splinter Posted January 23, 2015 Report Share Posted January 23, 2015 (edited) Witam, mam problem z czerwoną gumką Hop Up Prometheus. Zamontowałem dzisiaj do komory ak ( replika VSS LCT) i odnotowałem niesamowite zjawisko. Kulki zacinają się w komorze, raczej na 100 % przez ciasny kołnierz gumki. Jednak po upływie 1-2 sekund od zacięcia, następuje wystrzał - dzięki temu wiem, że mam szczelność nie z tej ziemi, ponieważ ciśnienie pod naciskiem sprężyny (sp130) rośnie i w końcu kulkę przepycha. Strzeliłem tak kilka razy, wylatująca po krótkim czasie od naciśnięcia spustu kulka, ma ciągle niezłą prędkość wylotową, prawie jak przy prawidłowym wystrzale (oceniam na oko). Dopiero po kilku takich próbach zaczęło "syczeć" z komory i przy kolejnych zacinkach powietrze znajdowało już gdzieś wąskie ujście. To tak w streszczeniu o samym zjawisku. Zastosowane kulki to 0.28 G&G Moje pytanie do was, bo na forum nie znalazłem, to czy można to w jakiś sposób naprawić? Poszerzyć kołnierz? Inne patenty mi nie znane? Czy to już z góry przekreślona guma i trzeba szukać innej? Do tej pory miałem czarną systemę, ale mam na niej nieszczelności. Liczę na jakieś sugestie. Edited January 23, 2015 by splinter Quote Link to post Share on other sites
Johnnie Walker Posted January 23, 2015 Report Share Posted January 23, 2015 (edited) Kupiłem kiedyś tę gumkę. Montowałem w AK LCT z komorą KA. To samo prawie że. Częste zacinki... A jak już leciało, to ładnie nawet. Wykluczyłem dysze, bo miałem trzy różnych firm... Testowałem na innych komorach - to samo. Potem włożyłem ją do SWD Atoz, miałem wtedy problemy ze szczelnością na połączeniu dysza komora. Ostatecznie wsadziłem do M14 Cymy po mocnym tuningu z precką KM. Kulki latały sobie na może 30 metrów? Teraz sobie leży w woreczku z masą innych gumek... Ja mam Wała akurat. Na systemie mam nieszczelność. Idealną szczelność ze stockową dyszą miałem na niebieskim Madbull. Dobrze też kręcił i nie miałem problemu z zacinkami (sprężyna stock - 320 fps i potem M125 Soris) Dopiero szczelność uzyskałem na gumce systemy, na dyszy SHS do AK - 19,7mm. Jednak wydaje mi się, że ta dysza jest ciut dłuższa i czy nie będzie jakichś problemów na dłuższą metę. Nie mam czasu tego sprawdzić aktualnie. Wał sobie wisi na ścianie z nowymi częściami i się kurzy... Taka rada, jeśli masz preckę i rzeczywiście wyciśniesz kosmos szczelność, to załóż sobie inny cylinder - typ1 albo typ 2. Ja na promyku na typ 0 Guarder miałem rozrzut w końcowej fazie lotu. Typ 0 jest za pojemny dla lufy WSS/WAŁ - 425mm. Edited January 23, 2015 by Johnnie Walker Quote Link to post Share on other sites
splinter Posted January 23, 2015 Author Report Share Posted January 23, 2015 Dzięki za info. Ja mam stockowy cylinder, lufa 407mm promyka a dyszę przez pomyłkę sklepu dostałem Retro Arms 19,7 - lekko dłuższa od stockowej, szczelna super. Jednak nie dałem za wygraną. Szlifowałem kołnierz gumki dremelem i sprawdzałem czy kulki przechodzią, szlifowałem i sprawdzałem...w te i nazad :P W końcu doszedłem do momentu, w którym przechodzą ze standardowo - lekkim oporem. Złożyłem do kupy, test papierka wykazał szczelność. Kulki podaje na auto przy ponad 25 k/s. W świetle latarni kulki wydają się lecieć okej, jednak prawdziwy toru lotu poznam jutro. Więc albo zepsułem gume za 6 dych, albo nie :) Niestety nie mam chrono, a tak miałbym przynajmniej konkretny wgląd na sytuację. Quote Link to post Share on other sites
splinter Posted January 26, 2015 Author Report Share Posted January 26, 2015 Dla dopełnienia informacji: Szczelność po modyfikacjach jest dobra, kulki nie tną się w komorze ale wariuje regulacja hu. Guma długo się "rozgrzewa", dopiero po serii strzałów kulki lecą prosto, co czyni ją bezużyteczną. Narazie powróciłem do systemy. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.