damianm20 Posted May 22, 2017 Report Share Posted May 22, 2017 (edited) Witam, to mój pierwszy post na wmasgu - sprowokowany bzdurnymi radami pewnego Pana, który najwyraźniej nie ma pojęcia jak działa gearbox. Pomocna wizualizacja dla autora tematu: . Odnośnie zacinek. Moim zdaniem zawsze powinno się w pierwszej kolejności sprawdzić/zmienić kulki. Dalej można pomyśleć o wyjęciu lufy z komorą hopka i sprawdzić jak kulki przechodzą przez gumkę i lufę. Żadne smary nie potrzebne, a wd-40 nie nadaje się do replik, jego głównym składnikiem jest ciężka benzyna. Części gearboxa nie mają tu nic do rzeczy, poza ew. dyszą i popychaczem dyszy lub padłym silnikiem bez siły do naciągnięcia sprężyny, ale wtedy to nie jest zacinka. Odnośnie zwiększania szybkostrzelności cm.028 autora tematu. Wspomniana została zmiana baterii na LiPo 7,4V i zmiana kabli oraz wtyków. Przydatny byłby też prosty mosfet dla lepszej reakcji na spust. Bateria (najlepiej modelarska, ceny modeli do asg to zdzierstwo) o przyzwoitej pojemności i prądzie rozładowania 20C byłaby bardzo na miejscu. Do tego prosta ładowarka LiPo z balanserem, jak wspomniał kolega wyżej. Przy czym ważne jest dla żywotności akumulatora i bezpieczeństwa sprawdzanie napięcia lipo alarmem (np. takim https://abc-rc.pl/buzzer-miernik-tester-1-8S-lipol). Rozładowanie akumulatora nie powinno przekroczyć napięcia 3V na cele, a do składowania zaleca się napięcie 3,7-3,8V. W pełni naładowany powinien mieć 4,2V na cele, razem 8,4V. Do poczytania ABC LiPo https://www.akumulatoryrc.pl/pl/i/ABC-LiPo/23 Pozdrawiam. Edited May 22, 2017 by damianm20 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.