geckommv Posted August 27 Report Share Posted August 27 Witam szanownych użytkowników forum! Posiadam replikę już koło 3-4 lat jednak została kupiona i wystrzelone z niej może tysiąc kulek nie więcej później leżała tak aż do tego tygodnia. Na początku wszystko działało jednak dzisiaj replika nagle przestała reagować. Dodam , że wymontowałem system odpowiadający za EBB po wyczytaniu o tym że źle wpływa na żywotność gearboxu. Wracając do problemu replika nagle przestała strzelać nie było dziwnych dźwięków ani wcześniejszych problemów. Po rozebraniu jej i sprawdziłem to co przyszło mi do głowy czyli napięcie w akumulatorze, okablowanie, gearbox wygląda na sprawny niestety wyszło na to , że silnik gearboxu nie działa. Co mogło spowodować jego zepsucie się? Replika była mało używana jak nowa. Jaki silnik będzie pasował do tego modelu? Ciężko doszukać mi się informacji dotyczących różnic tych silników wiem że są długie i krótkie u mnie był krótki. Warto zainwestować i kupić silnik za ok.200zł czy tańszy? Czym one tak naprawdę się różnią? Jaki silnik jest warty polecenia? Czy użycie naprzemiennie lipo 7,4 i nimh 8,4 mogło spowodować uszkodzenie silnika? Czy warto założyć bezpiecznik na okablowanie np. 25A 250V? Bardzo prosiłbym kogoś bardziej doświadczonego o pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted August 27 Report Share Posted August 27 A jesteś pewien że to silnik padł, a nie baterie? Silniki to raczej najmniej awaryjna część repliki. Spalone silniki zazwyczaj śmierdzą ;) Baterie nowe czy też leżały 3-4 lata? Może jakiś problem w okablowaniu czy mikrostyku? Jak nie boisz się grzebać to podłącz silnik do baterii na krótko. Do replik G36 są silniki krótkie. Różnią się szybkością i mocą. Są różne oznaczenia, zazwyczaj K i/lub TPA. Im wyższe TPA (turns per armature, po polsku to będzie chyba uzwojenie twornika) tym silnik jest mocniejszy i będzie mu łatwiej naciągnąć sprężynę. K to obroty na minutę w tysiącach. Zazwyczaj im wyższe TPA tym mniejsze K. Silniki z wysokim TPA są nazywane High Torque, silniki z dużym K są nazywane High Speed. Nie wiem co planujesz robić z repliką, jak bardzo chcesz w nią inwestować. Są stockowe silniki za ~100 zł, są już dobre za +200 np. G&G, ICS, Guarder, Ultimate. Quote Link to post Share on other sites
geckommv Posted August 28 Author Report Share Posted August 28 Jedna bateria nimh 8,4 stara leżała ale działa a druga nowa 7,4 lipo przyszła wczoraj.Okablowanie sprawdzałem i prąd przewodzi więc chyba ono będzie sprawne. Spróbuję dzisiaj podłączyć silnik na krótko. Dziękuję bardzo za informacje o silnikach dużo mi to pomoże. Replikę planuję naprawić i ulepszać docelowo ma ona być do CQB. Zakupiłem do niej sprężynę guarder sp90 ale też nie wiem czy dobrze zrobiłem bo jest sporo dłuższa niż stockowe sprężyny i czy to będzie jakoś źle wpływało na gearbox.Kupiłem również od guardera prowadnicę sprężyny ale niestety te dwa ząbki co ją trzymają jak się ją przekręci w gearboxie są za duże i nie wchodzi.Spróbować je przypiłować i włożyć? Na silnik mogę przeznaczyć ok. 200zł wiadomo jak będzie troche ponad to też kupię. Wszystkie silniki z tych marek będą dobre czy sa jakieś szczególnie polecane? Szczerze sam jestem zdziwiony że raczej silnik padł ale na razie wszystko na to wskazuje po wyjęciu go z korpusu próbowałem go testować przy podłączonej baterii na okablowaniu repliki raz stęknął i później już kompletnie nic. Czy przez to że replika leżała nie używana tyle czasu wpłynęło to na jej żywotność? Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted August 28 Report Share Posted August 28 Stara bateria może być do wymiany, trzeba by rozładować do końca i naładować i zobaczyć jaką pojemność pokazuje ładowarka. Nową baterię ładowałeś dobrą ładowarką? Sprężyny Guardera będą pasować. Prowadnica w tym GearBoxie jest specjalna do szybkiej wymiany i standardowe nie będą pasować bez modyfikacji. Stockowa ma łożyskowanie? Jest potrzeba wymiany? Może jak replika długo leżała to silnik gdzieś złapał wilgoć i po uruchomieniu padł. Sprawdź jeszcze na krótko bo to zazwyczaj problem styków, w Twoim przypadku mikrostyku. Jak replika ma być do CQB to obecnie zazwyczaj auto jest zabronione, więc robi się aby single był jak najszybszy, a w tym lepsze są silniki High Torque. Za około 200 zł ja bym brał: https://azteko.pl/gg-silnik-basilisk-17k-high-torque-krotki-18000rpm-p-36286.html Nie wiem czemu jest w takiej cenie 140 zł, jak na przykład Ifrit jest za 230 zł. Sam mam G36C od Aresa, Specna jest właśnie kopią Aresa, która leży za szafą już na pewno ponad 3 lata, ciekawe czy działa... Quote Link to post Share on other sites
geckommv Posted August 28 Author Report Share Posted August 28 Tak wraz z nową baterią kupiłem dobrą ładowarkę. Prowadnica stockowa nie ma łożyskowania. Da sobie radę z tą sprężyną guardera? Warto montować jakieś zabezpieczenia czy jak standardowo nie ma w okablowaniu to lepiej nie? Nie jestem pewien też tego czy wytrzyma większą szybkostrzelność. Dużo osób narzekało ,że w środku gearboxa jest trochę plastikowych rzeczy np cylinder. Coś jeszcze warto kupić i wymienić czy zostawić na razie w stocku i zająć się samym silnikiem jak na krótko nie zadziała? Może faktycznie to tylko problem styków. Jeszcze mam pytanie jak podłączyć ten silnik. Niestety nie ma on oznaczeni a zapomniałem sobie zaznaczyć który kabelek do której części a na silniczku jedynie co jedna z nich jest pomalowana jakby na różowo a druga nic. Dostałem też wiadomość od znajomego który popytał jego znajomego serwisanta. Powiedział że lepieni nie wymontowywać ebb ponieważ z nim napięcie z baterii jest rozkładane równomiernie a bez niego reszta nie znika tylko zostaje przekonwertowane dalej co mogło przyczynić się do uszkodzenia silnika. Quote Link to post Share on other sites
geckommv Posted August 28 Author Report Share Posted August 28 Siła dokręcenia śruby na dole chwytu pistoletowego też ma znaczenie czy normalnie dokręcać ile się da? Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted August 28 Report Share Posted August 28 Do CQB używa się słabych sprężyn, plastikowa prowadnica to nie problem, jak dobrze złożona replika to i na sprężynie 140 plastikowa prowadnica to nie problem. Łożyskowanie za to daje lepszą kulturę pracy. Ja nigdy nie montowałem bezpieczników, a najlepiej wsadzić jakiś mosfet, te lepsze mają bezpieczniki. Cylinder raczej nie jest plastikowy. Pewnie chodzi Ci o tłok lub głowicę cylindra. Akura że głowica cylindra jest plastikowa to lepiej, a tłok przy lżejszych sprężynach też nie jest to zazwyczaj problemem, a może i lepiej żeby posypał się tłok za 40 zł, niż zębatki za 150. Ja jestem zdania żeby zostawić w środku stock, jak osiągi są zadowalające i wymieniać jak coś się sypie. Po 3-4 latach w szafie to gumka hu i oringi pewnie do wymiany. Na silniku masz takie kółko lekko czerwone, na konektor kabel czerwony +. Godzinę temu, geckommv napisał: Powiedział że lepieni nie wymontowywać ebb ponieważ z nim napięcie z baterii jest rozkładane równomiernie a bez niego reszta nie znika tylko zostaje przekonwertowane dalej co mogło przyczynić się do uszkodzenia silnika. Bzdura. EBB to tylko dodatkowe obciążenie dla mechanizmu, tyle. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted August 28 Report Share Posted August 28 36 minut temu, geckommv napisał: Siła dokręcenia śruby na dole chwytu pistoletowego też ma znaczenie czy normalnie dokręcać ile się da? Jedna jest od regulacji wysokości silnika, to ma znaczenie. Regulacja na słuch wystarczy. Druga trzyma GB w body. To do końca, z wyczuciem żeby nic zerwać gwintu. Quote Link to post Share on other sites
geckommv Posted August 28 Author Report Share Posted August 28 Okej bardzo dziękuję za pomoc i poświęcony mi czas. Gumkę hop-up jaką dobrać żeby pasowała i od jakiej firmy są godne polecenia? Wiem tylko że są różnej twardości ale nie wiem jaka będzie optymalna. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted August 28 Report Share Posted August 28 Co do gumek zasada jest niby taka że im większe fpsy tym twardsza gumka. Czyli te niby stopnie " ° " mają być większe. O ile w ogóle producent tak to oznacza. Ja osobiście wole miękkie gumki nawet do większych fpsów, może i gumka się szybciej zużywa, ale ładnie kręci i wychodzi że przy 350 i 500 fps używam tych samych gumek. Ja lubię gumki Maple Leaf - Super Macaron. Quote Link to post Share on other sites
geckommv Posted August 28 Author Report Share Posted August 28 Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Silnik G&G zamówiony . Tamten stockowy silnik podpięty na krótko nie działa niestety. Ale nie wiem co było przyczyną uszkodzenia. Pamiętam ,że na chwile przed zepsuciem strzelał z normalnym odgłosem ale nie zawsze po naciśnięciu spustu oddawał strzał i potem przestał całkiem. Quote Link to post Share on other sites
geckommv Posted September 14 Author Report Share Posted September 14 Nie działający okazał się mikrostyk. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted September 14 Report Share Posted September 14 1 godzinę temu, geckommv napisał: Nie działający okazał się mikrostyk. W dniu 27.08.2024 o 23:33, Huba_lbn napisał: Może jakiś problem w okablowaniu czy mikrostyku? W dniu 28.08.2024 o 12:08, Huba_lbn napisał: Sprawdź jeszcze na krótko bo to zazwyczaj problem styków, w Twoim przypadku mikrostyku ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.