xenon500 Posted March 6, 2015 Report Share Posted March 6, 2015 Witam. Pojawił się pewien problem podczas tuningu PKMa. Części w replice - -Zębatki ultimate 26:1 -silnik Core HS HT -sprężyna M155 element. Jaki problem ? Na lipo redox 11.1 2400 20c naładowanym full ciągnie tą sprężynę, ale na turnigy 11.1 2650 20/30c z napięciem 3.79 na cellę już ledwo ledwo daje radę. Zdaję sobie sprawę, że ta sprężyna jest mocna (np w innej replice na m135 elementa mam 500 z odchyleniem 1 fps). Teraz pytanie - jaką sprężynę dobrać, żeby silnik nie miał problemów i żeby mieć jak najlepsze osiągi ? Zastanawiam się nad M145 elementa i M140 SHS. Czy może po prostu wwalić lipo 14 :D ? Pozdrawia. Quote Link to post Share on other sites
B-E-D-A Posted March 7, 2015 Report Share Posted March 7, 2015 Może silnik ma za mały moment obrotowy, bo nie jest to typowy high torque? Dziwne, że na jednej batce działa, a na drugiej nie, bo są dosyć zbliżone. Może ta Turnigy jest padnięta? Spróbuj na innym, dobrym silniku (np. Element Ultra Torque, Tornado F1 itp.) z lipo Turnigy to wykluczysz padniętą batkę. Albo zostaw silnik Core i sprawdź na innych lipo 11,1. Jak wszystkie inne lipo nawet z mniejszą wartością "C" będą ciągnęły tą sprężynę to znaczy, że z tą Turnigy jest coś nie tak. Quote Link to post Share on other sites
xenon500 Posted March 7, 2015 Author Report Share Posted March 7, 2015 No właśnie 3.79 to nie jest taka rozładowana batka... Silnik jest HT HS czyli taki pośredni. Z tego co pamiętam, to znajomy miał ten silnik przy m150 guardera i do tego też zębatki helikale, ale możliwe, że o większym przełożeniu. U niego działało to dobrze. Bo chyba nie ma znaczenia to, że silnik jest nowy i szczotki lapia ten pret tylko 'punktowo' ? Quote Link to post Share on other sites
zajcu97 Posted March 7, 2015 Report Share Posted March 7, 2015 Mówisz o tym że silnik tak "przeskakuje" gdy okręca się zębatkę ręką? Jeśli tak to tak powinno być, a im ciężej okręcić zębatkę tym mocniejsze magnesy i mocniejszy silnik. Quote Link to post Share on other sites
xenon500 Posted March 7, 2015 Author Report Share Posted March 7, 2015 Tyle to wiem. Chodzi o to, że jeśli spojrzeć na szczotki, to zostawiają ślad tylko na górze i na dole szczotki. Gdzie przy silnikach używanych, szczotka zostawia ślad na całej jej powierzchni (na miedzianym precie silnika ). Quote Link to post Share on other sites
Nath Posted March 7, 2015 Report Share Posted March 7, 2015 3,79V na celę to prawie padnięta batka. Wiem że to trywialne, ale próbowałeś ją podładować? Quote Link to post Share on other sites
xenon500 Posted March 7, 2015 Author Report Share Posted March 7, 2015 Nie ładowałem, ze względu na to, że posiadam redoxa. Ale nie o to chodzi... Tylko jeśli tak, to ile ten lipol by mi wytrzymał ? Dosyć mało, jeśli miałoby spaść do tylu i już do ładowania. Quote Link to post Share on other sites
B-E-D-A Posted March 7, 2015 Report Share Posted March 7, 2015 Skoro u Twojego znajomego taki silnik chodzi na SP150 Guardera (nie M150) to Twoją sprężynę też powinien udźwignąć. Skoro na redoxie chodzi Ci bez problemu to coś z tą Turnigy jest nie tak. Podładuj ją trochę i sprawdź napięcie na każdej celi. A przy okazji jakiejś strzelanki pożycz od innych sprawne lipole 11,1 - jak na wszystkich replika będzie chodzić bezproblemowo to wniosek jest oczywisty. Quote Link to post Share on other sites
xenon500 Posted March 7, 2015 Author Report Share Posted March 7, 2015 Ok. Szkoda, że nikt posiadający Core'a nie może się wypowiedzieć. Jeśli na innych 11.1 będzie tak samo, to już nie wiem, czy pakować 14'stke (zawsze uważałem to już za patologię, ale w sumie nic nie szkodzi spróbować) czy zrezygnować z tego springa. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.