Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

G36 chyba padnięty Gearbox


Recommended Posts

Cześć forumowicze, jestem całkiem nowy w temacie.

Dzisiaj padła mi moje g36. Najpierw przestała podawać kulki, próbowałem na 3 magazynkach. Potem silnik zaczął dziwnie chodzić więc ją rozkręciłem. Wydaje mi się że pada lub padł całkiem Gearbox, nie znam się na serwisie. Tu nagranie jak dziwnie chodzi.

Teraz nie wiem czy rozbierać dalej czy od razu na serwis.

Link to post
Share on other sites

Wygląda na wyrwane zęby na tłoku lub któraś z zębatek straciła zęby.

 

Rozebrałem Gearboxa. Zęby na tłoku są w połowie, jakim cudem to możliwe :D Teraz pytanie czy mogę dodać tłok z większą ilością zębów, czy to jakoś wpłynie na pracę repilki?

Edited by Fargo
Link to post
Share on other sites

Ilość zębów 14 najlepiej, 15 może wymagać wycięcia jednego samemu. Kup taki tłoczek żeby miał jeden lub trzy metalowe ząbki, reszta plastik - to jest po to, żeby w razie zacinki i większej awarii niszczyć tłok, a nie zębatki (koszta napraw są mniejsze) ;)

Link to post
Share on other sites

Ilość zębów 14 najlepiej, 15 może wymagać wycięcia jednego samemu. Kup taki tłoczek żeby miał jeden lub trzy metalowe ząbki, reszta plastik - to jest po to, żeby w razie zacinki i większej awarii niszczyć tłok, a nie zębatki (koszta napraw są mniejsze) :icon_wink:

A widziałeś zdjęcie które dodałem? Możliwe jest by aż tak uwaliło zęby na tłoku? Czy po prostu on był taki nietypowy :icon_wink: Jestem zielony w temacie.

Taki tłoczek spasuje?

http://allegro.pl/tlok-x-mod-shs-1-stalowy-zab-ak-m4-mp5-g36-aug-i4880621079.html

Edited by Fargo
Link to post
Share on other sites

Nom, wytarło zęby do zera :P Widocznie albo wsadzona przy ewentualnym tuningu zbyt mocna sprężyna i nacisk był za duży jak na plastik, albo w zęby na tłoku i zębatce nie zostały ładnie zgrane i zahaczało samym końcem, rozkładając siłę na dużo mniejszą powierzchnię i wyrwało szczenę.

Ogólnie to tak, ten tłok co podlinkowałeś będzie pasował. Wszystkie z 14 zębami będą.

 

Zadbaj o to, żeby zębatka łapała tłok mniej więcej na godzinie 1', to optymalne ułożenie zapewniające najlepsze zgranie mechanizmu. Uzyskuje się to podklejając jakieś gumowe podkładki na głowicę cylindra. Jeśli jakiś ząb z tyłu wadzi (zwłaszcza przy tłoku 15 zębów) to go po prostu wycinamy, to tylko na plus :D

Oczywiście replika będzie strzelać nawet bez idealnego ułożenia, po prostu sprawdź czy nie ma totalnej tragedii przed zamontowaniem tłoka, w ostateczności naklej coś na głowicę żeby go lekko cofnąć i ustawić - nazywa się to "korekcja AOE" (zobacz na YT)

Link to post
Share on other sites

Nom, wytarło zęby do zera :icon_razz: Widocznie albo wsadzona przy ewentualnym tuningu zbyt mocna sprężyna i nacisk był za duży jak na plastik, albo w zęby na tłoku i zębatce nie zostały ładnie zgrane i zahaczało samym końcem, rozkładając siłę na dużo mniejszą powierzchnię i wyrwało szczenę.

Ogólnie to tak, ten tłok co podlinkowałeś będzie pasował. Wszystkie z 14 zębami będą.

 

Zadbaj o to, żeby zębatka łapała tłok mniej więcej na godzinie 1', to optymalne ułożenie zapewniające najlepsze zgranie mechanizmu. Uzyskuje się to podklejając jakieś gumowe podkładki na głowicę cylindra. Jeśli jakiś ząb z tyłu wadzi (zwłaszcza przy tłoku 15 zębów) to go po prostu wycinamy, to tylko na plus :icon_biggrin:

Oczywiście replika będzie strzelać nawet bez idealnego ułożenia, po prostu sprawdź czy nie ma totalnej tragedii przed zamontowaniem tłoka, w ostateczności naklej coś na głowicę żeby go lekko cofnąć i ustawić - nazywa się to "korekcja AOE" (zobacz na YT)

Nom, wytarło zęby do zera :icon_razz: Widocznie albo wsadzona przy ewentualnym tuningu zbyt mocna sprężyna i nacisk był za duży jak na plastik, albo w zęby na tłoku i zębatce nie zostały ładnie zgrane i zahaczało samym końcem, rozkładając siłę na dużo mniejszą powierzchnię i wyrwało szczenę.

Ogólnie to tak, ten tłok co podlinkowałeś będzie pasował. Wszystkie z 14 zębami będą.

 

Zadbaj o to, żeby zębatka łapała tłok mniej więcej na godzinie 1', to optymalne ułożenie zapewniające najlepsze zgranie mechanizmu. Uzyskuje się to podklejając jakieś gumowe podkładki na głowicę cylindra. Jeśli jakiś ząb z tyłu wadzi (zwłaszcza przy tłoku 15 zębów) to go po prostu wycinamy, to tylko na plus :icon_biggrin:

Oczywiście replika będzie strzelać nawet bez idealnego ułożenia, po prostu sprawdź czy nie ma totalnej tragedii przed zamontowaniem tłoka, w ostateczności naklej coś na głowicę żeby go lekko cofnąć i ustawić - nazywa się to "korekcja AOE" (zobacz na YT)

W porządku, w takim zamawiam. Ogólnie to mój g36 przed awarią chodził wyśmienicie, szybciej niż kilka giet które porównywałem. Sprzęt używany, nie mam pojęcia jakie części zastosował poprzedni właściciel. Taka siła musiała mielić plastikową zębatke aż miło. Dzięki za odpowiedzi dla ,,świeżaka" wincyj takich forumowiczów trzeba jak wy ;_

Cholera teraz będzie zabawa to złożyć z powrotem do kupy :icon_wink:

Edited by Fargo
Link to post
Share on other sites

Zadbaj o to, żeby zębatka łapała tłok mniej więcej na godzinie 1', to optymalne ułożenie zapewniające najlepsze zgranie mechanizmu. Uzyskuje się to podklejając jakieś gumowe podkładki na głowicę cylindra. Jeśli jakiś ząb z tyłu wadzi (zwłaszcza przy tłoku 15 zębów) to go po prostu wycinamy, to tylko na plus :icon_biggrin:

Oczywiście replika będzie strzelać nawet bez idealnego ułożenia, po prostu sprawdź czy nie ma totalnej tragedii przed zamontowaniem tłoka, w ostateczności naklej coś na głowicę żeby go lekko cofnąć i ustawić - nazywa się to "korekcja AOE" (zobacz na YT)

 

Z tego co wiem, to ustawianie AOE na godzinę 13 nie zawsze działa - trzeba ustawić ząb zębatki tłokowej tak, aby opierał się jak największą powierzchnią równolegle do zęba tłokowego.

Link to post
Share on other sites

Jak coś byś potrzebował wiedzieć to pisz na PW albo tutaj :icon_wink:

Przyszedł mi dzisiaj tłok, zabrałem się za montaż.

Cieżko znaleść montaż spustu na necie ale w końcu coś znajduje.

Jakoś to idzie do momentu montażu sprężynki od spustu. Nie mam na co jej założyć. WTF :icon_eek:

Ułamało ten stalowy pręcik zaznaczony na zdjęciu.

Tracę nerwy, idę do serwisu.

Pozdrawiam

http://ifotos.pl/zobacz/JGG36gear_qnxwnnr.jpg

Edited by Fargo
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...