Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"Linia Wisły i Narwi - 1945" - las koło Olszewnicy Nowej, okolice Modlina, 25 stycznia 2025 r.


Recommended Posts

Y_ZVR9sU.thumb.jpg.f9267aaa7c000687770be44b60c4e55b.jpg

 

Rok 1945, Rosjanie już rozgościli się na utworzonych w październiku i listopadzie 1944r przyczółkach na linii rzek Wisły i Narwi. Po półtora miesiąca przerwy wojska niemieckie, przeczuwając nadchodzący radziecki atak podejmują ostatnią desperacką próbę ich likwidacji. Rosjanie natomiast szykują się do decydującego uderzenia na III Rzeszę. Czy Niemcom uda się zlikwidować przyczółek na Narwi? Kiedy uderzą Rosjanie? Czy Niemcy utrzymają linię frontu?

DATA: 25 stycznia 2025 r.

Miejsce : las koło Olszewnicy Nowej, okolice Modlina

https://www.google.com/maps/place/05-135+Kępa+Kikolska/@52.4687405,20.8055522,2127m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x471ebb9f87ad862f:0xe116127d435a2dd9!8m2!3d52.4735851!4d20.8189283!16s%2Fg%2F11c2wtb9rs?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MTAyMC4xIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Teren: pola i zagajniki z niewielkimi zagłębieniami i wzniesieniami

Strony konfliktu:

Niemcy - 25 dywizja pancerno-rowerowa WH i niedobitki z SS Westland

Rosjanie - 70 Armia ogólnowojskowa RKKA. Możliwy również udział jednostek LWP

Organizator:  ASH "Kampfgruppe Kampf"

Zapisy: antoni5szynalik@gmail.com

Dokładniejsze informacje dotyczące gry wkrótce.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
1 godzinę temu, Mickiewicz_ napisał:

Będę z wami szczery po tym co pokazała bitwa warszawska nie liczył bym na obecność ludzi na obecnym pomyśle na imprezę.

Nie wiem jak inni ''weekendowi wojownicy'' ale ja na pewno bym się pojawił. 

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to "Linia Wisły i Narwi - 1945" - las koło Olszewnicy Nowej, okolice Modlina, 25 stycznia 2025 r.
  • 2 weeks later...

Panowie na dzień dzisiejszy wygląda to tak. mamy 9 żołnierzy lwp większość jedzie z dolnego śląska. Problem jest natomiast z strona niemiecka ponieważ mamy 4 żołnierzy.

Zapisy trwają do 4 stycznia.

By gra się odbyła potrzebujemy minimalnie 5 Niemców.

Zapisujcie się jeśli myślicie o przyjeździe. Jeśli lista się nie wypełni to odwołamy rozgrywkę na 3 tygodnie przed. Z względu na duża reprezentacje  z śląska nie chcemy żadnych nie porozumień i będziemy musieli odwołać  rozgrywke w razie jakich kolwiek problemów (przede wszytskim braku ludzi)  . Bez odbioru 

Link to post
Share on other sites

A ja bym poprosił o zasady rozgrywki. Bo póki co wiemy kiedy, gdzie i kto, ale nie wiemy jak.

Jakieś limity FPS, system logistyczny, jakie repliki dopuszczone, system powrotu do gry, pirotechnika, funkcje, łączność? Coś, ktoś?

Link to post
Share on other sites

OPIS 

Etap 1 – Niemiecki atak na rosyjskie umocnienia

Strona rosyjska: Rosyjskie linie okopów składają się z trzech sektorów, połączonych transzejami, wyposażonych w ziemianki oraz magazyny amunicji.

Zadania strony LWP:

Priorytet: Utrzymanie linii okopów.

Respawn: W linii okopów lub w ziemiance.

Wycofanie: Po zdobyciu okopów przez Niemców, rosyjscy gracze cofają się, z wyjątkiem ostatniego sektora za linią okopów, który jest wyłączony z możliwości zdobycia przez siły niemieckie.

Czas respawnu: Od 3 do 5 minut, w zależności od liczby graczy.


Strona niemiecka: Niemcy mają za zadanie przejąć i utrzymać rosyjskie okopy. Warunkiem zdobycia jest pełna dominacja – wyeliminowanie wszystkich wrogich sił w okopie.

Zasady niemieckiego respawnu:

Ze względu na trudności w uzupełnieniu strat, niemieccy żołnierze czekają na respawn do momentu, gdy można zorganizować nową grupę szturmową lub połowa oddziału powróci na pole walki.


Oddziały:

Rosjanie: 2 drużyny po 7 osób, każda z jednym karabinem maszynowym.

Niemcy: 3 drużyny po 4 żołnierzy:

Drużyna 1 (Fizylierzy): Może posiadać więcej niż jeden pistolet maszynowy na drużynę, plus karabin maszynowy.

Drużyna 2: Oficer z pistoletem maszynowym, reszta żołnierzy uzbrojona w karabinki Mauser lub STG 44 oraz karabin maszynowy.

Drużyna 3: Mieszana, uzbrojona w dowolną broń.


---

Etap 2 – Sowiecki kontratak

Rosyjska strona rusza do ofensywy z zadaniem przełamania niemieckich umocnień. Celem jest zdobycie kluczowego skrzyżowania.

Zadania strony rosyjskiej:

1. Przełamanie niemieckiej linii umocnień.


2. Dotarcie do głównej drogi prowadzącej do miejscowości.


3. Zdobycie miasta, co oznacza opanowanie skrzyżowania.


---

Uwagi dotyczące zadań i przerwy:

Planowane są trzy przerwy:

1. 15-minutowy odpoczynek w trakcie pierwszego etapu.


2. Przerwa między etapami na przygotowanie niemieckich umocnień.

3. Po dotarciu do drogi przerwa na budowę umocnień lub, w razie potrzeby, przygotowania do dalszej ofensywy.

Dostosowania do gry mogą być wprowadzane w zależności od sytuacji na polu walki.

Link to post
Share on other sites

Szczegółowe zasady gry:

HARMONOGRAM:

10.00  - Odprawa dla dowódców stron.

11.00 - start gry

16.00 - koniec gry i jej podsumowanie

 

FUNKCJE:

- Dowódca strony

- Dowódca oddziału

- Medyk (jeden na oddział)

- Saper (jeden na oddział)

- RTO (jeden na oddział)

 

WYPOSARZENIE:

W każdym oddziale może być:

1xKM

2xpm/STG

Reszta to czterotakty

 

REPLIKI:

360fps - pistolety, pistolety maszynowe i strzelby

450fps - karabiny powtarzalne, samopowtarzalne

500fps - karabiny wsparcia i snajperskie.

Ze współczesnych replik dopuszczamy tylko 4-takty

 

ZAPAS AMUNICJI PRZY GRACZU

100 - kulek dla 4taktów ,

200-300 - kulek dla pm i samopowtarzalnych,

2x500 - kulek dla km ( 500 w magazynku i 500 w zasobniku

Dowódca wyznacza kwatermistrza. Będzie on  odpowiadał za zaopatrzenie żołnierzy w amunicję, przenoszenie amunicji, umiejscowienie pkt amunicyjnego i gospodarowanie amunicją. Gracze ładują magazynki przed wejściem do gry według ustalonych limitów. Ilość amunicji, jaką gracze mogą przy sobie posiadać zależy od posiadanej broni głównej i jest opisana powyżej.

 

STYLIZACJA:

Wymagana stylizacja to minimum odpowiednia kurtka i nakrycie głowy dla Rosjan, Polaków i Niemców.

Członkowie volksturmu mogą mieć ubrania cywilne.

 

SAPERZY:

1. Pola minowe - przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce wyznaczonej przez saperów

2. Zasieki - nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Muszą zostać przecięte przez saperów.

 

RESP I RANY:

 Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! oznacza się czerwoną szmatką (jej posiadanie będzie sprawdzane przed grą) i czeka na sanitariusza (mile widziani ochotnicy, w razie ich braku oddział nie ma medyka, medyn musi posiadać zegarek). Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika jedynie na zasadzie "cichej śmierci". Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Sanitariusze udzielają pomocy rannym poprzez losowanie rodzaju rany kostką. Kryterium ran 1-4 rana lekka, sanitariusz bandażuje ranę 5 rana ciężka czas leczenia rany wynosi 2 minuty oczekiwania i po odliczeniu czasu następuje założenie bandaża. 6 gracz nie żyje i wraca do Respa.

Wyjścia z Respa: Dane o sposobie respowania zostaną podane po obliczeniu ilości graczy i zbalansowaniu stron.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...