wish Posted April 30, 2023 Report Share Posted April 30, 2023 Może powinienem przed grą, ale już za późno więc może pogadamy po grze. Czy tego typu rozgrywka ma Waszym zdaniem sens? Czy widzicie potencjał w rozwijaniu tego typu gier. Na szybko co sam uważam, że nie wyszło i powinno zostać poprawione. Najważniejsza sprawa to oczywiście co zrobić gdy jedna ze stron zdominuje drugą, tak że ta nie może wyjść ze swojej bazy. Myślę, że w bazie powinno być więcej punktów do zdobycia. Na MC2 było ich tylko 5 z możliwości zdobycia jednego 1 raz na 1h. Sugerowałbym umieszczenie przynajmniej 10 lub nawet 15, w sytuacji jaką mieliśmy, dowódca strony zdominowanej, daje znać organizatorowi o zaistniałej sytuacji. Strona zdominowana offgamowo wysyła swoich ludzi po niezbędne zasoby w ilości odpowiedniej do ilości graczy biorących udział w rozgrywce, a dowódca oddaje określoną ilość punktów ze swojej skrzyni. Obie strony wracają do sowich punktów resp i ponownie próbują przejąć dominację na planszy. Takie rozwiązanie spowoduje, że nawet jeśli wystąpi dominacja, będzie możliwy szybki powrót do gry obu stron do gry. A ewentualny przestój będzie można wykorzystać na krótki odpoczynek. Z kolei strona dominująca uzyska dodatkowe punkty bez zdobywania bazy przeciwnika. Odnośnie pól minowych które miały grać dość ważną rolę a nie grały wcale. Niestety problemem jest czas rozgrywki, czas dojazdu graczy na teren, i czas przygotowania się graczy do rozgrywki. Ogłaszając grę pisałem o tym, że start miał nastąpić o godzinie 11. Niestety nastąpiło godzinne opóźnienie, przez co zabrakło czasu właśnie na przygotowanie baz do gry. Bo ta pierwsza godzina właśnie temu miała służyć. Żeby było sprawiedliwie, nie chciałem wpuszczać nikogo na teren gry wcześniej, że po grze nie było pretensji, że jedna czy druga strona miała więcej czasu na okopanie się. Ale może organizując tego typu spotkanie, warto zaznaczyć, że bazy zostają "otwarte" godzinę wcześniej i każda strona przygotowuje się offgamowo. Wówczas ustalenia między graczami przed rozgrywką będą miały więcej sensu. Co do saperów i ich zadań. Już przed grą pisaliście, że to nie saperska robota, ok zgadzam się z tym. Ale wcześniej wyjaśniałem dlaczego tak to rozegrałem, oczywiście można to zmienić i jak ktoś wcześniej pisał, dać graczom torby transportowe, w których zasoby mogłyby być przenoszone. Wówczas saperzy mogliby zająć się saperką robotą, a tu mielibyśmy gońców, którzy byliby wybierani przez dowódcę w HQ. Odnośnie medyków, tak wiem, powinni mieć jakieś bandaże na starcie. Myślę, że to też poprawiłoby płynność rozgrywki. Teren gry, na razie nie wiem jak próbować rozwiązać tego typu problem bo chyba oprócz pola paintballowego albo pustyni idealna równość będzie ciężka do ogarnięcia, ale będę jeszcze nad tym pracował. Otwieram dyskusję i czekam na propozycje rozwiązań. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.