sjzmisiek Posted September 23, 2020 Report Share Posted September 23, 2020 Witam, tak jak w temacie posiadam mb4403a. może ktoś z forum ma doświadczenie w tuningu tej platformy , chciałbym się dowiedzieć czy podejdzie do tej repliki zestaw tuningowy np do cm703 czy trzeba będzie się trochę z tym bawić żeby dopasować? Na pierwszy rzut oka repliki cm i well to to samo, ale jak sięgam pamięcią to coś mi się wydaje, że wewnętrznie się różniły. https://www.taiwangun.com/czesci-do-karabinow-snajperskich-2/zestaw-do-tuningu-cm-703-707-575-fps-cyma?from=listing&campaign-id=19 Wysłałem do TG zapytanie o średnicę części ale jeszcze nie odpisali... A obawiam się, że będzie to trzeba przetoczyć. Nie ma zbyt wiele info na forum na jej temat poza tym, że loading ramp jest do bani i nie warto się w to pchać ;). No ale skoro już mam to chciałbym wzmocnić trochę bebechy. Tłok i prowadnica to plastik niestety. Chciałbym zwiększyć jej żywotność wymieniając te części na tuningowe cymy. W tuning mocowy nie chcę się na razie pchać bo replika ma bdb zasięg w stocku jak dla mnie więc sprężyny bym nie wymieniał. Celność też nie jest najgorsza ale mogłoby być lepiej . Co za tym idzie kolejna sprawa to wymiana lufy na preckę. I tu pojawia się pytanie czy to standard VSR? Czy trzeba coś pasować do komory HU? Gumki hu pasują bo wymieniałem na autobota ale zostaje kwestia nacięć na preclufie VSR czy się zgrają z komorą L96? Jeśli nie będzie to tzw "drop in" to dam sobie radę ale wolę wiedzieć na co mam się przygotować. Bardzo proszę o pomoc, pozdro. Quote Link to post Share on other sites
3LiSu3 Posted January 26, 2021 Report Share Posted January 26, 2021 Tak replika posiada lufe w standardzie VSR , komory hop up nie zmienisz wiec odrazu polecam robic TDC mod i masz z głowy komore hp . Rampa jest ok bardziej zawodnym elementem jest klips zabezpieczajacy , ktory w stockowy od Well lubi peknac ( jest wykonany z kiepskiego plastiku ) Jeżeli chodzi o cylinder szukaj od AP , tlok niestety ale musisz robić na zamowienie od Barta np . uklad spustowy powinien wejsc kazdy ktory pasuje do L96 Aws Tm . prowadnice powinienes znalesc od AP sprężyna tez znalesc latwo . Wiec standard AWS to standard wymagajacy od uzytkownika wiecej wysilku lecz da sie z tej bazy zrobic ok replike lecz trzeba miec czas i pieniadze ( 2 tyś złoty ) na dobrej jakości elementy . Sam posiadam klona w standardzie AWS dokładniej Well mb4417 set up mam taki: Cylinder AP głowica cylindra AP tlok od barta Prowadnica sprężyny AP układ spustowy AP sprężyna M150 AP popychacz kulek AP Klips zabezpieczajacy Bart Lufa poseidon 6.05 650 mm gumka poseidon dystanser Poseidon 550 fps około dmucha koszt tuningu bez bazy - około 1.5 k zł z baza - blisko 2 k zł ( tlumik malowanie w cene ) Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted May 14, 2021 Author Report Share Posted May 14, 2021 No to ja narazie poleciałem po taniości (50-60pln) bo kupiłem na TG zestaw do cm703: tłok, sprężyna, prowadnica łożyskowana i przetoczyłem domowymi sposobami . Zestaw cylinder + głowica AP ( razem wyszły mnie ok 200pln) . Wszystko śmiga bardzo szczelnie w połączeniu z autobotem ML. Na wylocie lufy efekt strzykawki. Teraz myślę nad lufą i chyba polecę znowu w ML (crazy jet) i przy okazji kupię dystanser ML . Z uwagi na stockowy metalowy zespół spustu 45 st. mam stockową sprężynę dającą te 400-410 FPS może . Nie wiem ile maksymalnie wytrzyma taki znalowy spust. M120 ? M130? Oczywiście sprężyny Action Army mam tu na myśli ale nie wiem jakiej są średnicy i czy nie będę zmuszony docinać cymowskiej sprężyny z zestawu do cm703 ostatecznie, bo np. te od AA nie wejdą do tłoka . Na obecną chwilę mam sporo zasięgu bo 75m , może 80 na 0.36g kulkach. Ale bez precki można sensownie strzelać na te 55-65m żeby trafić delikwenta. Zobaczę jak to się zmieni po zakupie prec lufy i dystansera. Jak będzie dobrze to ogarnę temat sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted May 20, 2021 Author Report Share Posted May 20, 2021 (edited) W sumie preckę dopiero zamierzam kupić w przyszłym miesiącu ale przy okazji tematu może naskrobię coś odnośnie samej repliki. Prosto z pudła replika ma w sumie 2 potężne wady. 1) lufa zewnętrzna (foto l96 aws Marui ... U mnie było tak samo) 2) docisk hopupa, który niestety kiedy jest nawet na zero robi sporego owerhopa. Ad1) tak jak w Tokyo Marui aws potrafiło się zdażyć lufa zewnętrzna ( lub body nagwintowane pod montaż lufy) są nieosiowe- lufa zewnętrzna przekrzywiona była w prawo, widoczne to było po zainstalowaniu lufy wewnętrznej bez dystanserów środkujących lufę. Prawie dotykała lewej krawędzi lufy zewnętrznej ( najlepiej widać po zdemontowaniu hamulca wylotowego ). Kiedy dystansery były założone, lufa wewnętrzna skręcała się w prawo i dawało to taki efekt, że kulka w lufie miała spory styk z jej lewą krawędzią, przez co kulki przekornie dostawały dodatkowej rotacji i zawsze skręcały w lewo. Rozwiązanie było spartańskie i dość ryzykowne ale dało dobry efekt. Bałem się pęknięć na lufie zewnętrznej lub jej gwincie ( miejsce mocowania z komorą zamkową) ale na szczęście nic się złego nie stało. Trzeba podeprzeć na sztywno replikę w 2 miejscach - mniej więcej połowa lufy zewnętrznej i w miejscu okna w zamku. Przyłożyć siłę w miejscu połączenia lufy i komory zamkowej, żeby zniwelować odchylenie lufy i sprawdzać jak lufa wewnętrzna siedzi w zewnętrznej po naprostowaniu . W rękach raczej się nie da tego zrobić. Ja musiałem na replikę naciskać całym ciężarem ( poprostu trzeba na nią nadepnąć , ale ostrożnie :D ). Ostatecznie lufa zewnętrzna się naprostowała. Nawet znalazłem film na, którym gościowi tak samo uciekały kulki. Pewnie ma to samo co było u mnie i nie zdziwię się jak inni użytkownicy mają z tym problem zwłaszcza na dalszym dystansie. Po tej operacji replika zaczęła strzelać prosto . Jeśli ktoś ma problem z uciekającymi kulkami w well'owskim aws'ie to powinna być pierwsza sprawa do załatwienia. Ad2) owerhop, przy najniższym ustawieniu jest o wiele prostrzą sprawą do ogarnięcia choć z profesjonalnym serwisowaniem ma tyle wspólnego co ww prostowanie lufy :) . Przy ustawieniu hopka na zero kręciło 0.32g kulki 1,5m nad celem w odległości 50-60m (przy stockowej konfiguracji repliki - tak prosto z pudła) . Przy ustawieniu hopka na 1/4 docisk był tak wielki, że miałem spadek mocy i 30-40m maksymalnego zasięgu... W brew pozorom nie otwieramy komory hu, nie szlifujemy ramienia dociskowego. Komora hu jest dobra i nic nie trzeba z nią robić. Problem leży w body repliki. Rozkręcamy 3 śruby trzymające body z komorą zamkową i lufa ( koło tarczy regulacji hopka, w magwellu i koło spustu). Na spodniej części body mamy tarczę do regulacji hopka. Od strony wewnętrznej body wystaje z tej tarczy bolec, który podczas regulacji dociska hopka. Jest poprostu za długi i daje za duży nacisk na ramię. Wystarczy 0,5mm skrócić bolec, żeby zobaczyć różnicę. Można szlifować ale to dość ryzykowne bo bolec może się złamać - jest z plastiku i przekrzywienie go może pod naporem siły skończyć się źle. Prostsza opcja to rozgrzać ( ostrożnie) bolec na jego koncu zapalniczką żarowa i go docisnąć ( nawet palcem) od góry. Bolec się skraca i po problemie . Trzeba to robić ostrożnie żeby bolca nie skrócić za bardzo i nie opażyć się rozgrzanym plastikiem . Jak wszystko będzie zrobione dobrze to regulacja hopka będzie płynna i w miarę dokręcania będzie zauważalny coraz mocniejszy opór na pokrętle. Wcześniej kiedy jeszcze tej operacji nie przeprowadziłem regulacja hopka z 0-1, 2-3 itd była dość oporna z uwagi na za duży docisk. Wnioski: no replika ma swoje wady i bez usunięcia tych usterek to na snajperkę się nie nadaje. Będzie niecelna i raczej będziesz chciał się jej pozbyć. Ale po usunięciu tych 2 wad wydaje się dobrą bazą. Btw odnośnie zacinek, zauważyłem, że replika zaczęła źle podawać kulki po założeniu zestawu airsoftpro cylinder + głowica. Co ciekawe na stockowych częściach tego nie było. Problemem nie jest ani ta płetwa na głowicy cylindra. Ani też rampa ładująca kulki. Tu akurat problemy sprawiają 2 bolce na sprężynkach w komorze hu. W miejscu gdzie wprowadzamy kulkę do komory. Mają za zadanie dobrze wprowadzić kulkę do komory i zapobiegać cofaniu się kulki z komory do pustej przestrzeni zanim głowica cylindra dojdzie do komory hu. Jeden z tych bolców blokuje mi się w komorze. Robi się przestrzeń i przez to kulka wyskakuje w nią. Drugi bolec wystaje tak jak powinien i wypycha kulkę z prowadzenia. Zeszlifowanie i dopasowanie bolca, który się blokuje (prawy) powinno załatwić problem zacinek i podwójnych kulek. Edited May 20, 2021 by sjzmisiek Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted May 29, 2021 Author Report Share Posted May 29, 2021 Zeszlifowanie bolców w komorze pomogło ograniczyć zacinki. Po przeładowaniu kulka jest prowadzona bezpośrednio do komory. Pierścień stabilizujący lufę ( mocowany 2 śrubkami od dołu komory zamkowej i 1 przy sznie 11mm na zamku) też trzeba zeszlifować po wymianie cylindra na AP ( należy zrobić małą fazkę od strony komory zamkowej ). Wtedy zamek płynnie dochodzi do komory HU i nie blokuje się na nim. Quote Link to post Share on other sites
sjzmisiek Posted June 21, 2021 Author Report Share Posted June 21, 2021 Dziś miałem okazję przestrzelać replikę przy bezwietrznej pogodzie, wg miarki google earth 100m , 110m spada delikfentowi pod nogami. Kulki bls 0.4g. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.