skrobo Posted April 26, 2006 Report Share Posted April 26, 2006 Zakładam ten temat i proszę was o umieszczanie w nim swoich domowych patentów na naprawę części do waszych gunów, zarazem prosze o nie pisanie komentarzy typu: " a po co to robić jak można kupić nową część w sklepie". Zaczynamy Opiszę teraz moją metodę na naprawę niektórych części z gearboxa ver 2 oraz sposobów na polepszenie działania. Działam na gearboxie z MP5 A5 WELLa. Sory za niewyraźne fotki 1. Rozdzielacz rodzaju ognia Jest to część która często się psuje w stockowym WELLu a nowa kosztuje 24pln i wygląda tak: http://military.pl/s/m/MC20.html. Mi ułamał się sam czubek przez co nie miałem singla tylko Safe , auto i auto. Naprawiłem tą cżęść przy pomocy superglue spinacza biurowego i nitki. Bierzemy spinacz biurowy i przy pomocy kombinerek robimy główkę formujemy odpowiedni kształt i długość i dopasowujemy do wcięcia w uszkodzonej części. Owijamy go nitką ( nie za grubo ) a następnie dajemy na nitki kilka kropelek superglue. Zrobiłem tak i singiel działa. 2. Uszczelniamy głowice cylindra. Wycinamy cieńki pasek z taśmy izolacyjnej i umieszczamy pod O-ringiem (uszczelką) U mnie znacznie doszczelniłem głowicę w ten sposób. 3. Głowica tłoka w WELLu. WEELowska głowica tłoka nie posiada otworów dzięki którym powietrze rozpychające O-ring uszczelniaja ją, można je zrobić rozgrzanym pręcikiem np: spinaczem biurowym 4. Tani spray silikonowy. 300 ml Suunycar Silicone Lube - 0k 6 d0 7 zł 65 ml CarPlan Silikon Spray - ok 10 zł Silikony dostępne w większych marketach na stoisku samochodowym Czekam na wasze patenty. Quote Link to post Share on other sites
SoH Jasio Posted April 27, 2006 Report Share Posted April 27, 2006 No nie wiem ,poza tym linki nie działaja i nie wchodzą foty :F Quote Link to post Share on other sites
baalp Posted April 27, 2006 Report Share Posted April 27, 2006 2. Uszczelniamy głowice cylindra. Wycinamy cieńki pasek z taśmy izolacyjnej i umieszczamy pod O-ringiem (uszczelką) Ja w mp-5sd6 ICS'u zrobiłem inaczej wyjąłem o-ring'a poszedłem do Hydraulicznego kupiłem lekko większego(za 40gr) i to pozwoliło na osiągnięcie szczelności strzykawki (tylko przy sprężaniu, bo przy naciąganiu tłok nie jest na szczęście tak szczelny), więc nie rozumiem, po co wycinać coś skoro można mieć ten sam efekt za nie duża kwotę :D Doradzam też wyciorowanie lufy, co jakiś czas (naprawdę zbiera się w niej dużo zanieczyszczeń) trzeba tylko uważać na hop-up żeby go nie uszkodzić. Quote Link to post Share on other sites
skrobo Posted April 27, 2006 Author Report Share Posted April 27, 2006 Ja w mp-5sd6 ICS'u zrobiłem inaczej wyjąłem o-ring'a poszedłem do Hydraulicznego kupiłem lekko większego(za 40gr) i to pozwoliło na osiągnięcie szczelności strzykawki (tylko przy sprężaniu, bo przy naciąganiu tłok nie jest na szczęście tak szczelny), więc nie rozumiem, po co wycinać coś skoro można mieć ten sam efekt za nie duża kwotę Very HappyDoradzam też wyciorowanie lufy, co jakiś czas (naprawdę zbiera się w niej dużo zanieczyszczeń) trzeba tylko uważać na hop-up żeby go nie uszkodzić. Właśnie o taki patenty mi chodzi. Każdy ma swoje sposoby i dlatego założyłem ten temat żeby się nimi podzielić. Co do fotek to naciśnij na ikonke foty. Wieczorem wżuce na inny serwer aby były widoczne w poście Quote Link to post Share on other sites
polch Posted April 27, 2006 Report Share Posted April 27, 2006 Ciekawych rzeczy się człowiek może dowiedzieć... A jeśli chodzi o wyciorowanie :? to jak się to robi 8O Quote Link to post Share on other sites
cerber Posted April 28, 2006 Report Share Posted April 28, 2006 biezesz czysty kawalek tkaniny na wycior i czyscisz lufe... Quote Link to post Share on other sites
smoke Posted April 29, 2006 Report Share Posted April 29, 2006 ja tez czesto używam nitki.Jest ona dobrym materiałem do usztywniania.Ale jesli pęknie wam jakis płaski element to najlepiej troche superglue i potem 2 ciękie paskeczki WŁÓKNA WĘGLOWEGO PO OBU STRONACH bedzie bardzo mocno trzymac (wlokno mozna dostac w sklepie modelarskim) Quote Link to post Share on other sites
upaupa Posted April 29, 2006 Report Share Posted April 29, 2006 "wyciorowanie lufy" 8O a co to jest? :wink: nie lepiej uzyc zwrotu "czyszczenie lufy"? Pierwsze co trzeba zrobic do dokladnie ustalic shimming kol zebatych w GB, drugie- wymienic okablowanie GB (najlepiej w calym gunie ) na kabelki modelarskie, trzecie -w miare mozliwosci powymianiac male wtyki tamiya na duze czwarte- wymienic baznadziejne wkrety uzyte stockowo do skrecenia GB na jakies chocby ciut lepsze kupione chociazby w castoramie (nie mowie tu o dobrych torxach czy innych ) gdyz te seryjne nie wytrzymaja kilku rozkrecen GB. Jest jeszcze kilka patentow, ktore zastosowalem w swoim karabinku, ale o nich napisze kiedy indziej...duzo pisania i sa to rzeczy, ktore raczej kazdy z Was uzna za szalenstwo :P Quote Link to post Share on other sites
crossman Posted April 29, 2006 Report Share Posted April 29, 2006 Witam Napisz co robisz, by zwiększyć moc, osiągi itp. To jest bardzo ciekawe. Może inni posiadacze replik lub samoróbek będą wykorzystywać te pomysły. Pozdro i licze na info :P Quote Link to post Share on other sites
MATI12 Posted April 29, 2006 Report Share Posted April 29, 2006 "wyciorowanie lufy" a co to jest? nie lepiej uzyc zwrotu "czyszczenie lufy"? nie Witam Napisz co robisz' date=' by zwiększyć moc, osiągi itp. To jest bardzo ciekawe. Może inni posiadacze replik lub samoróbek będą wykorzystywać te pomysły. Pozdro i licze na info[/quote'] ej stary cały dział na forum masz o tym :| Quote Link to post Share on other sites
baalp Posted May 2, 2006 Report Share Posted May 2, 2006 Kolejną część, jaką wymieniłem była prowadnica sprężyny. Bierzemy stary model do ślusarza(zaprzyjaźnionego) i on nam to dorabia w wolnym czasie. Moja jest z mosiądzu(jedyna wada to ciężar, bo nie jest wytłoczona w środku), trzeba pamiętać o wywierceniu otworu i nagwintowaniu go pod śrubę niepozwalającą się przemieszczać naszej prowadnicy i to wszystko. W taki sam sposób można wymienić więcej części w AEG'u, potrzeba tylko wyobraźni :mrgreen: Quote Link to post Share on other sites
skrobo Posted May 18, 2006 Author Report Share Posted May 18, 2006 myślałem żeby kupić łożysko włożyć pomiędzy dwie podkładki i zamontować w tłoku, tylko niechce mi się po mieście szukać łożysk ale jak już znajde to opiszę. Jest jeszcze kilka patentow, ktore zastosowalem w swoim karabinku, ale o nich napisze kiedy indziej...duzo pisania i sa to rzeczy, ktore raczej kazdy z Was uzna za szalenstwo :P Napisz ja chętnie poczytam i za szaleńca cie nie uznam bo sam właśnie w WELLu robie ruchowy zamek do wylotu łusek. Quote Link to post Share on other sites
crossman Posted May 18, 2006 Report Share Posted May 18, 2006 Zapodaj jakieś zdjęcia jeśli możesz z tym zamkiem. Chętnie zobaczę. Przyłączam się do prośby w sprawie przeróbek :lol: Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Poland Posted May 18, 2006 Report Share Posted May 18, 2006 Z domowych sposobów to napar ze smardzy (takie grzyby) dobrze robi, ale jest z tym troche zachodu, bo replikę trzeba trzymać w oparach przez noc (najlepiej nad dużą misą i nakryć to wszystko kocem). Sprawdzone przez dziadka partyzanta. A tak na marginesie co to jest iTuning? Coś jak iPod? A na poważnie to domowym sposobem zamontowałem kiedyś celownik laserowy do XM177E2, ale pasuje to do każdej broni z serii M16. Zamieszczam zdjęcie. Jest to montaż do takiego celownika. Po prostu trzeba wyszlifować pilnikiem montaż i da się go zamontować na zespół muszki. Quote Link to post Share on other sites
LHOswald Posted April 28, 2007 Report Share Posted April 28, 2007 Mi spadała dysza z popychacza , więc tą dyszę przykleiłem. (wiem - to słaby "patent") Drugie: dysza na popychaczu była "dość nie szczelnie" osadzona na dyszy głowicy cylindra , więc bardzo cieniutko pociągnąłem ją ... lakierem przezroczystym do paznokci , na początku nie chce wejść jedna w drugą , trzeba lekko szlifować , symetrycznie osiowo rzecz jasna. Teraz jest dość ciasno , ale jest bardzo szczelny kontakt pomiędzy dyszami teraz. To już dało względne polepszenie . Trzecie: zatkałem dziurę boczną w cylindrze - to dało ok + 30% więcej powietrza. celność ok 50cm rozprysku z ok 20m , ale ma moc aby przebić gruby karton - wcześniej nie miała... Quote Link to post Share on other sites
BlazakoV Posted April 28, 2007 Report Share Posted April 28, 2007 Ten, kto miał kiedyś do czynienia z rozbebeszonym AUGiem (np TM) powinien wiedzieć, jak wygląda cały ten "dwustopniowy spust" w praktyce. W skrócie opiera się na dwóch maleńkich sprężynkach, poddawanych naprężeniom pod dość nietypowym kątem. W każdym razie jeżeli: - Spust zacznie działać bardzo ciężko - Zaczną się problemy q ogóle z dostępem do auto - Uznasz po prostu, że skok pomiędzy semi a auto jest zbyt mocny Można bezkarnie wywalić jedną z tych sprężynek. ;) To chyba jedyna naprawa, przy której zostają jeszcze części :P Quote Link to post Share on other sites
yeahlon Posted April 28, 2007 Report Share Posted April 28, 2007 Domowy hop up do Rugera :P:P:P Należy wyciąć z czarnej śliskiej taśmy izolacyjnej prostokąt o wielkości 2 razy gumki hopUp, żeby można ją było zagiąć i skleić razem. Po zagięciu z góry i z dołu mamy śliską powierzchnie scoota bez kleju, powinna ona miec wielkość gumki HOP UP. Wkładamy naszą gumkę do komory (nalezy pamiętać żeby od strony z której lufa wchodzi do komory było zagięcie taśmy, pozwala to uniknąć rozerwania "gumki" przy wkładaniu). Potem trzeba jeszcze wykonać dystanser, najlepiej z miekkiej gumy(dętka etc.) ja zrobiłem kwadrat okolo 1,5mm x 1,5mm x 1,5mm i taki słupek dociskający pod śrubkę 1x1x3. Gumka podkręca lepiej niż seryjna. Jej żywotność, przestrzeliłem na niej już około 1000 kulek, a koszt żaden :) Jakby ktoś sie bawił to proszę pisać:P Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.