Loopa Posted February 9, 2014 Report Share Posted February 9, 2014 Opis problemu: Zębatki w GB chodzą idealnie i cicho bez podłączonego silnika. Są nasmarowane i ustalone podkładkami. Mam wielki problem po podłączeniu silnika. Dźwięk jaki wydaje pierwsza zębatka przenosząca ruch z zębatki silnika jest okropna, jakbym tarł metalem o metal. Rozbierałem wielokrotnie zmieniał ustawienie podkładek od zera do 0,30 mm (więcej nie ma luzu) próbując uzyskać prawidłowy dźwięk i jak najmniejsze tarcie ale po 6-8 godzinach złapałem delirkę. Wymontowałem wszystkie koła zębate poza kołem pierwszym przenoszącym napęd z silnika aby wyeliminować dodatkowe czynniki. Co bym nie robił jest to samo. Zmieniałem ustawienia wysunięcia zębatki silnika, bez efektu. Czy zębatka styka się w 100% czy 30% z zębatką w GB dźwięk ten sam. Sprawdziłem czy w silnik ma jakieś luzy, które mogłyby powodować zmiany ustawienia ale nic poważnego nie znalazłem. GB v.2 - KWA - zębatki stokowe (i tak nie do ruszenia) silnik - systema magnum - wzmocniona zębatka Może ktoś mądrzejszy ode mnie wpadnie na coś co mogłem pominąć?!?! Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 9, 2014 Report Share Posted February 9, 2014 Może to nie zębatki tylko silnik tak wyje. Sprawdź też jak się zazębia zębatka silnikowa z zębatką silnika. Zębatkę silnikową staraj się mieć jak najwyżej w takiej sytuacji. Quote Link to post Share on other sites
Loopa Posted February 9, 2014 Author Report Share Posted February 9, 2014 Silnik nie należy do cichych ale on wydaje inny dźwięk. Obie zębatki dobrze zachodzą na siebie, nie ma problemu z działaniem całego mechanizmu. Może mieć jeszcze jeden element wpływ na sytuację z dźwiękiem. Nie ważne ile i jak nakładam smar na tę zębatkę to i tak on z niej spada przez co oba elementy pracują bez prawidłowego smarowania. Używam smaru samochodowego do łożysk tocznych, czy jest coś o większej lepkości co wytrzyma taką prędkość obrotową? Ten nowy silnik powoduje więcej problemów niż przyjemności z zabawy. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 9, 2014 Report Share Posted February 9, 2014 A wiesz jak się sprawdza kąt natarcie zębatki silnika na zębatkę silnikową ? Quote Link to post Share on other sites
Loopa Posted February 9, 2014 Author Report Share Posted February 9, 2014 (edited) nie wiem ale chętnie skorzystam z każdej rady. po przykręceniu silnika możliwość regulacji praktycznie zerowa. Uchwyt trzyma stabilnie a różnica pomiędzy otworem na silnik w gb i samym uchwycie a średnicą tulejki jest minimalna na poziomie 0,15mm. Dokleiłem kawałem taśmy izolacyjnej do korpusu silnka w dolnej części tak aby ten kąt o jakieś detale poprawić. Zobaczę co będzie, teraz ładuję batkę do 1500 mAh rozładowałem testując. Edited February 9, 2014 by Loopa Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 9, 2014 Report Share Posted February 9, 2014 Bierzesz Górna połówkę szkieletu GB, zakładasz sobie zębatkę silnikową z podkładkami, dokręcasz chwyt silnikowy na jedna lub dwie śrubki jeśli to możliwe, wkładasz silnik do chwytu, zakręcasz dupkę i patrzysz jaki jest kąt natarcia i wysokość silnika, jak trzeba dokładasz podkładek lub odejmujesz itd. Sprawdź czy sam chwyt silnikowy nie zmienia kąta silnika przez co może wyć. Kolejna sprawa to zębatka silnika może mieć za wysokie zęby i stąd ten pisk. Miałem tak u siebie w silniku JBU. Nie zależnie od podkładkowania etc piszczał, zmieniłem zębatkę silnika na Guardera i problem znikł. Quote Link to post Share on other sites
Loopa Posted February 9, 2014 Author Report Share Posted February 9, 2014 sprawdzę i odpiszę. Jeżeli chodzi o o zębatkę silnika to jest nowa, oryginalna z magnum została zjedzona przez zębatki KWA po 500 kulkach. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 9, 2014 Report Share Posted February 9, 2014 Nowa nie oznacza że pasuje :teeth: Quote Link to post Share on other sites
Loopa Posted February 9, 2014 Author Report Share Posted February 9, 2014 (edited) Nowa nie oznacza że pasuje :teeth: Sprawdziłem twoim sposobem i zauważyłem, że zębatka silnia w prawidłowej pozycji powoduje lekki nacisk na zębatkę gb. Jedyny sposób, żeby zmniejszyć nacisk to wycofanie silnika. No i chyba tutaj tkwi problem... Porównując z zębatką ze stokowego silnika ma trochę inne kąty nachylenia i głębokość nacięć. Mówimy o dziesiątych częściach milimetra ale widać tyle wystarczy. Nie mam już jak cofnąć zębatki w GB, jest bez podkładki i opiera się na łożysku kulkowym. Może z czasem dotrze się samo, ale nie jestem niestety zadowolony. Edited February 9, 2014 by Loopa Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 9, 2014 Report Share Posted February 9, 2014 Zmień zębatkę na Guardera/Modify. Od biedy może to być stalowa Core, kilka już przerobiłem i sobie chwalę. Quote Link to post Share on other sites
Loopa Posted February 9, 2014 Author Report Share Posted February 9, 2014 jest mały problem, w magnum jest zębatka typu O ale z pinem blokującym. Jak na razie nie znalazłem niczego innych producentów w sklepach online, poza dedykowanymi do systema, ale właśnie taką mam kupioną. I tak dzięki za pomoc. Pierwszy raz się z tym spotkałem i poczułem lekka niemoc ;p Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 9, 2014 Report Share Posted February 9, 2014 Nie ważne jaka jest zębatka. D i O też pasują. O wymianie zębatki poczytaj, bo jest kilka dobrych opisów na forum. Quote Link to post Share on other sites
kermit Posted February 10, 2014 Report Share Posted February 10, 2014 Zębatka typu "D" nie podejdzie bo na ośka zaczyna się kształtem "O" potem jest wycięcie w kształcie litery "D" na śrubkę i potem dalej leci jako okrągły wał. Można tylko spróbować ściąć wał całkowicie na kształt "D" za pomocą dremela. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted February 10, 2014 Report Share Posted February 10, 2014 Na typ D założysz O ale w drugą stronę nie. Quote Link to post Share on other sites
Loopa Posted February 10, 2014 Author Report Share Posted February 10, 2014 w Magnum jest O z wycięciem na pin więc mała lipa z tym typem D, a samej O bez pinu nie ma po co zakładać bo może się kręcić na trzpieniu. Znowu po kilku godzinach zabawy udało mi się usunąć ten upierdliwy dźwięk z zębatki silnikowej. Musiałem użyć trochę siły i przesunąć o jakieś 0,1 może 0,15 mm łożysko z jednej ze stron GB. Tarcie zmalało i poprzez inne mikro zabiegi dźwięk jest już poprawny. Teraz muszę resztę ustawić do zębatki silnikowej i powinno być ok. Czekam na przesyłkę z głowicą cylindra więc pełnych testów nie zrobię. Pewnie dopiero w czwartek będę mógł zakończyć prace i przetestować. Quote Link to post Share on other sites
Loopa Posted February 16, 2014 Author Report Share Posted February 16, 2014 Działa ok, uszczelniłem komorę hop-up. Miałem problem już przy samym skręcaniu gb. Powróciłem do słabszej sprężyny (guarder 130) która była około 10 milimetrów dłuższa niż obecna (guarder 150). Tłok blokował się na maksymalnym naciągnięciu i silnik jechał po zębatce, jak się okazało głowica cylindra którą wymieniłem przez podwójne uszczelnienie wchodziła głębiej w cylinder i różnica w długości sprężyny powodowała blokowanie mechanizmu. Przy 150 działa prawidłowo. Docelowo chciałem powrócić do słabszej sprężyny ale na tą chwilę muszę pozostawić 150. Dzięki za pomoc :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.