Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Alarm/miernik LiPo z odcięciem. Przeróbka dostępnego alarmu. Możliwe?

Recommended Posts

Cześć.

Z uwagi, że nie znam się zbytnio na elektronice a widzę, że część z osób sie tu udzielających ma duże pojęcie, chciałbym o cos zapytać.

Mianowicie, Czy możliwe jest przerobienie takiego oto ustroństwa tak aby zimplementować odcięcie prądu?

Myślę o dodatkowej płytce, na której znajdowałby się najprawdopodobniej tranzystor z jakimiś dodatkowymi elementami (pisze najprawdopodobniej bo mam nikłe pojęcie o elektronice), które po podaniu napięcia na bramę odcinałyby (+) baterii płynący w źródło-dren i pamiętałyby ten stan aż do wymiany baterii. Napięcie do bramy wziąłbym z jednego odlutowanego buzzera, drugi pozostałby by poinformować o padzie baterii. Tym sposobem mielibyśmy miernik z odcięciem.

Tak jak pisałem na początku, mam nikłe pojęcie w temacie i prosiłbym o wyrozumiałość i nie wylewanie na mniej "hejtu". Admina proszę o przeniesienie jak zły dział. Dzięki serdeczne.

Pozwolę sobie "podpiąć" pod pytanie. :icon_mrgreen:

Taka możliwość "odcięcia" byłaby dobrym rozwiązaniem, ale co się będzie działo (pewnie odetnie pobór) jeśli miernik będzie reagował na chwilowy spadek napięcia podczas strzału i jak temu zapobiec :icon_question:

Edited by Powała

Jest to możliwe. Pytanie tylko - po co Ci taka funkcjonalność? Przy pierwszym "pisknięciu", odłączy Ci całą replikę; można oczywiście budować pętlę histerezy, żeby przy dłuższym spadku napięcia dopiero odłączało, ale moim zdaniem to mimo wszystko trochę przekombinowane.

Do zrobienia bardzo łatwo. Problem chwilowych spadków napięć występuje jedynie w tych tanich buzerach.