Elwood Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 Witam! Zmieniam właśnie w moim M4 sprężynę na M120, zatem postanowiłem wymienić łożyska na metalowe. Wciśnięcie łożysk do Gearboxa przebiegało z pewnym oporem - zgodnie z opisami na paru stronach o upgrade, ale właściwie dało się to zrobić bez narzędzi. Dopiero w momencie osadzania kół zębatych w łożyskach pojawił się problem - nie jestem w stanie wcisnąć żadnej zębatki do łożyska. Prawdopodobnie kombinerkami lub młotkiem byłbym w stanie tego dokonać, ale przecież nie o to chodzi! Dla pełnej informacji: posiadam komplet zębatek TM i CA, żadne nie wchodzą do nowych łożysk. Poprzednie plastikowe łożyska wchodzą lekko. Mowa o łożyskach 6mm. Czy możliwe jest, że G&G produkuje łożyska tylko do własnych, nietypowych zębatek? Quote Link to post Share on other sites
omglol Posted July 7, 2006 Report Share Posted July 7, 2006 mam idiotyczne wrazenie , ze wlozyles odwrotnie lozyska ;/ Nie wiem jakim sposobem nie chca wejsc do nich zębatki (nie ma róznych typów, chyba ze w egzotycznych gearboxach). U mnie lozyska wchodzily trudno , ale z zebatkami problemow nie mialem. Jesli zebatki nie wchodza do wszystkich 6 lozysk to znaczy ze cos jest nie tak Quote Link to post Share on other sites
Elwood Posted July 8, 2006 Author Report Share Posted July 8, 2006 he he odwrotnie nie da się włożyć :twisted: i owszem, zębatki nie wchodzą do żadnego łożyska. Tak po prostu wydaje się, że średnica otworu w łożysku jest (minimalnie) za mała! Sam się zdziwiłem, ale pytam, bo może ktoś miał taki problem. [ Dodano: 08 Lip 2006 17:50 ] OK, już wiem na pewno, że łożyska G&G nie pasują do standardowych zębatek. Wizyta w sklepie i wymiana na łożyska Systemy załatwiła sprawę. Tak więc uważajcie przy zakupach! Quote Link to post Share on other sites
Stolar Posted July 8, 2006 Report Share Posted July 8, 2006 W sumie nie miałem do czynienia z tymi łożyskami wiec może faktycznie są jakieś inne ale w roli ogólnego przypomnienia: Łożyska powinny wchodzić ciasno do otworów w GB tak samo jak osie zębatek powinny wchodzić ciasno w łożyska. Na tym właśnie polega cały pic że nigdzie(ani na styku układów GB i łożysko ani łożysko zębatka) nie występują luzy a tylko wewnętrzna konstrukcja łożyska pozwala na swobodny obrót zębatek. Dlatego właśnie stosuje się specjalne preparaty/kleje do prawidłowego(czytaj pewnego) ustalenia/osadzenia łożysk w GB i osi zębatek w łożyskach. Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
Violento Posted July 10, 2006 Report Share Posted July 10, 2006 Wykozystam soebie miejsce i zadam jedno pytanko. Zasadziłem sprężynę CA170% do G3 SAS TM, no i jest wyszystko miodzio, powymieniałem większośc rzeczy ALE! bo zawsze jest jakieś ale, bateria po naładowaniu na FULL zdycha po 1 HI-CAP, no niby normalka na stocku, ale miejscami jest tak że strzelam i nagle koniec, jak by nie było prądu, odczekam chwilkę i dalej moge oddac parę strzałów, dzieje się tak jak bateria jest lekko rozładowana. Czytałem że to wina zębatek że tak dziwine sobie nie może poradzić silnik. Jak macie jaka kolwiek pomoc, materiały do poczytanie to będę w dzięczny. Quote Link to post Share on other sites
kostek Posted July 10, 2006 Report Share Posted July 10, 2006 Tak, przy wiekszym oporze mechanicznym silnik bedzie ciagnal wiecej pradu. Wymien akumulator na taki o wiekszym napieciu, lub lozyska zeby zmniejszyc opor mechaniczny. Quote Link to post Share on other sites
Elwood Posted July 10, 2006 Author Report Share Posted July 10, 2006 Wracając do łożysk, na 100% te G&G nie pasowały, potwierdziło się to w sklepie, gdzie kupowałem. Z kolei łożyska systemy pasują dobrze do zębatek (na lekki wcisk), ale nieco za łatwo wchodzą do gearboxa. Za dobrze widocznie być nie może. Dałem spokój, na trzecie nie będę wymieniał, i tak jest lepiej niż z plastikami, dodatkowo zrobiłem shimming i działa ciszej niż poprzednio. Aha: jakie są te kleje stosowane do osadzenia łożysk w gearboxie? Quote Link to post Share on other sites
Violento Posted July 10, 2006 Report Share Posted July 10, 2006 Tak, przy wiekszym oporze mechanicznym silnik bedzie ciagnal wiecej pradu. Wymien akumulator na taki o wiekszym napieciu, lub lozyska zeby zmniejszyc opor mechaniczny. Łożyska mam wzm. stalowe CA. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.