Viking125 Posted November 11, 2013 Report Share Posted November 11, 2013 Witam. Mam pytanie do serwisantów i ludzi którzy mają odpowiednią wiedzę na temat Gearboxa. Otóż posmarowałem cylinder i głowicę tłoka a dokładniej uszczelkę wazeliną techniczną i kulki podkręcało mi dopiero po 10 strzałach jak zaczynałem strzelać. Wykluczyć można lufę i gumkę ponieważ są odtłuszczone i problem pojawia się co każdą strzelankę od pół roku. Problem nie do końca ustąpił po tym jak nasmarowałem cylinder mniejszą ilością tejże wazeliny. Czytałem że smar powinien być rzadki, a nie gęsty(mogę się mylić). A więc posiadam jeszcze Brunox Deo który dobrze smaruje uszczelki i elementy na których występuje mocne tarcie. Czy mógłbym zastosować go do cylindra? Dziękuję i Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted November 11, 2013 Report Share Posted November 11, 2013 Ot, naciapałeś za dużo i rzyga Ci na gumkę przy każdym strzale. Środka w spreju bym nie stosował, zresztą o doborze smarów naprawdę napisano już wiele na tym forum. Quote Link to post Share on other sites
Viking125 Posted November 11, 2013 Author Report Share Posted November 11, 2013 Czytałem dużo na temat smarów, niestety zdania są podzielone czym smarować cylinder - tłok. Postaram się rozłożyć, wyczyścić i nałożyć niewielką ilość tejże wazeliny na samą głowicę tłoka. Quote Link to post Share on other sites
raubritter Posted November 11, 2013 Report Share Posted November 11, 2013 Ja mam następujący sposób: - cylinder - smaruje równomiernie smarem silikonowym cx80 (jest stosunkowo gęsty) potem niewielka ilość olejku silikonowego - głowica tłoka podobnie praktycznie minimum cx80 pod oring + oring w oleju silikonowym - prowadnica dyszy - trochę smaru cx80 rozsmarowuje na około 2/3 jej długości nakładam dysze i obrotowo rozprowadzam smar po jej prowadnicy, zdejmuje dyszę , trochę olejku silikonowego na prowadnicę i nakładam dyszę na miejsce. Dysza powinna nadal dość swobodnie poruszać się po jej prowadnicy. Prawidłowe nasmarowanie polega na tym, że powolny ruch tłoka nie powoduje efektu strzykawki, natomiast gwałtowne przyśpieszenie od razu powoduje 100% zablokowania ruchu tłoka w cylindrze. Ten cx80+olejek używam też do doszczelniania połączenia lufy z komorą hop-up. Jedynym problemem jest ilość nakładanych smarów, ale to doświadczenie przyjedzie z czasem. Quote Link to post Share on other sites
Viking125 Posted November 11, 2013 Author Report Share Posted November 11, 2013 Zrobiłem tak jak Pan powyżej mówił tylko zamiast CX-80 użyłem wazeliny technicznej a zamiast oleju sylikonowego Bronuxa Deo do goleni w rowerze. Strzykawka wyszła, wszystko wyczyszczone ze starego smaru którego było dużo obok dyszy. Poskładałem i pierwszy strzał był już podkręcony na 40m, kolejne już leciały po sznurku na ponad 70m. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.