żylet Posted February 24, 2006 Report Share Posted February 24, 2006 Witam Szukałem sporo po zagranicznych forach i znalazłem kilka tematów związanych z powiązaniem prędkości wylotowej kulki po upg a dobieraniu kulek o optymalnej masie. Za najciekawsze takie zestawienie uważam to : .12g 100fps-220fps .20g 175fps-350fps .23g 225fps-375fps .25g 250fps-425fps .28g 340fps-520fps .30g 355fps-545fps .33g 380fps-570fps .36g 450fps-600fps .43g 500fps-700fps .88g 600fps-1000+ (nie do zastosowań w rozgrykwach ASG !!! - strzelanie tarczowe itd) Na tej podstawie każdy zainteresowany będzie mógł dobrać masę kulek stosownie do FPS swojej repliki czy to w stock'u czy po tuningu. Pozdrawiam żylet Ps: Jak było to skasujcie (ja nie znalazłem :wink: ) Quote Link to post Share on other sites
val Posted February 24, 2006 Report Share Posted February 24, 2006 W sumie fajnie, ze komus sie chcialo pogrzebac i poszukac takich informacji, ale najlepsza metoda dobrania kulek jest po prostu wyprobowanie roznych opcji i stwierdzenie, jakie wersje sa najlepsze do jakich warunkow. Np do CQB nie ma co sie rozwodzic nad masa kulek, bo raz, ze guny nie powinny byc zbyt stuningowane, a dwa, ze 0.2 wystarczy w zupelnosci biorac pod uwage odleglosci na ktorych sie walczy, brak zaklocen atmosferycznych (przewaznie) oraz fakt ze dostanie kulka o dowolnej masie z 3 metrow moze byc bardzo nieprzyjemne... Natomiast przy doborze kulek do otwartych przestrzeni, trzeba brac pod uwage nastepujace fakty. Im ciezsza kulka tym pewniejszy tor lotu i mniejsza podatnosc na wiatr i inne zaklocenia atmosferyczne. Automatycznie jednak maleje predkosc wylotowa kulki, z czym sie wiaze mniejszy zasieg oraz (co jest nie mniej wazne) zwieksza sie czas dotarcia kulki od lufy do celu (mozna sie bawic w bullet time)... W takich przypadkach trzeba po prostu znalezc zloty srodek aczkolwiek takie zestawienie tez moze dac jakies tam pojecie. Quote Link to post Share on other sites
żylet Posted February 24, 2006 Author Report Share Posted February 24, 2006 Val w kilku kwestiach się z tobą zgodzę . Nie chodziło mi o stworzenie jakiś sztywnych zasad stosowania kulek o poszczególnych masach. Zawsze istnieją wyjątki np wspomniane CQB , chodzi jednak o to żeby nowi mieli jakieś pojęcie jaką amunicję zastosować. Jak widzisz przedziały mocno się zazębiają i tu jest moim zdaniem duży plus właśnie takiego zestawienia. Zostały dobrane tak żeby można było wybrać właśnie pomiędzy maksymalną prędkościa a jak najbardziej płaskim torem lotu kulki itp. Zauważ że gracz posiadający np replikę o prędkości np 300fps znajdzie ten zakres przy 3 masach kulek najbardziej dla tej wartości odpowiednich. Jakie będą dla niego priorytety przy doborze amunicji to już jego sprawa. To zestawienie ma na celu pokazanie jakie kulki jest sens stosować dla danych parametrów broni (repliki) Oczywiście FPS'y są podane dla pomiaru na kulce 0,2 g czyli o takiej masie jaką standardowo wykonuje się pomiar przy określaniu FPS danego modelu . Pozdrawiam żylet Quote Link to post Share on other sites
val Posted February 24, 2006 Report Share Posted February 24, 2006 No w sumie racja, z tego zestawienia w miare precyzyjnie da sie wywnioskowac od jakich kulek sie trzymac z daleka i nawet nie probowac z nimi zabawy (znajac moc swojej repliki). Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.