Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
Radziej

Manewry drużynowe 9h Black Perseus 2019 - 26.10 - gm. Niemodlin (Opolskie)

Recommended Posts

the-woods-wallpaper-2731511.jpg

Manewry drużynowe Black Perseus 2019

Czym są manewry i dlaczego nie zwykłą strzelanką?

Uczestnicy manewrów Black Perseus działają w stałych, kilkuosobowych zespołach przez cały okres trwania imprezy. Struktura fireteamu jest ścisła i jednakowa dla wszystkich grup: dowódca, zastępca dowódcy, radiooperator, medyk i szturmowcy. Żadna ze stron nie posiada stałego punktu respawn ulokowanego blisko bazy oraz generalnego dowódcy, który przebywając gdzieś poza frontem kieruje swoją stroną. Zamiast tego drużyny od początku znają swoje cele i muszą jak najlepiej rozplanować operację. W terenie rozmieszczonych jest kilkadziesiąt lokalizacji, które powinni odnaleźć. Każda odwiedzona lokalizacja to potencjalna szansa na zdobycie punktów. Po zakończeniu gry drużyny na parkingu zdają na parkingu organizatorowi wypełniony krótki dokument, który posłuży do wyłonienia najlepszych zespołów.

Wizja manewrów opiera się na założeniach quasi-milsimowych. W grze uczestnicy zdani są wyłącznie na własny oddział. Kluczem do zwycięstwa jest eksploracja terenu, sprawna nawigacja, komunikacja w zespole. Rywalizacja z kilkunastoma zespołami wprowadza duży dynamizm. W zamyśle to działania taktyczne polegające na kooperacji osób w fireteamie mają odgrywać kluczową rolę w przebiegu gry. Dużą rolę w rozgrywce pełnią także kart ran CCS i dusz, mające wprowadzać element losowości w odnoszonych obrażeniach w trakcie walki oraz respawny, do których dotarcie zabiera cenny czas.

Black Perseus nawiązuje do najlepszych imprez tego gatunku. Inspirację stanowi doskonała seria Wyścig Szczurów organizowana w województwie Śląskim. Nadchodzące wydarzenie stanowi rozwinięcie i wzbogacenie formuły dolnośląskich imprez Red Code i Green Code.

 

Termin - 26 października 2019r. (sobota)

Miejsce - Gmina Niemodlin, województwo Opolskie

Czas trwania - Odprawa indywidualna dla dowódców zespołów: 0800-0840. Odprawa grupowa dla wszystkich: 0845. Wyjście/wyjazd (część uczestników przetransportują pojazdy) na pozycje startowe po odprawie grupowej. Godzinę startu gry organizator podaje na odprawie grupowej. Zakończenie działań w polu równo o godzinie 1800. Po tej godzinie powrót graczy na parking.

Organizatorzy - Główny organizator: Radziej ; Organizatorzy i koordynatorzy polowi: VonBombke, Akatorii, Emdżej

Minimalny wiek uczestników: gra jest uczestników pełnoletnich (wyjątkiem są osoby powyżej 16 roku życia znane osobiście organizatorowi lub nieletni przyjeżdżający pod opieką opiekuna prawnego będącego uczestnikiem gry) 

Minimalna liczba uczestników: 65

Maksymalna liczba uczestników: 130

Parking i dojazd: https://goo.gl/maps/u94EjrG5arao6TEh8

Charakterystyka terenu: Lasy mieszane. Teren częściowo pofałdowany - liczne górki i wzniesienia, transzeje, doły, rowy i parę małych cieków wodnych. Teren udostępniony za zgodą nadleśnictwa.

Zgłoszenia: wyłącznie na adres mailowy radziej77@o2.pl - odesłać należy wypełniony dokument: https://drive.google.com/open?id=1f-Sd5LOiCuThtfg3mIPo7XZ5HjwZGql1

Zgłoszenia przyjmowane są w dniach: 6 września 2019r. - 21 października 2019r.

Można zgłaszać się pojedynczo, dwójkami lub w małych grupach, ale wiąże się to z połączeniem w większe, minimum 6-osobowego zespoły. Tylko zespoły liczące minimum 6-operatorów mają możliwość wyboru "komfortu" działania "we własnym sosie". Maksymalna liczba operatorów w jednym zespole to 9 osób.

Dopuszczalne jest rezerwowanie miejsc bez określenia pseudonimów uczestników. W tym celu należy to zaznaczyć w zgłoszeniu, opłacić wpisowe, a zgłoszenie zaktualizować w terminie późniejszym.

Ekipy zakwalifikowane na imprezę zostaną wciągnięte na listę: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1CS8QqGJZlGVlmkX1OoIpZQJIAl3TjA7aETo6kG-3Yms/edit?usp=sharing

Oprócz regularnych przyjęte zostaną także zgłoszenia do pełnienia ról fabularnych. Poszukiwany jest duet znajomych oraz 3-4-osobowa grupa. Osoby pełniące role fabularne są zwolnione z wpisowego. Rola duetu będzie polegała na wchodzeniu w kilka/kilkanaście interakcji z zespołami, mocno LARP-owa kwestia. Rola 3-4-osobowej grupy będzie sprowadzać się do ucieczki przed pościgiem, działań low-profile, dywersji.

Zrzutka uczestników na rzecz przygotowania gry: 40 zł - obejmuje paliwo dla 3-4 samochodów organizacyjnych, koszty wydruku kart CCS/duszy, produkcja punktów rozłożonych w terenie, wydruki materiałów dla dowódców, koszty związane z legalizacją terenu rozgrywki (mamy zgodę nadleśnictwa), prąd oraz czas

Z uwagi na coraz mocniej odbijającą się na środowisku modę na zapisywanie się oraz nieprzyjeżdżanie, warunkiem wciągnięcia na listę jest przelew składki za zgłaszanych uczestników. Pojawienie się uczestników na liście jest formalnym potwierdzeniem odbioru zgłoszenia oraz składki.

W grze wezmą udział zorganizowane grupy. Z tego powodu kieruję prośbę do zgłaszających o wcześniejsze wpłaty i późniejszą windykację swoich podkomendnych. W wypadku odwołania udziału możliwy jest zwrot składki do dnia 14 października włącznie. Po tym terminie należy poszukać zastępstwa.

Nr konta: 35 1160 2202 0000 0003 2877 3235 - Bartosz Radziejewski, w tytule przelewu koniecznie pseudonimy osób lub w wypadku wpłaty zbiorczej nazwa drużyny

 

Zasady gry i regulamin imprezy:

https://docs.google.com/document/d/1paTOFipi5CzecIyM1qIdWqkG_ubd1NoDVdzEoAxW3dg/edit?usp=sharing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lista zapełniła się do przyzwoitego poziomu, ale wciąż mamy wolne miejsca. Impreza oczywiście się odbędzie. Nawet jeśli zagramy w te nieco mniej osób niż pierwotnie zaplanowano, teren rozgrywki zostanie delikatnie zoptymalizowany, by zapewnić dynamikę działań. Osoby chcące się zgłosić/formujące ekipę zapraszam do anonsowania się na PW - będzie łatwiej zaplanować pewne sprawy.

Uzgodniłem z nadleśnictwem wyłącznie jednej strefy należącej do szkółki leśnej. Mapa załączona w zasadach/regulaminie.

Przypominam, że nadal są miejsca dla osób fabularnych (duet/mała grupka) - szczegóły w poście organizacyjnym.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatni meldunek przed imprezą:

Lista uczestników zamknięta – ostatecznie skończyliśmy na 92 operatorach. Do wszystkich bez wyjątku apeluję o punktualność. Zalecam wszystkim ekipom, by przybyły na parking najpóźniej o godzinie 8.00! Na miejscu stawajcie z głową, najpierw po zewnętrznej części placu przytulając się do płotków grodzących, a później ewentualnie utworzymy drugi krąg na środku placu. Nie zastawiamy dróg wjazdowych do lasu. Będą tego pilnować organizatorzy.

O godzinie 8.00 otwiera się okno odpraw dla dowódców i ich zastępców. Potrwa do 8.40. Na odprawie dla dowódców jeszcze raz podsumuję Wam cel działań, zasady gry, zasady dowodzenia na poziomie strategicznym oraz wydam teczki z zadaniami i rekwizyty. Oznacza to, że jeśli się pojawicie o 8.00 to będziecie mieli więcej czasu przed startem odprawy dla wszystkich o 8.45 na przeczytanie swoich rozkazów i już rozplanowanie swoich działań. Jeśli raczycie się zjawić dopiero 8.35 na odprawie dla dowódców, praktycznie płynnie z marszu przejdziecie do odprawy dla wszystkich.

Przypominam, że na odprawie dla wszystkich, uczestnicy są już gotowi do wymarszu na pozycje. Odprawa będzie krótka i posłuży przypomnieniu kluczowych zasad, głównie związanych z manewrowaniem, walką i leczeniem. Po jej zakończeniu techniczne parę minut na ogarnięcie pozycji startowych (zostaną podane także w MGRS). Według założenia o godzinie 9.15 parking powinien być już pusty, a gra powinna rozpocząć się około 9.40. 2 drużyny zostaną wywiezione (te, które wylosują najdalsze punkty startowe). Pozostałe 9 wyruszy na piechotę.

Trwa sezon grzybowy, szczególnie proszę uważać na osoby postronne. Przypominam, że teren udostępnia nam nadleśnictwo – pośrednio odpłatnie. Zabrania się łamania jakichkolwiek zasad godnego i należytego postępowania w stosunku do przyrody.

Do zobaczenia w sobotę!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na wstępie przepraszam za mały poślizg w ogłoszeniu wyników. Deklarowana godzina przed moim dotarciem do domu nie pokryła się z szarą rzeczywistością codzienności.

Jako naczelny dowódca zamieszania dziękuję wszystkim za udział. Dużą satysfakcję sprawia czytanie Waszych kart wyników i wniosków z gry - zarówno pochlebnych, jak i krytycznych. W tym miejscu dziękuję moim chłopakom z DEADLINE WROCŁAW za pomoc logistyczną, bo odwalili mrówczą robotę w piątek i niedzielę.

Zadanie A z zakopaną skrzynią było po godzinie 17.10 niemożliwe do zrealizowania ze względu na zabór skrzyni przez jedną z ekip (mam pewność jako organizator, bo dotarłem tam tuż po tym fakcie). Jeśli jakaś grupa znalazła się tam po tej godzinie, zgłoście to!

Odniosę się jeszcze w kilku słowach do wszystkich opinii, które śmigają po "ukochanym" przeze mnie fejsbuku jako miejscu do organizacji imprez:

- Post factum stwierdzam, że grupy miały nierówny czas rozpoczęcia manewrów z uwagi. Wiem już jak to naprawić w prosty sposób

- Magazynki, FPS-y, terminatorka - wspominacie, że nie było kontroli. Ja mam natomiast wrażenie kompletnie odwrotne - traktujemy te kwestie zbyt po "polsku". Dlaczego wszyscy od samego początku mamy zakładać, że wokół nas są sami oszuści? Dlaczego pragniemy sprawdzać, kontrolować, ograniczać, eliminować? Przecież to Wy tworzycie tę imprezę. To każda drużyna ma moralny obowiązek dostosować się do regulaminu. To każdy dowódca powinien opanować swoje przerośnięte ego i uprzedzić, zaapelować, a może nawet skontrolować swoich członków zespołu, by mieli właściwą liczbę kul w magazynkach, by mieli należycie mocne/słabe repliki.  Zacznijmy od siebie, na tę imprezę przyjechały zorganizowane ekipy - to nie była zbieranina ludzi, którzy grają od wczoraj. Odpowiedzialność, odpowiedzialność i jeszcze raz uczciwość!

- Dlaczego ograniczenie FPSów? Bo w terenie było pełno młodników, lasów z bujną roślinnością. Oczywiście były także otwarte przestrzenie, ale kontakty mojej grupy i dystanse na jakich naciskaliśmy spusty nieraz nie przekraczały 20 metrów. Tym bardziej utwierdzało mnie to w przekonaniu, że limit został podyktowany słusznie

- Mapy - decyzja o udostępnieniu MGRSów zapadła kilka godzin przed startem imprezy. Całe szczęście okazała się słuszna. To oznaczało marginalizację roli mapy topograficznej na rzecz mapy satelitarnej, na której nie było sektorów. Następnym razem zostanie to nadrobione. Wspominaliście, że jakieś punkty nie zgadzały się z mapą lub lokalizacją. Proszę o zaznaczenie które - nie wszystkie ja rozstawiałem, ale wszystkie były według koordynatów nabite. Jeśli popełniony został błąd, to przy przepisywaniu na kartkę lub aplikacja na chwilę zwariowała.

- Zadania z postaciami fabularnymi  - sami fabularsi skarżyli się na niewielką liczbę interakcji. Mam kilka pomysłów na ożywienie tej formuły. Przytoczone tutaj lokalizatory GPS, zmiana punktacji takich zadań, zakreślenie ściślej wycinku terenu, na którym mają przebywać. Tutaj należy wyciągnąć konkretne wnioski.

- Porównania formuły rozgrywki do charakteru jebankowego skwituję krzywym uśmiechem i kropką na końcu zdania. Myślę, że grupy, które wystrzeliły po 4 razy w ciągu 8 godzin także.

- Gros grup potraktowało charakter imprezy zgodnie z moim założeniem. Dziękuję także za zaangażowanie dowódców, dobry kontakt i sprawne odprawy. Jestem pewien, że bez należytego podejścia, ta impreza nie miałaby właściwego charakteru. Black Perseus 2020 oczywiście się odbędzie. Kilka pomysłów na zadania w międzyczasie się pojawiło, kilka zadań z obecnej listy zostało zrealizowanych zaledwie przez 1/6 uczestników. Wciąż jest otwarte pole. Czy ten teren - to się jeszcze okaże. Współpraca z nadleśnictwem bardzo dobrze się układała, ale zastanawiam się czy nie był to obszar zbyt trudny do prowadzenia działań airsoftowych. Kwestia do spokojnego przemyślenia.

A teraz czas na wyniki. Zwycięzcom gratuluję!

 

MIEJSCE I

GRS - 54 punkty

Kody - 20 punktów

Zadania specjalne - 31 punktów

Premia za dusze - 3 punkty

 

MIEJSCE II

SSP SPARTAN - 50 punktów

Kody - 26 punktów

Zadania specjalne - 24 punktów

Premia za dusze - 0 punktów

 

MIEJSCE III

HAMMER - 46 punktów

Kody - 18 punktów

Zadania specjalne - 19 punktów

Premia za dusze - 9 punktów

 

POZA PODIUM:

DEADLINE - 37 punktów

Kody - 18 punktów

Zadania specjalne - 19 punktów

Premia za dusze - 0 punktów

 

TAZ - 32 punkty

Kody - 18 punktów

Zadania specjalne - 14 punktów

Premia za dusze - 0 punktów

 

DZIKIE DZIKI - 28 punktów

Kody - 16 punktów

Zadania specjalne - 12 punktów

Premia za dusze - 0 punktów

 

ŁYSE WĘŻE - 28 punktów

Kody - 14 punktów

Zadania specjalne - 14 punktów

Premia za dusze - 0 punktów

 

STORM - 28 punktów

Kody - 22 punkty

Zadania specjalne - 6 punktów

Premia za dusze - 0 punktów

 

MSW - 27 punktów

Kody - 26 punktów

Zadania specjalne - 0 punktów

Premia za dusze - 1 punkt

 

FAT ZABRZE - 16 punktów

Kody - 16 punktów

Zadania specjalne - 0 punktów

Premia za dusze - 0 punktów

 

OSA - 16 punktów

Kody - 8 punktów

Zadania specjalne - 8 punktów

Premia za dusze - 0 punktów

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...