Ślepak Posted November 11, 2015 Report Share Posted November 11, 2015 Cześć. Tak więc po praktycznie miesiącu bojowania z gearbox'em, poskładałem, działa i jest fajnie. Tylko jest mały problem. Otóż przy strzelaniu - czy to auto, czy semi - gdy się sztachnie nosem przy rękojeści, tam gdzie silnik, to czuć taki delikatny smrodek. Nie wiem czego może być to wina, zważywszy na to, że silnik siedzi SHS High Speed, ten niebieski z czerwoną dupką. Silinik jest praktycznie nowy. Kupiony może ze dwa miesiące temu, jedną strzelankę ma za sobą. Ktoś mógłby napisać, że podkładkowanie jest złe. I tu też wyprzedzę - jest zrobione dobrze. Ma ktoś jakieś pomysły w czym może leżeć problem? Aha, przewody niskooporowe, 20AWG. Quote Link to post Share on other sites
Kopcik Posted November 11, 2015 Report Share Posted November 11, 2015 A jaka sprężyna, bateria? Od początku capi, czy dopiero zaczął? Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted November 11, 2015 Author Report Share Posted November 11, 2015 (edited) Bateria Nano-tech Turnigy 1300mAh 25/50C. Sprężyna stockowa. Wcześniej tego nie zauważyłem, poza tym, że przewody były delikatnie ciepłe. Edited November 11, 2015 by Ślepak Quote Link to post Share on other sites
Kopcik Posted November 11, 2015 Report Share Posted November 11, 2015 Poczekaj trochę. Jak problem nie ustanie lub będzie się nasilać, to wtedy będzie się trzeba tym przejmować. Jeżeli nie ma spadku osiągów, to raczej nie jest żadne uszkodzenie silnika. Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted November 11, 2015 Author Report Share Posted November 11, 2015 Znaczy, ja się o to jakoś szczególnie nie martwię. Ale boję się o to, że w końcu znowu mi się tłok w tylnym położeniu. A ostatnio był to u mnie problem numer jeden. Ale jak mówisz, że póki co, mam się tym nie przejmować, to niech będzie. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted November 11, 2015 Report Share Posted November 11, 2015 Kabelki 20AWG? Nie za małe? 17 lub 18AWG tam powinny siedzieć. Kable mogą ci się grzać... Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted November 11, 2015 Author Report Share Posted November 11, 2015 No spoko, tylko myślę, że wcisnąć te grubsze, nie byłoby zbyt proste... tak sądzę. Quote Link to post Share on other sites
seger Posted November 11, 2015 Report Share Posted November 11, 2015 17AWg wchodzi bez problemu do kałaszka. Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted November 11, 2015 Author Report Share Posted November 11, 2015 No ja mam jeszcze na stanie 14AWG, a nowych nie bardzo chce mi się kupować. Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted November 11, 2015 Report Share Posted November 11, 2015 (edited) 16AWG to takie raczej optimum. Duże prądy zaczynają tam latać, bo masz mały przekrój...kable się grzeją to jeszcze większe opory. Zajeździsz silniczek to zaraz Ci się zachce kupić i wstawić grubsze kabelki... Ale co tam... "klient nasz Paaaaaan...." A instalacja elektryczna żeby poprawnie działać miała, to nie musi być prosta, ani w budowie, ani w zamontowaniu. Nie podchodź do tego jak budowlańcy-"kierowniczko, wszystko będzie dobrze, będzie Pani zadowolona. Inaczej niż w projekcie? Pani kochana, te projektanty nie znają się na budowlance...". A praw fizyki nie da się przeskoczyć. Edited November 11, 2015 by karol_alasz Quote Link to post Share on other sites
erykxdxd Posted November 11, 2015 Report Share Posted November 11, 2015 Kable są trochę za cienkie. Poza tym zwróć uwagę, że jeśli naprawdę w niej siedzi M125 (tak podaje taiwangun) to silnik HS może trochę się męczyć, poza tym jest to SHS - nie jest to jakaś wybitna jakość. Jeśli silnik się dość mocno grzeje, to może po pewnym czasie zdechnąć, chodź nie koniecznie może - nie musi ;) 16AWG to takie raczej optimum. Duże prądy zaczynają tam latać, bo masz mały przekrój...kable się grzeją to jeszcze większe opory. Zajeździsz silniczek to zaraz Ci się zachce kupić i wstawić grubsze kabelki... Ale co tam... "klient nasz Paaaaaan...." Niby co ma zajechanie silnika do grubości okablowania? Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted November 11, 2015 Report Share Posted November 11, 2015 No a co ma przekrój przewodu do oporu elektrycznego? Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted November 11, 2015 Author Report Share Posted November 11, 2015 Zamówiłem już 16AWG. Silnik się nie grzeje, a jedynie jego styki. Quote Link to post Share on other sites
erykxdxd Posted November 11, 2015 Report Share Posted November 11, 2015 No a co ma przekrój przewodu do oporu elektrycznego? Chodzi mi o te słowa ,,Zajeździsz silniczek to zaraz Ci się zachce kupić i wstawić grubsze kabelki" ... Zamówiłem już 16AWG. Silnik się nie grzeje, a jedynie jego styki. To jest akurat dziwne, a na słabszej sprężynie sprawdzałeś czy coś takiego ma miejsce? Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted November 11, 2015 Author Report Share Posted November 11, 2015 Nie mam słabszej sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted November 11, 2015 Report Share Posted November 11, 2015 (edited) Otwórz silnik i przeczyść komutator-może przestanie mu z tyłka dryfić... I na bank wymień kabeleczki-popierdółki.Zagrzane styki to chyba jednak od gorących kabelków... Edited November 11, 2015 by karol_alasz Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted November 11, 2015 Author Report Share Posted November 11, 2015 Tak zrobię. ^^ Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted November 16, 2015 Author Report Share Posted November 16, 2015 No, kabelki wymienione, ale ciężko teraz chwyt założyć... Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted November 17, 2015 Report Share Posted November 17, 2015 Kombinuj. Nie Ty pierwszy i nie ostatni... Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted November 18, 2015 Author Report Share Posted November 18, 2015 Czyli to normalne przy tych kablach? Chwyt nie dopina się do końca. A gdyby tak powiększyć chwyt od środka? Quote Link to post Share on other sites
karol_alasz Posted November 18, 2015 Report Share Posted November 18, 2015 Normalne raczej nie jest... Jak puszczasz te kabelki? Tyłem po koszyku? Oba powinny się wcisnąć ten rowek i chwyt wejść powinien, bez luzów ale powinien wejść... Quote Link to post Share on other sites
Ślepak Posted November 18, 2015 Author Report Share Posted November 18, 2015 Musiałem puścić bokiem, bo tylko tak chciały mi wejść. Nie wiem, może to wina pomalowanego koszyka. Jeszcze zobaczę, jak będę w domu. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.