Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Problem ze springiem SHS m160


Recommended Posts

Hej,

 

Posiadam customowy build DMR na GB v2 od RA. Zębatki g&g 18:1, silnik tornado f1, lipo redox 2000mah 7.4v 20-40C. Aktualnie używany spring to guarder sp150 540fps@0,2g

 

Chciałem trochę jeszcze wyżyłować układ, kupiłem dla testu SHS m160.

Sprężyna dłuższa o 1cm od guardera i znacznie twardsza (subiektywnie, nie mierzyłem niczym twardości)

 

Silnik miał mega problem ją naciągnąć. Na sp150 miałem z palca (semi only) ok. 6rps. Na m160 od shs ledwo 2rps, po 20 strzałach bateria się poddała, po 5 minutach czekania znowu 15-20 strzałów i zgon.

 

Jakieś rady/pomysły? Dodatkowo na m160 od SHSa miałem maks. 515fps@0,2g

Link to post
Share on other sites

6rps? Chłopie... masz coś nie tak z repliką.

 

U mnie neodym cymy + zębatki shs 16:1 + SP150 Guarder daje rof na poziomie 18-20k/s przy lipo 11,1V

 

Poza tym masz ogromne nieszczelności. SP150 daje 550fps+, zależnie od lufy, kulek, cylindra. Na 500mm 5.98mm Edgiego SP150 pokazuje 570. SP160 wbijało blisko 600fps.

 

U Ciebie nieszczelność pojawia się przy większym ciśnieniu. Użyj twardszej gumki, ciasno i sztywno wszystko poskładaj. Im większe ciśnienie tym większe prawdopodobieństwo rozszczelnienia układu. A jak gdzieś powietrze ucieka to przy większym ciśnieniu ucieknie go więcej.

 

Springi SHS'a są kiepskie, nie warto.

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites

6rps przy akcji z palca, bez fullauto. na fullauto było ok. 9rps, raz testowałem.

Co do nieszczelności, do wymiany mam komorę HU (obecnie plasticzana arma, w drodze komora obrotowa ultimate). Gumka to mapleleaf macaron 75*. Wyniki na lufie 550mm guardera. Na tym zestawie póki co miałem najlepsze wyniki.

Na kulkach 0,32 (cięższych jeszcze nie testowałem) mam około 2,65-2,7 Joulea

 

generalnie przymierzam się do kupna batki 11.1V (3000mah, 30C) w celu zwiększenia reakcji na spust. Silnik jest już bardzo mocno używany, ma przebieg około 400k kulek :)

 

Wiesz, ten SHS nie był docelowy, dorwałem w promo za 9zł to chciałem sprawdzić. Zastanawia mnie po prostu skąd aż takie opory na nim. Jesteś w stanie to jakoś skomentować?

Link to post
Share on other sites

Jest mnóstwo czynników. Samo wyżyłowanie silnika, instalacja elektryczna i podpięty akumulator mogą być winne.

 

Może być winne podkładkowanie zębatek, łożyskowanie sprężyny, sama sprężyna, prowadnica sprężyny, tłok. Trzeba po kolei wszystko sprawdzić.

 

Plasticzana arma z przekładnią ślimaczaną a'la prowin jest całkiem niezłą komorą :) No ale to plastik... nie jestem zwolennikiem plastikowych komór, mimo że często się fajnie uszczelniają.

Link to post
Share on other sites

Powiem tak. na sp130 i tym samym przełożeniu jakiś czas temu, miałem rof 20.5rps na sp130 przy 11.1v - jeszcze przed upgradem na sp150.

Obecnie 6rps z palca na sp150 jest ok, ale jak mówiłem, batka w zaawansowanych planach :D

 

Co ciekawe, przed chwilą podłączyłem stockowy silnik a&k z M933 (seria z 2008r) i strzelał na poziomie 5rps, więc silnik chyba powoli do wyrzucenia

Link to post
Share on other sites

Jak się nie mylę, nie jest to idealne połączenie 18:1, f1 na 7,4v i sp160.

Sam mam jakieś 100:300 na f1 11,1v z m160 i bezproblemowo przez cały ten czas. ~530fps i zadowalający ROF

 

Nie mam pojęcia gdzie stricte leży problem, ale zalecałbym zrobić tak:

 

Dla zwiększenia reakcji na spust założyć mosfecik jakiś fajny, lub jak mówisz lepsza batke.

 

Dla zwiększenia mocy polecam podwójnie uszczelniana głowica cylindra i jakąś dobrze spasowaną głowice tłoka (może wystarczy odświeżyć oring??), do tego dyszę i mamy komplecik.

 

F1 lubią wysokie napięcie. Pchaj normalnie 11,1v. Daj odpocząć silnikowi i zmniejsz przełożenie zębatek.

Link to post
Share on other sites

Mam mosfet, mam dobrze spasowana pneumatykę, na dyszy 2 nowe oringi, ale jest jeszcze za krótka, obecnie jest to dysza od P90 (20,7mm), szukam dyszy 20.8 lub 20.9, bo 21mm okazała się już za długa. Uszczelki na tłoku nówki od SHS (powiększona średnica) zajebiście się uszczelniają. Głowica cylindra dowalona teflonem, żadnych przecieków.

 

Sprawdziłem wczoraj replikę na sp150, 7.4, 18:1 i F1, wyszło 16rps.

Link to post
Share on other sites

Bazą było Cm.009 - zostało z tego tylko body, lufa i kolba. Na razie nie stać mnie na zmianę tych elementów.

Przy uszczelkach głowicy tłoka trochę źle się wyraziłem - nie są to uszczelki do zestawów o poszerzonej średnicy, tylko do zwykłych, ale trochę większe, taki pół-boreup albo coś.

Link to post
Share on other sites

Tak, osiowo jest. sprawdziłem to nakładając atrament na dyszę i sprawdziłem w jaki sposób się ściera na gumie, idealnie równomiernie. tak samo szczelność na wysuniętej dyszy. Test papierka wychodzi tak średnio, ale to przez za krótką dyszę. Wyniki są bardzo powtarzalne, na 0,2 pokazywało mi teraz 536-540fps, wiec chyba idealnie.

Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie wygląda idealnie prosto szczerze mówiąc. A co do tego springa, to w ogóle chyba mnie zrobiono w jajo, bo spring jest czarny, jakościowo w dotyku gorszy od sp130, ma równomierne uzwojenie (sp130 miało nierównomierne). Przy okazji na sp130 wyciągałem 495fps@0,2g

Link to post
Share on other sites

Guarder leci w bambuko z klientami. Nie dojść, że te springi pękają to dodatkowo są mylone opakowania. Poza tym same sprężyny, niektóre oczywiście (nie wszystkie), wyglądają na jakieś chińczyki z regularnym uzwojeniem i dziwną, nie guarderowską fakturą.

Link to post
Share on other sites

O to się nie martwię, mam 3 różne dysze 20.7mm, protech z najbardziej płaską końcówką daje najwięcej. Na dyszy bodajże SHS, na tej samej długości, ale innym kształcie końcówki, nawet 500fps nie miałem :) Dyszę dopasowywałem po gumkę mapleleaf

Link to post
Share on other sites

To już kwestia testowania. Ważne też by dysza w miarę sztywno siedziała na głowicy cylindra no i się uszczelniała, co jest chyba oczywiste. Cała reszta, czyli dopasowanie gumki i dyszy jest dość monotonne i czasochłonne. No... nadwyręża budżet bo trzeba zaopatrzyć się w kilka jak nie kilkanaście różnych gumek i dysz.

Link to post
Share on other sites

Specna ma jakoś 20,8mm w stocku. Ja nie mierzę stockowych dysz, wkładam zawsze albo Guarder albo Modify albo Ultimate.

 

Ja do cm009 wkładałem dyszę Guarder'a M4 21,25mm w połączeniu z głowicą Retro Arms i gumką fioletową Prometheus'a. Fajnie to strzelało :icon_wink:

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...