Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

FPS a masa BB's (optymalny tor lotu kulki)


Recommended Posts

Witam

Szukałem sporo po zagranicznych forach i znalazłem kilka tematów związanych z powiązaniem prędkości wylotowej kulki po upg a dobieraniu kulek o optymalnej masie.

Za najciekawsze takie zestawienie uważam to :

 

.12g 100fps-220fps

.20g 175fps-350fps

.23g 225fps-375fps

.25g 250fps-425fps

.28g 340fps-520fps

.30g 355fps-545fps

.33g 380fps-570fps

.36g 450fps-600fps

.43g 500fps-700fps

.88g 600fps-1000+ (nie do zastosowań w rozgrykwach ASG !!! - strzelanie tarczowe itd)

 

 

Na tej podstawie każdy zainteresowany będzie mógł dobrać masę kulek stosownie do FPS swojej repliki czy to w stock'u czy po tuningu.

 

Pozdrawiam

żylet

 

Ps: Jak było to skasujcie (ja nie znalazłem :wink: )

Link to post
Share on other sites

W sumie fajnie, ze komus sie chcialo pogrzebac i poszukac takich informacji, ale najlepsza metoda dobrania kulek jest po prostu wyprobowanie roznych opcji i stwierdzenie, jakie wersje sa najlepsze do jakich warunkow.

 

Np do CQB nie ma co sie rozwodzic nad masa kulek, bo raz, ze guny nie powinny byc zbyt stuningowane, a dwa, ze 0.2 wystarczy w zupelnosci biorac pod uwage odleglosci na ktorych sie walczy, brak zaklocen atmosferycznych (przewaznie) oraz fakt ze dostanie kulka o dowolnej masie z 3 metrow moze byc bardzo nieprzyjemne...

 

Natomiast przy doborze kulek do otwartych przestrzeni, trzeba brac pod uwage nastepujace fakty. Im ciezsza kulka tym pewniejszy tor lotu i mniejsza podatnosc na wiatr i inne zaklocenia atmosferyczne. Automatycznie jednak maleje predkosc wylotowa kulki, z czym sie wiaze mniejszy zasieg oraz (co jest nie mniej wazne) zwieksza sie czas dotarcia kulki od lufy do celu (mozna sie bawic w bullet time)...

 

W takich przypadkach trzeba po prostu znalezc zloty srodek aczkolwiek takie zestawienie tez moze dac jakies tam pojecie.

Link to post
Share on other sites

Val w kilku kwestiach się z tobą zgodzę . Nie chodziło mi o stworzenie jakiś sztywnych zasad stosowania kulek o poszczególnych masach. Zawsze istnieją wyjątki np wspomniane CQB , chodzi jednak o to żeby nowi mieli jakieś pojęcie jaką amunicję zastosować.

 

Jak widzisz przedziały mocno się zazębiają i tu jest moim zdaniem duży plus właśnie takiego zestawienia. Zostały dobrane tak żeby można było wybrać właśnie pomiędzy maksymalną prędkościa a jak najbardziej płaskim torem lotu kulki itp.

 

Zauważ że gracz posiadający np replikę o prędkości np 300fps znajdzie ten zakres przy 3 masach kulek najbardziej dla tej wartości odpowiednich. Jakie będą dla niego priorytety przy doborze amunicji to już jego sprawa. To zestawienie ma na celu pokazanie jakie kulki jest sens stosować dla danych parametrów broni (repliki)

 

Oczywiście FPS'y są podane dla pomiaru na kulce 0,2 g czyli o takiej masie jaką standardowo wykonuje się pomiar przy określaniu FPS danego modelu .

 

Pozdrawiam

żylet

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...