Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

GB V.3 suwadło ze stykami nie łączy. Przez smar?


Recommended Posts

Hej - pierwszy raz serwisuję swoje G36c JG. Musiałem wymienić tłok ale nie on mi dokucza. Problem w tym, że po złożeniu gb silnik kompletnie nie reaguje na spust. I tu moje pytanie:

--> Podczas składania gb postanowiłem psiknąć silikonowym na to suwadło zakończone kawalkiem miedzi który wsuwa się pomiędzy dwie blaszki. ZAZNACZAM psiknąłem niewiele i strumień skierowałem tylko na element plastikowy w miejscu gdzie występuje tarcie - czy mogło to ustrojstwo dostać się na element odp. Za przewodzenie prądu i przez smar silikonowy nie przewodzić?

Edited by dwoik
Link to post
Share on other sites

Silikon ma własności penetrujące i się "rozłazi". Jak dostał się na styki to przy stykach wysokoprądowych (umownie siakieś kilka amper) to przy załączaniu następuje tworzenie się takiego krzemionkowego konglomeratu a ten twór nie przewodzi. Smar tzw. elektryczny (lub mechaniczno-elektryczny) może być zastosowany ale nie wolno pociągnąć styków żadnym silikonem lub smarem do połączeń mechanicznych.

Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany - obszlifowałem i łączy. Pierwszy raz powiedzenie "jak nie posmarujesz nie pojedziesz" okazało się nie trafione :icon_smile:

 

Styków się nie szlifuje, nie smaruje olejkami itd. Jedynie przeciera się je izopropanolem (alkoholem izopropylowym) albo od biedy spirytusem. Po oszlifowaniu styków będą one mieć chropowata powierzchnię, przez co będą częściej skakały iskry- co prowadzi do szybszego zużycia styków. A nie smaruje się żeby sobie ich nie zaizolować przypadkiem. Używanie smaru elektrycznego nie ma sensu, gdzieś w jakimś temacie już było o tym pisane :icon_razz2:

Link to post
Share on other sites

Ok ! Dobrych rad nigdy dosyć ! Tak czy inaczej to nawet nie tutaj był problem. Na moim GB firmy JG (czy w innych jest tak samo ?) jest malutki wkręcik który dociska-luzuje te blaszki wzgledem siebie. Nie wiedziałem że owy wkręt jest od tego i dokręciłem go na max uznając za wkręt mocujący dwie połowy szkieletu GB. To spowodowało że dwie blaszki były ściśnięte na max i suwadło zamiast z nimi stykać przy naciśnięciu spustu miało opór i zeskakiwało z zapadki spustu. W wolnej chwili wrzucę fotki ku młodszemu pokoleniu.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...