Fargo Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 Cześć forumowicze, jestem całkiem nowy w temacie. Dzisiaj padła mi moje g36. Najpierw przestała podawać kulki, próbowałem na 3 magazynkach. Potem silnik zaczął dziwnie chodzić więc ją rozkręciłem. Wydaje mi się że pada lub padł całkiem Gearbox, nie znam się na serwisie. Tu nagranie jak dziwnie chodzi. Teraz nie wiem czy rozbierać dalej czy od razu na serwis. Quote Link to post Share on other sites
Sedoro Posted February 15, 2018 Report Share Posted February 15, 2018 Wygląda na wyrwane zęby na tłoku lub któraś z zębatek straciła zęby. Quote Link to post Share on other sites
Fargo Posted February 18, 2018 Author Report Share Posted February 18, 2018 (edited) Wygląda na wyrwane zęby na tłoku lub któraś z zębatek straciła zęby. Rozebrałem Gearboxa. Zęby na tłoku są w połowie, jakim cudem to możliwe :D Teraz pytanie czy mogę dodać tłok z większą ilością zębów, czy to jakoś wpłynie na pracę repilki? Edited February 18, 2018 by Fargo Quote Link to post Share on other sites
Fargo Posted February 18, 2018 Author Report Share Posted February 18, 2018 tutaj zdjęcie https://zapodaj.net/b8e00f43cefe4.jpg.html tutaj zdjęcie https://zapodaj.net/...3cefe4.jpg.html W ogóle jaki mam teraz tłok zamówić by do tego pasował? Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted February 18, 2018 Report Share Posted February 18, 2018 Ilość zębów 14 najlepiej, 15 może wymagać wycięcia jednego samemu. Kup taki tłoczek żeby miał jeden lub trzy metalowe ząbki, reszta plastik - to jest po to, żeby w razie zacinki i większej awarii niszczyć tłok, a nie zębatki (koszta napraw są mniejsze) ;) Quote Link to post Share on other sites
Fargo Posted February 18, 2018 Author Report Share Posted February 18, 2018 (edited) Ilość zębów 14 najlepiej, 15 może wymagać wycięcia jednego samemu. Kup taki tłoczek żeby miał jeden lub trzy metalowe ząbki, reszta plastik - to jest po to, żeby w razie zacinki i większej awarii niszczyć tłok, a nie zębatki (koszta napraw są mniejsze) :icon_wink: A widziałeś zdjęcie które dodałem? Możliwe jest by aż tak uwaliło zęby na tłoku? Czy po prostu on był taki nietypowy :icon_wink: Jestem zielony w temacie. Taki tłoczek spasuje? http://allegro.pl/tlok-x-mod-shs-1-stalowy-zab-ak-m4-mp5-g36-aug-i4880621079.html Edited February 18, 2018 by Fargo Quote Link to post Share on other sites
Sedoro Posted February 18, 2018 Report Share Posted February 18, 2018 (edited) Możliwe żeby tak zeżarło zęby. Kup jakiś tłok z metalową szczęką. Np. taki: http://www.taiwangun.com/tloki-2/wzmocniony-tlok-z-15-stalowymi-zebami-cs?from=listing&campaign-id=14 Edited February 18, 2018 by Sedoro Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted February 18, 2018 Report Share Posted February 18, 2018 Nom, wytarło zęby do zera :P Widocznie albo wsadzona przy ewentualnym tuningu zbyt mocna sprężyna i nacisk był za duży jak na plastik, albo w zęby na tłoku i zębatce nie zostały ładnie zgrane i zahaczało samym końcem, rozkładając siłę na dużo mniejszą powierzchnię i wyrwało szczenę. Ogólnie to tak, ten tłok co podlinkowałeś będzie pasował. Wszystkie z 14 zębami będą. Zadbaj o to, żeby zębatka łapała tłok mniej więcej na godzinie 1', to optymalne ułożenie zapewniające najlepsze zgranie mechanizmu. Uzyskuje się to podklejając jakieś gumowe podkładki na głowicę cylindra. Jeśli jakiś ząb z tyłu wadzi (zwłaszcza przy tłoku 15 zębów) to go po prostu wycinamy, to tylko na plus :D Oczywiście replika będzie strzelać nawet bez idealnego ułożenia, po prostu sprawdź czy nie ma totalnej tragedii przed zamontowaniem tłoka, w ostateczności naklej coś na głowicę żeby go lekko cofnąć i ustawić - nazywa się to "korekcja AOE" (zobacz na YT) Quote Link to post Share on other sites
Fargo Posted February 18, 2018 Author Report Share Posted February 18, 2018 (edited) Nom, wytarło zęby do zera :icon_razz: Widocznie albo wsadzona przy ewentualnym tuningu zbyt mocna sprężyna i nacisk był za duży jak na plastik, albo w zęby na tłoku i zębatce nie zostały ładnie zgrane i zahaczało samym końcem, rozkładając siłę na dużo mniejszą powierzchnię i wyrwało szczenę. Ogólnie to tak, ten tłok co podlinkowałeś będzie pasował. Wszystkie z 14 zębami będą. Zadbaj o to, żeby zębatka łapała tłok mniej więcej na godzinie 1', to optymalne ułożenie zapewniające najlepsze zgranie mechanizmu. Uzyskuje się to podklejając jakieś gumowe podkładki na głowicę cylindra. Jeśli jakiś ząb z tyłu wadzi (zwłaszcza przy tłoku 15 zębów) to go po prostu wycinamy, to tylko na plus :icon_biggrin: Oczywiście replika będzie strzelać nawet bez idealnego ułożenia, po prostu sprawdź czy nie ma totalnej tragedii przed zamontowaniem tłoka, w ostateczności naklej coś na głowicę żeby go lekko cofnąć i ustawić - nazywa się to "korekcja AOE" (zobacz na YT) Nom, wytarło zęby do zera :icon_razz: Widocznie albo wsadzona przy ewentualnym tuningu zbyt mocna sprężyna i nacisk był za duży jak na plastik, albo w zęby na tłoku i zębatce nie zostały ładnie zgrane i zahaczało samym końcem, rozkładając siłę na dużo mniejszą powierzchnię i wyrwało szczenę. Ogólnie to tak, ten tłok co podlinkowałeś będzie pasował. Wszystkie z 14 zębami będą. Zadbaj o to, żeby zębatka łapała tłok mniej więcej na godzinie 1', to optymalne ułożenie zapewniające najlepsze zgranie mechanizmu. Uzyskuje się to podklejając jakieś gumowe podkładki na głowicę cylindra. Jeśli jakiś ząb z tyłu wadzi (zwłaszcza przy tłoku 15 zębów) to go po prostu wycinamy, to tylko na plus :icon_biggrin: Oczywiście replika będzie strzelać nawet bez idealnego ułożenia, po prostu sprawdź czy nie ma totalnej tragedii przed zamontowaniem tłoka, w ostateczności naklej coś na głowicę żeby go lekko cofnąć i ustawić - nazywa się to "korekcja AOE" (zobacz na YT) W porządku, w takim zamawiam. Ogólnie to mój g36 przed awarią chodził wyśmienicie, szybciej niż kilka giet które porównywałem. Sprzęt używany, nie mam pojęcia jakie części zastosował poprzedni właściciel. Taka siła musiała mielić plastikową zębatke aż miło. Dzięki za odpowiedzi dla ,,świeżaka" wincyj takich forumowiczów trzeba jak wy ;_ Cholera teraz będzie zabawa to złożyć z powrotem do kupy :icon_wink: Edited February 18, 2018 by Fargo Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted February 18, 2018 Report Share Posted February 18, 2018 Jak coś byś potrzebował wiedzieć to pisz na PW albo tutaj ;) Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted February 20, 2018 Report Share Posted February 20, 2018 Zadbaj o to, żeby zębatka łapała tłok mniej więcej na godzinie 1', to optymalne ułożenie zapewniające najlepsze zgranie mechanizmu. Uzyskuje się to podklejając jakieś gumowe podkładki na głowicę cylindra. Jeśli jakiś ząb z tyłu wadzi (zwłaszcza przy tłoku 15 zębów) to go po prostu wycinamy, to tylko na plus :icon_biggrin: Oczywiście replika będzie strzelać nawet bez idealnego ułożenia, po prostu sprawdź czy nie ma totalnej tragedii przed zamontowaniem tłoka, w ostateczności naklej coś na głowicę żeby go lekko cofnąć i ustawić - nazywa się to "korekcja AOE" (zobacz na YT) Z tego co wiem, to ustawianie AOE na godzinę 13 nie zawsze działa - trzeba ustawić ząb zębatki tłokowej tak, aby opierał się jak największą powierzchnią równolegle do zęba tłokowego. Quote Link to post Share on other sites
Emcet Posted February 20, 2018 Report Share Posted February 20, 2018 Dokładnie tak, dlatego mówiłem że wypada to koło 13 ;) Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted February 20, 2018 Report Share Posted February 20, 2018 Trochę źle zrozumiałem wypowiedź na początku, my bad :) W necie jest kilka dobrych poradników na YT jak ustawić AOE. Quote Link to post Share on other sites
Fargo Posted February 23, 2018 Author Report Share Posted February 23, 2018 (edited) Jak coś byś potrzebował wiedzieć to pisz na PW albo tutaj :icon_wink: Przyszedł mi dzisiaj tłok, zabrałem się za montaż. Cieżko znaleść montaż spustu na necie ale w końcu coś znajduje. Jakoś to idzie do momentu montażu sprężynki od spustu. Nie mam na co jej założyć. WTF :icon_eek: Ułamało ten stalowy pręcik zaznaczony na zdjęciu. Tracę nerwy, idę do serwisu. Pozdrawiam http://ifotos.pl/zobacz/JGG36gear_qnxwnnr.jpg Edited February 23, 2018 by Fargo Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.