biper911 Posted February 6, 2006 Report Share Posted February 6, 2006 Witam maniaków.. Wczoraj rozebrałem swojego Glocka 17 HFC z zamiarem prymitywnego "tuningu" (podkładka pod sprężynę ;) ) oraz przymiarka do przerobienia hop-up'a na regulowany. Nie wiem jak wygląda budowa innych springów, ale domyślam się, że podobnie. Zwrocilem uwagę na pewien szczegół.. Jak wiadomo, spreżone przez tłok powietrze o objętości V w cylindrze musi się wydostać przez jego wąskie ujście. W stałej jednostce czasu (uderzenie tłoka=rozprężenie sprężyny) cała objętość powietrza z szerokiego cylindra musi się przejść przez ujście o znacznie mniejszej objętości - a więc prędkość wylotowa tego strumienia powietrza musi być większa, a zależy ona od objętości powietrza (czyli cylindra), czasu w jakim ma się ono "ewakuować" (w tym przypadku jest to wielkość stała) oraz od średnicy otworu wylotowego. Im mniejsza ta średnica tym większa prędkośc powietrza "u wylotu". O ile moje rozumowanie nie zawiera gdzieś błędu, to zmniejszenie średnicy otworu wylotowego z cylindra (np poprzez wstawienie tulejki) powinno zaowocować zwiększeniem prędkości wypychanego powietrza, a co za tym idzie FPS naszej sprężyny. Czy ktoś już próbował dokonywać takiej, dość prostej w wykonaniu przeróbki? Quote Link to post Share on other sites
cerber Posted February 6, 2006 Report Share Posted February 6, 2006 hmmm ale zeby przepchnac dana ilosc powietrza przez mniejsza dysze sprezyna musi byc odpowiednio mocniejsza. Imho dysza cylindra powinna byc jak najbardziej zblizona do 6mm (bo wtedy powietrze dziala na cala kulke) no i łatwo zapewnic szczelnosc. Jesli juz chcialbys robic tuning polegajacy na zabawie z cylindrem to jedyne co chyba mozna zrobic to zostawic taka sama dysze ale zwiększyc cylinder, tlok i sile sprezyny. wtedy poprostu "więcej" powietrza dziala na kulke. ale wtedy musisz miec dluzsza lufe (inaczej porpsotu nadmiar powietrza wyleci za qlka), i ciezsze kulki. Dobra koncze moje wywody bo zaczne projektowac jakiś "glock 17 carabine" :) Quote Link to post Share on other sites
Inferno Posted February 6, 2006 Report Share Posted February 6, 2006 Zmniejszanie otworu nic nie da IMO, ponieważ co z tego, że powietrze nabierze większej prędkości i co za tym idzie ciśnienia przeciskając się wąski otwór, skoro od razu rozpręży się w lufie o większej niż dysza średnicy... Quote Link to post Share on other sites
jackas Posted February 6, 2006 Report Share Posted February 6, 2006 powietrze nabierze większej prędkości i co za tym idzie ciśnienia A jakie ciśnienie wzrośnie? A jakie zmaleje? Krótko - im większy otwór tym mniejsze opory. Quote Link to post Share on other sites
Inferno Posted February 6, 2006 Report Share Posted February 6, 2006 A jakie ciśnienie wzrośnie? A jakie zmaleje? Nie bardzo rozumiem przyznam się szczerze... :roll: Quote Link to post Share on other sites
cerber Posted February 6, 2006 Report Share Posted February 6, 2006 A jakie ciśnienie wzrośnie? A jakie zmaleje? chyba przy zmniejszeniu srednicy dyszy cylindra powietrze bedzie mialo wieksze cisnienie w cylindrze a zmniejszy sie ono po dotarciu do lufy lub komry hopup. :) Zeby zmniejszenie srednicy dyszy cylindra mialo sesn musialbys zmniejszyc tez srednice lufy :). Jedynie mozesz zmienic proporcje (objetosc cylindra itp itp....) ale o tym juz pisalem wyzej Quote Link to post Share on other sites
biper911 Posted February 6, 2006 Author Report Share Posted February 6, 2006 Zeby zmniejszenie srednicy dyszy cylindra mialo sesn musialbys zmniejszyc tez srednice lufy :). Jedynie mozesz zmienic proporcje (objetosc cylindra itp itp....) ale o tym juz pisalem wyzej Średnicy lufy zmienić się nie da :) 6mm albo to już nie będzie ASG. Powiększyć cylindra też się nie da (za mało miejsca w replice). Co do argumentu, że za wylotek i tak następuję rozprężenie powietrza uchodzącego z cylindra, to wylot "dyszy" cylindra przylega do samej kulki w komorze HopUP, a więc to bezpośrednio na nią działa największa siła i powinna nadać jej większy pęd już na samym początku. No cóż... chyba nie pozostaje mi nic innego, jak przetestować ten pomysł w praktyce, bo wygląda na to, że nikt jeszcze tego nie próbował 8) Jest to o tyle wygodne, że zarówno montaż i jak demontaż takiego "tuningu" jest banalnie prosty. Najtrudniej pewnie będzie znaleźć odpowiednią tulejkę :D A co do zasady działania, to dobre skojarzenie będzie chyba z pompką do piłki z nakręcaną igłą: bez igły strumień powietrza jest słaby i "podmuch" ma dość mały zasięg, natomiast po założeniu igły pompując z tą samą siłą wyraźnie czuć i słychać, że powietrze opuszcza pompkę szybciej, a zasięg jego "strumienia" (który możemy poczuć na przykład na dłoni) jest większy. Quote Link to post Share on other sites
cerber Posted February 6, 2006 Report Share Posted February 6, 2006 założmy, ze " O " to kulka w twoim glocku. , a kreski oznaczaja strumien poweitrza. Chodzi o to, że wtedy sprezone powietrze działa na czesc kulki z wieksza siłą. Ale reszty kulki nic nie popycha :P. natomiast w stockowym cylindrze działa mniejsza siła na cała kulkę :). O===== - cylinder ze zwezoną dyszą _____ O_____ - standardowy cylinder Pozatym jak juz pisałem. Zeby dopchnac tłok do konca cylindra w takim samym czasie musi byc odpowiednio dobra sprezyna. Proste doswiadczenie: Napełnij strzykawkę wodą powiedzmy na 3/4. Potem nacisnij i "wypchnij" wodę. A teraz sproboj to samo zrobic zakładając na koniec strzykawki igłę (o duzo mniejszej średnicy). Woda w strzykawce zachowa sie analogicznie jak powietrze w cylindrze :). Ale jak chcesz testowac to prosze bardzo. Koniecznie napisz potem jak wyszło to w praniu :). Quote Link to post Share on other sites
jackas Posted February 7, 2006 Report Share Posted February 7, 2006 A jakie ciśnienie wzrośnie? A jakie zmaleje? Nie bardzo rozumiem przyznam się szczerze... Dynamiczne/statyczne. No to idźmy dalej z tym kagankiem ;) Z prawa Bernouliego (przepraszam jeśli przekręciłem nazwisko) wynika, że przy przepływie tej samej ilości gazu przez otwór, suma ciśnień jest stała. Przy zmniejszaniu otworu zwiększa się ciśnienie dynamiczne, spada statyczne. Oczywiście przy założeniu, że przepływa ta sama ilość gazu. Niestety im mniejszy otwór, tym większe opory i tym więcej energi jest tracone na pokonanie oporów na dyszy zamiast na wypchnięcie kulki z lufy. A co do "doświadczenia" z pompką do piłki - w jaki sposób została zapewniona "ta sama siła"? Quote Link to post Share on other sites
obas Posted February 15, 2006 Report Share Posted February 15, 2006 witam panowie co do zmniejszenia srednicy dyszy przetestowalem ,i tu kolega powyzej 'biper' ma racje zmniejszylem w moim doswiadczalnym starym klamocie mx 177 pierwszym double engele o 0,5mm i faktycznie ma o wiele wiekszą moc z 0,20g kulki tajgun rozpryskuja sie na kawalki o ściane blokową a przed tem ledwo wylatywaly z lufy przy tym zwiekszylem o drobine skok tloka ! POZDRAWIAM . Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.