DZIKI GHOST Posted November 1, 2005 Report Share Posted November 1, 2005 Witam, szukam informacji na temat tych zebatek. Jakie maja cechy, kiedy ich mozna uzywac a kiedy jest to kategorycznie zabronione. Szukalem troszke po necie i troszke u nas na forum ale jakos nikt sie na ich temat nie wypowiedzial. Jesli ma ktos jakas wiedze na ten temat bardzo prosze o podzielenie sie nia. Dzieki i pozdrawiam Dziki :) Quote Link to post Share on other sites
Inferno Posted November 1, 2005 Report Share Posted November 1, 2005 Takie zębatki mają poprostu inne przełożenie niż te zwykłe, tzn. aby naciągnąć tłok potrzeba mniej obrotów silnika. Zwiększa to szybkostrzelność, ale jest wskazane raczej do mocniejszych silników. Przy słabym silniku obciążonym mocniejszą sprężyną efekt może być dokładnie odwrotny. Przełożenie musi iść w parze z odpowiednim momentem obrotowym. Quote Link to post Share on other sites
DZIKI GHOST Posted November 1, 2005 Author Report Share Posted November 1, 2005 A jak to sie ma np do: EG 1000 - sprezyna stock EG 1000 - sprezyna 130%PDI Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted November 1, 2005 Report Share Posted November 1, 2005 Lepszy i o połowę tańszy efekt uzyskasz kupując baterię 9,6V :roll: PS. Mam u siebie sprężynę 130PDI i szybkostrzelność jest wyraźnie mniejsza niż na stockowej TM, ale da się przeżyć pod warunkiem, że masz dobrą baterię large ;) (w moim wypadku 8,4V). Quote Link to post Share on other sites
Inferno Posted November 1, 2005 Report Share Posted November 1, 2005 To się poprostu stosuje wtedy gdy masz już najlepszy silnik, baterię o najwyższym stosowanym w ASG napięciu (12V), a momo to szybkostrzelność dalej Cię nie satysfakcjonuje. Quote Link to post Share on other sites
DZIKI GHOST Posted November 1, 2005 Author Report Share Posted November 1, 2005 zadalem to pytanie poniewaz jestem w posiadaniu takowych zebatek i zastanawiam sie czy jest sens aby je umieszczac w GB Quote Link to post Share on other sites
Inferno Posted November 1, 2005 Report Share Posted November 1, 2005 Jeśli silnik to uciągnie i faktycznie zwiększy to szybkostrzelność to dlaczego by nie? Quote Link to post Share on other sites
PAT_KOZI Posted November 2, 2005 Report Share Posted November 2, 2005 To się poprostu stosuje wtedy gdy masz już najlepszy silnik, baterię o najwyższym stosowanym w ASG napięciu (12V), a momo to szybkostrzelność dalej Cię nie satysfakcjonuje. -jesli masz silnik dobry i baterie 12v to znaczy ze masz wypasiony tiuning -jesli tak faktycznie jest to uzywaz "tortuge UP" bo te "high speed ratio" to mogą chodzic jak slimaki (brak mocy na naciagniecie sprezyny) -IMHO po za tym jesli do 170pdi polaczysz 12v baterie (to juz Rof bedzie niczym minigun) i te zebatki to wielce prawdopodobne ze skończy sie na szybkim ich rozsypaniu sie -IMHO jesli dasz do niżeszej sprezyny i nadal bedziesz mial 12v, jak napisaleś, to Rof bedzie tak duzy ze hicap nie nadązy podawac kulek i bedziesz mial 1/2 pustych strzałów (albo i wiecej) - danie tych zebatek do wiekszej sprezyny bedzie chybionym poysłem IMHO te zebatki sie stosuje wlasnie kiedy masz lekki tiuning na sprezynie i zamaly RoF, a wymiana silnika baterii itp przekroczyla by wartosć zebatek (mało realne) osobiście innego zastosowania nie widze Jeśli silnik to uciągnie i faktycznie zwiększy to szybkostrzelność to dlaczego by nie? stockowa sprezyna+stockowy silnik+ high ratio ... dlaczego mial by silnik tego nie uciagnąć? tylko pytanie po co? zeby miec puste strzaly? dla samego faktu posiadania helikali? PS DZIKI_GHOUST napisz dokladnie co tam masz w środku bo sens umieszczania tych zebatek zalezy od tego co mao co masz Quote Link to post Share on other sites
Inferno Posted November 2, 2005 Report Share Posted November 2, 2005 (...) dlaczego mial by silnik tego nie uciagnąć? (...) A choćby dlatego, że zgodnie z prawami fizyki odnośnie przełożeń, zastosowanie takich zębatek skutkuje zwiększeniem prędkości obrotowej, ale niestety kosztem momentu. Przy silnych sprężynach może to utrudniać rozruch. Do kierowców przemówi na pewno taki przykład: na pierwszym biegu (odpowiednik normalnych zębatek) samochód jedzie wolniej, ale może sforsować bardziej strome wzniesienie. Na drugim biegu (odpowiednik zębatek high speed) samochód może wyciągnąć większą prędkość, ale ma mniejszą zdolność pokonywania wzniesień. Stromość wzniesienia na przykładzie to oczywiście odpowiednik siły sprężyny. To czy zębatki high-speed okażą się pomocne czy też zaszkodzą zależy od silnika i sprężyny. Quote Link to post Share on other sites
DZIKI GHOST Posted November 2, 2005 Author Report Share Posted November 2, 2005 Witam, co do srodka to ak jak wczesniej pisalem (stock lub 130 PDI) ale z tego co czytam to bateria zalatwi wszystko, no chyba ze nie mozna wsadzic wiekszej ) Pozdrawiam Dziki Quote Link to post Share on other sites
Ritter Posted November 2, 2005 Report Share Posted November 2, 2005 Wiem o jakie zębatki chodzi. Wiem nawet u kogo kupione. Mam ten sam problem, czyli komplet zębatek do sprzedania... :wink: Silnik EG700 sprężyny Hurricane M100 na baterii 9,6V 1500mAh (Sanmyo KR1500AUL) nie dał rady pociągnąć. Inna sprawa, że nie mam pojęcia odpowiednikiem czego niby ma być ta sprężyna... Zakładam, że coś około PDI140 lub 150. Ale to tylko gdybanie. - Quote Link to post Share on other sites
PAT_KOZI Posted November 2, 2005 Report Share Posted November 2, 2005 m100 to jest odpowiednik m100 systemy =~130pdi /330fps według tabeli MG wcale sie nie dziwie ze m700 nie chce pociagnac tego na tych zebatkach, spróbujcie wsadzic silnik CA na baterii 9,6v jak nie pójdzie to za mocna sprezyna jest .. wydaje mi sie ze nawet zastosowanie 10,8 i 12v nie przyniosło by zadowalajacego efektu bo wieksze napiecie zwiaksza nam ilosc obrotów na silniku, nie da nam mocy ... i według mnie duza szansa na spalenie silnika Quote Link to post Share on other sites
Kmieciu4eveR Posted November 2, 2005 Report Share Posted November 2, 2005 KOZI czy masz jakieś dowody na to, że silnik Classic Army jest lepszy niż EG700? Bo wg.mnie jest odwrotnie. Możliwe jednak, że miałem do czynienia z samymi felernymi egzemplarzami. Quote Link to post Share on other sites
PAT_KOZI Posted November 2, 2005 Report Share Posted November 2, 2005 Kmieciu czy to ty pisałeś tego posta czy ktos sie włamał na twoje konto bo takie sensacje jakies wypisujesz normalnie że aż bym sie nie spodziewał :wink: tak mam moje 500fps idzie na silniku CA a na 700 z TM nawet nie drygnie chyba wystarczający emipryczny dowód (tzn drygnie ale jak by chcialo a nie mogło) jak wiesz mam kilka modeli w domu i niezłą skaldnice czesci zamiennych wiec porownania moge dokonywać właściwie od kopa 8) a dowody i opisy na stronach www mało mnie interesują ... bo tak jak to było już w jednym wątku - jakoby duzy voltarz spoowodowal rozsypanie zebatek tm na czesci ... doslownie na czesci (były tam jakies fotki) Quote Link to post Share on other sites
Ritter Posted November 3, 2005 Report Share Posted November 3, 2005 Nie wiem jak jest naprawdę z tymi silnikami Kozi. Wiem tylko że ten sam EG700 z tą samą baterią i na zwykłych marujowskich zębatkach śmiga ze sprężyną M100 Hurricane aż miło... Więc silnika nie ma co tu winić. Quote Link to post Share on other sites
PAT_KOZI Posted November 3, 2005 Report Share Posted November 3, 2005 Wiem tylko że ten sam EG700 z tą samą baterią i na zwykłych marujowskich zębatkach śmiga ze sprężyną M100 Hurricane aż miło...Więc silnika nie ma co tu winić. Silnik EG700 sprężyny Hurricane M100 na baterii 9' date='6V 1500mAh (Sanmyo KR1500AUL) nie dał rady pociągnąć.[/color']w drugim cytacie mówiłeś oczywiscie o zebatkach "speed" no i oczym to swiadczy? o tym co przez cały czas próbuje wam przetłumaczyc... stockowe zebatki TM mają lepsze przełożenie jeśli chodzi o moc niż te speed .. wogóle to nie bardzo moge sobie wyobrazic sensu ich istnienia ...drogie...guzik daja... i własciwie mozna je montowac tylko na stockowych sprezynach aby podniesc RoF ponad norme. Ritter nie dosć ze masz upgrejdzik..mały to mały ale jest, to zamiast zwiekszać moc na przełożeniu to ty chcesz tymi zebatkami ja obniżyć i dziwisz sie ze nie chodzi. Wyczuwam tutaj jakis brak logiki. Quote Link to post Share on other sites
Ritter Posted November 3, 2005 Report Share Posted November 3, 2005 A czy ja napisałem, że się dziwię ?!? Ja po prostu stwierdziłem fakty. Ta sama sprężyna, ten sam silnik, ta sama bateria. Ergo: zębatki są winne. Nie ma co wciągać do dyskusji wyższości jakiegoś silniczka nad innym. Osobiście kupiłem te zębatki nie zwracając niestety uwagi na przełożenie, myślałem że to standardowe - moja wina, zbytnio zaufałem sprzedającemu. Zapewne mogą być przydatne tylko w giwerze do CQB, w której nie chce się zwiększać mocy. Nie bardzo rozumiem, co chcesz nam wytłumaczyć, bo chyba nikt nie twierdził tutaj, że te zębatki są idealne do łupgrejdu mocowego? Niczego takiego w tym temacie nie widziałem. Mam wrażenie, że dorabiasz nam jakieś tezy a później sam je obalasz. Innymi słowy nie staraj się zbytnio czytać między wierszami i nie wkładaj mi dziecka w brzuch. :wink: - Quote Link to post Share on other sites
PAT_KOZI Posted November 3, 2005 Report Share Posted November 3, 2005 no ktos tam wyzej pisał ze nadaja sie do giwer które maja juz najlepsze silniki i 12v baterie ... a niestety one sie nie nadaja do niczego praktycznie:/ ok ... skonczmy to:) Quote Link to post Share on other sites
Kynio Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Witam Mam okazje kupic takie zębatki. Co powiecie o takim zestawie. Silnik G&P m120 Sprezyna m120 hurricane Bateria 10.8v 3300mAh Zębatki High speed SYSTEMA Czekam na Wasze opinie. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted July 10, 2007 Report Share Posted July 10, 2007 Te zębatki nie nadają się do tuningów mocowych :!: Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.