smk Posted April 7, 2016 Report Share Posted April 7, 2016 (edited) Siema! Podczas podkładkowania gearboxa wymieniłem przy okazji głowicę tłoka (stock) bo zespół tłok-cylinder był tak nieszczelny, że nie robiło różnicy na oporze czy dysza jest zatkana palcem czy nie. Wstawiłem tam łożyskowaną aluminiową głowicę SHS jak na foto i przesmarowałem oringi smarem sylikonowym pro tech guns. Po złożeniu i testowym odpaleniu kilkunastu cykli na auto zauważyłem, że cylinder robi się wyraźnie ciepły w dotyku. Czy jest to zjawisko normalne po podniesieniu kompresji (wzrost temperatury od sprężania powietrza) czy jest to efektem tarcia od za ciasnego pasowania głowicy? Obawiam się, że ciężka praca tłoka może mi podbierać energię ze sprężyny... Replikę przestrzelam dopiero dzisiaj po pracy, ale test w mieszkaniu na puszcze po piwie nie był zbyt zadowalający - z przyłożenia nie udało się kulka 0,25g przebić denka, powstało tylko wgłębienie (spring M120, nie pierwszej młodości). Komora HU i lufa są szczelne, połączenie dysza - gumka też - papierek nie wyfruwa z gniazda maga. Edited April 7, 2016 by smk Quote Link to post Share on other sites
Spirit_ Posted April 7, 2016 Report Share Posted April 7, 2016 Najprostszą metodą jednocześnie stosunkowo nieinwazyjną jest drobna pasta/żel/proszek ścierny i polerka cylindra na lustro. Przy okazji leciutko się poszerzy, nowa głowica jest wentylowana także uszczelka bez problemu się dopasuje nawet jak przetrzesz go trochę za mocno. Quote Link to post Share on other sites
smk Posted April 7, 2016 Author Report Share Posted April 7, 2016 Myślałem też, że może najpierw spróbuję wywalić albo wymienić na cieńszy ten mniejszy oring, bo zdaje się, że jak już to właśnie on rozrabia. Zobaczę dzisiaj jak będzie kompozyt latał, może jeszcze się ta uszczelka dotrze i oszczędzi mi kolejnego rozbierania gearboxa. Jak będzie trzeba rozebrać to nic nie stoi na przeszkodzie aby polerkę też zrobić :). Co do głównego pytania - ktoś z was spotkał się z tym, że w prawidłowo działającej replice cylinder się nagrzewa po dłuższej serii na auto? Może jestem po prostu przewrażliwiony a brakuje mi doświadczenia żeby ocenić czy jest 100% ok. Quote Link to post Share on other sites
Spirit_ Posted April 7, 2016 Report Share Posted April 7, 2016 Nigdy nawet nie sprawdzałem a moja replika nie jest zbyt przyjazna w rozbieraniu, wyciszenie wewnątrz itepe. Niedługo ktoś to sprawdzi. Przyznaje się, nie zauważyłem tej małej uszczelki, kiedyś nie było takich wynalazków. Rzeczywiście ona może być wszystkiemu winna, tak ogólnie to wydaje mi się że jest zbędna i bez niej też będzie strzykawka. Quote Link to post Share on other sites
smk Posted April 7, 2016 Author Report Share Posted April 7, 2016 Sprawdziłem replikę w lasku - kulki leciały na max 20m, przy serii często blokowały się na hopce, po podkręceniu hopupa na maxa blokowały się na nim nawet na semi. Wywaliłem ten mniejszy oring z tłoka, efekt strzykawki pozostał. Poskładałem wszystko do kupy z nowym smarem bez oringa i: 1. Zmienił się wyraźnie dźwięk uderzenia tłoka, jest dużo ostrzejszy, bardziej gwałtowny 2. Denko puszki na 0,25g z przyłożenia dziurawi od pierwszego strzału, wieczko pęka i widać kulkę ale na wylot nie przebija. 3. Cylinder nie nagrzewa się ani trochę przy dłuższej serii 4. Po regulacji hopki tak daleko jak widać kulkę leci płaskim torem, 50/50 udawało się trafiać w drzewo 20cm średnicy z odległości 60-70m, na dystansie 40m prawie 100% kulek trafia. Myślę, że moje doświadczenie może się przydać potomnym, temat uważam za rozwiązany :). Wychodzi na to, że te głowice są dobre do rozbitych, startych cylindrów. U mnie siedzi siedzi stock Typ 0 cymy, według pierwszego właściciela na stockowym gearboxie przemielił tylko 2kg kompozytu (replika żony) i było jak widać dużo za ciasno. Pewnie dlatego, że stockowa głowica nie uszczelniała wcale i cylinder nie miał żadnych rys od wewnątrz, wyglądał jak nówka. Quote Link to post Share on other sites
Mastrojani Posted April 21, 2016 Report Share Posted April 21, 2016 Alu głowice z dodatkowym o-ringiem jak ktoś wspomniał - ratują życie zużytym cylindrom po polerce. Radzę je zakładać z rozwagą, ponieważ mniejszy o-ring potrafi stawiać nie lada opory :). Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.