KA ma body klejone.

 

Wojtek wg. mnie szyna z KA powinna bez problemu wejść zamiast koli, bardzie bym się martwił dostępnością tej szyny.

Edited by relativy
Link to post
Share on other sites

Link do całej galerii: https://drive.google.com/folderview?id=0B0s_tjl0CaGlTXFTU0F4cm53RVU&usp=sharing.

Śruba była całkowicie dokręcona, replika przeznaczona była na rynek irlandzki więc musiała spełniać ograniczenie mocy 1 Joula. Bardzo fajnie się regulacje przeprowadza za pomocą imbusa kręci się prowadnicą sprężyny, a śrubokrętem dokręca dodatkową blokadę.

Testy były przeprowadzone na całkowicie skręconej sprężynie. Upper-receiver idzie rozebrać do samego końca. Kolimator jak to kolimator obraz trochę ciemny. Kropka jasnością i wielkością nie odbiega od kolimatora T1 od King Arms. Jeszcze go nie regulowałem. Włożyłem baterię żeby sprawdzić czy działa i porobić zdjęcia. W ciemnych pomieszczeniach będzie za jasny- mogą być problemy. Te body skręcane na śruby, to nie do końca dobry pomysł, bo przy za mocno skręconym:

- klapka na baterię nie może się wysunąć bo jest za bardzo ściśnięta przez korpus;

- blokuje się szyna zmiany trybu ognia.

Z drugiej strony gearboks jest na stale połączony z body. Trzeba raz porządnie rozebrać i wymienić co się da (kable, mosfet, głowicę cylindra, dysza, cylinder) znaleźć odpowiednią sprężynę - myśle o m90 Guardera, żeby mieć replikę 2 w 1 - czyli od 350 fps w górę (CQB+las)

Co do szyny zamiast kolimatora - First Factory koszt 41 $.

Co do tej szczeliny - nie ma to jakiegoś wpływu na luzy w upperreceiver'ze - trzeba użyć większej siły i docisku żeby go wcisnąć w korpus repliki -sam byłem tym faktem zdziwiony.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Dzięki i szacunek za recenzję.

Zrobiłem mały research i okazuję iż ostry oryginał również ma spore szczeliny w body, więc nie powinna być to wada. Co mnie jednak zniesmacza to wyraźne łączenie dwóch połówek upper receiver'a. W King Arms i (niektórych) chińczykach tego nie ma. Co do oznaczeń, w replice KA (CyberGun) jest wielkie logo FN Herstal, w oryginale tego nie uświadczysz. Natomiast pozostałe napisy to już inna kwestia.

 

Powiedz/powiedzcie mi:

- Jak replika sprawuje po dłuższym czasie?

- Wyszły z czasem jakieś dodatkowe babole?

- Jak wygląda kultura pracy GB, nie wyje za bardzo przy uchu?

 

Poważnie rozważam kupno P90 lecz waham się między G&G a King Arms. Ten drugi jest tańszy i na zewnątrz lepszy lecz słabo wyposażony oraz posiada kiepskie bebechy.

Link to post
Share on other sites

Soldat, ja co prawda mam KA, ale myślę, że też mogę Ci coś poradzić. KA ma na dzień dobry 375 FPS. Koszty podniesienia tego do 440 (nie licząc lufy) są zbliżone ro różnicy cenowej między KA ze zmianą sprężyny, a PDW od G&G (tu masz na promocji).

Poprawka: przy tej promocji to przewyższają.

Z tego powodu myślę, że warto brać G&G. Oczywiście tu z kolei pojawi się pewnie temat montażu normalnej szyny u góry i normalnego kolimatora, ale kto wie - może akurat Ci ten wbudowany wystarczy.

Link to post
Share on other sites

Soldat, sprawa wygląda raczej tak, jeżeli będziesz chciał sobie replikę tuningować, to weź KA. Tańsza baza. W Gunfire mają go teraz za 650zł. Jeżeli nie chcesz się babrać z jakimiś tuningami i grzebaniem w replice weź G&G. Nie wiem jak wygląda sprawa tuningu w P90 od G&G o Mkach ludzie piszą, że są dobre do puki się nie zacznie tuningować. Więc patrzył bym na to raczej od tej strony, bo reszta to sprawa indywidualna, czy wolisz kolimator, czy szyny czy taki wygląd czy inny. Co do kosztu tuningu na 440FPS nie muszą to być tak wielkie koszta. Ty wojtku kupowałeś zestaw bore-up. Nie jest on konieczny, znowu to kwestia indywidualna co kto chce wsadzić i za ile.

Z dodatkowych baboli w KA, to tylko wypustki mocujące GB pękają (masz fotki w temacie o KA), ale jest to element całkowicie zbędny.

Wszystko zależy od tego jakie ty masz priorytety, bo KA a G&G to dwa różne podejścia do repliki.

Link to post
Share on other sites

Dzięki za konkretne odpowiedzi. Mam nadzieję że nie zbaczamy z tematu bo zaczyna robić się porównanie modeli ale najwyżej wydzielą z tego osobny wątek. Do rzeczy. Po pierwsze patrzę na to co jest dostępne, tańszej wersji od KA brak, wisi na gunfire lecz niedostępne. W grę wchodzi więc tylko G&G oraz droższy KA.

 

G&G mnie o tyle pociąga iż mam zaufanie do tej firmy i w sumie nie ma tam co wymieniać, gumka dobra (zawsze takie montuje), w stocku niby jest precka, fps tyle ile uważam za rozsądne (nie ruszam w ogóle tematu powyżej sprężyny SP120 - 440fps). Jedynie elektrykę wymienić i najwyżej silnik na jakiś stock Cyma/PJ na neodymach.

 

King Arms natomiast jest tańszy i zdecydowanie ładniejszy. Jednak bebechy słabe, tłok lubi się sypać na stocku, prowadnica jest kiepska i sumie podliczając dodatkowe koszta (lufa, gumka, tłok, elektryka i pewnie coś jeszcze) może wyjść drożej niż "zrobienie" repliki G&G.

 

BoreUp to chyba zbędne koszta przy takich tuningach.

 

Edit: Jakoś zawsze wolałem tego z wbudowanym koli, a pewnie da się go zdjąć i wstawić szynę. Tak prawdę powiedziawszy przed ostatecznym wyborem hamuje mnie ten kiepski upper reciever w G&G - łączony z dwóch połówek. Nie da się coś z tym wymodzić? Jakiś klej do metalu, szpachla i malowanie? Gdyby nie to, brał bym od razu G&G.

 

Edit#2: No i się zje... Wszędzie replika G&G w czarnym kolorze jest niedostępna.

Edited by soldat
Link to post
Share on other sites

Czy tak wszystko w KA do wymiany to się do końca nie zgodzę.

Do wymiany mamy właściwie tylko, lub aż: Dysza, głowica cylindra, głowica tłoka, gumka.

Prowadnica jeszcze ujdzie, no i jak chcemy li-po 11.1 to jeszcze tłok.

W G&G jest lepiej, bo do wymiany jest zaledwie dysza i głowica cylindra.

W każdym razie na serwis jedno i drugie musi polecieć. Pytanie jest proste, czy chcesz replikę

tuningować, czy wychodzisz z założenia, że ma strzelać i nic cię nie obchodzi.

Co do lufy, z G&G też nie są jakieś super... średnica to nie wszystko, precyzja wykonania się liczy.

Jeśli chodzi o uppera w G&G to można próbować, ale czy masz dość umiejętności byś był z efektu zadowolony?

Ja się na tym w ogóle nie znam, ale weź jeszcze pod uwagę jakich wstrząsów dostaje replika podczas strzelania.

Ja ze swojej perspektywy wziąłbym KA, ale ja jestem taką osobą, która zawsze wszystko składała pod siebie i

uważam, że kupując KA i wymieniając część bebechów w cenie stocka G&G KA będzie lepszy, bo będzie dostosowany do twoich preferencji. Upper reciver wersji z Kolimatorem i Tactical jest taki sam. Zamiast kolimatora można przykręcić szynę i odwrotnie, przynajmniej w ostrym, w KA też można to zamieniać, w G&G pewności nie mam bo na żywo nie widziałem, ale skoro jest koli to szyna też powinna pasować

Link to post
Share on other sites

Tak mi przyszło do głowy. Jak Ci upper w G&G nie pasi to sprawdź czy nie możesz zrobić podmianki właśnie tego elementu. jak się okaże że tak to:

- kupić sam upper jako część zamienną

- pogadać z ludźmi, którzy skupują uszkodzone repliki, czy nie mają takowego (najlepiej od razu z 3 szynami). Nie miałem G&G w ręku, ale jeżeli to wszystko to klony TM, to może akurat będzie pasować. Widziałem kiedyś w komisie WMASG ogłoszenie takiej osoby.

 

Sęk w tym, że koszt takiej części jako nowej to ok 200 zł (na ehhobby jest 85$ ale out of stock).

 

PS. Teraz zobaczyłem w galerii gunfire jak to wygląda w G&G. Rzeczywiście niepocieszająco. W KA to jest full metal (niezależnie od tego jaki to metal).

 

PS. 2. Znalazłem takie ogłoszenie. Możesz zagadać do kolegi:

http://wmasg.pl/pl/consignment/show/519864

Edited by TheVoytekBear
Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie za odpowiedzi.

Co do tuningu i grzebania to dla mnie żaden problem, sam serwisuję swój sprzęt a i lubię to robić. Przemyślałem też sprawę G&G i załatanie tej szczeliny w upper reciever nie będzie trudne. Już robiłem takie coś od podstaw w replice Grozy :-) Jednak może się okazać iż jest on rozbieralny gdyż konstrukcja pozostałych elementów tego wymaga (kolimator).

 

Puki co nie będę dalej drążył tematu. Ostateczny wybór i tak będzie zależał od dostępnych funduszy w najbliższym czasie. No a muszę się pozbyć przynajmniej części ruskiego szpeju ;-) W każdym razie po zakupie tej czy innej repliki P90 podzielę się spostrzeżeniami.

 

Pozdrawiam!

 

Jak to się dziwnie czasem dzieje.

Ostatecznie zakupiłem używane (dosłownie dwa razy) P90 od Tokyo Marui.

Jeszcze raz dzięki za rady w tym i alternatywnym wątku. Co do mojej repliki to zapraszam do wątku o tuningu P90 TM.

 

Żeby nie wyszedł offtop to leci recka na anglojęzycznym forum: http://www.airsoftca...d.php?p=1748404

Edited by Marrtinez
Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...