qwmx Posted September 6, 2006 Report Share Posted September 6, 2006 Witam, interesuje mnie budowa materiału NYCO, a dokładnie: 1. czy to jest wymieszany nylon i bawełna czy może to idzie warstwowo, wartswa wierzchnia nylon, wewnętrzna bawełna? 2. jak nakładany jest kamuflaż? Materiał z "lewej" strony nie ma nawet zarysu wzoru kamuflażu, poza tym delikatnie zaciągnęła mi sie jedna nitka i została taka maluteńka biała plamka, tak jakby na NYCO nakładana byla kolejna warstwa z maskowaniem, a nie farbowano bezpośrednio NYCO. Przy okazji czy istnieją różne typy rip-stop'u? Czy w R/S te włókna tworzące kratkę to pojedyncze włókna nylonu czy grubsze włókna bawełny? I jak sprawują się oba typy materiałów jeśli chodzi o podatność na zaciąganie się włókien materiału o kolczastą roślinność leśną (jeżyny), gdyż nie chciałbym mieć po paru przejściach przez krzaczki jeżyn poziaciągnanych całych dołów nogawek. Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Szaszłyk Posted September 6, 2006 Report Share Posted September 6, 2006 1. czy to jest wymieszany nylon i bawełna czy może to idzie warstwowo, wartswa wierzchnia nylon, wewnętrzna bawełna? Boze, skad taka teoria?! To jest mieszanka w stosunku 50:50 wlokien bawelnianych i nylonowych. 2. jak nakładany jest kamuflaż? Materiał z "lewej" strony nie ma nawet zarysu wzoru kamuflażu, poza tym delikatnie zaciągnęła mi sie jedna nitka i została taka maluteńka biała plamka, tak jakby na NYCO nakładana byla kolejna warstwa z maskowaniem, a nie farbowano bezpośrednio NYCO. Nie wiem czy masz oryginlane NYCO, z jakiej czesci mundurowej ale we wszystkich BDU z NYCO Twill'u a tym bardziej z NYCO Ripstop'u kolory przebijaja (szczegolnie czarny) na "lewa strone". Wnetrze nici tworzacych material jest biale. Sam material jest barwiony w we wzor maskujacy - technika produkcja nie jest mi znana, ale kazdy materail w barwy maskujace przygotowuje sie w tym samym procesie. Przy okazji czy istnieją różne typy rip-stop'u? W kwadraciki, koleczka i trojkaciki... Strukture kazdego materialu, od bawelny do Cordury mozna wzmocnic w ten sposob. Czy w R/S te włókna tworzące kratkę to pojedyncze włókna nylonu czy grubsze włókna bawełny? Najczesciej z tego samego co reszta, poza polskim "Snajperem" bo tam sa wlokna poliamidowe. I jak sprawują się oba typy materiałów jeśli chodzi o podatność na zaciąganie się włókien materiału o kolczastą roślinność leśną (jeżyny), gdyż nie chciałbym mieć po paru przejściach przez krzaczki jeżyn poziaciągnanych całych dołów nogawek. Na moich BDU z 50/50 NYCO Ripstop nie widze sladow od jezyn. Raczej przytarcia od niewiadomo czego i przeciecia materialu na kolanach. Poza tym, kazde spodnie beda sie niszczyc w terenie. No chyba, ze z jakiegos Unobtainium... Quote Link to post Share on other sites
Catch22 Posted September 6, 2006 Report Share Posted September 6, 2006 Uzupełniając Sz: Wzór kamuflażu jest nadrukowywany na tkaninę PO jej utkaniu, przed ewentualną impregnacją/laminowaniem RipStop to nazw splotu wzmacniającego - wplecania siatki mocniejszych (grubszych) włókien w normalną tkaninę o splocie płóciennym, skośnym lub HB. Jest możliwy np ripstop HB. W Ameryce do wzmocnienia włókien używa się poliamidu (nylonu) w Europie Poliestru - nie ma to większego znaczenia w produkcie końcowym. Quote Link to post Share on other sites
qwmx Posted September 7, 2006 Author Report Share Posted September 7, 2006 Nie wiem czy masz oryginlane NYCO, z jakiej czesci mundurowej ale we wszystkich BDU z NYCO Twill'u a tym bardziej z NYCO Ripstop'u kolory przebijaja (szczegolnie czarny) na "lewa strone". spodnie M65 woodland, kontrakt Quote Link to post Share on other sites
Szaszłyk Posted September 7, 2006 Report Share Posted September 7, 2006 Material w M65 jest grubszy i dlatego nie przebija farba. Quote Link to post Share on other sites
PONS Posted September 7, 2006 Report Share Posted September 7, 2006 Wnetrze nici tworzacych material jest biale. Sam material jest barwiony w we wzor maskujacy - technika produkcja nie jest mi znana, ale kazdy materail w barwy maskujace przygotowuje sie w tym samym procesie. Barwienie wyglada w ten sposób. Na samym początku jest drukowany wzór na specjalnym papierze. ( cos jak pregamin) Puźniej ten pergamin i właściwy materiał na którym ma byc to nadrukowane ( właściwie to wtopione ) zostaja podpiete pod kolejną maszynę która przy wysokiej temperaturze i znacznym docisku łączy farbę znajdującą się na pergaminie z materiałem. Sam pergami zostaje oddzielony. Potem jest kontrola jakości i pakowanie w bele. Czasami zdarza się tak, że jakieś 400m idzie w śmietnik bo wystąpiła malutka skaza. A wiem to bo pracowałem w takim zakładzie i przy takich maszynach. Byłem swiadkiem jak robili pustynny digital dla Marins. Oczywiście było to w USA Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.