Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Poruszanie zębatek


Recommended Posts

Witam, nieznalazlem na to pytanie odpowiedzi nigdzie a ciekawi mnie bardzo :-). A więc gdy układamy zębatki w gerboxie i poruszmy nimi to powinny chodzic leciutke tak ze palcem mozna je spokojnie krecic bez zadnego wysiłku, i moje pytanie teraz takie czy po skreceniu gearboxa d kupy (wtedy krecilismy na otwartym :P ), te zebatki nadal pownny tak leciutko chodzic? Bo mozna poruszac tą zebatka ktora wprawia w ruch silnik. I pytanie czy w tym momencie juz po skreceniu ta zebatka tez powinna tak leciutko chodzic? Bo u mnie zabardzo sie jej ruszyc nieda :-) a silowo niechce probowac, juz kilkakrotnie skrecalem i efekt ten sam. Z góry wielkie dzięks za pomoc.

Link to post
Share on other sites

dzieks , to sie pobawie z tmyi podkladkami bo nimoge ruszyc faktycznie :-)

 

[ Dodano: 06 Mar 2006 00:03 ]

No więc , podkładki poustawialem i zębatki się ładnie kręcą ale jedynie jak niema w gearboxie antyrewersa ( wiem ze antyrewers blokuje zębatki ale tylko w jedną strone) A poruszyć się nieda zębatkami wogule , i nieweim co może byc nietak. Ma ktos jakis pomysl co z tym zrobic? :-)

Link to post
Share on other sites

Napisałeś, że zębatki ładnie się kręcą bez antireversala, a potem, że nie da się ich ruszyć jak jest on na miejscu (tak to przynajmniej zrozumiałem :roll: ). Jeżeli masz w gearboxie jednocześnie tłok i antireversal to się to po prostu w pewnym momencie zablokuje (tzn, ręcznie tego nie obrócisz).

Zrób tak:

Wymontuj cylinder, tłok etc.

Zacznij od Pierwszej zębatki, pozostałe wyjmij. Rozłóż podkładki mniejwięcej symetrycznie po każdej stronie, ale tak, żeby po złożeniu połówek gearboxa mogła się swobodnie obracać... ALE też bez zbyt dużego luzu ;)

Jak już to zrobisz włóż drugą zębatkę i ustal ją podkładkami tak, żeby zęby większego koła nie ocierały o wnęterze gearboxa i wystające części pierwszej zębatki (zapadki antireversala). I jak wcześniej po złożeniu połówek gearboxa powinny te dwie zębatki lekko się obracać.

Ostatnią zębatkę ustawiasz tak, żeby zęby naciągajce tłok nie szorowały o drugą zębatkę. I znowu wszystko powinno się ładnie kręcić po złożeniu...

Pamiętaj tylko o tylko o tych luzach, nie mogą być ani za duże ani za małe ;) (dobrze by było mieć zestaw podkładek :roll: ), a antireversal załóż na końcu.

Link to post
Share on other sites

dobrze jest też przy pasowaniu i sprawdzaniu luzu, skręcać gearbox za każdym razem śrubami. Inaczej zębatki się zachowują jak sciśniesz połówki gearboxa palcami, a inaczej jak skęcisz śrubami, efekt może być taki, że zębatki obracają się luźno i jest ok. a po skręceniu śrubami już nie

Link to post
Share on other sites

Wilekie dzieki za odpowiedz . Co do tloka to tak wyciągałem go ze środka :-) i mozna tak ustawic ostatnią zębatke zeby mozna byla nią jescze tropche poryszać nawet z tłokiem. Dzieks za rade popróbuje waszym sposobem. Chociaz jest tak jak napisalem gearbox mocno skręcony i zębatki poruszają sie leciutke jak go skręce bez antyrewersa, a jak doloze antyrewers i skrece na tym samym ustawieniu to lipa :-) no nic jeszce sie dzis pobawie , dzieks za pomoc.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...