Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
szczuply

Milsim Konwój vol. 5. Operacja Oczyszczenie. Kotlina Kłodzka 30.11

Recommended Posts

Zapraszam na piata edycje Konwoju.

Wracamy w rejon Konradowa. Nowa trasa.

Milsim z użyciem pojazdów terenowych. Warunki górskie.

Czas trwania symulacji 12 - 24 godziny.

Zajawka, mechanika pojawi się w przeciągu dwóch, trzech tygodni.

Poki co zbieram chętnych z pojazdami terenowymi. 

Zgłoszenia na maila lu FB.  maciej.rudyk@gmail.com

Zapraszam

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Październik (edytowane)

Zajawka.

Koniec lat dziewięćdziesiątych, gdzieś na Bałkanach.

Brytyjski posterunek sil ONZ w strefie buforowej pomiędzy wrogimi silami w toczącej się wojnie domowej.

Zadaniem posterunku jest dopilnowywanie przestrzegania postanowień rozmów pokojowych. 

W rejonie tym znajdują  liczne grupy przestępcze dorabiajcie na handlu broni, narkotykami i żywnością. Bandy maja oparcie w wioskach położonych w górach i maja charakter klanowy...

 

29.11 posterunek w Swietezycy.

Rozkaz dla dowódcy posterunku.

Z dostępnych ludzi zorganizować grupę wypadowa. Gotowość do wyjazdu 30.11 godzina 0800.

Wyjazd po dotarciu drużyny przeciwchemicznej.

Przejęto informacje, ze w rejonie znajdują się zmagazynowane pociski z bronią chemiczna. Zostały rozlokowane przez wojska Slawii. 

Nieznany jest ich stan techniczny. 

Zadanie zgodnie z rozkładem lokalizacji podjąć wszystkie ładunki po uprzednim sprawdzeniu stanu i bezpieczeństwa transportu przez oddział chemiczny.

Trasa przejazdu i przewodnik dojedzie razem z drużyna chemiczna.

Podjąć wszystkie ładunki i dostarczyć do posterunku. Ilość ładunków 10 szt.

Spodziewane siły npl. W rejonie działania można spodziewać się wrogich band chcących przejąć ładunek. 

Każda formacja zbrojna chcącą zbliżyć się do konwoju ma być traktowana jako wroga.

Wykonać.

 

Rozpoczęcie działań sobota godzina 0800 dla konwoju.

Zakończenie działań po wykonaniu zadania lub likwidacji siły żywej konwoju. 

Przewidywany czas działania 12 do 18 godzin

 

 

MECHANIKA GRY

UZNAWANIE TRAFIEŃ
Liczy się każde bezpośrednie trafienie (nie rykoszet) w dowolne miejsce na ciele
Postrzał w plecak, wystającą ładownicę, karimatę itp. - jak postrzał w korpus.
Serie traktuje się jako jeden strzał.


W celu cichej eliminacji można zadawać „ciosy” gumowym nożem, gumową saperką, atrapą paralizatora itp. (lub innym - bezpiecznym, przeznaczonym do treningu) wyprowadzając realistycznie wyglądający cios. Należy przy tym upewnić się czy osoba uderzona w/w narzędziem zrozumiała co się właśnie stało.
Zakaz dobijania rannych.
Postrzał w broń eliminuje broń (można przejąć broń od rannego/zabitego gracza - należy wtedy podejść do takiego gracza poinformować go, że przejmuje się jego broń fikcyjnie, oznacza to że nasza broń jest sprawna, a przeciwnika uszkodzona)


Trafienia
1 Postrzelony krzyczy DOSTAŁEM. Nie jest to wymagana lecz naraża delikwenta na dalszy ostrzał.

2 Trafiony pada w miejscu trafienia. Moze się przemieścić do 3 metrów. Leży lub kuca. Nie wolno stać i się przemieszczać.

3 Oznacza sie czerwona szmata. Po zmroku ŻÓŁTYM światłem chemicznym. Czerwone służy do czytania map itp.

4 Może krzyczeć - medyk. Nie możne porozumiewać się przez radio.

5 Ranny musi zostać opatrzony w ciągu 30 minut. Po tym czasie zostaje trupem.

Opis trafien:

1 Trafienie . Rana lekka. Opatrzyć możne każdy inny gracz. Po opatrzeniu ranny jest nie zdolny do prowadzenia walki przez 10 minut. Może sie przemieszczać lecz nie    możne prowadzić ognia.

2 Trafienie. Pomocy możne udzielić tylko medyk. Ranny po opatrzeniu musi w ciągu pól godziny zostać odprowadzony w bezpieczne miejsce i przez dwie godziny być      pod opieka medyka lub innego członka zespołu. W tym czasie nie możne prowadzić ognia.

3 Trafienie . Trup . Trupy leża w miejscu trafienia do końca akcji. Nie wolno sie przemieszczać, gadać z innymi trupami.

Opatrunek musi zostać założony porządnie w miejscu trafienia. Całym bandażem. Dopuszcza sie tymczasowe opatrzenie lecz w ciągu 30 minut musi zostać poprawione na porządne.

 Trup możne udać się do domu lub pozostać w bazie lecz musi być wyraźnie oznaczony i nie możne przeszkadzać w działaniach innych graczy.

JEŃCY. 

Nie bierzemy jeńców, nie dobijamy rannych, nie czekamy aż sie wykrwawia.

 

AMUNICJA
Wszelkie repliki poza karabinami maszynowymi.
Można przenosić dowolną ilość magazynków załadowanych do poziomu 1,5 real-cap . Doładowania tylko ze skrzyń amunicyjnych znajdujących sie na pojazdach.


Karabiny maszynowe zasilane z box-ów elektrycznych- (karabinek szturmowy z boxem/drumem nie jest karabinem maszynowym).
Można przenosić 2 szt. magazynków typu box zasypanych do poziomu 500 kulek na jeden box. 


Stosowanie w grze magazynków typu hi-cap (za wyjątkiem KM) jest ZABRONIONE. Osoba dopuszczająca się takiego procederu zostanie natychmiast uznana za TRUPA.
Można posiadać pustą szybkoładowarkę.
Aby uzupełnić wystrzeloną amunicję można skorzystać z :
a) poprosić o amunicję kolegów z zespołu, (wymagana zgodność kalibrów palnych odpowiedników)
b) fizycznie przejąć amunicję z magazynków zabitych i przeszukanych wrogów, (wymagana zgodność kalibrów palnych odpowiedników)

c) doładować ze skrzynki na pojezdzie.
 

 

 PIROTECHNIKA
Zakaz używania własnej pirotechniki wybuchowej.
Dozwolona tylko pirotechnika dostarczona przez organizatora. 

Wyjątkiem są granaty dymne GD 10 używane tylko i wyłącznie do zniszczenia pojazdu wroga.

BEZPIECZEŃSTWO
Przez cały czas trwania symulacji każdy uczestnik musi mieć założone okulary ochronne. Zasada ta obowiązuje także podczas snu.

POJAZDY

W symulacji wezmą udział pojazdy.

Pojazd do którego nie można strzelać musi być oznaczony z przodu i z tylu białą kartka formatu A4 przyklejana do szyby.

Z takiego pojazdu nie wolno prowadzić ognia. Nie wolno tez kryć się za nim i ostrzeliwać. Minimalna odległość to 1,5 metra.

Niszczenie pojazdu. Do niszczenia pojazdu można tylko i wyłącznie użyć granatu dymnego GD 10.

Musi on odpalić centralnie pod pojazdem. Nie przed ani z boku. 

Po wybuchu granatu pojazd musi sie niezwłocznie zatrzymać. Moze zjechać na pobocze.

Kierowca i pasażer zostają ranni.

Pojazd jest niesprawny przez dwie godziny.

Organizator nie dostarcza środków do niszczenia pojazdów. Każda ze stron zaopatruje się w nie sama jeśli jest tym zainteresowa.

Zakaz używania termowizji i noktowizji.

 

Wpisowe 60 pln.

Właściciele pojazdów nie płaca. Dodatkowo na każdy pojazd organizator przekazuje 150 pln na koszty paliwa.

Zgłoszenia tylko droga mailowa  maciej.rudyk@gmail.com

Numer konta

08 1470 0002 2019 4952 1000 0001 z dopiskiem Milsim

W zgłoszeniu podać nazwę grupy, nicki uczestników, wiek. Ewentualna deklaracje uczestnictwa z pojazdem terenowym.

Zgłoszenia do 15.11

Chętnych do uczestnictwa z pojazdami proszę o jak najszybsza deklaracje. od ilości pojazdów zależny nasycenie grup w terenie.

Zapraszam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko idzie w dobrym kierunku.

Okolo 25.11 rozsyłam dane do dowódców.

Jeśli jeszcze ktos się waha to proszę o decyzje. Łatwiej planować mając całość zgłoszonych.

Limit pojazdów zapełniony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minęło już pare tygodni od tego wydarzenia, ale czas na opisanie wrażeń zawsze jest dobry.

Wybraliśmy się po raz drugi na konwój, gdzie za pierwszym razem była mała wtopa ze strony organizatora, tym razem postanowiliśmy dać drugą szanse tego zlotowi, zebraliśmy się, pojechaliśmy.

Braliśmy udział po stronie konwoju. Po przyjeździe na miejsce spotkalismy pare znajomych osob - ogólnie zaczęło się fajnie, lekka obsuwa czasowa - ale bądźmy szczerzy, czy którykolwiek zlot zaczął się o wyznaczonej porze? 

Trasa konwoju na początku przebiegała przez lekkie pola i łąki, delikatne podjazdy - magia! 

Znikomy kontakt z przeciwnikiem sprawiał że czasami troszke było nudno, ale to w końcu milsim. Jednak gdy po pierwszych 4 godzinach zapytałem o trase to okazało się że lekko sie zgubiliśmy i jeszcze nie wjechaliśmy na trase tą wyznaczoną, którą nota bene nie dostaliśmy wcześniej, trasa przejazdu nie była nam znana, w przeciwieństwie do poprzedniej edycji gdzie dostalismy kordynaty każdego punktu na ponad tydzień przed. Dowiedziałem się również że dowódca strony dostał trase przejazdu na dzień przed wydarzeniem.

Było pare sytuacji wartych uwagi, uwiecznionych na licznych filmach, miedzy innymi gdy nasze auto odmowiło współpracy przy wyjezdzie pod góre gdzie megabac nas wspomógł i wyciągnąl na kinetyku - dzieki wielkie za to!

Ale teraz SZCZERE NIE DZIEKI za:

1. Zorganizowanie trasy przejazdu przez teren zabudowany drogą publiczną, pomiedzy domami mieszkalnymi i to jeszcze z tekstami "tutaj za tym domem moze byc wrog z zasadzką". No na milosc boską gdybym nie wyszedł z auta i nie zaczął drzeć mordy na innych, to Ci ludzie zrobiliby ku*wa CQB u tej kobiety w domu bo do tego to zmierzało (wyolbrzymione ale wole to unaocznić bo tak to dla mnie wyglądało). NO TROCHE ROZUMU LUDZIE, TROCHE 

1A. Dodając do poprzedniego, jak wspomniałem, jak jechaliśmy przez pola i łąki to wszystko było świetnie, ale jak jednak wjechalismy na droge publiczna  - momentalnie straciłbym prawo jazdy za: zbyt dużą liczbe ludzi w aucie i na aucie, zaklejone światła oraz fałszywą tablice rejestracyjna. Obstawiam że znalazłoby się jeszcze pare paragrafów które by sie zaliczyły do tego.

2. Z racji doświadczenia z poprzedniego Konwoju, przypuszczaliśmy że i tym razem będzie przerwa na posiłek, którą zamierzaliśmy wykorzystać by odwieźć mnie na parking gdyż musiałem wcześniej opuscic teren gry (o 19). Gdy poinformowałem o tym człowieka który wydał się być w kontakcie z organizatorem, to zostałem dosłownie zrównany z błotem. No cóż - środkowy palec dla Ciebie za brak kultury. 

3. Trzecie primo ultimo - jednym z etapow miało być przerzucenie całej naszej strony o jakieś 6km(?) w inną część potocznie mówiąc mapy. Zostaliśmy poinformowani że skoro mamy auto które mieści 10 osob to bierzemy wszystkich naraz. Oczywiście drogą publiczną. Pomysł ten wyśmialiśmy gdyż był bardziej absurdalny niz 500+. Ostatecznie nie doszło to do skutku.

Podsumowując kwestie organizatorskie:

Drugi raz tam byliśmy i drugi raz wtopa, tym razem wieksza. Trasa przejazdu to istne przegięcie pały. Wychodze z założenia że jak płace za zlot, to nie koniecznie oczekuje ogrodzonego terenu, ale oczekuje chociaż przygotowania trasy przejazdu w sposób adekwatny i odpowiedzialny!

Kończąc, liczę na poprawe przy następnych, podobnych konwojach. 

 

Adam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...