a5d4f1 Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 Witam! Ostatnio w M4 po wymianie popychacza dyszy, głowicy cylindra oraz kabli na nowe pojawił się problem z działaniem gb. Gdy sam gb znajduje się w dolnej części to wszystko śmiga jak należy, żadnych zacięć wszystko ładnie tylko czasem dysza zatrzymuje się w różnych położeniach. Ale główny problem pojawia się po złożeniu całości z górnym body.....Gb mniej więcej co drugi trzeci strzał wydaje tylko dźwięk samochodziku. Auto raz zadziała raz strzela jak semi... Ktoś spotkał się z czymś takim? A może wie jak problem rozwiązać? Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 M4 jakiej firmy? Tylko to było wymieniane, czy coś jeszcze? I czy sam wymieniałeś? Quote Link to post Share on other sites
a5d4f1 Posted March 17, 2014 Author Report Share Posted March 17, 2014 Firma aftermath. Wymieniane było tylko co napisalem i chwyt pistoletowy, ale on raczej nic tu winien. Tak sam wymieniałem te części i po wielokrotnym upewnianiu się czy wszystko złożyłem dobrze zawsze dochodziłem do wniosku, że tak. Zębatka tłokowa trochę mi namieszała bo nie byłem do końca pewien w jakim położeniu ma być. Ostatecznie złożyłem(tak jak na instrukcjach YT) w ten sposób, że ten bolec poruszający popychaczem jest na godzinie 1. Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 No właśnie nie koniecznie. Akurat inny chwyt czasem może powodować złe ułożenie silnika. Ułożenie zębatki w czasie składania nie ma raczej znaczenia, byle by dało się złożyć. Ciekawe, że po włożeniu górnego body tak się dzieje. Ten dźwięk "samochodziku" słychać po 2-3 strzale i trwa on aż nie puścisz spustu? Quote Link to post Share on other sites
a5d4f1 Posted March 17, 2014 Author Report Share Posted March 17, 2014 Nacisnę spust raz- normalny dźwięk strzału, nacisnę drugi- samochodzik, trzeci- normalny dźwięk strzału. Najczęściej jest na zmianę. Na auto natomiast raz na jakiś czas załapie auto a tak to jak na semi na takiej samej zasadzie. Właśnie dziwi mnie głównie to, że dzieje się tak dopiero po założeniu górnego body.. Przykładałem komorę HU ale to też nie tu problem. Już skończyły mi się pomysły o co może chodzić... Chwyt to G27, porównując do stocka to różnicę widzę jedynie w wyprofilowaniu. Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 (edited) Sprawdź czy nie masz nigdzie przebicia. Sprawdzałeś dokładnie silnik i jego ustawienie względem zębatki silnikowej? Bo jeśli jest "samochodzik" to raczej silnik nie łapie zębatki. Problem z auto może mieć bardzo wiele przyczyn, ale na pewno jedną z nich nie jest założenie górnego body :teethh: Edited March 17, 2014 by destructor Quote Link to post Share on other sites
a5d4f1 Posted March 17, 2014 Author Report Share Posted March 17, 2014 Przebicie odpada. Może jednak coś z tą raczką nie tak, ale nie spotkałem się żeby ktoś narzekał. Jutro spróbuję stockową. Może sprawa poprawnego docisku silnika? Tylko dlaczego wtedy problem występowałby jak jest z górnym body... Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 (edited) No samochodzik to problem docisku/ułożenia silnika(Ale nie tylko). Nie wiem czy dobrze myślę(nie znam tej firmy), ale może założenie górnego body powoduje jakąś nieznaczną zmianę w położeniu gb. Wtedy może właśnie występować problem z "samochodzikiem". Auto może źle pracować przez problemy z płytką selektora(po przesunięciu gb). To są po prostu moje domysły, bo nie wiem jaki inny wpływ miało by mieć górne body. Jest metalowe? Ciężko wchodzi czy lekko? Sprawdź jutro na innym chwycie bo tutaj może być pies pogrzebany właśnie. @Edit: Byłbym zapomniał. Kiedy strzelasz auto to wali semi i tyle? Może po prostu silnik nie da rady dalej kręcić? Edited March 17, 2014 by destructor Quote Link to post Share on other sites
a5d4f1 Posted March 17, 2014 Author Report Share Posted March 17, 2014 (edited) Body plastik ale widać, że nie byle chińszczyzna tylko już lepsza mieszanka. Wchodzi dość opornie ale nie aż tak żeby zatrudniać pudziana :p. Ruch gb chyba nie za bardzo wchodzi w grę skoro z body łączą go 2 piny. Ale właściwie trudno inaczej wytłumaczyć to, że dopiero z górnym body tak odwala.... Tak jak mówisz spróbuję jutro ze starym chwytem coś zdziałać. EDIT: Jak użyję auto to reakcja jest jak na semi a czasem strzeli serią. Ten problem również nie występuje bez górnego body. Edited March 17, 2014 by a5d4f1 Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 Gb może się lekko przesuwać na bok. Spróbuj trochę poluzować śruby(te, którymi się dokręca piny. Przynajmniej u mnie tak jest), wtedy sprawdź czy działa. Jak nie to dokręć i sprawdź na starym chwycie. Jeśli strzela tak jak na semi to jest dość dziwne. Normalnie stawiałbym na przerywacz, ale przez złe ułożenie gb może coś dziać się z płytką selektora właśnie. Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 Nowe chwyty aftermarketowe (i to te droższe od stoków) często ze względu na "wzmocnioność" swojej budowy mają więcej tworzywa przy nie powiększonych rozmiarach zewnętrznych... czyli silniki ciaśniej się w nich mają ,szczególnie gdy jeszcze kable muszą być tam upchnięte. Dodatkowo kąt odchylenia uchwytu nie zawsze jest perfekcyjnie zgrany z body (o to trudno skoro jest tylu producentów replik) i bez tego luzu albo nie zgrywa się wystarczająco z zębatka w gearboxie albo "dupka" silnika nie wchodzi w ten otwór w klapce na śrubę dociskową i się całość nieźle kaszani... Wiem, bo właśnie takie coś przerobiłem, po wymiance pękniętego chwytu na "lepsiejszy" .... Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 Też bym stawiał na chwyt. Myślę, że przez niego całe gb siedzi nie tak jak powinno. Zakładanie górnego body przesuwa w bok całe gb i dzieją się takie dziwne rzeczy. To są tylko moje domysły :icon_wink: gdybym miał ją w łapach to może wiedziałbym o co chodzi. Quote Link to post Share on other sites
a5d4f1 Posted March 18, 2014 Author Report Share Posted March 18, 2014 Stety i niestety to nie jest wina chwytu. Po podłączeniu starego nadal jest to samo, a nawet zacinka czasem zdarzała się bez górnego body... Możliwe żeby była to wina np. Zbyt słabo naładowanej baterii? Tylko to nie tłumaczy problemu z body.. Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted March 18, 2014 Report Share Posted March 18, 2014 (edited) A dobrze masz silnik ustawiony względem zębatki silnikowej? Dobry ma docisk? Skoro górne body wchodzi z oporem, to może moja teoria nie jest jeszcze obalona. Wcześniej też tak było? Edit: Spróbuj poluzować trochę śruby trzymające gb w dolnym body i wtedy dopiero załóż górne. Edited March 18, 2014 by destructor Quote Link to post Share on other sites
a5d4f1 Posted March 18, 2014 Author Report Share Posted March 18, 2014 Z poluzowanymi srubami to samo. Myślę, że silnik jest w dobrej pozycji. Z dociskiem kombinowałem i teź nic. Może wyrzutnik łusek skopany jest i jakoś naciska na body. Nie mogłem go odpowiednio złożyć więc może to jest problem? Jakbym nie próbował to nie mogłem ustawić w taki sposób jak stock. Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted March 18, 2014 Report Share Posted March 18, 2014 Nie wiem co z tym wyrzutnikiem zrobiłeś, ale nie powinien on w niczym przeszkadzać. Dla świętego spokoju wyjmij go i wtedy sprawdź. I nie powiedziałeś mi jeszcze czy wcześniej tak samo wchodziło górne body. Raczej jedyne co się może dziać to nacisk na gb i jego lekkie przesunięcie. Teraz tylko trzeba znaleźć przyczynę. Quote Link to post Share on other sites
a5d4f1 Posted March 18, 2014 Author Report Share Posted March 18, 2014 Body w taki sposób właziło odkąd trafiła do moich rąk. Spróbuję bez wyrzutnika i zobaczymy czy coś to zdziała. Quote Link to post Share on other sites
a5d4f1 Posted March 18, 2014 Author Report Share Posted March 18, 2014 Nie mogę edytować... Zauważyłem, że środkowy pin (ten mały) wchodzi z bardzo dużym oporem w przeciwieństwie do dużego, który bezproblemowo wchodzi a nawet ma taki luz, że jest w stanie wypaść (jak nie jest zakręcony). Może jakiś problem z gb? Niedokładnie skręcony? Quote Link to post Share on other sites
destructor Posted March 19, 2014 Report Share Posted March 19, 2014 (edited) Wyjmij gb i włóż jeszcze raz. Prawdopodobnie po prostu źle siedzi. Chwyt pistoletowy proponuję założyć na końcu. Tak samo kolbę. U mnie to ten mały nie chce się trzymać :icon_biggrin: Edited March 19, 2014 by destructor Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted March 19, 2014 Report Share Posted March 19, 2014 (edited) Wszystko tak na ślepo. Może jakieś fotki GB + jego umieszczenie w body. GB montuj kolejno mały pin > duży pin > kolba > chwyt pistoletowy > regulacja silnika (zatrzask maga jest prawie nie ważny w tej kolejności. Edited March 19, 2014 by CerberBP Quote Link to post Share on other sites
a5d4f1 Posted March 19, 2014 Author Report Share Posted March 19, 2014 W nocy spróbuję złożyć w takiej kolejności jak mówisz i podrzuce pare zdjęć tylko że za dużo z nich sie pewnie nie wyczyta jeśli będzie chodziło o milimetry :/ Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted March 19, 2014 Report Share Posted March 19, 2014 To tak dla pewności, zawsze lepsze niż nic. Daj fotę z góry po całym grzbiecie gearboxa tylko w dolnym body, jedną od strony gniazda maga bez i z założonym górnym body. Może coś na nich wyjdzie to pomożemy. Quote Link to post Share on other sites
a5d4f1 Posted March 21, 2014 Author Report Share Posted March 21, 2014 Po złożeniu w taki sposób jak mówiłeś gb praktycznie przastał się zacinać :D pierwszy strzał to zacinka a reszta miód malina ;) także ten problem prawie wykluczony :D teraz jeszcze jest taki, że po włożeniu maga do gniazda występują zacinki tak jak wcześniej przez cały czas.... Czasem pusty strzał a później 2 kulki... Problem pojawia się tylko jeśli kulki są w magu... Tak jak wcześniej wspomniałem dysza niezawsze wraca(czasem zostaje w tylnej pozycji..) Problemu szukać w wymienionym popychaczu dyszy czy magazynku? Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted March 21, 2014 Report Share Posted March 21, 2014 (edited) Czy na dyszy widzisz jakieś oznaki otarć? Jeśli tak to masz dalej źle upozycjonowany gearbox w body i dysza źle wchodzi w komorę Hop-up. Jeśli brak tych otarć to pozostawanie dyszy w tylnym położeniu może być naturalnym cyklem przy strzale. Może zostawać tak w połowie drogi. Robiłeś coś z samą komorą, rozkręcałeś? Może źle złożyłeś i zatrzymuje kulki, upewnij się że masz ja wyregulowaną na minimum (ruch na pokrętle w przeciwnym kierunku do ruchy wskazówek zegara). Ta zacinka przy pierwszym strzale też nie jest dobra. A i testujesz wszystko na naładowanej baterii? Edited March 21, 2014 by CerberBP Quote Link to post Share on other sites
a5d4f1 Posted March 21, 2014 Author Report Share Posted March 21, 2014 Komora HU jest dwuczęściowa górnej części nie rozkręcałem, a dolną musiałem przy wyciąganiu GB. Na dyszy brak jakichkolwiek otarć. Raz zacinka, pozniej pusty strzał a kolejny to 2kulki. Zdarzają się też poprawne strzały lecące na 15m ale z tego co zauwazylem to wina szczelności głowicy cylindra z dyszą. Tak bateria jest naładowana. Magazynek dość ciężko wchodzi aczkolwiek nie mam zielonego pojęcia dlaczego... Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.