BarteG Posted May 13, 2018 Report Share Posted May 13, 2018 Witam W najbliższym czasie chciałbym wysłać swoją M4 na serwis Gunfire. Zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić też cylindra aby w przyszłości mieć możliwość wymienić lufę wewnętrzną na dłuższą. Mam pytanie, czy zmiana cylindra na taki z większą pojemnością może negatywnie wpłynąć na działanie repliki i czy jest sens wykonywać takie działania. Z góry dzięki za pomoc Quote Link to post Share on other sites
thor_ Posted May 14, 2018 Report Share Posted May 14, 2018 90% "stockowych" cylindrów w gearboxie v2 pod względem pojemności w zupełności wystarcza do "obsłużenia" luf do długości 500mm bez strat w "mocy" repliki. Tak więc, jeżeli do tej pory nic w nim nie było zmieniane a wszystko jest OK to jak już chcesz coś od serwisu "przy okazji" to lepiej zmień lufę a nie cylinder. Tym bardziej, że zmiana cylindra wg mnie ma sens jak zmieniasz też jego głowicę, tłok i jego głowicę. Wymiana samego cylindra to takie "coś bym wymienił ale nie wiem co chcę osiągnąć i po co to robię". Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 14, 2018 Report Share Posted May 14, 2018 W najbliższym czasie chciałbym wysłać swoją M4 na serwis Gunfire. Błąd. Zastanawiam się czy przy okazji nie wymienić też cylindra aby w przyszłości mieć możliwość wymienić lufę wewnętrzną na dłuższą. Mam pytanie, czy zmiana cylindra na taki z większą pojemnością może negatywnie wpłynąć na działanie repliki i czy jest sens wykonywać takie działania. Dużo zależy od kulek jakich będziesz używać. Tak jak Thor mówi, typ2 może wystarczyć nawet do obsłużenia 500mm lufy, ale przy ciężkich kulkach będzie już problem. Podam przykład z mojej repliki, typ1 Lonex, sorbopad i głowica tłoka Modify płaska, lufa 500mm przy kulkach 0,4g = wszystko cacy, zero strat mocy i idealnie dopasowana dawka pod 0,4g. Przy lżejszych kulkach, a dokładniej mówiąc 0,3g już pojawił się spadek mocy. Trzeba też wziąć pod uwagę szczelność, cały czas mówimy o w 100% szczelnej replice. ym bardziej, że zmiana cylindra wg mnie ma sens jak zmieniasz też jego głowicę, tłok i jego głowicę. Wymiana samego cylindra to takie "coś bym wymienił ale nie wiem co chcę osiągnąć i po co to robię". Jestem tego samego zdania. Nie widzę sensu zmiany cylindra np. ze stockowego na jakiś shs czy nawet Lonex o ile nie zmieniamy kulek na naprawdę ciężkie 0,4g+ lub lufy na dłuższą. Zmiana cylindra ze stockowego typ2 na typ2 markowy ma sens jeśli budżet pozwala. Jeśli nie pozwala, te 40-100zł lepiej przeznaczyć na coś innego, ot chociażby gumkę, flathopa czy nawet kable/mosfet. Stock'a to co najwyżej wypolerować i w głowicach dopasować o-ringi + przesmarować cylinder dobrej jakości smarem. Wsio. Quote Link to post Share on other sites
BarteG Posted May 14, 2018 Author Report Share Posted May 14, 2018 Wielkie dzięki za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.