blitzmephi Posted May 17, 2018 Report Share Posted May 17, 2018 Hej, Posiadam customowy build DMR na GB v2 od RA. Zębatki g&g 18:1, silnik tornado f1, lipo redox 2000mah 7.4v 20-40C. Aktualnie używany spring to guarder sp150 540fps@0,2g Chciałem trochę jeszcze wyżyłować układ, kupiłem dla testu SHS m160. Sprężyna dłuższa o 1cm od guardera i znacznie twardsza (subiektywnie, nie mierzyłem niczym twardości) Silnik miał mega problem ją naciągnąć. Na sp150 miałem z palca (semi only) ok. 6rps. Na m160 od shs ledwo 2rps, po 20 strzałach bateria się poddała, po 5 minutach czekania znowu 15-20 strzałów i zgon. Jakieś rady/pomysły? Dodatkowo na m160 od SHSa miałem maks. 515fps@0,2g Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 17, 2018 Report Share Posted May 17, 2018 (edited) 6rps? Chłopie... masz coś nie tak z repliką. U mnie neodym cymy + zębatki shs 16:1 + SP150 Guarder daje rof na poziomie 18-20k/s przy lipo 11,1V Poza tym masz ogromne nieszczelności. SP150 daje 550fps+, zależnie od lufy, kulek, cylindra. Na 500mm 5.98mm Edgiego SP150 pokazuje 570. SP160 wbijało blisko 600fps. U Ciebie nieszczelność pojawia się przy większym ciśnieniu. Użyj twardszej gumki, ciasno i sztywno wszystko poskładaj. Im większe ciśnienie tym większe prawdopodobieństwo rozszczelnienia układu. A jak gdzieś powietrze ucieka to przy większym ciśnieniu ucieknie go więcej. Springi SHS'a są kiepskie, nie warto. Edited May 17, 2018 by wallop Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted May 17, 2018 Author Report Share Posted May 17, 2018 6rps przy akcji z palca, bez fullauto. na fullauto było ok. 9rps, raz testowałem. Co do nieszczelności, do wymiany mam komorę HU (obecnie plasticzana arma, w drodze komora obrotowa ultimate). Gumka to mapleleaf macaron 75*. Wyniki na lufie 550mm guardera. Na tym zestawie póki co miałem najlepsze wyniki. Na kulkach 0,32 (cięższych jeszcze nie testowałem) mam około 2,65-2,7 Joulea generalnie przymierzam się do kupna batki 11.1V (3000mah, 30C) w celu zwiększenia reakcji na spust. Silnik jest już bardzo mocno używany, ma przebieg około 400k kulek :) Wiesz, ten SHS nie był docelowy, dorwałem w promo za 9zł to chciałem sprawdzić. Zastanawia mnie po prostu skąd aż takie opory na nim. Jesteś w stanie to jakoś skomentować? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 17, 2018 Report Share Posted May 17, 2018 Jest mnóstwo czynników. Samo wyżyłowanie silnika, instalacja elektryczna i podpięty akumulator mogą być winne. Może być winne podkładkowanie zębatek, łożyskowanie sprężyny, sama sprężyna, prowadnica sprężyny, tłok. Trzeba po kolei wszystko sprawdzić. Plasticzana arma z przekładnią ślimaczaną a'la prowin jest całkiem niezłą komorą :) No ale to plastik... nie jestem zwolennikiem plastikowych komór, mimo że często się fajnie uszczelniają. Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted May 17, 2018 Author Report Share Posted May 17, 2018 Powiem tak. na sp130 i tym samym przełożeniu jakiś czas temu, miałem rof 20.5rps na sp130 przy 11.1v - jeszcze przed upgradem na sp150. Obecnie 6rps z palca na sp150 jest ok, ale jak mówiłem, batka w zaawansowanych planach :D Co ciekawe, przed chwilą podłączyłem stockowy silnik a&k z M933 (seria z 2008r) i strzelał na poziomie 5rps, więc silnik chyba powoli do wyrzucenia Quote Link to post Share on other sites
Relight Posted May 21, 2018 Report Share Posted May 21, 2018 Jak się nie mylę, nie jest to idealne połączenie 18:1, f1 na 7,4v i sp160. Sam mam jakieś 100:300 na f1 11,1v z m160 i bezproblemowo przez cały ten czas. ~530fps i zadowalający ROF Nie mam pojęcia gdzie stricte leży problem, ale zalecałbym zrobić tak: Dla zwiększenia reakcji na spust założyć mosfecik jakiś fajny, lub jak mówisz lepsza batke. Dla zwiększenia mocy polecam podwójnie uszczelniana głowica cylindra i jakąś dobrze spasowaną głowice tłoka (może wystarczy odświeżyć oring??), do tego dyszę i mamy komplecik. F1 lubią wysokie napięcie. Pchaj normalnie 11,1v. Daj odpocząć silnikowi i zmniejsz przełożenie zębatek. Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted May 22, 2018 Author Report Share Posted May 22, 2018 Mam mosfet, mam dobrze spasowana pneumatykę, na dyszy 2 nowe oringi, ale jest jeszcze za krótka, obecnie jest to dysza od P90 (20,7mm), szukam dyszy 20.8 lub 20.9, bo 21mm okazała się już za długa. Uszczelki na tłoku nówki od SHS (powiększona średnica) zajebiście się uszczelniają. Głowica cylindra dowalona teflonem, żadnych przecieków. Sprawdziłem wczoraj replikę na sp150, 7.4, 18:1 i F1, wyszło 16rps. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 22, 2018 Report Share Posted May 22, 2018 Co to w ogóle za replika? Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted May 23, 2018 Author Report Share Posted May 23, 2018 Bazą było Cm.009 - zostało z tego tylko body, lufa i kolba. Na razie nie stać mnie na zmianę tych elementów. Przy uszczelkach głowicy tłoka trochę źle się wyraziłem - nie są to uszczelki do zestawów o poszerzonej średnicy, tylko do zwykłych, ale trochę większe, taki pół-boreup albo coś. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 23, 2018 Report Share Posted May 23, 2018 Co do szczelności, oś sprawdzałeś? Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted May 23, 2018 Author Report Share Posted May 23, 2018 Tak, osiowo jest. sprawdziłem to nakładając atrament na dyszę i sprawdziłem w jaki sposób się ściera na gumie, idealnie równomiernie. tak samo szczelność na wysuniętej dyszy. Test papierka wychodzi tak średnio, ale to przez za krótką dyszę. Wyniki są bardzo powtarzalne, na 0,2 pokazywało mi teraz 536-540fps, wiec chyba idealnie. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 23, 2018 Report Share Posted May 23, 2018 Sprawdź oś poprzez ustawienie dyszy w pozycji tylnej, świecenie we wlot kulek w komorze i zajrzenie do lufy. Te ~540fps na której sprężynie? Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted May 23, 2018 Author Report Share Posted May 23, 2018 Nie rozumiem do końca tego testu, mógłbyś powiedzieć co powinienem zobaczyć? 540fps na sp150, przebieg jakieś 5k kulek Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 23, 2018 Report Share Posted May 23, 2018 No to wynik całkiem całkiem jak na SP150. Po prostu robisz tak, aby oświetlić wnętrze komory i poprzez zajrzenie do lufy obserwujesz jak ustawiona jest dysza. Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted May 23, 2018 Author Report Share Posted May 23, 2018 Jak dla mnie wygląda idealnie prosto szczerze mówiąc. A co do tego springa, to w ogóle chyba mnie zrobiono w jajo, bo spring jest czarny, jakościowo w dotyku gorszy od sp130, ma równomierne uzwojenie (sp130 miało nierównomierne). Przy okazji na sp130 wyciągałem 495fps@0,2g Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 23, 2018 Report Share Posted May 23, 2018 Guarder leci w bambuko z klientami. Nie dojść, że te springi pękają to dodatkowo są mylone opakowania. Poza tym same sprężyny, niektóre oczywiście (nie wszystkie), wyglądają na jakieś chińczyki z regularnym uzwojeniem i dziwną, nie guarderowską fakturą. Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted May 24, 2018 Author Report Share Posted May 24, 2018 To mam na myśli. No, ale zobaczymy jak długą będzie trzymać parametry. Przy okazji, są jakieś dedykowane dysze 20.8/20.9 czy zostaje mi regulowany perun? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 24, 2018 Report Share Posted May 24, 2018 Regulowane peruna sobie odpuść, kiepskie są. Czemu akurat 20,8, 20,9mm? Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted May 24, 2018 Author Report Share Posted May 24, 2018 Do przy 20.7 delikatnie ucieka jeszcze powietrze na teście papierka, a 21mm była już za długa i kulki nie wchodziły do komory HU. Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 24, 2018 Report Share Posted May 24, 2018 Długość dyszy to nie wszystko :) Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted May 24, 2018 Author Report Share Posted May 24, 2018 O to się nie martwię, mam 3 różne dysze 20.7mm, protech z najbardziej płaską końcówką daje najwięcej. Na dyszy bodajże SHS, na tej samej długości, ale innym kształcie końcówki, nawet 500fps nie miałem :) Dyszę dopasowywałem po gumkę mapleleaf Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 24, 2018 Report Share Posted May 24, 2018 To już kwestia testowania. Ważne też by dysza w miarę sztywno siedziała na głowicy cylindra no i się uszczelniała, co jest chyba oczywiste. Cała reszta, czyli dopasowanie gumki i dyszy jest dość monotonne i czasochłonne. No... nadwyręża budżet bo trzeba zaopatrzyć się w kilka jak nie kilkanaście różnych gumek i dysz. Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted May 24, 2018 Author Report Share Posted May 24, 2018 Taak, odczułem te nadwyrężenia :D A wracając do pytania, jakiekolwiek repliki mają 20.8 lub 20.9? Quote Link to post Share on other sites
wallop Posted May 24, 2018 Report Share Posted May 24, 2018 (edited) Specna ma jakoś 20,8mm w stocku. Ja nie mierzę stockowych dysz, wkładam zawsze albo Guarder albo Modify albo Ultimate. Ja do cm009 wkładałem dyszę Guarder'a M4 21,25mm w połączeniu z głowicą Retro Arms i gumką fioletową Prometheus'a. Fajnie to strzelało :icon_wink: Edited May 24, 2018 by wallop Quote Link to post Share on other sites
blitzmephi Posted May 24, 2018 Author Report Share Posted May 24, 2018 Pamiętasz jaka to była komora w tej repce? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.