Zuoty_Mjut Posted May 29, 2014 Report Share Posted May 29, 2014 Witam, mam mały problem z zasilaniem w MP5 SD6 od Jing Gonga. Wymieniałem jakiś czas temu (ok. listopada 2013r.) wtyki na kablu, bo mi się przepaliły i replika działała bezproblemowo. Problem polega na tym, że wczoraj po podłączeniu baterii (naładowanej :)) silnik nie reaguje na pociągnięcie spustu, kompletnie nic nie słychać, żadnych zgrzytów czy nawet drgań po szelest silnika wymieniając. Po odczekaniu 5-10 minut bateria, bezpiecznik, kabel przy bezpieczniku oraz silnik w chwycie niemiłosiernie się grzeją. Wtyki nie są przepalone, bo już się im przyjrzałem, lutowanie kabli przy wtyku powinienem chyba profilaktycznie poprawić... Kontynuując, bateria jest w stanie praktycznie idealnym. Po poczytaniu na forum znalazłem wpis, że należy wyciągnąć GB i sprawdzić w jakiej tłok jest pozycji, jeśli w tylnej to trzeba go przywrócić do standardowej. Pytanko jak to zrobić? Jestem zielony w grzebaniu przy GB, więc prosiłbym o pomoc. Ewentualnie doczytałem też, że należałoby w końcu wywalić bezpiecznik. Wystarczy go po prostu wyciąć i zlutować kable, czy to jakaś dłuższa bajka z tym jest? Główni podejrzani: - lutowanie kabli - tłok - bezpiecznik Od czego zacząć? Pozdrawiam, Zuoty Quote Link to post Share on other sites
Powała Posted May 29, 2014 Report Share Posted May 29, 2014 Zacznij od sprawdzenia, czy nie odłączył Ci się "minikonektorek" od GB. Ostatnio miałem ten sam problem, okazało się, że po prosu wysunęła się złączka. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted May 29, 2014 Report Share Posted May 29, 2014 (edited) Jak się grzeje silnik, to masz zacinkę. Rozbierz replikę do gołego gb, i spróbuj przez otwór silnika zwolnić anty reversal. Jest to zapadka, która blokuje zębatki przed cofaniem się. Edited May 29, 2014 by Nitro Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted May 29, 2014 Report Share Posted May 29, 2014 Kable grzeją się same czy naciskasz spust? Quote Link to post Share on other sites
Zuoty_Mjut Posted May 29, 2014 Author Report Share Posted May 29, 2014 (edited) @blackblut kable grzeją się bez naciskania spustu, po prostu odłożyłem replikę z podłączoną baterią na 5-10 min (poleciałem za potrzebą :icon_razz: ) i jak wróciłem to właśnie wymienione elementy były ciepłe. @Nitro a jakiś mały instruktaż do tego antyreversala masz? Jak wyżej napisałem to ja tak trochę zielony w GB jestem :( Edited May 29, 2014 by Zuoty_Mjut Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted May 29, 2014 Report Share Posted May 29, 2014 jeśli kable grzeją się same z siebie to gdzieś jest zwarcie Quote Link to post Share on other sites
Galithar Posted May 29, 2014 Report Share Posted May 29, 2014 zwarcie, żaden antireversal. sprawdź czy nie masz przeciętych/ popękanych otulin od kabli np. przy silniku Quote Link to post Share on other sites
Zuoty_Mjut Posted May 29, 2014 Author Report Share Posted May 29, 2014 (edited) Dobra, sprawdzę, ale one się grzeją tylko przy bezpieczniku tj. napisałem na wstępie. Mimo to warto okablowanie profilaktycznie sprawdzić :icon_smile:, miłości dla szpejku nigdy za wiele :icon_smile:. Więc w zwarcie powątpiewam, najpierw obejrzę lutowania i je zrobię na w razie co jeszcze raz, ja to nie pomoże to przekaże dalsze diagnostyki. Pozdrawiam. Edited May 29, 2014 by Zuoty_Mjut Quote Link to post Share on other sites
Zuoty_Mjut Posted June 12, 2014 Author Report Share Posted June 12, 2014 Nareszcie po robocie znalazłem czas na rozebranie owego elektryczka, więc wracamy do tematu. Otóż po kolei; zlutowałem jeszcze raz kabelki przy wtyku, owinąłem tażmą izolacyjną i przeprowadziłem test. Niestety nic to nie dało. Więc wziąłem się za rozbieranie właściwe i wyciągnąłem silniczek. Wyciągnąłem go, wzięłem z szuflady taki fikuśny kabelek, przeciąłem go na pół i zrobiłem z niego dwa :), ściągnąłem z końcówek izolację i sprawdziłem za ich pomocą silniczek, jedne końcówki styknąłem z wtyczką przy baterii, a drugie z silniczkiem i silniczek działał, "biegał" chwile po podłodze jak szalony :). Więc skoro silniczek chodzi to teraz głównym podejrzanym jest GB. Po wyciągnięciu go okazało się, że faktycznie tj. wg moich przypuszczeń tłok znajduje się w tylnym położeniu. Oto zdjęcia: Teraz prośba, może ktoś mnie poinstruować jak i co z tym antyrewersalem?? Jakieś linki, zdjęcia. Proszę ponownie o pomoc, Zuoty. Quote Link to post Share on other sites
Zuoty_Mjut Posted June 13, 2014 Author Report Share Posted June 13, 2014 Doczytałem też na WMASG, że zamiast zabawy z antyrewersalem można podłączyć mocniejszą batkę lub jeśli się takowej nie posiada to można próbować z akumulatorem samochodowym. Ja nie mam innej batki oprócz tej z MP5, więc ta opcja z akumulatorem by mi pasowała. Tylko, że akumulator jest w cholender mocniejszy od takowej batki i boję się, że spalę silnik lub rozwalę GB. Takie podłączenie akumulatora zamiast baterii jest bezpieczne?? Proszę o szybką odpowiedź, pozdrawiam, Zuoty. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.