Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

materiały mundurowe konstrukcyjnie - NYCO i rip-stop


Recommended Posts

Witam,

interesuje mnie budowa materiału NYCO, a dokładnie:

1. czy to jest wymieszany nylon i bawełna czy może to idzie warstwowo, wartswa wierzchnia nylon, wewnętrzna bawełna?

2. jak nakładany jest kamuflaż? Materiał z "lewej" strony nie ma nawet zarysu wzoru kamuflażu, poza tym delikatnie zaciągnęła mi sie jedna nitka i została taka maluteńka biała plamka, tak jakby na NYCO nakładana byla kolejna warstwa z maskowaniem, a nie farbowano bezpośrednio NYCO.

 

Przy okazji czy istnieją różne typy rip-stop'u? Czy w R/S te włókna tworzące kratkę to pojedyncze włókna nylonu czy grubsze włókna bawełny?

 

I jak sprawują się oba typy materiałów jeśli chodzi o podatność na zaciąganie się włókien materiału o kolczastą roślinność leśną (jeżyny), gdyż nie chciałbym mieć po paru przejściach przez krzaczki jeżyn poziaciągnanych całych dołów nogawek.

 

Z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
1. czy to jest wymieszany nylon i bawełna czy może to idzie warstwowo, wartswa wierzchnia nylon, wewnętrzna bawełna?

Boze, skad taka teoria?! To jest mieszanka w stosunku 50:50 wlokien bawelnianych i nylonowych.

 

2. jak nakładany jest kamuflaż? Materiał z "lewej" strony nie ma nawet zarysu wzoru kamuflażu, poza tym delikatnie zaciągnęła mi sie jedna nitka i została taka maluteńka biała plamka, tak jakby na NYCO nakładana byla kolejna warstwa z maskowaniem, a nie farbowano bezpośrednio NYCO.

Nie wiem czy masz oryginlane NYCO, z jakiej czesci mundurowej ale we wszystkich BDU z NYCO Twill'u a tym bardziej z NYCO Ripstop'u kolory przebijaja (szczegolnie czarny) na "lewa strone".

 

Wnetrze nici tworzacych material jest biale. Sam material jest barwiony w we wzor maskujacy - technika produkcja nie jest mi znana, ale kazdy materail w barwy maskujace przygotowuje sie w tym samym procesie.

 

Przy okazji czy istnieją różne typy rip-stop'u?

W kwadraciki, koleczka i trojkaciki...

 

Strukture kazdego materialu, od bawelny do Cordury mozna wzmocnic w ten sposob.

Czy w R/S te włókna tworzące kratkę to pojedyncze włókna nylonu czy grubsze włókna bawełny?

Najczesciej z tego samego co reszta, poza polskim "Snajperem" bo tam sa wlokna poliamidowe.

 

I jak sprawują się oba typy materiałów jeśli chodzi o podatność na zaciąganie się włókien materiału o kolczastą roślinność leśną (jeżyny), gdyż nie chciałbym mieć po paru przejściach przez krzaczki jeżyn poziaciągnanych całych dołów nogawek.

Na moich BDU z 50/50 NYCO Ripstop nie widze sladow od jezyn. Raczej przytarcia od niewiadomo czego i przeciecia materialu na kolanach. Poza tym, kazde spodnie beda sie niszczyc w terenie. No chyba, ze z jakiegos Unobtainium...

Link to post
Share on other sites

Uzupełniając Sz: Wzór kamuflażu jest nadrukowywany na tkaninę PO jej utkaniu, przed ewentualną impregnacją/laminowaniem

 

RipStop to nazw splotu wzmacniającego - wplecania siatki mocniejszych (grubszych) włókien w normalną tkaninę o splocie płóciennym, skośnym lub HB. Jest możliwy np ripstop HB.

 

W Ameryce do wzmocnienia włókien używa się poliamidu (nylonu) w Europie Poliestru - nie ma to większego znaczenia w produkcie końcowym.

Link to post
Share on other sites

 

Wnetrze nici tworzacych material jest biale. Sam material jest barwiony w we wzor maskujacy - technika produkcja nie jest mi znana, ale kazdy materail w barwy maskujace przygotowuje sie w tym samym procesie.

 

 

 

Barwienie wyglada w ten sposób.

 

Na samym początku jest drukowany wzór na specjalnym papierze. ( cos jak pregamin)

Puźniej ten pergamin i właściwy materiał na którym ma byc to nadrukowane ( właściwie to wtopione ) zostaja podpiete pod kolejną maszynę która przy wysokiej temperaturze i znacznym docisku łączy farbę znajdującą się na pergaminie z materiałem. Sam pergami zostaje oddzielony. Potem jest kontrola jakości i pakowanie w bele. Czasami zdarza się tak, że jakieś 400m idzie w śmietnik bo wystąpiła malutka skaza.

 

A wiem to bo pracowałem w takim zakładzie i przy takich maszynach. Byłem swiadkiem jak robili pustynny digital dla Marins.

Oczywiście było to w USA

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...