Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Polowanie na artefakty - Stalker


Recommended Posts

 

Wersja po małej poprace

 

W rozgrywce biorą udział dwie drużyny 4-8 osobowe oraz STALKER (liczba graczy jest w zasadzie dowolna to dość elastyczny scenariusz a zwiększenie ludzi może jedynie urozmaicić rozgrywkę)

Każda drużyna posiada medyka, może on leczyć graczy dwukrotnie po trzecim trafieniu gracz wraca do punktu gdzie jego drużyna startowała. Na opatrunki świetnie pasuje taśma.

 

Grę rozpoczyna STALKER który rozmieszcza na wyznaczonym terenie tytułowe artefakty oraz według uznania anomalie/pułapki (o tym chwilę później). Po czym startuje grę. Pozostali rozpoczynają z dwóch wcześniej wybranych baz/respawnów.

 

Celem jest zdobycie kompletu wcześniej NIE-szczegółowo określonych artefaktów. Po czym dostarczenie ich w wyznaczone miejsce. Można tego dokonać w następujące sposoby:

1. Wytropienie STALKERA schwytanie go oraz z jego pomocą odnalezienie artefaktów. STALKER obezwładniony zostaje poprzez trafienie a następnie opatrzenie go przez medyka (brak medyka uniemożliwia "ruch" STALKERA, ekipa zmuszona jest czekać na powrót doktora) W tym momencie STALKER jako więzień "traci" magazynek. Który uaktywnia się dopiero w chwili gdy cała drużyna "oprawców" zostaje zabita przykładowo przez przeciwny skład a sam STALKER szczęśliwie nie zostaje ranny i ma okazję obrony/ucieczki.

2. Szukanie artefaktów na własną rękę, co jest niezmiernie trudne gdyż te mogą być wszędzie a przez niedokładne określenie łatwo o pomyłkę (butelki są podobne)

3. Odbicie ich od wrogiej drużyny. To chyba nie wymaga komentarza.

 

Grę wygrywa ta ekipa która pierwsza zdobędzie wszystkie artefakty i zaniesie do punktu "wymiany"/"ewakuacji" lub ta która ma ich więcej w chwili kończenia rozgrywki. To w przypadku gdy czas jest określony lub pojawia się konieczność nagłego zakończenia.

 

Podczas gry pojawia się burza, występująca regularnie od startu rozgrywki co przykładowo godzinę i trwa 10 -15 min (to kolejny element który śmiało można regulować). Gracze przed burzą zmuszeni są do ukrycia się w budynku/pod dachem lub jeśli nie ma takiej możliwości do innych wcześniej określonych miejsc. Np okrąg stworzony dzięki linie/taśmie i drzew których w lesie pełno.

Gracze więc muszą wystartować timery w zegarkach/komórkach jednocześnie (np 10 min po rozpoczęciu gry przez STALKERA)

 

Anomalie- działają na zasadzie pułapek i są ustawiane przez STALKERA, w momencie gdy dany gracz uruchomi ją umiera wraca na respawn. Za pułapkę może służyć folia ukryta pod odpowiednią warstwą liści, puszki które słychać gdy zaczepimy o linkę, odpowiednio umieszczony balon wybuchający przy kontakcie. Pudło czy inne elementy spadające z jakiegoś miejsca.(ważne żeby wyraźnie były zastawione przez STALKERA) STALKER jako że jest doświadczonym człowiekiem zna ich ustawienie wie jak ich uniknąć, umożliwia to też prowadzenie drużyny która go więzi w taki sposób by spotykała wspomniane anomalie, może tym samym przerzedzić jej szeregi bez użycia broni.

 

 

Zasady dodatkowe:

1. STALKER może próbować uciec w każdej chwili, jednak narażony jest wtedy na kolejny strzał z bliskiej odległości. Sam otworzyć ognia nie może do momentu gdy zniknie z pola widzenia.

2. Jeżeli mamy problem z zaufaniem względem respawnów, na nich ustawić można jakieś znaczniki które każdy będzie musiał wziąć wracając do bazy przykładowo Karty do gry linki różnego koloru itp.

3. STALKER nie może podawać dokładnej pozycji artefaktu, tylko niewielką/orientacyjną wskazówkę i tylko dotyczącą jednej rzeczy jednocześnie. Przez co drużyny zmuszone są go bronić, jest istotnym elementem.

4. STALKER posiada jaskrawe elementy pomagające w wypatrzeniu go w lesie np. jasne opaski na ramionach i głowie *jest to jego pancerz ochronny przed burzą, wymaga on jednak naprawy. Może więc on swobodnie chodzić podczas co drugiej burzy. Pierwsza-chodzi bez problemu, druga-musi się ukryć, trzecia- morze się przemieszczać, czwarta- ponowne szukanie kryjówki.

Wymusza to jego ruch przez co nie może siedzieć całą grę w jednym miejscu. A korzystanie z kryjówki sprawia ryzyko spotkania przeciwników. W momencie gdy STALKER nie znajdzie bezpiecznego miejsca, zostaje napromieniowany traci świadomość, zobowiązany jest do bezmyślnego krążenia w miejscu gdzie dotknęła go burza do momentu gdy zostanie znaleziony przez jedną z drużyn a jej medyk wytrąci go z transu.

5. STALKER może się bronić lub atakować charakter jego gry jest dowolny, jak pozostali gracze jest wyposażony w replikę przy czym nie musi, co jest dla niego większym wyzwaniem. Może także rozstawiać większe ilości anomalii. Każda burza może przynosić kolejne zmiany.

 

 

Uwagi/komentarz.

Gra wymaga wcześniejszego przygotowania terenu w związku z czym dobrą decyzją jest zapoznanie się z terenem wybranie miejsc odpornych na burze, respawnów itd dzień wcześniej. Rozmieszczenie elementów przez STALKER także trochę trwa, wygodne jest gdy on przybywa na miejsce wcześniej. Szczególnie widać to na większych terenach. Gra przy małych terenach może być błyskawiczna, natomiast gdy obszar rozgrywki jest duży artefaktów też sporo może zająć potężną ilość czasu. Sporą zaletą tego systemu jest według mnie to że nie odpadamy stale z rozgrywki. Naturalnie wprowadzać można większą ilość drużyn a także STALKERÓW mogą oni wtedy współpracować a pułapek będzie więcej. Artefaktami możę być wszystko, od oznaczonego kamienia do 5-litrowego baniaka z wodą co może być już sporym utrunieniem, a nawet większe przedmioty.

System umożliwia grę nawet osobom nie posiadającym pełnego sprzętu ludzie bez broni także będą bardzo przydatni w roli medyka lub też drugiego STALKERA. Umożliwia to zwerbowanie większej ilości graczy. Mile widziane są klimatyczne ubrania, płaszcze, maski gazowe. Mundur także może być jedynie opcją nie wymaganiem.

 

Czekamy na sugestie i ocenę. Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Po pierwsze. Istnieje takie coś jak "edycja posta".

Po drugie. Czy scenariusz był sprawdzany w polu. Tzn. czy już testowaliscie jego grywalnosc?!

Ogólnie rzecz ujmując - bez rewelacji, gdyż scenariusze tego typu istnieją od dawna, a głównym celem tego działu jest zbieranie info i opisów czegoś relatywnie nowego. A same scenariusze tego typu, pojawiały się tutaj.

Link to post
Share on other sites

W dokładnie takiej formie nie. Elementy jak najbardziej były już przez nas wykorzystywane. Między innymi ograniczony czas(timery) i pułapki.Stalker (wtedy bez nazwy) natomiast miał znacznie mniejsze znaczenie pełnił raczej funkcję samotnego strzelca. Sam dla siebie był drużyną, utrudniając życie innym. Także test jest raczej jedynie formalnością, ponieważ jest to zebranie i ubarwienie stosowanych przez nas elementów, rozwinięciem tego w co już graliśmy i co jak najbardziej się udawało.

Skorzystałem z wyszukiwarki przed wrzuceniem postów i nie znalazłem niczego skrajnie podobnego, elementy niektóre były podobne owszem, ale uznałem że jest to dopuszczalne. Czerpiąc elementy ze środowiska "stalkerowskiego" niepoprawnym było by unikać rzeczy dla niego charakterystycznych. Stalker najobszerniej tutaj opisany wydaje mi się dość ciekawym pomysłem a wyszukiwarka na nic podobnego nie wskazała.

 

Co do opcji edycji posta to zdaje się że funkcjonuje w odpowiedziach, gdyż właśnie ją zmieniam. Pod główną wiadomością nie posiadam tej opcji przez co nie mogę usunąć pierwszej "blędnej" wersji. Przy czym będę kontynuował poszukiwania "edycji posta" aby doprowadzić scenariusz do porządku po miksie obu wersji.

Dzięki wielkie za uwagi.

Edited by WiktorBB
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...