dwoik Posted April 29, 2016 Report Share Posted April 29, 2016 (edited) Hej - pierwszy raz serwisuję swoje G36c JG. Musiałem wymienić tłok ale nie on mi dokucza. Problem w tym, że po złożeniu gb silnik kompletnie nie reaguje na spust. I tu moje pytanie: --> Podczas składania gb postanowiłem psiknąć silikonowym na to suwadło zakończone kawalkiem miedzi który wsuwa się pomiędzy dwie blaszki. ZAZNACZAM psiknąłem niewiele i strumień skierowałem tylko na element plastikowy w miejscu gdzie występuje tarcie - czy mogło to ustrojstwo dostać się na element odp. Za przewodzenie prądu i przez smar silikonowy nie przewodzić? Edited April 29, 2016 by dwoik Quote Link to post Share on other sites
pan kozaq Posted April 29, 2016 Report Share Posted April 29, 2016 Nie wiem, czy smar silikonowy (jak w szpreju to olejek chyba?) przewodzi. Mi raz zacięła się kostka przez za dużą ilość smaru (ale smaru, ma wodę, woda przewodzi, wniosek: smar przewodzi). Wyczyść, wcześniej sprawdź podłączenia Quote Link to post Share on other sites
dwoik Posted April 29, 2016 Author Report Share Posted April 29, 2016 Problem rozwiązany - obszlifowałem i łączy. Pierwszy raz powiedzenie "jak nie posmarujesz nie pojedziesz" okazało się nie trafione :) Quote Link to post Share on other sites
Spirol Posted April 30, 2016 Report Share Posted April 30, 2016 Silikon ma własności penetrujące i się "rozłazi". Jak dostał się na styki to przy stykach wysokoprądowych (umownie siakieś kilka amper) to przy załączaniu następuje tworzenie się takiego krzemionkowego konglomeratu a ten twór nie przewodzi. Smar tzw. elektryczny (lub mechaniczno-elektryczny) może być zastosowany ale nie wolno pociągnąć styków żadnym silikonem lub smarem do połączeń mechanicznych. Quote Link to post Share on other sites
Gr4b4rz Posted April 30, 2016 Report Share Posted April 30, 2016 Ja kiedyś przez silikon spaliłem replike. Odradzam sikania tym na styki i kable. Quote Link to post Share on other sites
Nosferatu272 Posted May 2, 2016 Report Share Posted May 2, 2016 Problem rozwiązany - obszlifowałem i łączy. Pierwszy raz powiedzenie "jak nie posmarujesz nie pojedziesz" okazało się nie trafione :icon_smile: Styków się nie szlifuje, nie smaruje olejkami itd. Jedynie przeciera się je izopropanolem (alkoholem izopropylowym) albo od biedy spirytusem. Po oszlifowaniu styków będą one mieć chropowata powierzchnię, przez co będą częściej skakały iskry- co prowadzi do szybszego zużycia styków. A nie smaruje się żeby sobie ich nie zaizolować przypadkiem. Używanie smaru elektrycznego nie ma sensu, gdzieś w jakimś temacie już było o tym pisane :icon_razz2: Quote Link to post Share on other sites
dwoik Posted May 3, 2016 Author Report Share Posted May 3, 2016 Ok ! Dobrych rad nigdy dosyć ! Tak czy inaczej to nawet nie tutaj był problem. Na moim GB firmy JG (czy w innych jest tak samo ?) jest malutki wkręcik który dociska-luzuje te blaszki wzgledem siebie. Nie wiedziałem że owy wkręt jest od tego i dokręciłem go na max uznając za wkręt mocujący dwie połowy szkieletu GB. To spowodowało że dwie blaszki były ściśnięte na max i suwadło zamiast z nimi stykać przy naciśnięciu spustu miało opór i zeskakiwało z zapadki spustu. W wolnej chwili wrzucę fotki ku młodszemu pokoleniu. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.