Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Behind Enemy Lines... 15 listopada 2025r. " Szumin nad Bugiem"


Recommended Posts

196200983_NorskHydro.thumb.jpg.a4bf9d77104ccfe86f64f62eac8efba3.jpg

Gra jest inspirowana znaną "Operacją  Gunnerside"    

Zakłady przemysłowe Norsk Hydro na terenie okupowanej Norwegii prowadzą  produkcję ciężkiej wody  potrzebnej Niemcom do ich programu atomowego. Poprzednia akcja, wykonana rok wcześniej zakończyła się totalną porażką Aliantów. Plan zbombardowania zakładów powiódł się jedynie częściowo (nie zniszczono  zakładów z uwagi na pracowników cywilnych), ale uszkodzenia w okolicy fabryki spowodowały iż produkcja została na pewien czas wstrzymana

Rozpoznanie lotnicze wskazuje jednak  na prowadzenie odbudowy instalacji i przygotowania do jej uruchomienia. Norweski ruch oporu cały czas informuje  o postępach pracy w zakładach Norsk Hydro. Czas jednak płynie i działa na niekorzyść Aliantów. Powstaje zatem nowy plan...     

 

Termin gry: 15 listopada 2025r. 

Czas Gry  godz  10:00 - 18:00

Start stron będzie zróżnicowany  dla obu stron 

Miejsce gry  Szumin nad  Bugiem    https://maps.app.goo.gl/YBJpfF65F5WBGSa98

Zapisy:  tylko drogą  mailową:   wqurek@gmail.com   z podaniem.  Nick, Strona, Funkcja.   

Uwaga !  Liczebność stron jest ograniczona 

Pierwszeństwo w zapisach mają osoby zgłoszone wcześniej na zaproszenia  13-września.    

Funkcyjni:  

  • Dowódca 
  • Zastępca 
  • Radiowiec 
  • Saper
  • Sanitariusz

Koszt gry:  30 zł  Po zgłoszeniu zostanie podany nr konta.  

Strony Gry: 

Alianci:  UK,  US - z ograniczeniem liczby.   Mundury brytyjskie, amerykańskie    

Norweski Ruch Oporu:  max 3 os,   mundury mieszane lub cywilne  

Niemcy:  wszystkie niemieckie  

Zasady gry:  Zostaną podane w następnym poście.

Link to post
Share on other sites

Podaję zasady gry ! 

Alianci

Miejsce i czas zbiórki: Parking godz.  9:30 10:00  Wyjazd  w teren 10: 00. 

 https://maps.app.goo.gl/3Te1L9hYeNxY5MG29

Niemcy

Miejsce i czas zbiórki: Parking godz.  11:30  Wyjście w teren 12: 00. 

 https://maps.app.goo.gl/3Te1L9hYeNxY5MG29

Parking będzie wspólny dla obu stron, jednakże strona aliancka  przyjeżdża wcześniej  tak by nie było między wami kontaktu. Jedni i drudzy nie znają liczebności oddziału npla.

Do kontaktu z Organizatorem Radio PMR  kanał  nr1   446 006  Oraz  nr tel. ….  podam przed grą  !

 Mapy zostaną przygotowane  dla graczy przez organizatora dowódcy dostaną mapy przed grą w celu przygotowania taktyki działania.

Bardzo proszę o punktualność i przygotowanie się do misji.

Wyposażenie:  

  1. Trup szmata, czerwona lub pomarańczowa,  czerwona lampka (listopad - część gry może odbyć się po zmroku)  
  2. Okulary ochronne - obowiązkowo
  3. Zegarek -obowiązkowy
  4. Kompas, gwizdek- dowódcy  
  5. Bandaż  najlepiej elastyczny 1 sztukę można podzielić na kilka np. 3 szt,  ułatwi  to pracę medyka i nie będzie się plątał.      
  6. Amunicja BB  we własnym zakresie ilości podane poniżej
  7. Woda, teren jest duży i nie będzie możliwości  powrotu do bazy  

Wyposażenie w broń – wartości podane  dla strony !  

2 RKM              - 450fps

5 PM pozostali  - 350 fps

4T                      - 450 fps

Pistolet              -  stock  - każdy uczestnik 

Repliki samopowtarzalne np. Grand itp. są traktowane jak repliki 4T w kwestii posiadanej amunicji.

Nie grają repliki STG !   

Limity amunicji Każdy gracz zabiera własną amunicję w podanej poniżej ilości.  Dopuszczalna jest  możliwość przekazywania sobie nawzajem posiadanej amunicji w ramach tego limitu. 

  1. 4T       100 BB + 100 BB  w zapasie
  2. PM      200 BB + 200BB   w zapasie
  3. RKM   400 BB + 400 BB  w zapasie
  4. KM      500 BB + 500 BB  w zapasie
  5. Pistolet  w ramach posiadanej amunicji.   

Limit na replikę przy wejściu do gry:

  1. pistolet  --> 2 magazynki 
  2. 4T      100 BB w magazynkach
  3. PM     200 BB w magazynkach 
  4. RKM  400 BB w magazynkach
  5. KM     500 BB w box

Pozostała amunicja oddziału w plecakach, Amunicja do KM w skrzynce amunicyjnego  Doładowanie - sposób zostanie omówiony na odprawie.    

Zasady trafień:

Gramy wg. znanych zasad. 

Ranny oznacza się szmatą lub migającą czerwoną lampką po zmroku, może wzywać pomocy, odczołgać się za zasłonę 2-3m i czeka max  5 minut (Zegarki !).

Sanitariusz zakłada opatrunek na rękę lub nogę rannego, opatrunek nie może się zsunąć.  

1.      trafienie => ranny => 5 minut oczekiwanie na pomoc => opatrzenie przez medyka oddziału => powrót do walki

2.      brak pomocy medyka przez  5 min =>  Dead  

3.      trafienie opatrzonego  => Dead.

4.      ranny po określonym czasie noszenia opatrunku zostaje „wyleczony” i może zdjąć opatrunek. O czasie kiedy może zdjąć poinformuje go sanitariusz =>  20 min od opatrzenia.

5.      Zabici” leżą na miejscu do czasu ustania walki oznaczeni czerwoną /pomarańczową szmatą. 

6.      Po ustaniu walki w wypadku sygnału dowodzącego (ustalony dla strony sygnał gwizdkiem), do wycofania wracają  razem z oddziałem i oczekują na resp.

Zasady RESP

Tutaj powstanie jednak pewna różnica w zasadzie RESP. 

  1. Ze względu na rozległy teren działania nie ma stałego punktu RESP. W przypadku kontaktu bojowego i powstałych stratach dowódca decyduje o kontynuowaniu  (ataku/ obrony) lub wycofaniu oddziału.  Do czasu trwającej walki trupy leżą tam gdzie dostali. 
  2. Na sygnał dowódcy ( np. 3 krótkie gwizdki, zostaną ustalone, różniące się dla obu  stron i podane na odprawach tak by nie było pomyłek), walka jest zakończona oddziały się rozchodzą. 
  3. Cały oddział z (oznaczonymi trupami ) wycofuje się w jednym kierunku.  Przeciwnik nie wykonuje  pościgu. Trupy wracają do życia po 30 min. od momentu przerwania walki i rozkazu wycofania.  Wycofanie należy wykonać na odległość min 250m od miejsca potyczki  lub dalej od punktu kontaktu przeciwnikiem. O miejscu resp decyduje  dowódca strony zgodnie z w/w zapisem.
  4. Punkt RESP  można oznaczyć – oflagować, tak był widoczny dla obu stron.  

Prace saperskie

  1. Saper posiada kilka ładunków przeznaczonych  do minowania obiektów
  2. Tylko saper może je zamontować i przygotować do wysadzenia
  3. Detonację może wykonać każdy żołnierz przeszkolony przez sapera ( opcja możliwa ze względu na  zranienie czy zabicie sapera)
  4. Demontaż ładunków, poszukiwanie min rozbrajanie wykonuje tylko saper.

Komunikacja Radiowa:

        Obie strony posiadają radiooperatorów (RTO)

  1.        Używamy tylko radia zakres PMR.  Podział kanałów dla stron wyznaczy Organizator.
  2.        Zakres częstotliwości zostanie  ustalony przed grą pomiędzy operatorami wg przydzielonych stronom kanałów.

  3.          O zasadach użycia radia decyduje dowódca strony.

  4.          Strony mogą  się wzajemnie podsłuchiwać. Nie wolno wysyłać fałszywych komunikatów  ani zakłócać łączności przeciwnikowi.

Wykonanie zadań taktycznych :

1.      W grze są wyznaczone zadania w określonych punktach taktycznych. Będą one atakowane /bronione przez strony.   

2.      Pytanie: Ile razy w takim przypadku można wykonać atak/obronę na dany punkt taktyczny związany zadaniem ? Każdy punkt zadaniowy można atakować dwukrotnie. W przypadku udanego ataku lub dwukrotnej udanej obrony punkt zostaje wyłączony z gry i przestaje mieć znaczenie taktyczne.     

3.      Po ataku/obronie, i zakończeniu walki, wycofaniu,  przegrupowaniu, można ponownie jeszcze raz zaatakować cel. O czasie kolejnego ataku decyduje dowódca, decyduje także o kolejności wykonania zadań. Można zaatakować jednocześnie kilka celów. Gra nie toczy się liniowo.     

4.      W przypadku udanej obrony ( przeciwnik się wycofał po gwizdku ! ) pozostali przy życiu żołnierze mogą pozostać na posterunku,  zabici wycofują  się na odległość min 250m i oczekują minimum 30 min. by móc powrócić do punktu obrony.  Ranni  wracają do zdrowia po czasie podanym przez sanitariusza.  Można wycofać także całą obsadę  punktu. Decyduje dowódca oddziału.     

5.      Jeśli do zniszczenia celu potrzebny jest ładunek saperski oddział musi go posiadać. Brak ładunku eliminuje możliwość zniszczenia obiektu. 

6.      Zniszczona instalacja nie podlega naprawie Po zniszczeniu obiekt zostaje oznaczony widoczną taśmą.      

 

 

Jeśli dojdą nowe aktualizacje zasad, zostaniecie o nich poinformowani na bieżąco w następnym poście  .

 

 

 

 

Edited by Vlad
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...