archie188 Posted June 27, 2014 Report Share Posted June 27, 2014 (edited) Witam. Mam problem z selektorem ognia w cm.048m. Mianowicie gdy ustawię selektor na zablokowanym (off) po kilku naciśnięciah spustu zaczyna strzelać (auto). następne kilka naciśnięć i zmnienia tryb na pojedyńczy (semi). Gdybym chciał z pojedyńczego włączyć auto muszę najpierw zablokować a następnie na auto. Dodatkowo zaznaczę selektor jest dokręcony i nie jest luźny. Co może powodować ten problem? Nie wiem czy napisałem to w miarę zrozumiale #1 edit: . Edited June 27, 2014 by archie188 Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 28, 2014 Report Share Posted June 28, 2014 Replika nowa czy kupiłeś używana ? Rozbierałeś replikę ? Quote Link to post Share on other sites
archie188 Posted June 28, 2014 Author Report Share Posted June 28, 2014 nowa lecz trochę używana, już trochę ją mam. Problem wystąpił niedawno gdy selektor się odkręcił, najpierw działało ( po ponownym dokręceniu) a potem zaczęło się jeb**. Może być to wina nie oryginalnej śrubki ? Musiałem wymienić tą starą bo gwint nie trzymał. Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 28, 2014 Report Share Posted June 28, 2014 A długość tej śrubki dobrałeś odpowiednią ? Może założyłeś tulejkę pod dźwignią selektora odwrotnie ? Quote Link to post Share on other sites
archie188 Posted June 28, 2014 Author Report Share Posted June 28, 2014 (edited) Więc tak rozebrałem go. Złożyłem tak jak powinno być i zobaczę jak będzie działał ( nie mam jak bo bateria się ładuję ). Jeszcze jedno, mam problem ze spustem ( może gdzieś tu jest problem ) mianowicie niekiedy działa na dwa razy ( tak jakby przeskakiwał). Nie wiem jak dokładnie działa bo nie sprawdziłem dokładnie. Bateria się naładuje to dam znać. verb jesteś z sosnowca, może masz jakiegoś swojego dobrego serwisanta który jest tani i jest ze śląska? Edited June 28, 2014 by archie188 Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted June 28, 2014 Report Share Posted June 28, 2014 A skąd jesteś, sprawdzałeś czy nie przeskoczył ci ząbek w selektorze? Bądź czy dźwignia zmiany trybu ognia się nie obślizguje? Quote Link to post Share on other sites
archie188 Posted June 28, 2014 Author Report Share Posted June 28, 2014 Właśnie sprawdzałem jak działa po ponownym złożeniu, teraz działa jak powinno, najprawdopodobniej w serwisie źle mi go złożyli, natomiast jest problem gdy z auto przeskakuje na semi, mianowicie strzela dopiero za 3 strzałem, podobnie w drugą stronę. Obawiam się że pewnie jest coś nie tak z zębatkami, zapewne serwis się pod***** i tyle. Dlatego zapytam znacie może kogoś z okolic Będzina, kogoś kto się zna na rzeczy? Dodatkowo mam częściowo przekręcony gwint na mocowaniu selektora, zapytam na przyszłość co zrobić w wypadku całkowitego zerwania gwintu? Czytałem że niektórzy ratują się poksyliną itd, czy to daje jakieś (pozytywne) rezultaty? Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted June 28, 2014 Report Share Posted June 28, 2014 Możliwe że masz wyrobiona ubita sprężynkę przerywacza, bądź sam przerywacz, płytke selektora. Przekręcony gwint hm... :) osadzić na stałe... odpada. Polecam użyć zrywanego kleju do śrub. Tak btw Verb to serwisant i Sam jest panem swojego zamku :D Masz do niego parę Km co prawda musisz mieć paszport ale jakoś przejedziesz :P Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 28, 2014 Report Share Posted June 28, 2014 black, to nie płytka selektora ani sprężynka, on ma po prostu luzy na tulejce pod selektora powodujące jałowe ruchy dźwigni selektora, aby wskoczyło np semi trzeba dać całkiem w dół i wrócić, żeby po semi było auto trzeba dać ca safe i wrócić na auto. Quote Link to post Share on other sites
archie188 Posted June 29, 2014 Author Report Share Posted June 29, 2014 (edited) verb chodzi ci o to? co prawda u mnie trochę inaczej ta część wygląda, ale nie mogłem znaleźć zdjęcia z tym co mam. Jeśli tak to niestety (lub stety) jest ona dobra ;p Edited June 29, 2014 by archie188 Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 29, 2014 Report Share Posted June 29, 2014 Dokładnie o tej części mowa. Problemy z nastawami są też przez luzy na krzywkach od dźwigni selektora. Krzywki to te elementy z ząbkami na szkielecie gearboxa. Quote Link to post Share on other sites
archie188 Posted June 29, 2014 Author Report Share Posted June 29, 2014 Dokładnie o tej części mowa. Problemy z nastawami są też przez luzy na krzywkach od dźwigni selektora. Krzywki to te elementy z ząbkami na szkielecie gearboxa. miałeś rację ;) lekka modyfikacja kartką papieru i wszystko działa jak należy ;d Co polecasz zrobić aby na stałe usunąć ten problem? Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 29, 2014 Report Share Posted June 29, 2014 http://rsov.com/product.php?langId=1¤cyId=1&manufacturerId=10&prodId=15495&cateId=0 U mnie to wyeliminowało problem. Spasowanie było świetne. Możesz też metodą prób i błędów nakładać jakiś epoxyd i szlifować, ale wiem że jest to mały element i będzie ciężko. Najważniejsze to wyeliminować wszelkie luzy i te ruchy jałowe na dźwigni. Quote Link to post Share on other sites
LeszekPL Posted July 21, 2014 Report Share Posted July 21, 2014 W mojej 0.48A jak przełączę na auto i zaczynam strzelać to selektor opada na pojedynczy. Replika właściwie nowa, wystrzelała z 2k kulek. nie rozbierana. Dokręcanie śrubki nic nie daje ani dodawanie podkładek sprężynowych. Macie jakieś pomysły co jeszcze można zrobić? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.