Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Tokyo Marui HK417 Early Variant Recoil AEG Netxgen


Recommended Posts

Jako ze to mój pierwszy post: serdecznie pokwitać kolegów....

...teraz do rzeczy:

Tokyo Marui HK417 Early Variant Recoil AEG Netxgen
otóż przesadziłem ze szczelnością i efekty tuningu wyszył odwrotne do zamierzonych, ale na początek trochę faktów:

 - lufa precyzyjną 450mm 6,02 (InnerBarrel Maple Leaf)

- gumka 60st (Maple Leaf Macaron 60)

- dystanser dedykowany do gumki (Maple Leaf Omega Hop Up Tensioner)

- głowica tłoka CNC z X-ring'iem podwójnie uszczelniony, wentylowana (FPS)

- Głowica cylindra jak j.w. (CNC z X-ring'iem podwójnie uszczelniony FPS) 

- Dysza CNC uszczelniona (specjalna do TM marki FPS)

- silnik neodymowy 35k (nie pamiętam nazwy — ale jakiś markowy)

- łożyskowanie sprężyny +  łożyska skośne do GearBox'a + dystanse

- i pewnie coś jeszcze czego nie pamiętam ... :)
 

z/w oryginale pozostał:  cylinder (typu 2), sprężyna, zębatki, obudowa Hop-Up, całość oczywiście osiowa jak w każdym TM

docelowo my być jeszcze Gate Titan V2 (jak wiadomo TM nie słynie z elektroniki) jednak na to chwile muszę wpierw rozwiązać problem, o którym temat. Większość części kupiona we Francji (powair6), bo w ojczyźnie ciężko o części do TM417. 

pomimo uzyskania znakomitej szczelności, która opisze obrazowo tak:

- w oryginale zatykając palcem  "dysze" można tłok, bez wysiłku (oporu) wcisnąć do końca cylindra.   Po uszczelnieniu można go wcisnąć jedynie do 2/3, później blokuje go kompresja.

Sprężyny nie chciałem ruszać ze względu na obciążenie obudowy GearBox'a który jak wszystko w tym karabinie jest specyficzny i z reguły niedostępny, jak już to za "ciężkie miliony"...

Problem:

Fizyczna prędkość/ moc spadła w porównaniu do oryginału, który to miał (BB .20g)  w granicach 280fps i 0,9J     do okolo 230fps i 0,7J  (pomiary po "dotarciu" około 400 BB's)

 

Moim zdaniem stało się tak dlatego ze wentylowany tłok (+ X-ring i O-ring)  potrzebuje szybszej (mocniejszej) sprężyny do prawidłowej pracy i możliwość uzyskania zadowalających parametrów (całkowite "odkręcenie" HU zwiększa nieco wyniki pomiaru lecz kulka nie lecie dalej jak 5-7m). Szczelność układu HU wzorowa, Dopasowanie długości dyszy wzorowe,  średnicy tłoka do cylindra tez.. 

i tu pytania do doświadczonych użytkowników TM417:
1) jaką moc ma oryginalna sprężyna (ta z takim hakiem zachodzącym pod głowicę tłoka) ?
2) jaką największą
 moc sprężyny wytrzymuje obudowa GearBox'a ?
3) jaką największą moc sprężyny wytrzymują oryginalne zębaki ?
4) czy macie jakieś inne wytłumaczenie zaistniałego problemu ?

....przydługie to ale mam nadzieje ze wyczerpująco zrozumiale ;)

Pozdrawiam i z góry dziękuję za Wasze opinie.

Edited by oloolo
Link to post
Share on other sites

Szkielet do 417 z tego co czytałem jest ten sam co w M4 i 416, więc od biedy możesz wrzucić cnc od Retro lub Bullgeara.
Stockowy szkielet trzyma ludziom bez problemu buildy na 450fps.

Sprężyna jest niestandardowa i aktualnie najmocniejsza dostępna na rynku jest m140 od Eagle6, która może dać nawet do 490-500fps.

Stockowe zębatki i tłok podobno biedne.

Co do spadku fps to ewidentnie coś zjebałeś :-) Szukaj. Może coś z dyszą  (poprawnie zamontowałeś?) lub popychaczem? Guma jest dobrze zmontowana? Pasuje z dyszą?

Edited by gratek
Link to post
Share on other sites

- obudowa GearBox'a TM417  nie ma nic wspólnego z M4 czy HK416   jest porostu inna,  pomimo dużych podobieństw ALE  JEST INNA ! Podobnie  z tego co mi wiadomo zastosowanie za "mocnej" sprężyny w TM niszczy zarówno przekładnie jak i korpus GB.

 

- kilka g,  nie wiele, moim zdaniem bez znaczenia.

 

- TM417 jest wyposażony standardowo  w system szybkiej zmiany  lufy  i ma dwie  do wyboru 300 i 450mm dla tego samego Gearbox'a.  Bez większej różnicy na jakiej lufie mierzone (posiadam obie, Early/Sniper  Variant).

 

....  PYTANIE JEDNAK STANOWCZO DO UŻYTKOWNIKÓW  TM 417...  prosił bym trzymać się sentencji, wiedzę ogólna posiada każdy  z czytelników tego forum. Proszę tez czytać ze zrozumieniem nie będę musiał każdorazowo pisać ze system jest szczelny aż za nadto, osiowy, części markowe i ze TM szkielet nie wytrzymuje ...  Z góry dziękuje.

Edited by oloolo
Link to post
Share on other sites

"We are now able to supply and install the awesome Retro Arms CNC Recoil Gearbox Shell (M4/HK416/HK417 ONLY). "
Info z KoA. Ale może wiesz lepiej niż prawdopodobnie najlepszy serwis Next Gen w Europie.

Zębatki, dyszę i popychacz, cylinder i głowicę, silnik, sprężynę i prowadnicę, lufę i gumę, łożyska masz w tym identyczne jak w każdym Next Gen.
Szkielet, tłok z głowicą masz takie same jak w M4 i 416.

Zasada działania pneumatyki wszędzie jest taka sama. To że piszesz o TM 417 nie ma tu absolutnie nie ma nic do rzeczy. 
Co to w ogóle jest szczelny aż nadto? Albo coś jest szczelne albo nie. Strasznie durnie to napisałeś :D

Tak jak wcześniej napisałem - to, że jest to konkretnie 417 nie ma nic do rzeczy. Zjebałeś coś przy składaniu, cofnij się do ogólnych podstaw i nie doszukuj się tricky part dla 417.

Btw. dla mnie części FPS nie są markowe, taki SHS plus. Zdarza się, że nie pasują do TM, ale do Cymy już tak. 

Link to post
Share on other sites

@gratek

 w jakim celu Twoje  do niczego nie prowadzące spamerskie uwagi ?

jeśli czegoś nie wiesz to się porostu nie wypowiadaj... Twoje  teoretyczne modrości do niczego nie prowadza !  jeszcze raz Cie proszę nie masz nic mądrego do powiedzenia  szczególnie w meritum sprawy - nie wypowiadaj się - aż w końcu przestań zaśmiecać komuś watek.

dla wszystkich innych wyjaśniając Twoja nie kompetencje,  tak wygląda obudowa GB do TM417  na czerwono zaznaczyłem zasadniczo różnice. Zdjęcie zapożyczenie z netu. 

LINK DO FOTO TM417

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Cześć.

HK 417 posiadałem jakieś 3 lata temu, później przesiadłem się na HK 416, teraz mam jeszcze okazyjnie ostatnio kupionego, lecz trochę wysłużonego MK18. 

Na pierwsze pytanie nie odpowiem, bo nie sprawdzałem, jak doprowadzę 18-kę do porządku to sprawdzę i podam.

Co do sprężyn, ciężko stwierdzić, bo są nietypowej długości, choć do znalezienia. Na obciętej do długości oryginału 130 z Guardera mam 470 fps. Na wcześniejszej sprężynie miałem 450 i na niej jechałem przez 3 lata. W HK 417 miałem podobną moc i prędkość. Szkielety stokowe wytrzymują bez problemu, nawet zimą. Jako ciekawostkę, przy dobieraniu sprężyn, żeby zmieścić się w limicie na ostatnią imprezę, tj. 470fps, włożyłem nie skracaną sprężynę M130 o długości około 2-3mm dłuższej od oryginału, i wynik był 520 fps. Wystrzeliłem magazynek, szkielet wytrzymał. Szkielet GB jest więc w brew temu, co można by się spodziewać, dość wytrzymały i prędkości 450fps spokojnie wytrzymuje bez ryzyka. Gorzej z zębatkami i tłokiem. W HK 417 po kilku miesiącach padły zęby na tłoku, później pierwsza zębatka. W 416 wymieniłem to od razu, również silnik. W HK417 ten stokowy daje radę z większymi sprężynami.

Zębatki i tłok myślę, że spokojnie wytrzymają prędkość 400fps, czyli sprężynę 120, może mniejsza, skróconą do odpowiedniej długości. Ewentualnie jakaś może 110 odpowiedniej długości, oczywiście przy dobrze złożonej reszcie. 

Co do problemu spadku FPS, jeśli cały bg jest tak szczelny, sprawdziłbym połączenie cylinder-lufa. Czy na 300mm lufie jest teraz taka sama prędkość? Cylinder typu2 jest do luf 200-350mm i przy 450 może po prostu brakować powietrza, żeby ją wypełnić za kulką. zamiast kolkę rozpędzać, na końcu lufy może ją w pewien sposób zasysać i wychamowywać.  Sprawdziłbym też połączenie dysza, gumka HU. Czy dysza dochodzi do gumki i się z nią uszczelnia? Czy gumka na lufie jest dobrze uszczelniona? Macaron to dość twarda gumka i dość krótka, może z pod gumki ucieka ciśnienie? Osobiście używałem zielonej g&g lekko skróconej i wyciętej pod flathopa. 

 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...