Vlad Posted Monday at 08:44 PM Report Share Posted Monday at 08:44 PM Gra jest inspirowana znaną "Operacją Gunnerside" Zakłady przemysłowe Norsk Hydro na terenie okupowanej Norwegii prowadzą produkcję ciężkiej wody potrzebnej Niemcom do ich programu atomowego. Poprzednia akcja, wykonana rok wcześniej zakończyła się totalną porażką Aliantów. Plan zbombardowania zakładów powiódł się jedynie częściowo (nie zniszczono zakładów z uwagi na pracowników cywilnych), ale uszkodzenia w okolicy fabryki spowodowały iż produkcja została na pewien czas wstrzymana. Rozpoznanie lotnicze wskazuje jednak na prowadzenie odbudowy instalacji i przygotowania do jej uruchomienia. Norweski ruch oporu cały czas informuje o postępach pracy w zakładach Norsk Hydro. Czas jednak płynie i działa na niekorzyść Aliantów. Powstaje zatem nowy plan... Termin gry: 15 listopada 2025r. Czas Gry godz 10:00 - 18:00 Start stron będzie zróżnicowany dla obu stron Miejsce gry Szumin nad Bugiem https://maps.app.goo.gl/YBJpfF65F5WBGSa98 Zapisy: tylko drogą mailową: wqurek@gmail.com z podaniem. Nick, Strona, Funkcja. Uwaga ! Liczebność stron jest ograniczona Pierwszeństwo w zapisach mają osoby zgłoszone wcześniej na zaproszenia 13-września. Funkcyjni: Dowódca Zastępca Radiowiec Saper Sanitariusz Koszt gry: 30 zł Po zgłoszeniu zostanie podany nr konta. Strony Gry: Alianci: UK, US - z ograniczeniem liczby. Mundury brytyjskie, amerykańskie Norweski Ruch Oporu: max 3 os, mundury mieszane lub cywilne Niemcy: wszystkie niemieckie Zasady gry: Zostaną podane w następnym poście. Quote Link to post Share on other sites
Vlad Posted 3 hours ago Author Report Share Posted 3 hours ago (edited) Podaję zasady gry ! Alianci Miejsce i czas zbiórki: Parking godz. 9:30 10:00 Wyjazd w teren 10: 00. https://maps.app.goo.gl/3Te1L9hYeNxY5MG29 Niemcy Miejsce i czas zbiórki: Parking godz. 11:30 Wyjście w teren 12: 00. https://maps.app.goo.gl/3Te1L9hYeNxY5MG29 Parking będzie wspólny dla obu stron, jednakże strona aliancka przyjeżdża wcześniej tak by nie było między wami kontaktu. Jedni i drudzy nie znają liczebności oddziału npla. Do kontaktu z Organizatorem Radio PMR kanał nr1 446 006 Oraz nr tel. …. podam przed grą ! Mapy zostaną przygotowane dla graczy przez organizatora dowódcy dostaną mapy przed grą w celu przygotowania taktyki działania. Bardzo proszę o punktualność i przygotowanie się do misji. Wyposażenie: Trup szmata, czerwona lub pomarańczowa, czerwona lampka (listopad - część gry może odbyć się po zmroku) Okulary ochronne - obowiązkowo Zegarek -obowiązkowy Kompas, gwizdek- dowódcy Bandaż najlepiej elastyczny 1 sztukę można podzielić na kilka np. 3 szt, ułatwi to pracę medyka i nie będzie się plątał. Amunicja BB we własnym zakresie ilości podane poniżej Woda, teren jest duży i nie będzie możliwości powrotu do bazy Wyposażenie w broń – wartości podane dla strony ! 2 RKM - 450fps 5 PM pozostali - 350 fps 4T - 450 fps Pistolet - stock - każdy uczestnik Repliki samopowtarzalne np. Grand itp. są traktowane jak repliki 4T w kwestii posiadanej amunicji. Nie grają repliki STG ! Limity amunicji Każdy gracz zabiera własną amunicję w podanej poniżej ilości. Dopuszczalna jest możliwość przekazywania sobie nawzajem posiadanej amunicji w ramach tego limitu. 4T 100 BB + 100 BB w zapasie PM 200 BB + 200BB w zapasie RKM 400 BB + 400 BB w zapasie KM 500 BB + 500 BB w zapasie Pistolet w ramach posiadanej amunicji. Limit na replikę przy wejściu do gry: pistolet --> 2 magazynki 4T 100 BB w magazynkach PM 200 BB w magazynkach RKM 400 BB w magazynkach KM 500 BB w box Pozostała amunicja oddziału w plecakach, Amunicja do KM w skrzynce amunicyjnego Doładowanie - sposób zostanie omówiony na odprawie. Zasady trafień: Gramy wg. znanych zasad. Ranny oznacza się szmatą lub migającą czerwoną lampką po zmroku, może wzywać pomocy, odczołgać się za zasłonę 2-3m i czeka max 5 minut (Zegarki !). Sanitariusz zakłada opatrunek na rękę lub nogę rannego, opatrunek nie może się zsunąć. 1. trafienie => ranny => 5 minut oczekiwanie na pomoc => opatrzenie przez medyka oddziału => powrót do walki 2. brak pomocy medyka przez 5 min => Dead 3. trafienie opatrzonego => Dead. 4. ranny po określonym czasie noszenia opatrunku zostaje „wyleczony” i może zdjąć opatrunek. O czasie kiedy może zdjąć poinformuje go sanitariusz => 20 min od opatrzenia. 5. „Zabici” leżą na miejscu do czasu ustania walki oznaczeni czerwoną /pomarańczową szmatą. 6. Po ustaniu walki w wypadku sygnału dowodzącego (ustalony dla strony sygnał gwizdkiem), do wycofania wracają razem z oddziałem i oczekują na resp. Zasady RESP Tutaj powstanie jednak pewna różnica w zasadzie RESP. Ze względu na rozległy teren działania nie ma stałego punktu RESP. W przypadku kontaktu bojowego i powstałych stratach dowódca decyduje o kontynuowaniu (ataku/ obrony) lub wycofaniu oddziału. Do czasu trwającej walki trupy leżą tam gdzie dostali. Na sygnał dowódcy ( np. 3 krótkie gwizdki, zostaną ustalone, różniące się dla obu stron i podane na odprawach tak by nie było pomyłek), walka jest zakończona oddziały się rozchodzą. Cały oddział z (oznaczonymi trupami ) wycofuje się w jednym kierunku. Przeciwnik nie wykonuje pościgu. Trupy wracają do życia po 30 min. od momentu przerwania walki i rozkazu wycofania. Wycofanie należy wykonać na odległość min 250m od miejsca potyczki lub dalej od punktu kontaktu przeciwnikiem. O miejscu resp decyduje dowódca strony zgodnie z w/w zapisem. Punkt RESP można oznaczyć – oflagować, tak był widoczny dla obu stron. Prace saperskie Saper posiada kilka ładunków przeznaczonych do minowania obiektów Tylko saper może je zamontować i przygotować do wysadzenia Detonację może wykonać każdy żołnierz przeszkolony przez sapera ( opcja możliwa ze względu na zranienie czy zabicie sapera) Demontaż ładunków, poszukiwanie min rozbrajanie wykonuje tylko saper. Komunikacja Radiowa: Obie strony posiadają radiooperatorów (RTO) Używamy tylko radia zakres PMR. Podział kanałów dla stron wyznaczy Organizator. Zakres częstotliwości zostanie ustalony przed grą pomiędzy operatorami wg przydzielonych stronom kanałów. O zasadach użycia radia decyduje dowódca strony. Strony mogą się wzajemnie podsłuchiwać. Nie wolno wysyłać fałszywych komunikatów ani zakłócać łączności przeciwnikowi. Wykonanie zadań taktycznych : 1. W grze są wyznaczone zadania w określonych punktach taktycznych. Będą one atakowane /bronione przez strony. 2. Pytanie: Ile razy w takim przypadku można wykonać atak/obronę na dany punkt taktyczny związany zadaniem ? Każdy punkt zadaniowy można atakować dwukrotnie. W przypadku udanego ataku lub dwukrotnej udanej obrony punkt zostaje wyłączony z gry i przestaje mieć znaczenie taktyczne. 3. Po ataku/obronie, i zakończeniu walki, wycofaniu, przegrupowaniu, można ponownie jeszcze raz zaatakować cel. O czasie kolejnego ataku decyduje dowódca, decyduje także o kolejności wykonania zadań. Można zaatakować jednocześnie kilka celów. Gra nie toczy się liniowo. 4. W przypadku udanej obrony ( przeciwnik się wycofał po gwizdku ! ) pozostali przy życiu żołnierze mogą pozostać na posterunku, zabici wycofują się na odległość min 250m i oczekują minimum 30 min. by móc powrócić do punktu obrony. Ranni wracają do zdrowia po czasie podanym przez sanitariusza. Można wycofać także całą obsadę punktu. Decyduje dowódca oddziału. 5. Jeśli do zniszczenia celu potrzebny jest ładunek saperski oddział musi go posiadać. Brak ładunku eliminuje możliwość zniszczenia obiektu. 6. Zniszczona instalacja nie podlega naprawie Po zniszczeniu obiekt zostaje oznaczony widoczną taśmą. Jeśli dojdą nowe aktualizacje zasad, zostaniecie o nich poinformowani na bieżąco w następnym poście . Edited 3 hours ago by Vlad Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.