Hefajstos Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Witam chciałbym się zapytać, czy stockowa gieta od JG wytrzyma RoF jaki uzyskam po zamontowaniu mosfetu, kabli niskooporowych, wtyczek deans i li-po 7,4? Ktoś ma coś takiego (bez ingerencji w GB)? Jeśli trzeba by było coś wymieniać w GB t chyba bym sobie odpuścił mosfet i same kable i wtyczki wymienił. Chciałbym zapytać czy takie oto kabelki będą w porządku http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/KONEKTORY-PRZEWODY-AKCESORIA/Kable-zasilajace-silikonowe/MSP-PRZEW-SIL-16AWG-15MM2-RED-1METR.html?ob=p.priceAn&od=ASC ? Bo na tej stronie mają dość tanio li-po redoxa i od razu bym wszystko zamówił. Jeśli jednak GB wytrzyma taki "tuning" to mógłby ktoś powiedzieć jaki tranzystor wybrać do mosfetu bo szkoda mi trochę 50 dych za już gotowy mosfet. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Urban47 Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Ja miałem tak zrobioną Gietę, żadnych problemów z nią przez to nie było, to nie będzie jakaś gigantyczna różnica żeby się tym aż tak stresować. Tak, tamte przewody będą dobre Quote Link to post Share on other sites
Hefajstos Posted July 16, 2014 Author Report Share Posted July 16, 2014 (edited) Ok dzięki bo w innym temacie wiciok napisal: "Tłok raczej do zmiany bo szybko zęby padną, aczkolwiek po dobrym ustawieniu AOE może chwilę pochodzić." i polecil ten tranzystor ... Mógłbyś powiedzieć jakiego ty użyłeś (jeśli robiłeś sam)? Aha i skąd wziąć kabelki sygnałowe? Edited July 16, 2014 by Hefajstos Quote Link to post Share on other sites
Urban47 Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Przewody sygnałowe to żadna filozofia, możesz je nawet z czegoś zepsutego w domu wyciągnąć. Ja użyłem jakichś o których wiem tylko tyle że są z miedzi i są w fioletowej izolacji :D. Link który podałeś nie działa. Ja użyłem IRL3713 i jak na razie (miesiąc) działa. Quote Link to post Share on other sites
Hefajstos Posted July 16, 2014 Author Report Share Posted July 16, 2014 (edited) ... ok to chyba wezme ten twoj tranzystor. Tutaj znalazlem instrukcje instalacji mosfetu (ten drugi post bo w pierwszym zdjec nie wczytuje) ,ale nie do końca wszystko jest dla mnie jasne. Stanąłem w miejscu "Teraz pora na czerwony kabel z silnika ...." Czyli najpierw sobie do końćówki czerwonego kabla ze styków lutujemy tranzystor i tranzystor do kabla z silnika tak? I czy te koszulki termokurczliwe to podgrzewamy lutownicą czy czym? I chcialbym jeszcze zapytać skąd mogę wziąć ten rezystor 25-35k ohm bo coś nie mogę znaleźć. Dzięki za wszystkie odpowiedzi :icon_smile: Ok rezystor znalazlem http://allegro.pl/rezystor-weglowy-0-25w-1-4-3-0k-ohm-100-szt-i4425944935.html Edited July 16, 2014 by Hefajstos Quote Link to post Share on other sites
Urban47 Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Przewód sygnałowy musi byś przylutowany do tego czerwonego przewodu idącego do silnika (ma powstać coś w rodzaju trójnika). Ja robiłem wg tej instrukcji http://wru.org.pl/ramki/asg/pliki_warsztat/mosfet/mosfet.html . Quote Link to post Share on other sites
Hefajstos Posted July 16, 2014 Author Report Share Posted July 16, 2014 aha i jeszcze pytanko czy musze robic 2 pary wtyczek? Czyli 2 wtyczki przy baterii i drugie dwie (tak jak jest stockowo) właściwie nie wiem po co http://www.mediafire.com/view/?jw5n3kizhyz te po lewej na tym zdj. I nw skąd on je jeszcze ma skoro pousuwał te stockowe kable. I skąd się nagle bierze czarny kabel skoro poszedł on do tranzystora? Aha i jak będę wymieniał wtyczki na Deans to która jest która (żeńska męska) i która ma iść do baterii, a która do kabli do ktorych podpinamy batke? no tez widzialem ta instrukcje tylko ze wolalbym z jednym tranzystorem Quote Link to post Share on other sites
Urban47 Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Staraj się pisać staranniej (wielkie litery, interpunkcja itd bo przyjdzie moderator i będzie krzyczał :D ). To po prostu używasz jednego tranzystora zamiast dwóch :). Żeńska to ta której się wsadza :D. Nie musisz robić dodatkowych wtyczek czy czegoś, na razie zrób prototypową wersję, później będziesz się bawił we wtyczki itd. Zdjęcie znowu mi się nie otwiera. To skomplikowane ogólnie nie jest, ważne jest żeby nie przegrzać tranzystora i nie zlutować razem "nóżek". Przy lutowaniu t-deansów polecam ci połączyć wtyczki, bo wtedy rozgrzany styk nie przesunie ci się w tym plastiku. Quote Link to post Share on other sites
Hefajstos Posted July 16, 2014 Author Report Share Posted July 16, 2014 Ok już wszystko jasne czekam tylko jak będzie dostępny li-pol redoxa na modele.sklep.pl bo mają bardzo tanio (chyba, że znasz jakąś inną stronę na której jest w miarę tanio), a nie opłaca mi się kupować ze stronek airsoftowych. czyli żeńska przy baterii tak? i czy ważne jest który kabelek (czarny, czerwony) pójdzie do którego styku przy wtyczce? A ten koszulki termokurczliwe po prostu się nakłada czy trzeba jakoś "przytopić"? I ostatnia sprawa czy mogę lutować bez kalafonii, bo niestety nie posiadam w domu czy jednak lepiej kupić albo pożyczyć od kogoś? Wielkie dzięki! Quote Link to post Share on other sites
Hefajstos Posted July 16, 2014 Author Report Share Posted July 16, 2014 I jeszcze pytanko jaki wybrać rezystor 30k ohm? Bo wahają się od 0,4 do 2 W Quote Link to post Share on other sites
Urban47 Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 Chyba tak, żeńska przy baterii, ale lepiej niech ktoś jeszcze się wypowie. Tak, ważne który do którego bo inaczej silnik kręciłby ci się w przeciwną stronę (zapobiega temu zapadka przeciwpowrotna - anti reversal). koszulki termokurczliwe ogrzewa się takim specjalnym urządzonkiem (nie pamiętam nazwy) ale równie dobrze możesz to zrobić nad zapałką/zapalniczką. Aktualnie w lutach jest kalafonia więc nie musisz się tym przejmować. Nie mam pojęcia jaki ten opornik wziąć, ja wziąłem pierwszy lepszy i hulo. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted July 17, 2014 Report Share Posted July 17, 2014 Zasada doboru wtyczki (która-gdzie) jest bardzo prosta. Robimy tak, żeby przypadkowe dotknięcie wtykiem przy źródle napięcia nie mogło spowodować zwarcia. Właśnie dlatego w domach gniazdka są z dziurkami, a wtyczki w urządzeniach mają bolce. Tak samo w ASG - wtyczka baterii jest wklęsła żeby przypadkowe dotknięcie do metalu nie spowodowało zwarcia. Co do opornika, moc wytracana na nim będzie na tyle znikoma że można wybrać dowolny (mniejsza moc = mniejszy rozmiar). Quote Link to post Share on other sites
Hefajstos Posted July 17, 2014 Author Report Share Posted July 17, 2014 Ok, a mógłbyś jeszcze powiedzieć skąd mam wiedzieć, który kabelek do, którego "styku" we wtyczce(Deans)? Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted July 17, 2014 Report Share Posted July 17, 2014 Na przykład z internetu: https://www.google.pl/search?q=deans+polarity&tbm=isch&ei=9h3IU6qvNoGsOpeagJAF Quote Link to post Share on other sites
blackblut Posted July 17, 2014 Report Share Posted July 17, 2014 (edited) http://www.koalicjap...hp?readmore=503 Łap chyba jaśniej się nie da bezpiecznik pomiń Edited July 17, 2014 by blackblut Quote Link to post Share on other sites
Hefajstos Posted July 18, 2014 Author Report Share Posted July 18, 2014 Ok, ok dzięki, ale będę robił wg tej instrukcji http://wru.org.pl/ramki/asg/pliki_warsztat/mosfet/mosfet.html . Bezpiecznika nie będę dawał tylko się zastanawiam czy dużo lepiej będzie się sprawdzał mosfet z dwóch tranzystorów (na razie GB nie ruszany, full stock)? I czy np te koszulki termokurczliwe nie będą się np. topić gdy będzie za duża temperatura? I ostanie pytanie: czy wy macie jakąś blaszke miedzianą (jako radiator) czy bez niej też ładnie śmiga? Quote Link to post Share on other sites
Urban47 Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Przy dwóch tranzystorach jest po prostu mniejsze prawdopodobieństwo że się spalą bo będzie przez każdy przechodził dwa razy mneiszy prąd niż przez pojedynczy Quote Link to post Share on other sites
Hefajstos Posted July 30, 2014 Author Report Share Posted July 30, 2014 (edited) Chyba i tak zrobię z jednego bo z tego c czytam na forum to przy takich małych prądach jeden wystarczy i wystarczy użyć jakiegoś radiatora. Tylko z czego mógłbym go zrobić? I jeszcze nie wiem jakie dobrać rurki termo bo w tym sklepie modelarskim nie jest podana średnica całego przewodu tylko samych kabli (chyba, że się mylę). Rurki brałbym akurat stąd ... przynajmniej jest podana średnica przed i po skurczeniu. Tylko nie wiem które dobrać na jaki przewód (1,5mm zasilający i 0,5mm sygnałowy). Pomógłby ktoś? Edited July 30, 2014 by Hefajstos Quote Link to post Share on other sites
Urban47 Posted July 30, 2014 Report Share Posted July 30, 2014 Weź takie w które zmieszczą ci się luty itd (przed skurczeniem) i po skurczeniu żeby miały wymiar o 0,1-0,2mm mniejsze niż przewody - żeby ci się na nich ta koszulka trzymała. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.