Manfred Posted May 10, 2006 Report Share Posted May 10, 2006 Pomysł na niniejszy scenariusz zaczerpnąłem z książki F. Forsyth`a p.t. "Fałszerz". Scenariusz był rozgrwany w geograficznym centrum Polski - miejscowości Piątek. Znajduje się tam opuszczona fabryczka idealna do ASG. Scenariusz ten jest przeznaczony dla grup z mieszanym uzbrojeniem: niewiele więcej niż połowa to AEGi, reszta to sprężyny. Tło fabularne: Irlandia, maj, 1992 roku. IRA (Irish Republican Army – Irlandzka Armia Republikańska) stoi przed niemałym problemem: ciągłe apele rządu w Dublinie o zaprzestanie dofinansowania terrorystów przynoszą skutek: pieniądze, kiedyś płynące szerokim jak rzeka strumieniem teraz stają się surowcem deficytowym. IRA, mająca stały napływ kadr z fanatycznych wiosek na południu wyspy, nie może ich wyposażyć w broń. Fundusze, które są aktualnie do dyspozycji, wystarczają zaledwie na zakup kilku pistoletów, ewentualnie dwóch, trzech PMek. Jednakże pieniądze nie rozwiążą problemu: IRA nie ma skąd brać broni: od czasu dojścia do władzy Gorbaczowa poparcie ZSRR dla terroryzmu na zachodzie malało, aż w końcu ustało zupełnie. IRA próbowała kilka razy sprowadzać broń z USA, jednakże zwykle FBI było szybsze. Ostatnio nawiązano kontakty z Republiką Ludowej Dżamachirii (kiedyś Libia) pułkownika Muamara al-Kadafiego. Negocjacje w sprawie zakupu uzbrojenia są na tyle zaawansowane, że jedynym problemem pozostają fundusze. Negocjacje zostały zakończone sukcesem: Rada Armii wynegocjowała olbrzymi zakup broni, między innymi: 2 metryczne tony semteksu-H, przeznaczonego na bomby w kinach i centrach handlowych, kilka wyrzutni rakiet RPG-7, ładunek min przeciwpiechotnyh oraz kilka kontenerów karabinów i pistoletów maszynowych wraz z amunicją. Niestety (dla IRA) brytyjski wywiad z pomocą komandosów SAS przechwycił transport. IRA, dysząca rządzą zemsty, znowu jest w punkcie wyjścia ... Londyn, 12 sierpnia 1992 roku. Sir Mark Stamford, wicedyrektor MI-6 odpowiedzialny za infiltrację IRA został porwany przez małą grupkę bojówkarzy. Dokonali oni porwania w jedyny możliwy dla nich sposób: po prostu zaczaili się pod willą Stamforda i kiedy ten ostatni wychodził z psem na spacer, po prostu kazali mu wsiadać do samochodu pod groźbą użycia broni. Porywacze zaszyli się gdzieś w podlondyńskich miasteczkach. Policja wraz z kontrwywiadem prowadzi intensywne poszukiwania. Porywacze zostali namierzeni w opuszczonej fabryce w podlondyńskiej dzielnicy Stansted. Premier wysłał drużynę komandosów SAS celem odbicia zakładnika. Drużyny: W scenariuszu występują dwie główne drużyny: 1. bojówkarze IRA (dwie równe podgrupy) (3/5 wszystkich uczestników) 1.a. IRA1: grupa, która dokonała porwania. Uzbrojenie: broń krótka, pojedyncze AEGi. 1.b. IRA2: wsparcie z "centrali" dla porywaczy. Uzbrojenie: pojedyncza broń krótka, AEGi. 2. komandosi SAS. Uzbrojenie: najmocniejsze AEGi. Scenariusz Część I: zakładnik IRA1 przetrzymuje Sir Marka Stamforda. Wiedzą o zbliżających się komandosach, dlatego powiadomili już swoich przełożonych o swojej sytuacji. „Centrala” wysłała na pomoc wsparcie (IRA2 - dotrze po 10 minutach). Zakładnikowi podano narkotyki w celu "ułatwienia" mu komunikacji z przesłuchującymi go terrorystami, więc jest zamroczony i z ledwością się porusza. Celem SAS jest odbicie zakładnika i odprowadzenie go do punktu startowego. Celem IRA jest przetrwać atak SAS, a w wypadku odbicia zakładnika nie dopuścić do doprowadzenia go do punktu ewakuacyjnego. Ze względu na silną dawkę narkotyków SAS ma 30 minut na dotarcie do zakładnika i odprowadzenie go do punktu ewakuacyjnego, gdzie będą czekały środki usuwające wpływ narkotyków: po tym czasie serce nie wytrzyma i sir Mark umrze. Część II: tajne dane Okazuje się, że sir Mark miał przy sobie w aktówce tajne dane dotyczące struktury agentów wewnątrz IRA. Tuż przed przybyciem SAS terroryści próbowali je rozkodować (wewnętrzna reguła tajnych służb mówi, że dokumenty mogą być wynoszone poza biuro tylko w postaci zaszyfrowanej). Jednak na czas walki schowali je z gdzieś w budynku. Zadaniem komandosów jest odzyskanie aktówki. Jednak SAS nie wie, że wraz ze wsparciem przybył Kevin Mahoney – dowódca komórki Operacji Specjalnych IRA. Mahoney jest jednym z najniebezpieczniejszych terrorystów w IRA, poszukiwanym na dwóch kontynentach. Zdecydował on, że Stamford, dochodzący do siebie w punkcie ewakuacyjnym SAS, mógłby rozpoznać zbyt wielu rewolucjonistów. Rozkazał go zabić. Celem IRA jest: ukrycie i obrona aktówki oraz morderstwo sir Marka. Celem SAS jest obrona sir Stamforda oraz odzyskanie aktówki. Czas jest nielimitowany. Część III: polowanie Sir Mark Stamford, wicedyrektor MI-6 odpowiedzialny za infiltrację IRA nie żyje. Pocisk z Kałasznikowa malowniczo roztrzaskał mu czaszkę. Na nic zdał się fakt odzyskania aktówki przez SAS. Jednak Kevin Mahoney został rozpoznany. Głównym priorytetem SAS staje się ujęcie go – żywym lub martwym. Jednak Mahoney dopiero się rozgrzewa: wpadł on na pomysł odcięcia SAS od posiłków, bazy, dowódców – postanowił wysadzić w powietrze transporter SAS oraz ich wóz łączności. Celem IRA jest podłożenie bomby w punkcie startowym SAS oraz niedopuszczenie do pojmania Mahoneya. Celem SAS jest pojmać Mahoneya i nie dopuścić do zbombardowania własnego zaplecza. Czas jest nielimitowany. Część IV: IRA kontratakuje Plan IRA powiódł się: całe wsparcie SAS zostało zniszczone, a ludzie zabici. W tej sytuacji komandosi zostali zmuszeni do wycofania się i oczekiwania na wsparcie. IRA, która dyszy żądzą zemsty na Brytyjczykach za swoje porażki, ma teraz świetną okazję: może wystrzelać wszystkich brytyjskich komandosów. Obie drużyny startują w tym samym miejscu. Brytyjczycy ruszają pierwsi i mają 10 minut na znalezienie sobie kryjówki, w której zdołają przetrwać do czasu nadejścia posiłków. IRA rusza 10 minut później i ma 30 minut na całkowitą eksterminację SAS: potem, ze względu na posiłki, nie będzie to możliwe. Celem SAS jest przetrwać 30 minut pod ogniem IRA. Celem IRA jest zabicie jak największej ilości Brytyjczyków. Czas jest nielimitowany. Część V: Clash of the titans SAS odparła atak terrorystów. Straty były ciężkie po obu stronach. Nadszedł czas na ewakuację. Jednak w wyniku ostatnich działań między każdą z drużyn a jej punktem ewakuacyjnym jest ta druga drużyna. Pytanie jest: kto zdoła się przebić ? Celem każdej z drużyn jest się przebicie się do punktu ewakuacyjnego: trzeba wprowadzić do punktu ewakuacyjnego więcej niż połowę startowego stanu liczebnego swoich ludzi. Czas jest nielimitowany Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.